Od teraz możesz wyróżniać swoje produkty w Google Moja Firma!

Od teraz możesz wyróżniać swoje produkty w Google Moja Firma!

Google Moja Firma jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przy pozycjonowaniu lokalnym. Pozwala promować biznes wśród lokalnej społeczności i docierać do nowych klientów. Ta darmowa opcja wspiera działania SEO, dlatego warto korzystać ze wszystkich jej możliwości, a jest ich wiele.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Wizytówka Google Moja Firma – funkcje

Wizytówka Google jest bezpłatnym oraz prostym w obsłudze narzędziem. Jej funkcje pozwalają przedsiębiorcom na zarządzanie wizerunkiem firmy w wyszukiwarce oraz Mapach Google.

Pozwala na zamieszczenie:

  • odnośnika, który będzie prowadził do strony danej firmy,
  • adresu firmy,
  • godzin otwarcia,
  • sprzedawanych produktów,
  • opinii innych klientów o firmie,
  • oznaczenia lokalizacji firmy wraz ze specjalnym odnośnikiem umożliwiającym wyznaczenie trasy do siedziby firmy,
  • danych kontaktowych takich jak numer telefonu,
  • i na wiele więcej!

wizytówka google moja firma a widok w google

Google Moja Firma jest niezastąpionym narzędziem, dzięki któremu klienci z łatwością znajdą informację na temat Twojego biznesu. Warto zadbać o to, aby znajdujące się tam informacje były aktualne.

Posiada wiele zalet, a jedną z nich jest to, iż stanowi idealne miejsce do komunikowania się konsumentami za pomocą wystawianych przez nich opinii. Im więcej korzystnych dla Ciebie pozytywnych komentarzy tym lepiej dla Twojej firmy. Pozwala to na kreowanie wizerunku firmy jako kompetentnej i cieszącej się zaufaniem konsumentów.

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Moja Firma, możesz dowiedzieć się jak założyć konto i jakie informacje warto w nim umieścić z naszego wpisu o pozycji wizytówki w Google Moja Firma.

Segment przeznaczony dla produktów

Jak już wspomnieliśmy, Google Moja Firma daje dużo możliwości. Jedną z wyjątkowych funkcji, na którą warto zwrócić uwagę, jest funkcja, która pozwala na umieszczenie sprzedawanych produktów.

W tym segmencie możesz zaprezentować towary, które sprzedaje Twoja firma wraz z ich opisami, ceną, a nawet specjalnymi odnośnikami, które przekierują użytkownika do podstrony z danym produktem. Korzystanie z tej funkcji ma niebywały wpływ na ścieżkę zakupową klienta. Ta przydana funkcja dostępna jest również dla firm oferujących usługi, a nie towary.

przykładowy wpis w google moja firma
Produkty w salonie meblowym ,,Bodzio”

Wizytówka Google i segment produkty – aktualizacja

Google nie daje nam chwili wytchnienia i wprowadziło nową aktualizację, od teraz użytkownicy mają do wykorzystania nową funkcję, oznaczenia produktów jako specjalne. Aby z niej  skorzystać, wystarczy przejść do sekcji przeznaczonej dla produktów. Po kliknięciu użytkownicy zobaczą opcję, która pozwala na oznaczenie danych produktów jako produkty „specjalne”.

aktualizacja w produktach w wizytówce google
Źródło: https://searchengineland.com/google-now-lets-you-place-products-at-the-top-of-your-local-and-maps-listing-378044

Co daje oznaczenie produktu jako „specjalny”?

Gdy wybrany produkt zostanie oznaczony jako specjalny, zostanie automatycznie przeniesiony na górę strony, czyli będzie wyświetlał się jako pierwszy. Nowa funkcja może sprawić, że pozycjonowanie lokalne będzie jeszcze skuteczniejsze. Google pozwala na nadanie takiego oznaczania nie tylko jednemu, lecz kilku produktom. Oznaczanie produktów jako „specjalne” może okazać się szczególnie pomocne dla biznesów, na które wpływa sezon przykładowo święta lub pora roku. Umożliwi na przekierowanie klientów do produktów lub usług na, których szczególnie Ci zależy.

produkty specjalne w google moja firma
Źródło: https://underwp.com/google-update-special-products-in-your-google-my-business-catalog/

Podsumowanie

Google Moja Firma to łatwe narzędzie, które jest niesamowicie przydane przy pozycjonowaniu lokalnym. Wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala na wyróżnienie danych towarów bądź usług otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości. Jedną z głównych zalet tej aktualizacji będzie skrócenie ścieżki zakupowej klienta oraz możliwość wypromowania konkretnych produktów i usług.  Z niecierpliwością czekamy, kiedy będzie dostępna w Polsce!

(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej