Nowy raport HTTPS w Google Search Console

Nowy raport HTTPS w Google Search Console

W ostatnich tygodniach bez wątpienia najwięcej emocji zafundował nam September Core Update 2022. Aktualizacja algorytmu Google skutecznie przyćmiła inne doniesienia z branży, jak choćby to, co nowego pojawiło się w Google Search Console.

Zmiany w Google Serach Console

W Google Serach Console w zakładce „Eksperymenty i personalizacja” pojawił się nowy raport, którego celem jest przedstawienie, które ze stron są obsługiwane przez protokół HTTPS, a które nie oraz wskazanie, dlaczego tak się dzieje.

news hhtps
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/09/https-search-console-report

Status poprawny odnosi się do URL-i z HTTPS, a błędny – stron z HTTP. Pod wykresem znajdziemy listę konkretnych błędów, które doprowadzają do problemów z obsługą HTTPS wraz z przykładowymi adresami.

Na ten moment dla wielu osób raport może być wciąż niewidoczny – jak zapowiedziano, nowe narzędzie będzie wdrażane stopniowo w przeciągu kilku najbliższych miesięcy.

Skąd pomysł na nowy raport HTTPS?

We wpisie ogłaszającym pojawienie się nowego narzędzia podano, że raport jest odpowiedzią na prośby użytkowników, którzy od dłuższego czasu informowali o potrzebie docierania do większej ilości danych dotyczących statusu HTTPS witryny i wskazujących, które strony nie są obsługiwane przez HTTPS oraz dlaczego tak się dzieje. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

specjaliści baner

W opublikowanym komunikacie podkreślono, że obsługiwanie protokołu HTTPS przez stronę jest jednym ze wskaźników Page Experience, które są analizowane przez algorytmy Google w trakcie ustalania pozycji w SERP. Wskaźniki te dotyczą aspektów technicznych witryny oraz sposobu jej działania, a co w tym kontekście najważniejsze, zaliczamy do nich również posiadanie przez witrynę certyfikatu SSL. Właśnie dlatego każdy specjalista SEO powinien zainteresować się nowością od GSC.

Więcej na temat korzystania z raportu HTTPS oraz interpretowania jego wyników dowiesz się z poradnika samego Google Serach Console – https://support.google.com/webmasters/answer/11396518#errors.

(4)
Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej