- Wzrost wartości rynku e-commerce – jakiego wolumenu możemy się spodziewać?
- Wyzwania związane z obsługą peaku w e-commerce
Wzrost wartości rynku e-commerce – jakiego wolumenu możemy się spodziewać?
Wyzwania związane z obsługą peaku w e-commerce
Obsługa klienta
Infrastuktura IT
- usprawnienia kodu źródłowego strony, która spowoduje szybsze działanie sklepu,
- wcześniejsze przetestowanie serwera, który będzie w stanie udźwignąć wzmożony ruch na stronie internetowej,
- optymalizację m.in. wielkości zdjęć na stronie, zmniejszenie ilości zakładek do niezbędnego minimum.
Marketing
Logistyka e-commerce
- Zaoferowanie klientom zróżnicowanego według preferencji wyboru formy dostawy (np. kurier, poczta, odbiór w punkcie, czy paczkomat).
- Odpowiednie zatowarowanie magazynu, co skraca czas realizacji zamówienia.
- Kompletną i prawidłową integrację systemu magazynowego z e-sklepem.
- Zwiększyć swoje możliwości operacyjne, na które należy popatrzeć przez pryzmat:
- pracowników,
- powierzchni,
- oraz infrastruktury magazynowej.
- Jeżeli mamy do czynienia wyłącznie z dostawieniem kolejnych stanowisk roboczych, wyposażenie pracowników w podstawowe narzędzia pracy (terminale, skanery, wózki) możemy mówić o dniach, góra 1-2 tygodnie potrzebne na zakup i montaż.
- Kolejny stopień trudności to dołożenie do istniejącej powierzchni kolejnego modułu (w ramach podnajęcia). W tym przypadku możemy mieć do czynienia z potrzebą uzbrojenia nowej, dodatkowej powierzchni w prąd/sieć, odpowiednie oświetlenie itp., co przekłada się na dłuższy czas w uruchomienie dodatkowej powierzchni.
- W skrajnym przypadku niezbędne będzie uruchomienie nowego magazynu, w zależności czy lokalizacja już istnieje czy też będzie dopiero budowana możemy mówić o inwestycji w okresie od 3-6 miesięcy do nawet 12 miesięcy.
- Zastosowanie zaawansowanej infrastruktury (mezanina, systemy transportujące, sortery, systemy PTL czy też SortBag) oznacza dodatkowe wydłużenie danej inwestycji.