W przypadku e-commerce oferujących materiały budowlane oraz narzędzia, warto w pierwszej kolejności dobrać odpowiednie słowa kluczowe dopasowane do najważniejszych kategorii i podkategorii, a następnie dla kluczowych produktów. Wybieraj początkowo frazy o małej konkurencyjności oraz o długim ogonie, aby mieć większe szanse na wyższe pozycje w SERP. Twórz unikalne opisy kategorii i produktów. Dobrym pomysłem będzie założenie bloga tematycznego, gdzie regularnie zamieszczane treści mogą wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Linki zewnętrzne staraj się pozyskiwać z miejsc dotyczących branży budowlanej.
Pozycjonowanie lokalne dla firm budowlanych jest bardzo ważne, ponieważ możemy w naturalny sposób dotrzeć do zainteresowanych naszą ofertą klientów z danej okolicy. Warto dobrać frazy dopasowane do naszej grupy odbiorców, tzn. słowa kluczowe zawierające nazwę wskazanego regionu. Staraj się linkować oraz promować w lokalnych portalach, np. informacyjnych. Nie zapomnij również o stworzeniu wizytówki Google Moja Firma.
Jeśli chodzi o strony internetowe w formie wizytówki, warto skupić się na odpowiedniej prezentacji swoich usług budowlanych. Słowa kluczowe powinny być dopasowane do potencjalnych klientów. Wybieraj frazy o niewielkiej trudności oraz nastawione na pozycjonowanie lokalne. Ważnym elementem jest tutaj rozbudowana treść na stronie. Dbaj o unikalne opisy usług oraz stwórz blog ekspercki. Staraj się linkować z miejsc o tematyce budowlanej.
Content marketing jest ważnym elementem w ramach działań związanych z pozycjonowaniem. W branży budowlanej najlepiej sprawdzi się blog firmowy, na którym warto umieszczać wartościowe, unikalne treści dla użytkowników (blogposty, case study, filmy itp.). W ten sposób oprócz budowania relacji z klientami możemy zapewnić sobie wyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej. Na stronie można również zamieścić sekcję z opiniami, które udzielają nam klienci za pośrednictwem różnych kanałów np. Facebook, e-mail. Warto nawiązywać też współpracę z innymi portalami, gdzie możemy zamieszczać artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne. Dobra komunikacja z klientami to podstawa, dlatego zadbaj o stworzenie swoich kanałów w Social Media i publikowanie na nich angażujących treści.