Nowość od Google ADS — co oznacza wskaźnik „Ograniczone przez strategię ustalania stawek”?
We wrześniu Google ADS wprowadził nowy wskaźnik o nazwie „ograniczone przez strategię ustalania stawek”. Taki opis może pojawić się w sytuacji, gdy Google stwierdzi, że kampania może uzyskać większą wartość, gdy zastosujemy inną strategię ustalania stawek. Jak zaznaczyła jednak Ginny Marvin, specjalistka Google ds. reklam, jest to jedynie potencjalna rekomendacja, dlatego nie ma potrzeby podejmowania żadnych kroków, gdy w panelu pojawi się takie powiadomienie.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEM!
Zapisz się do newslettera
Potencjalne obawy reklamodawców
Wprowadzenie nowego wskaźnika wzbudziło sporo obaw wśród użytkowników Google ADS. Wielu z nich sądzi, że jest to pierwszy krok w stronę ręcznego wycofywania stawek CPC, co z kolei może być problematyczne dla niektórych branż. Czy faktycznie jest się o co martwić?
W sierpniu reklamodawcy, którzy korzystają z eCPC w kampaniach produktowych, zostali poinformowani, że od początku października wspomniane kampanie zaczną zachowywać się tak, jakby korzystały z ręcznego określania stawek CPC. Tak jak w przypadku wszystkich zmian i nowości, czekamy i śledzimy rozwój wydarzeń.