.animate-view{opacity: 1 !important;}

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

4min.

Komentarze:0

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasud-tags
26 lutego 2021
Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

4min.

Komentarze:0

Spis treści:

SEO błyskawiczne instant: efekty zobaczysz już po miesiącu!

Widziałeś gdzieś już taki nagłówek? Cóż… To nieprawda. Zwykle nie da się osiągnąć wyraźnych efektów w SEO w tak krótkim czasie. Zupka instant to w sumie też “zupa”, ale jednak… niekoniecznie. Podobnie jest w SEO. “Szybciej” wcale nie znaczy “lepiej”. W SEO nie ma “złotych strzałów”. To po prostu regularna, sumienna, ciężka praca. To tak, jak z czerwonymi światłami na skrzyżowaniach. Oczywiście, możesz przebić się przez zatłoczone miasto w godzinach szczytu w kilkanaście minut, na każdym skrzyżowaniu przejeżdżając na “czerwonym”. Nabawisz się jednak kilkunastu, albo i kilkudziesięciu mandatów o wartości 500 PLN każdy (a może i przy okazji rozbijesz auto!). Do tego w zamian będziesz mógł zostawić swój samochód na komisariacie policji w rozliczeniu. Zabiorą Ci prawo jazdy. Brzmi jak plan? Niekoniecznie. To czas wyboru. Postawisz na czarny, czy biały kapelusz?

Który kapelusz wybierasz?

Zwykle z czarnym charakterem z bajek kojarzy nam się czarna czapka. Powstało nawet specjalne określenie na tą część garderoby: czapka - złodziejka. Łatwo je rozpoznać. Dokładnie taką “złodziejkę” miał na sobie jeden z bandziorów, niepokojących “Kevina samego w domu”. [caption id="attachment_36148" align="aligncenter" width="293"]black hat seo a czas pozycjonowania strony Wolisz być jak Joe Pesci ze swoim Black-Hat, czy może jednak preferujesz dobre SEO spod znaku White-Hat?[/caption] Nie inaczej jest w SEO. Nieuczciwe metody działania SEO, tzw. Black-Hat SEO, to właśnie zwykła kradzież. Kradzież uwagi, zainteresowania i “klików” internautów za pomocą trików i sztuczek. Pozyskiwanie ruchu wśród użytkowników, którzy tak naprawdę nie chcą do Ciebie dotrzeć. Na techniki Black-Hat SEO składają się m.in.:
  • spamdexing (ukrywanie na stronie WWW treści i słów kluczowych, kompletnie niezwiązanych z Twoją działalnością lub danym produktem)
  • upychanie słów kluczowych gdzie się da, bez względu na odbiór takich treści przez użytkownika,
  • nieprzemyślane linkowanie zewnętrzne ze stron słabej jakości z niskimi parametrami, np. poprzez boty i automaty do pozyskiwania linków i spamowania,
  • cloaking, czyli “ściemnianie” robotów Google i pokazywanie im innej treści, niż ta, przygotowana dla żywego użytkownika.
Za te i inne działania Black-Hat SEO czeka mandat od wujka Google. I to taki (prawie) nieodwracalny. Niektóre mandaty wypisywane są “ręcznie” przez pracownika Google. Inne, o wiele gorsze i trudniejsze do usunięcia są nakładane automatycznie “z urzędu”. Co za to grozi?
  1. Spadek pozycji słów i fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania Google
  2. Zmniejszenie zaufania do Twojej domeny
  3. Koniec indeksowania Twojej strony WWW
Warto ryzykować? Na przeciwległym biegunie znajdziesz White-Hat SEO. To tak, jakby porównać ekologiczne, zdrowe uprawy kontra owoce i warzywa, uprawiane dzięki pestycydom i sztucznym nawozom. Niestety, ta pierwsza opcja trwa trochę dłużej, ale ziemia da Ci plony przez lata. Dlaczego White-Hat SEO trwa dłużej?

Dlaczego SEO wymaga czasu?

Jak długo trwa pozycjonowanie? Działania SEO to długoterminowy proces, którego widoczne efekty zobaczysz po kilku miesiącach. Wszystko zależy m.in. od branży, w której działasz, konkurencji na Twoim rynku, historii i autorytetu Twojej domeny, czy konstrukcji i skali optymalizacji Twojej strony WWW.

1. Dobre SEO zaczyna się od audytu i strategii

Audyt SEO to w Delante jeden z najważniejszych punktów rozpoczęcia współpracy z nowym Klientem. W pierwszym miesiącu sprawdzamy, co dotychczas działo się w zakresie Twojego SEO i dlaczego nie poczułeś wyraźnych rezultatów tych działań. Na bazie solidnych analiz tworzymy czytelny dokument, zawierający najważniejsze uwagi, porady i bazę rekomendacji, związanych z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Następnie, mając na uwadze audyt, planujemy indywidualną, dopasowaną do Twojego biznesu, strategię SEO.

2. Dobre SEO a optymalizacja strony WWW - to ma znaczenie

Żadna strona, ani sklep internetowy nie są idealne. Wszelkie niedociągnięcia w kodzie, słaby UX i UI, czy “złe praktyki” SEO mają negatywny wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce. Często jest też tak, że jedna poprawka ujawnia 5 innych błędów, a to kolejne godziny pracy specjalistów IT i SEO. Lepiej zrobić to raz, a porządnie.

3. Dobry content i metadane oraz odpowiedni dobór słów kluczowych to lepsze pozycjonowanie strony

Nie ma magicznego sposobu na szybką optymalizację contentu na stronie i meta tagów. To po prostu trzeba wyklikać, poprawić lub napisać od nowa, zgodnie z zasadami SEO-friendly i user-friendly. Opisy produktów i kategorii, wpisy na bloga, e-booki, poradniki, opisy ALT wszystkich zdjęć i grafik… To miesiące pracy. Dają jednak konkretne efekty. Na tym etapie warto ustalić, o jakie słowa i frazy kluczowe będziemy “bić się” z Twoimi konkurentami. Na stronę każdego z Was Klienci trafiają po wpisaniu w Google konkretnych zapytań. Im bardziej ogólne będą te słowa, tym dłużej potrwa bitwa. Im dokładniejsze i bardziej unikatowe frazy wybierzemy, tym łatwiej wybić się na szczyt i przyciągnąć zdecydowanych użytkowników. Do tego dochodzi jeszcze pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych ze stron o wysokich parametrach. Tutaj jakość zdecydowanie przeważa nad ilością.
Google bierze pod uwagę, z jakich domen pozyskiwane są linki oraz jak szybko się to dzieje - zarówno domeny, jak i linki powinny przyrastać proporcjonalnie.
Złe praktyki link buildingu mogą znacznie pogorszyć Twoją sytuację SEO.

5. Google musi Cię zauważyć

Czasem trwa to nawet kilka tygodni, nim Google zobaczy wdrożone przez Ciebie zmiany. Dlatego warto "dać mu się zauważyć" - dobrym sposobem jest zgłaszanie do indeksacji wszelkich poprawek i optymalizacji poprzez Google Search Console.

Dlaczego warto poczekać na efekty SEO?

White-Hat SEO, choć trwa dłużej, daje lepsze efekty. Twoja  firmowa strona internetowa lub sklep online to inwestycja na lata, która będzie pracować na Ciebie przez kolejne dekady. Trzeba tylko konsekwentnie działać. Wszystko, a w szczególności nasze zwyczaje zakupowe, cyfryzują się w zatrważającym tempie i nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli wrócić do świata offline. Dlatego właśnie SEO ma sens i warto poczekać (aktywnie!) na jego widoczne efekty kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Jeśli chcesz zacząć już teraz pracować nad Twoim SEO z naszym Zespołem, napisz do nas i uzyskaj bezpłatną wycenę działań SEO. To już ten moment, więc nie zwlekaj i bierzmy się do pracy!
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM