5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

Ostatnio na naszym blogu: ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Spis treści:

SEO błyskawiczne instant: efekty zobaczysz już po miesiącu!

Widziałeś gdzieś już taki nagłówek? Cóż… To nieprawda. Zwykle nie da się osiągnąć wyraźnych efektów w SEO w tak krótkim czasie. Zupka instant to w sumie też “zupa”, ale jednak… niekoniecznie. Podobnie jest w SEO. “Szybciej” wcale nie znaczy “lepiej”. W SEO nie ma “złotych strzałów”. To po prostu regularna, sumienna, ciężka praca.

To tak, jak z czerwonymi światłami na skrzyżowaniach. Oczywiście, możesz przebić się przez zatłoczone miasto w godzinach szczytu w kilkanaście minut, na każdym skrzyżowaniu przejeżdżając na “czerwonym”. Nabawisz się jednak kilkunastu, albo i kilkudziesięciu mandatów o wartości 500 PLN każdy (a może i przy okazji rozbijesz auto!). Do tego w zamian będziesz mógł zostawić swój samochód na komisariacie policji w rozliczeniu. Zabiorą Ci prawo jazdy. Brzmi jak plan? Niekoniecznie.

To czas wyboru. Postawisz na czarny, czy biały kapelusz?

Który kapelusz wybierasz?

Zwykle z czarnym charakterem z bajek kojarzy nam się czarna czapka. Powstało nawet specjalne określenie na tą część garderoby: czapka – złodziejka. Łatwo je rozpoznać. Dokładnie taką “złodziejkę” miał na sobie jeden z bandziorów, niepokojących “Kevina samego w domu”.

black hat seo a czas pozycjonowania strony
Wolisz być jak Joe Pesci ze swoim Black-Hat, czy może jednak preferujesz dobre SEO spod znaku White-Hat?

Nie inaczej jest w SEO. Nieuczciwe metody działania SEO, tzw. Black-Hat SEO, to właśnie zwykła kradzież. Kradzież uwagi, zainteresowania i “klików” internautów za pomocą trików i sztuczek. Pozyskiwanie ruchu wśród użytkowników, którzy tak naprawdę nie chcą do Ciebie dotrzeć.

Na techniki Black-Hat SEO składają się m.in.:

  • spamdexing (ukrywanie na stronie WWW treści i słów kluczowych, kompletnie niezwiązanych z Twoją działalnością lub danym produktem)
  • upychanie słów kluczowych gdzie się da, bez względu na odbiór takich treści przez użytkownika,
  • nieprzemyślane linkowanie zewnętrzne ze stron słabej jakości z niskimi parametrami, np. poprzez boty i automaty do pozyskiwania linków i spamowania,
  • cloaking, czyli “ściemnianie” robotów Google i pokazywanie im innej treści, niż ta, przygotowana dla żywego użytkownika.

Za te i inne działania Black-Hat SEO czeka mandat od wujka Google. I to taki (prawie) nieodwracalny. Niektóre mandaty wypisywane są “ręcznie” przez pracownika Google. Inne, o wiele gorsze i trudniejsze do usunięcia są nakładane automatycznie “z urzędu”. Co za to grozi?

  1. Spadek pozycji słów i fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania Google
  2. Zmniejszenie zaufania do Twojej domeny
  3. Koniec indeksowania Twojej strony WWW

Warto ryzykować?

Na przeciwległym biegunie znajdziesz White-Hat SEO. To tak, jakby porównać ekologiczne, zdrowe uprawy kontra owoce i warzywa, uprawiane dzięki pestycydom i sztucznym nawozom. Niestety, ta pierwsza opcja trwa trochę dłużej, ale ziemia da Ci plony przez lata. Dlaczego White-Hat SEO trwa dłużej?

Dlaczego SEO wymaga czasu?

Jak długo trwa pozycjonowanie? Działania SEO to długoterminowy proces, którego widoczne efekty zobaczysz po kilku miesiącach. Wszystko zależy m.in. od branży, w której działasz, konkurencji na Twoim rynku, historii i autorytetu Twojej domeny, czy konstrukcji i skali optymalizacji Twojej strony WWW.

1. Dobre SEO zaczyna się od audytu i strategii

Audyt SEO to w Delante jeden z najważniejszych punktów rozpoczęcia współpracy z nowym Klientem. W pierwszym miesiącu sprawdzamy, co dotychczas działo się w zakresie Twojego SEO i dlaczego nie poczułeś wyraźnych rezultatów tych działań. Na bazie solidnych analiz tworzymy czytelny dokument, zawierający najważniejsze uwagi, porady i bazę rekomendacji, związanych z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Następnie, mając na uwadze audyt, planujemy indywidualną, dopasowaną do Twojego biznesu, strategię SEO.

2. Dobre SEO a optymalizacja strony WWW – to ma znaczenie

Żadna strona, ani sklep internetowy nie są idealne. Wszelkie niedociągnięcia w kodzie, słaby UX i UI, czy “złe praktyki” SEO mają negatywny wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce. Często jest też tak, że jedna poprawka ujawnia 5 innych błędów, a to kolejne godziny pracy specjalistów IT i SEO. Lepiej zrobić to raz, a porządnie.

3. Dobry content i metadane oraz odpowiedni dobór słów kluczowych to lepsze pozycjonowanie strony

Nie ma magicznego sposobu na szybką optymalizację contentu na stronie i meta tagów. To po prostu trzeba wyklikać, poprawić lub napisać od nowa, zgodnie z zasadami SEO-friendly i user-friendly. Opisy produktów i kategorii, wpisy na bloga, e-booki, poradniki, opisy ALT wszystkich zdjęć i grafik… To miesiące pracy. Dają jednak konkretne efekty.

Na tym etapie warto ustalić, o jakie słowa i frazy kluczowe będziemy “bić się” z Twoimi konkurentami. Na stronę każdego z Was Klienci trafiają po wpisaniu w Google konkretnych zapytań. Im bardziej ogólne będą te słowa, tym dłużej potrwa bitwa. Im dokładniejsze i bardziej unikatowe frazy wybierzemy, tym łatwiej wybić się na szczyt i przyciągnąć zdecydowanych użytkowników.

Do tego dochodzi jeszcze pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych ze stron o wysokich parametrach. Tutaj jakość zdecydowanie przeważa nad ilością.

Google bierze pod uwagę, z jakich domen pozyskiwane są linki oraz jak szybko się to dzieje – zarówno domeny, jak i linki powinny przyrastać proporcjonalnie.

Złe praktyki link buildingu mogą znacznie pogorszyć Twoją sytuację SEO.

5. Google musi Cię zauważyć

Czasem trwa to nawet kilka tygodni, nim Google zobaczy wdrożone przez Ciebie zmiany. Dlatego warto „dać mu się zauważyć” – dobrym sposobem jest zgłaszanie do indeksacji wszelkich poprawek i optymalizacji poprzez Google Search Console.

Dlaczego warto poczekać na efekty SEO?

White-Hat SEO, choć trwa dłużej, daje lepsze efekty. Twoja  firmowa strona internetowa lub sklep online to inwestycja na lata, która będzie pracować na Ciebie przez kolejne dekady. Trzeba tylko konsekwentnie działać. Wszystko, a w szczególności nasze zwyczaje zakupowe, cyfryzują się w zatrważającym tempie i nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli wrócić do świata offline. Dlatego właśnie SEO ma sens i warto poczekać (aktywnie!) na jego widoczne efekty kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.

Jeśli chcesz zacząć już teraz pracować nad Twoim SEO z naszym Zespołem, napisz do nas i uzyskaj bezpłatną wycenę działań SEO. To już ten moment, więc nie zwlekaj i bierzmy się do pracy!

FAQ

Na pozycję Twojej strony internetowej w Google wpływ ma mnóstwo czynników: od historii domeny i Twoich dotychczasowych działań “Black-Hat” lub “White-Hat”, poprzez optymalizację strony WWW, aktywność konkurencji i keyword research, aż po strategię content marketingową. To wszystko trwa.

Walka o wysoką pozycję w Google to zadanie na wiele miesięcy, jednak wzrost odwiedzin i konwersji będzie odczuwalny przez lata.

Biały kapelusz to ta dobra strona mocy. To w tym worku rozwiązań znajdziesz wszystkie dobre praktyki i działania SEO, które będą procentować przez lata, w tym link building, SEO copywriting, czy optymalizację strony WWW. Black-Hat SEO to zbiór nieczystych zagrywek, dzięki którym zamiast większego ruchu organicznego i większej ilości konwersji możesz dostać karę od Google.

(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron WWW - to z lepszym lub gorszym skutkiem opanowała już ogromna część polskich agencji SEO i SEO’wców - freelancerów. O wiele większym wyzwaniem okazuje się pozycjonowanie aplikacji mobilnych w App Store i Google Play. Co zrobić, aby Twoja aplikacja dotarła do jak największej ilości użytkowników? Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji mobilnej? W tych zadaniach pomoże Ci ASO!

Czytaj więcej
Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Masz blog firmowy i chcesz tworzyć treści, które zainteresują internautów? Tylko skąd masz wiedzieć, czy dany content odpowiada na ich potrzeby? Do oceny możesz wykorzystać liczne narzędzia, dzięki którym sprawdzisz, czego użytkownicy Google szukają w sieci. Pomogą Ci one również upewnić się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem na stronach konkurencji.

Czytaj więcej