Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update

Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update

Dziś rano Google ogłosiło kolejny duży update głównego algorytmu, jak zwykle z niewielkim wyprzedzeniem, bo wejdzie on w życie jeszcze dziś po południu. Co już wiemy? Przeczytaj w naszym artykule!

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Po 7 miesiącach od ostatniej aktualizacji algorytmu Google, znów przychodzi mi pisać podobnego newsa. Rano Google ogłosiło na swoim Twiterze, ze jeszcze dziś będzie wdrożony nowy, duży update głównego algorytmu. W tym roku mierzyliśmy się już z taką aktualizacją 2 razy podczas aktualizacji algorytmu w styczniu i aktualizacji algorytmu w maju.

Tłumaczenie: Dziś, w późniejszych godzinach, wdrożymy dużą aktualizację głównego algorytmu, jak to robimy kilka razy w roku. Aktualizacja nazywa się December 2020 Core Update. Nasze wskazówki dotyczące takich aktualizacji pozostają takie same jak wcześniej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na tym blogu: https://t.co/e5ZQUAlt0G

7 miesięcy to dość długa przerwa od poprzedniej aktualizacji, dlatego spodziewaliśmy się, że jeszcze w tym roku Google zamiesza w wynikach wyszukiwania.

Pełne wdrożenie algorytmu zazwyczaj trwa około 2 tygodnie, więc dopiero za jakiś czas zobaczymy jego skutki, ale już teraz możemy spodziewać się zmian w pozycjach fraz kluczowych. Przez pierwsze tygodnie te zmiany mogą być chaotyczne, więc ostateczne wnioski trzeba wyciągać po tym czasie. Wdrożenie rozpoczęło się o 13:00 ET (19:00 polskiego czasu).

Co zrobić, gdy Twoje pozycje zaczną spadać?

Przede wszystkim najpierw poczekaj aż update zostanie całkowicie wdrożony. Jeśli po 2-3 tygodniach Twoje pozycje dalej będą niższe, to znaczy, że musisz popracować nad Twoją stroną. Google nie daje jasnych wytycznych co zrobić, gdy strona straci pozycje z powodu update. To, co wynika z naszych obserwacji to to, że należy przede wszystkim optymalizować stronę zgodnie z wytycznymi Google. Zwróć uwagę na tytuły, meta opisy, nagłówki, unikalność i użyteczność tekstów, szybkość ładowania strony i jej jakość (która staje się coraz ważniejsza – pamiętajmy, że w przyszłym roku w życie wchodzą Core Web Vitals).

Jeśli Twoja strategia SEO jest prowadzona w sposób zorganizowany i przemyślany, nie powinieneś się obawiać.

Kolejne tygodnie to czas bardziej uważnej obserwacji pozycji stron naszych klientów i reagowania na zmiany.

(8)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (2)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej