.animate-view{opacity: 1 !important;}

7 Wspaniałych, czyli blogi o pozycjonowaniu, które warto znać

5min.

Komentarze:3

7 Wspaniałych, czyli blogi o pozycjonowaniu, które warto znać
07 stycznia 2022
Westerny dały początek nazwom dla etycznych i nieetycznych metod pozycjonowania. Trzymając się tej konwencji przygotowaliśmy zestawienie 7 Wspaniałych, od których warto uczyć się zdobywania szczytów wyników wyszukiwarek!

5min.

Komentarze:3

Marketing internetowy jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się - a przez to zmieniających się - dziedzin. Sam tylko Google aktualizuje algorytm swojej wyszukiwarki nawet kilkaset razy w ciągu roku (temat ten omówiliśmy we wpisie o tym, czym są algorytmy Google i jakie były ich najważniejsze aktualizacje). Dołóżmy do tego pojawiające się na rynku nowe rozwiązania, narzędzia, a także zmieniające się preferencje i zachowania konsumentów, a otrzymamy obraz... dosyć ruchomy, czyli właściwie trochę film akcji. A że początek nazwom prawidłowych i spamerskich metod pozycjonowania dały westerny, o czym piszemy we wpisie na temat Black Hat SEO, to dzisiaj prezentujemy Siedmiu Wspaniałych, czyli blogi, z których możemy uczyć się najlepszych praktyk w SEO.

Blogi SEO, z których warto czerpać wiedzę

Metody i porady proponowane stosunkowo niedawno, dziś mogą nie przynosić żadnych efektów (lub, co gorsza, mogą zaszkodzić naszej stronie). Co więc zrobić, żeby być zawsze na czasie? Czytać blogi! W internecie znajdziesz mnóstwo takich rzeczy. Czasem są to projekty związane z konkretną agencją SEO/SEM, inne towarzyszą firmom organizującym szkolenia, a część tworzą pasjonaci branży. Jest ich mnóstwo, dlatego dziś chcemy przedstawić TOP 7 blogów o SEO, które warto czytać. Oczywiście, wpisy blogowe nigdy nie dają okazji, by dogłębnie omówić dany temat. Są pisane dla szerokiego odbiorcy, stąd w miarę prosty język i stosunkowo krótka forma. Jeżeli szukasz szerszego omówienia czy systematycznego uporządkowania wiedzy, nie wahaj się sięgać po większe opracowania. Niedawno przygotowaliśmy krótkie zestawianie sześciu wartościowych źródeł, które znajdziesz we wpisie: SEO – skąd czerpać wiedzę?

Zestawienie popularnych blogów o SEO

7. Co wiedzą w SeoStation?

SeoStation to narzędzie do zaawansowanego monitoringu dziennych pozycji fraz kluczowych, prezentując wyniki na czytelnych wykresach. Oprócz informacji o uzyskanych pozycjach, dowiemy się też np. o uzyskanym ruchu z uwzględnieniem lokalizacji, map i urządzeń mobilnych. Zakładka "Baza Wiedzy" na ich stronie internetowej to w praktyce blog, na którym znajdziemy sporo treści o charakterze poradnikowej. Często natkniemy się na newsy z branży, niejednokrotnie przygotowane w oparciu o tweeterową działalność pracowników Googla.

6. Spojrzenie na SEM ze Śląska - Silesia SEM

Silesia SEM to portal skupiający się na edukacji oraz upowszechnianiu wiedzy i marketingu internetowym, a także na budowaniu relacji i integrowaniu środowiska specjalistów z branży SEM. Oprócz szkoleń, eventów i konferencji swój cel realizują także za pomocą portalu internetowego, na którym znajdziemy szczegółowe poradniki, dotyczące konkretnych rozwiązań na stronę. Natkniemy się tutaj także na sporo wpisów dotyczących kontrowersji prawnych związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Omówienie orzeczeń sądowych w procesach, które w pewien sposób wiązały się z SEO w zwykłych portalach informacyjnych służyłyby tylko za ciekawostkę. Tutaj możemy na ich podstawie przeanalizować tematy związane z pozycjonowaniem stron internetowych, jak np. kwestie rozliczania się z agencją SEO czy prezentacji treści strony w wynikach wyszukiwania.

5. Ile warte są linki? - Blog Ahrefs

Ahrefs to pierwszy anglojęzyczny blog o pozycjonowaniu w naszym zestawieniu, który pochodzi od ekipy tworzącej popularne narzędzie dla pozycjonerów. Służy ono do analizie SEO, w tym do sprawdzania profilu linków i ilości odsyłających domen, wyszukiwania słów kluczowych, estymacji ruchu czy audytownia witryny. Pomaga także śledzić poczynania konkurencji. Na blogu znajdziemy wpisy poświęcone takim tematom jak marketing treści, link building, wyszukiwanie słów kluczowych, czy ogólne porady z kategorii SEO. Sporo tekstów prezentuje najbardziej popularne hasła wyszukiwane w największych serwisach internetowych (m.in.: Amazon, YotuTube, wyszukiwarka Bing). Z najbardziej przydatnych rzeczy możemy znaleźć wpis, prezentujący 31-punktową checklistę prostych, a jednocześnie efektywnych zabiegów, które pomogą wywindować naszą stronę na szczyt organicznych wyników wyszukiwania.

4. Jak podpatrywać konkurencję - Blog Senuto

Senuto to kolejne polskie narzędzie do analityki internetowej. Korzystając z ogromnej bazy monitorowanych fraz kluczowych pozwala na przeprowadzenie dokładnej analizy widoczności - tak dla siebie, jak i dla konkurencji. Na blogu znajdziemy sporo wpisów-instruktaży, z których dowiemy się, jakie dane wyciągać z ich narzędzia oraz co z tymi informacjami możemy zrobić, np. na jakich tematach oprzeć content marketing, czy o czego zacząć budowę kampanii w Ads. Znajdziemy tu także sporo relacji z imprez branżowych, propozycje innych narzędzi (niekoniecznie tworzonych z myślą o pozycjonowaniu, niemniej przydatnych) oraz sugestie co do opracowania najbardziej optymalnej strategii SEO.

3. Lektura dla studentów - Sprawny Marketing

Sprawny Marketing to jeden z największych polskich serwisów poświęconych marketingowi internetowemu. Koncentruje się na wyszukiwarkach internetowych i serwisach społecznościowych. Jest skierowany zarówno do specjalistów SEO/SEM, jak również do pracowników działów marketingu czy agencji kreatywnych. Organizują jedne z największych eventów w polskiej branży e-commerce. Jest dobrym punktem zaczepienia dla osób stawiających pierwsze kroki w e-marketingu z uwagi na solidnie opracowany zbiór tekstów, które w prosty sposób wyjaśniają podstawy całej branży. Oczywiście, nie brak też omówień najnowszych zmian na rynku czy inspirujących case studies.

2. Po linkach do TOP10 - Blog Moz

Kolejny zagraniczny blog o SEO w naszym zestawieniu. Moz to jedna z najbardziej popularnych w Stanach usługa, dająca dostęp do ogromnej i zróżnicowanej palety narzędzi do analityki internetowej oraz SEO. Pierwotnie firma zajmowała się tylko pozycjonowaniem. Z czasem rozszerzyła działalność także o monitorowanie i interpretację danych, budowanie brandu w sieciach społecznościowych oraz strategie budowania linków. Czytając ich bloga dowiemy się sporo m.in.: na temat tego, w jakim kierunku powinniśmy skierować nasze działania SEO. Znajdziemy tu także dużo omówień mechanizmów działania wyszukiwarek internetowych oraz popularnych narzędzi analitycznych. Oczywiście, nie brak inspirujących poradników dotyczących rozbudowy bazy linków przychodzących.

1. Kto patrzy na ręce gigantom? - Search Engine Land

Search Engine Land to jeden z najpoczytniejszych portali, poświęconych liderowi wyszukiwarek internetowych. Zważywszy na to, że w Polsce Google praktycznie zmonopolizował rynek wyszukiwarek internetowych, dobrze by było poświęcić regularnie trochę czasu na lekturę, co tam słychać w algorytmach. Codziennie publikowane najważniejsze informacje, najnowsze trendy w branży, zapowiedzi nowych funkcji i zmian w najpopularniejszych narzędziach wykorzystywanych przez e-marketerów przeplatane są dogłębnymi analizami ekspertów ze wszystkich dziedzin marketingu internetowego. Wszystko to okraszone jest smakowitym mięsem w postaci praktycznych wskazówek do budowania skutecznych strategii marketingowych w Internecie.

Bonus!

I na koniec blog o pozycjonowaniu nieuwzględniony w powyższym zestawieniu, choć jest naszym ulubionym. Ale Ciebie nie trzeba do tego przekonywać - chodzi bowiem o blog Delante, który właśnie czytasz! Dziękujemy za okazane zainteresowanie i zaufanie, że możemy podzielić się z tobą wartościowymi informacjami i doświadczeniem. Jak widać, nie boimy się dzielić wiedzą i mówić o tych, którzy warci są polecenia. Ciebie chcemy prosić o to samo!
Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Komentarze

  1. Dalibyscie dofollow…. Linkowanie do dobrych źródeł to nie grzech a i SEO lepsiejsze 😛

  2. ’@pawegontarek:disqus mówisz i masz 😉
    Czasami dodajemy później dofollow w ramach testu jak reagują pozycje i wyświetlenia.
    Zobaczmy i tu 😉

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM