Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update

Grudniowy update algorytmu Google – December 2020 Update

Dziś rano Google ogłosiło kolejny duży update głównego algorytmu, jak zwykle z niewielkim wyprzedzeniem, bo wejdzie on w życie jeszcze dziś po południu. Co już wiemy? Przeczytaj w naszym artykule!

Ostatnio na naszym blogu: Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Po 7 miesiącach od ostatniej aktualizacji algorytmu Google, znów przychodzi mi pisać podobnego newsa. Rano Google ogłosiło na swoim Twiterze, ze jeszcze dziś będzie wdrożony nowy, duży update głównego algorytmu. W tym roku mierzyliśmy się już z taką aktualizacją 2 razy podczas aktualizacji algorytmu w styczniu i aktualizacji algorytmu w maju.

Tłumaczenie: Dziś, w późniejszych godzinach, wdrożymy dużą aktualizację głównego algorytmu, jak to robimy kilka razy w roku. Aktualizacja nazywa się December 2020 Core Update. Nasze wskazówki dotyczące takich aktualizacji pozostają takie same jak wcześniej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na tym blogu: https://t.co/e5ZQUAlt0G

7 miesięcy to dość długa przerwa od poprzedniej aktualizacji, dlatego spodziewaliśmy się, że jeszcze w tym roku Google zamiesza w wynikach wyszukiwania.

Pełne wdrożenie algorytmu zazwyczaj trwa około 2 tygodnie, więc dopiero za jakiś czas zobaczymy jego skutki, ale już teraz możemy spodziewać się zmian w pozycjach fraz kluczowych. Przez pierwsze tygodnie te zmiany mogą być chaotyczne, więc ostateczne wnioski trzeba wyciągać po tym czasie. Wdrożenie rozpoczęło się o 13:00 ET (19:00 polskiego czasu).

Co zrobić, gdy Twoje pozycje zaczną spadać?

Przede wszystkim najpierw poczekaj aż update zostanie całkowicie wdrożony. Jeśli po 2-3 tygodniach Twoje pozycje dalej będą niższe, to znaczy, że musisz popracować nad Twoją stroną. Google nie daje jasnych wytycznych co zrobić, gdy strona straci pozycje z powodu update. To, co wynika z naszych obserwacji to to, że należy przede wszystkim optymalizować stronę zgodnie z wytycznymi Google. Zwróć uwagę na tytuły, meta opisy, nagłówki, unikalność i użyteczność tekstów, szybkość ładowania strony i jej jakość (która staje się coraz ważniejsza – pamiętajmy, że w przyszłym roku w życie wchodzą Core Web Vitals).

Jeśli Twoja strategia SEO jest prowadzona w sposób zorganizowany i przemyślany, nie powinieneś się obawiać.

Kolejne tygodnie to czas bardziej uważnej obserwacji pozycji stron naszych klientów i reagowania na zmiany.

(8)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.
Komentarze (2)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Co kraj, to obyczaj - i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Rynek niemiecki, jak każdy inny, ma swoją specyfikę i powinieneś mieć ją na uwadze, planując strategię SEO w tym regionie. W ciągu kilku ostatnich lat wzięliśmy już pod skrzydła wielu Klientów, którzy zdecydowali się zainwestować w SEO na Niemcy - to pozwoliło nabyć nam cennej wiedzy i doświadczenia. Zobacz, jakimi wynikami możemy się pochwalić.

Czytaj więcej