Treść dostosowana do odbiorcy
Pierwszą kwestią jest sposób, w jaki komunikujesz się z odbiorcą. Najlepiej zwracać się do niego bezpośrednio, co zwiększa zaangażowanie i zwraca uwagę lub wprowadza dialog. Oczywiście, warto przetestować również formę bezosobową, by wiedzieć, która lepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Częstą praktyką jest określenie całej grupy docelowej w początkowej części zdania: “Studenci! Rabat 20% na książki edukacyjne do niedzieli” lub “Marketerze! Poznaj 10 nowości w social media”.
Emotikony
Facebook stosuje emotikony – wykorzystaj je. Skutecznie przyciągają wzrok odbiorcy i skupiają uwagę na elementach, które chcesz wyróżnić. Z tego powodu warto je stosować w kilku wariantach:
- w nawiązaniu do treści reklamy (np. pisząc o aspektach ekologicznych wykorzystać emotikonę drzewka czy liścia),
- wyróżnienie pierwszego zdania tekstu głównego, by przykuć nim uwagę,
- wyróżniając nagłówek (tj. w treści pod kreacją),
- w wypunktowaniach i linkach (tu dobrze sprawdzą się wszelkiego rodzaju strzałki).
Jednocześnie pamiętaj o zachowaniu zdrowego umiaru. Niejednokrotnie można spotkać reklamy ze zbyt dużą liczbą emotikon w treści, wprowadzających tym samym chaos w przekazie. Często działa to zniechęcająco na odbiorcę.
Podkreślenie oferty i wypunktowania
W pierwszym zdaniu tekstu powinieneś zawrzeć najważniejszą informację o ofercie. Im więcej tekstu napiszesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że Facebook wyświetli go w całości. Jeśli treść będzie za długa, zostanie przycięta i zastąpiona trzema kropkami i możliwością ręcznego rozwinięcia jej kontynuacji przez odbiorcę. Warto pokusić się o wypunktowania. W ten sposób łatwo uporządkujesz treść, będzie ona “miła dla oka” w odbiorze, a jednocześnie zwrócisz uwagę na najważniejsze punkty oferty. Często spotyka się ten zabieg, np. w promocji wydarzenia, gdzie przedstawia się kilka punktów agendy.
Chwytliwe opisy
Nawet krótka treść reklamy powinna być bogata w akapity. Każdy akapit powinien odpowiadać oddzielnym informacjom. Promując premierę książki w pierwszym akapicie powiedz o premierze, w drugim wspomnij o autorze i jego publikacjach, w kolejnym podkreśl datę lub miejsca, gdzie odbiorca można ją nabyć. W treści reklamy liczą się również krótkie zdania i proste słownictwo. Szanuj czas odbiorcy i ułatw mu zapoznanie się z ofertą. Taka konstrukcja ułatwia skupienie się na treści przez dłuższy czas, ponieważ podajesz w niej same konkretne informacje. Pamiętaj, że Twoja reklama nie wyświetla się pojedynczo, a na stronie jest dużo rozpraszaczy. Dodatkowo, pamiętaj, że jest to kanał społecznościowy, w którym większość użytkowników posługuje się codziennym językiem – dołącz do nich. Używaj prostych zwrotów i nie przesadzaj z branżowym słownictwem. Krótki i przejrzysty tekst będzie łatwiejszy w przyswojeniu i zrozumieniu. Wyjątkiem od tej reguły jest promowanie ofert premium, gdzie ekskluzywność musi być widoczna zarówno w kreacji, jak i treści. Jednocześnie pamiętaj o konkretach. Masz tylko parę sekund, by poinformować odbiorcę o zaletach swojej oferty i przekonać go do skorzystania z niej. Pozwól mu zatem wyobrazić sobie, co od Ciebie otrzyma.
- Mów o konkretnych problemach: “Masz za mało miejsca na dysku na zdjęcia?”, “Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach w Facebook Ads?”.
- Mów o sposobach, jak można rozwiązać te problemy: “Skorzystaj z chmury danych. Wszystkie pliki w jednym miejscu. Także offline”, “Weź udział w 3. edycji Konferencji Facebook Ads w Krakowie. Dowiedz się z niej:
- jak ustalać budżety względem kampanii,
- jakie treści przykuwają uwagę odbiorcy,
- jak trafić do klienta biznesowego,
- jaka jest przyszłość Facebook Ads.”
- Używaj przymiotników, wykorzystaj je, by wpłynąć na wyobraźnię odbiorcy: “kwieciste kreacje”, zamiast “wyjątkowe kreacje”, “czekoladowy aromat kawy” zamiast “aromatyczna kawa”. Informuj o atutach, ale nie skupiaj się wyłącznie na nich – jeśli prowadzisz szkolenia, w których wezmą udział znani prelegenci, powiedz o tym, ale pamiętaj, że nie każdy odbiorca będzie kojarzył ich nazwiska. Jeśli promujesz sprzęt komputerowy, miej na uwadze, że nie każdy zna specyfikację techniczną. Zatem w reklamie wspomnij też o innych wartościach oferty. Podkreślaj korzyści funkcjonalne (te, które można fizycznie sprawdzić – np. spotkanie prelegentów, wypróbowanie większej przestrzeni dyskowej przez określony czas, większa powierzchnia klubu czy siłowni) oraz emocjonalne (odwołania do emocji: “zostań gwiazdą imprezy”, “śpiewaj niczym diwa”).