Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

W Google Search Console pojawiła się nowa funkcja w ustawieniach – Powiązania, dzięki której łatwo połączysz Google Search Console z innymi usługami Google.

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

22 lutego Google ogłosiło polepszenie funkcji połączeń pomiędzy Google Search Console, a innymi usługami Google, takimi jak na przykład Google Analytics, YouTube czy Chrome Web Store.

Wszystkie istniejące już powiązania zostaną automatycznie dodane do nowej podstrony w Google Search Console.

Powiązania - Google Search Console

Powiązanie Google Search Console z innymi usługami może dodać do nich pewne funkcjonalności. Jakie usługi możesz połączyć z GSC?

  1. Google Analytics – dzięki temu połączeniu zobaczysz dane z Search Console na swoim koncie Analytics. Od teraz można również połączyć usługi domeny SC z GA.
  2. Google Ads – pozwoli na wyświetlenie raportu płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google Ads.
  3. YouTube – pozwoli na połączenie twoich filmów z powiązaną witryną.
  4. Play Console app – pozwoli na indeksowanie aplikacji.
  5. Actions Console project – pozwoli na zweryfikowanie Twojej marki.
  6. Chrome Web Store – pozwoli na publikowanie aplikacji i rozszerzeń w imieniu Twojej witryny.

Dodanie powiązań do Twojego konta Google Search Console pozwoli Ci mieć szersze spojrzenie na dane Twojej witryny w innych usługach Google, więc na pewno warto to zrobić.

Jak powiązać Google Search Console z inną usługą?

Powiązanie z Google Search Console powinno być utworzone w usłudze, którą chcesz z nim powiązać. Proces wygląda następująco:

  1. Właściciel usługi Google prosi o powiązanie jej z Twoją stroną, czyli np. w YouTube Studio wysyła prośbę o powiązanie z domeną.
  2. Z Search Console jest wysłana prośba o powiązanie usługi do wszystkich właścicieli Search Console.
  3. Właściciel Search Console akceptuje lub odrzuca prośbę. Jeśli jesteś właścicielem wszystkich usług i korzystasz na wszystkich z tego samego maila, wówczas powiązanie zostanie zatwierdzone automatycznie.

Więcej o tym, jak powiązać usługi Google możesz przeczytać na stronie Pomocy Google.

(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej