Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

W Google Search Console pojawiła się nowa funkcja w ustawieniach – Powiązania, dzięki której łatwo połączysz Google Search Console z innymi usługami Google.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

22 lutego Google ogłosiło polepszenie funkcji połączeń pomiędzy Google Search Console, a innymi usługami Google, takimi jak na przykład Google Analytics, YouTube czy Chrome Web Store.

Wszystkie istniejące już powiązania zostaną automatycznie dodane do nowej podstrony w Google Search Console.

Powiązania - Google Search Console

Powiązanie Google Search Console z innymi usługami może dodać do nich pewne funkcjonalności. Jakie usługi możesz połączyć z GSC?

  1. Google Analytics – dzięki temu połączeniu zobaczysz dane z Search Console na swoim koncie Analytics. Od teraz można również połączyć usługi domeny SC z GA.
  2. Google Ads – pozwoli na wyświetlenie raportu płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google Ads.
  3. YouTube – pozwoli na połączenie twoich filmów z powiązaną witryną.
  4. Play Console app – pozwoli na indeksowanie aplikacji.
  5. Actions Console project – pozwoli na zweryfikowanie Twojej marki.
  6. Chrome Web Store – pozwoli na publikowanie aplikacji i rozszerzeń w imieniu Twojej witryny.

Dodanie powiązań do Twojego konta Google Search Console pozwoli Ci mieć szersze spojrzenie na dane Twojej witryny w innych usługach Google, więc na pewno warto to zrobić.

Jak powiązać Google Search Console z inną usługą?

Powiązanie z Google Search Console powinno być utworzone w usłudze, którą chcesz z nim powiązać. Proces wygląda następująco:

  1. Właściciel usługi Google prosi o powiązanie jej z Twoją stroną, czyli np. w YouTube Studio wysyła prośbę o powiązanie z domeną.
  2. Z Search Console jest wysłana prośba o powiązanie usługi do wszystkich właścicieli Search Console.
  3. Właściciel Search Console akceptuje lub odrzuca prośbę. Jeśli jesteś właścicielem wszystkich usług i korzystasz na wszystkich z tego samego maila, wówczas powiązanie zostanie zatwierdzone automatycznie.

Więcej o tym, jak powiązać usługi Google możesz przeczytać na stronie Pomocy Google.

(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej