.animate-view{opacity: 1 !important;}

Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update

2min.

Komentarze:2

Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update
04 grudnia 2020
Dziś rano Google ogłosiło kolejny duży update głównego algorytmu, jak zwykle z niewielkim wyprzedzeniem, bo wejdzie on w życie jeszcze dziś po południu. Co już wiemy? Przeczytaj w naszym artykule!

2min.

Komentarze:2

Po 7 miesiącach od ostatniej aktualizacji algorytmu Google, znów przychodzi mi pisać podobnego newsa. Rano Google ogłosiło na swoim Twiterze, ze jeszcze dziś będzie wdrożony nowy, duży update głównego algorytmu. W tym roku mierzyliśmy się już z taką aktualizacją 2 razy podczas aktualizacji algorytmu w styczniu i aktualizacji algorytmu w maju.
Tłumaczenie: Dziś, w późniejszych godzinach, wdrożymy dużą aktualizację głównego algorytmu, jak to robimy kilka razy w roku. Aktualizacja nazywa się December 2020 Core Update. Nasze wskazówki dotyczące takich aktualizacji pozostają takie same jak wcześniej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na tym blogu: https://t.co/e5ZQUAlt0G
7 miesięcy to dość długa przerwa od poprzedniej aktualizacji, dlatego spodziewaliśmy się, że jeszcze w tym roku Google zamiesza w wynikach wyszukiwania. Pełne wdrożenie algorytmu zazwyczaj trwa około 2 tygodnie, więc dopiero za jakiś czas zobaczymy jego skutki, ale już teraz możemy spodziewać się zmian w pozycjach fraz kluczowych. Przez pierwsze tygodnie te zmiany mogą być chaotyczne, więc ostateczne wnioski trzeba wyciągać po tym czasie. Wdrożenie rozpoczęło się o 13:00 ET (19:00 polskiego czasu).

Co zrobić, gdy Twoje pozycje zaczną spadać?

Przede wszystkim najpierw poczekaj aż update zostanie całkowicie wdrożony. Jeśli po 2-3 tygodniach Twoje pozycje dalej będą niższe, to znaczy, że musisz popracować nad Twoją stroną. Google nie daje jasnych wytycznych co zrobić, gdy strona straci pozycje z powodu update. To, co wynika z naszych obserwacji to to, że należy przede wszystkim optymalizować stronę zgodnie z wytycznymi Google. Zwróć uwagę na tytuły, meta opisy, nagłówki, unikalność i użyteczność tekstów, szybkość ładowania strony i jej jakość (która staje się coraz ważniejsza - pamiętajmy, że w przyszłym roku w życie wchodzą Core Web Vitals). Jeśli Twoja strategia SEO jest prowadzona w sposób zorganizowany i przemyślany, nie powinieneś się obawiać. Kolejne tygodnie to czas bardziej uważnej obserwacji pozycji stron naszych klientów i reagowania na zmiany.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Komentarze

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM