Od teraz możesz wyróżniać swoje produkty w Google Moja Firma!

Od teraz możesz wyróżniać swoje produkty w Google Moja Firma!

Google Moja Firma jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przy pozycjonowaniu lokalnym. Pozwala promować biznes wśród lokalnej społeczności i docierać do nowych klientów. Ta darmowa opcja wspiera działania SEO, dlatego warto korzystać ze wszystkich jej możliwości, a jest ich wiele.

Wizytówka Google Moja Firma – funkcje

Wizytówka Google jest bezpłatnym oraz prostym w obsłudze narzędziem. Jej funkcje pozwalają przedsiębiorcom na zarządzanie wizerunkiem firmy w wyszukiwarce oraz Mapach Google.

Pozwala na zamieszczenie:

  • odnośnika, który będzie prowadził do strony danej firmy,
  • adresu firmy,
  • godzin otwarcia,
  • sprzedawanych produktów,
  • opinii innych klientów o firmie,
  • oznaczenia lokalizacji firmy wraz ze specjalnym odnośnikiem umożliwiającym wyznaczenie trasy do siedziby firmy,
  • danych kontaktowych takich jak numer telefonu,
  • i na wiele więcej!

wizytówka google moja firma a widok w google

Google Moja Firma jest niezastąpionym narzędziem, dzięki któremu klienci z łatwością znajdą informację na temat Twojego biznesu. Warto zadbać o to, aby znajdujące się tam informacje były aktualne.

Posiada wiele zalet, a jedną z nich jest to, iż stanowi idealne miejsce do komunikowania się konsumentami za pomocą wystawianych przez nich opinii. Im więcej korzystnych dla Ciebie pozytywnych komentarzy tym lepiej dla Twojej firmy. Pozwala to na kreowanie wizerunku firmy jako kompetentnej i cieszącej się zaufaniem konsumentów.

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Moja Firma, możesz dowiedzieć się jak założyć konto i jakie informacje warto w nim umieścić z naszego wpisu o pozycji wizytówki w Google Moja Firma.

Segment przeznaczony dla produktów

Jak już wspomnieliśmy, Google Moja Firma daje dużo możliwości. Jedną z wyjątkowych funkcji, na którą warto zwrócić uwagę, jest funkcja, która pozwala na umieszczenie sprzedawanych produktów.

W tym segmencie możesz zaprezentować towary, które sprzedaje Twoja firma wraz z ich opisami, ceną, a nawet specjalnymi odnośnikami, które przekierują użytkownika do podstrony z danym produktem. Korzystanie z tej funkcji ma niebywały wpływ na ścieżkę zakupową klienta. Ta przydana funkcja dostępna jest również dla firm oferujących usługi, a nie towary.

przykładowy wpis w google moja firma
Produkty w salonie meblowym ,,Bodzio”

Wizytówka Google i segment produkty – aktualizacja

Google nie daje nam chwili wytchnienia i wprowadziło nową aktualizację, od teraz użytkownicy mają do wykorzystania nową funkcję, oznaczenia produktów jako specjalne. Aby z niej  skorzystać, wystarczy przejść do sekcji przeznaczonej dla produktów. Po kliknięciu użytkownicy zobaczą opcję, która pozwala na oznaczenie danych produktów jako produkty „specjalne”.

aktualizacja w produktach w wizytówce google
Źródło: https://searchengineland.com/google-now-lets-you-place-products-at-the-top-of-your-local-and-maps-listing-378044

Co daje oznaczenie produktu jako „specjalny”?

Gdy wybrany produkt zostanie oznaczony jako specjalny, zostanie automatycznie przeniesiony na górę strony, czyli będzie wyświetlał się jako pierwszy. Nowa funkcja może sprawić, że pozycjonowanie lokalne będzie jeszcze skuteczniejsze. Google pozwala na nadanie takiego oznaczania nie tylko jednemu, lecz kilku produktom. Oznaczanie produktów jako „specjalne” może okazać się szczególnie pomocne dla biznesów, na które wpływa sezon przykładowo święta lub pora roku. Umożliwi na przekierowanie klientów do produktów lub usług na, których szczególnie Ci zależy.

produkty specjalne w google moja firma
Źródło: https://underwp.com/google-update-special-products-in-your-google-my-business-catalog/

Podsumowanie

Google Moja Firma to łatwe narzędzie, które jest niesamowicie przydane przy pozycjonowaniu lokalnym. Wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala na wyróżnienie danych towarów bądź usług otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości. Jedną z głównych zalet tej aktualizacji będzie skrócenie ścieżki zakupowej klienta oraz możliwość wypromowania konkretnych produktów i usług.  Z niecierpliwością czekamy, kiedy będzie dostępna w Polsce!

(4)
Autor
Jr SEO Specialist - Kamila

Jr SEO Specialist

Absolwentka Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Mediów, którą zainteresowanie nowymi mediami zaprowadziło aż do SEO. Z własnej chęci i pasji wymieniła grzebanie w ustawach i czytanie artykułów na grzebanie na stronach internetowych. W wolnych chwilach poznaje nowe wegetariańskie i wegańskie restauracje oraz odwiedza kina studyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej