Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

Powiązania w Google Search Console – nowa funkcja

W Google Search Console pojawiła się nowa funkcja w ustawieniach – Powiązania, dzięki której łatwo połączysz Google Search Console z innymi usługami Google.

22 lutego Google ogłosiło polepszenie funkcji połączeń pomiędzy Google Search Console, a innymi usługami Google, takimi jak na przykład Google Analytics, YouTube czy Chrome Web Store.

Wszystkie istniejące już powiązania zostaną automatycznie dodane do nowej podstrony w Google Search Console.

Powiązania - Google Search Console

Powiązanie Google Search Console z innymi usługami może dodać do nich pewne funkcjonalności. Jakie usługi możesz połączyć z GSC?

  1. Google Analytics – dzięki temu połączeniu zobaczysz dane z Search Console na swoim koncie Analytics. Od teraz można również połączyć usługi domeny SC z GA.
  2. Google Ads – pozwoli na wyświetlenie raportu płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google Ads.
  3. YouTube – pozwoli na połączenie twoich filmów z powiązaną witryną.
  4. Play Console app – pozwoli na indeksowanie aplikacji.
  5. Actions Console project – pozwoli na zweryfikowanie Twojej marki.
  6. Chrome Web Store – pozwoli na publikowanie aplikacji i rozszerzeń w imieniu Twojej witryny.

Dodanie powiązań do Twojego konta Google Search Console pozwoli Ci mieć szersze spojrzenie na dane Twojej witryny w innych usługach Google, więc na pewno warto to zrobić.

Jak powiązać Google Search Console z inną usługą?

Powiązanie z Google Search Console powinno być utworzone w usłudze, którą chcesz z nim powiązać. Proces wygląda następująco:

  1. Właściciel usługi Google prosi o powiązanie jej z Twoją stroną, czyli np. w YouTube Studio wysyła prośbę o powiązanie z domeną.
  2. Z Search Console jest wysłana prośba o powiązanie usługi do wszystkich właścicieli Search Console.
  3. Właściciel Search Console akceptuje lub odrzuca prośbę. Jeśli jesteś właścicielem wszystkich usług i korzystasz na wszystkich z tego samego maila, wówczas powiązanie zostanie zatwierdzone automatycznie.

Więcej o tym, jak powiązać usługi Google możesz przeczytać na stronie Pomocy Google.

(2)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej