Pozycjonowanie branży budowlanej

Pozycjonowanie branży budowlanej

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku nieruchomości, pojawia się coraz więcej firm w branży budowlanej. Mowa zarówno o sektorze usługowym, jak i produkcyjnym. Posiadanie strony internetowej i promowanie usług w Internecie jest koniecznością, jeśli chcemy dostać się na sam szczyt i przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów. Dobra strategia SEO z pewnością będzie tu mieć kluczowe znaczenie i pozwoli wygenerować większy zysk dla firmy.

Ostatnio na naszym blogu: Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Pozycjonowanie strony firmowej w branży budowlanej

Jak już wspomniałam, myśląc o pozycjonowaniu w branży budowlanej, możemy rozpatrywać zarówno sklepy online, oferujące różnego rodzaju materiały i narzędzia budowlane, jak i strony-wizytówki prezentujące ofertę i usługi danej firmy. W obu przypadkach warto skupić się na pewnych, kluczowych dla SEO elementach.

Pozycjonowanie sklepów online z materiałami budowlanymi

Sklepy internetowe oferujące wszelkie materiały i narzędzia wykorzystywane na budowach zazwyczaj mogą pochwalić się pokaźną ilością produktów. Bardzo ważne jest to, na jakie frazy będziemy pozycjonować dany sklep i na których materiałach chcemy skupić się najbardziej.

Możemy próbować pozycjonować ogólne kategorie, takie jak farby, kleje, płytki, czy panele. Są to jednak frazy mocno konkurencyjne. Taka strategia ma zazwyczaj sens jedynie w przypadku dużych, znanych marketów budowlanych, jak Castorama, Obi, czy Leroy Merlin. Mniejsze sklepy lokalne, by móc im dorównać pod tym względem, wymagają znacznego nakładu środków i pracy, co i tak nie jest gwarancją uzyskania sensownych pozycji. Dlatego, warto skupić się na pozycjonowaniu na tzw. long tail, czy inaczej mówiąc – długi ogon.

Frazy szczegółowe, związane z konkretnymi produktami są zazwyczaj prostsze do wypozycjonowania. Ze względu na swój charakter są mniej konkurencyjne, zwłaszcza jeśli w ofercie posiadamy produkty unikatowe, czy trudno dostępne. Dodatkowo, osoby szukające konkretnej marki czy rodzaju produktu, częściej dokonają zakupu jak już ten produkt znajdą. Pozycjonowanie na długi ogon zwiększa zatem konwersję na stronie.

Pozycjonowanie stron-wizytówek firm

W przypadku pozycjonowania stron będących wizytówką firmy, warto skupić się na jak najlepszym zaprezentowaniu świadczonych usług. Szczegółowe opisy, zawierające słowa kluczowe, będą dobrze odbierane zarówno przez roboty Google, jak i samych użytkowników. Klienci bardzo lubią oferty, w których jasno przedstawia się zasady współpracy, ceny, czy terminy wykonywanych prac.

Poza tym, warto umieszczać swoją stronę i wykonywać linkowanie w różnych serwisach tematycznych, związanych oczywiście z branżą budowlaną. Warto posiadać także konto w Google Moja Firma, które doskonale sprawdzi się jako lokalna wizytówka i ułatwi kontakt klientom. Mówiąc o wizytówce strony nie należy ograniczać się jedynie do stron typu one page. Dobrze jest stworzyć opisy poszczególnych usług na osobnych podstronach, rozważyć prowadzenie bloga, by wzbudzić zainteresowanie użytkowników. Dobrą praktyką jest także zamieszczenie galerii zdjęć wykonanych prac.

Branża budowlana - pozycjonowanie strony internetowej

W obu przypadkach pozycjonowanie warto zacząć od dogłębnej analizy strony i konkurencji. Zanim zaczniemy wdrażać jakiekolwiek zmiany, należy przeprowadzić audyt, który pozwoli nam na stworzenie konkretnej strategii i planu działania. Możliwe będzie odnalezienie i naprawienie ewentualnych błędów, udoskonalenie struktury linkowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

Szczególną uwagę należy przywiązać także do optymalizacji treści. Stworzenie unikalnych, zachęcających do lektury opisów, które będą zbudowane o kluczowe frazy z pewnością przyciągnie wielu użytkowników.

Opisy produktów, kategorii, istotne elementy strony

Unikalne opisy to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony w jakiejkolwiek branży. Niestety, w wielu przypadkach mamy do czynienia z kopiowaniem treści ze stron producentów. Niezależnie od przyczyny, warto z tym walczyć i wprowadzać jak najwięcej oryginalnych treści na stronę. Dotyczy to zarówno strony głównej, kategorii, jak i samych produktów.

Dobry content marketing w branży budowlanej jest niezwykle cenny. Rzetelne treści nie tylko zwracają uwagę odbiorców, ale przede wszystkim dostarczają im cennej wiedzy. Wszelkie wskazówki, porady, profesjonalne instrukcje i opisy pozwalają na zdobycie zaufania klientów. Dzięki temu, użytkownik może dobrze poznać produkt, który go interesuje. Największym sukcesem każdej marki i sklepu jest nie tyle samo pozyskanie klientów, ale umiejętność zatrzymania ich na dłużej.

Pozycjonowanie branży budowlanej - blog

Pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej

Pozycjonowanie lokalne w przypadku branży budowlanej jest niezwykle istotne. Za pomocą doboru odpowiednich fraz, możemy bardzo dokładnie określić docelową grupę odbiorców. Lokalne SEO zyskuje największe znaczenie w przypadku firm świadczących swoje usługi na niewielkim obszarze. Tak właśnie dzieje się w przypadku sklepów i firm budowlanych.

Klienci poszukujący materiałów budowlanych zwykle odwiedzają sklepy i hurtownie znajdujące się w najbliższej okolicy. Transport na dalekie odległości materiałów z tej branży zwykle okazuje się bardzo drogi i trudny, zwłaszcza jeśli w grę wchodzą duże gabaryty.

Największą zaletą pozycjonowania lokalnego jest fakt, że sklepy i firmy świadczące usługi budowlane, czy remontowe nie muszą konkurować z wielkimi monopolistami. Właściciele tych biznesów skupiają się jedynie na lokalnych klientach, będących w bezpośrednim zasięgu. Dlatego, posiadanie profilu Google Moja Firma ma w tym wypadku tak duże znaczenie.

Usługa pozwala na zamieszczenie adresu firmy adresu w Mapach Google wraz z opisem jej działalności. Ponadto, użytkownicy mogą w szybki sposób sprawdzić godziny otwarcia i zdobyć podstawowe informacje na temat sklepu. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w naszym wpisie, mówiącym o tym jak dodać firmę do Google Moja Firma: https://delante.pl/jak-dodac-firme-do-google-moja-firma-i-na-mapach/. Warto również sprawdzić, na czym polega pozycjonowanie Google Maps.

Google Moja Firma - branża budowlana

Lokalne SEO wiążę się także z pewnymi działaniami, które warto wykonać na samej stronie. Optymalizacja on-site powinna uwzględniać frazy kluczowe zawierające nazwę konkretnego regionu, czy miasta. Warto pamiętać także o lokalnym profilu linków. Dobrą praktyka jest umieszczenie adresu strony na miejscowych portalach. Jest to wyraźny sygnał dla Google, że jesteśmy powiązani z konkretną lokalizacją i większa szansa na dotarcie do lokalnych klientów.

Stań się niezależnym ekspertem

Branża budowlana daje duże możliwości pod względem wykazania się fachową wiedzą i profesjonalizmem. Warto to wykorzystać i wejść w rolę niezależnego eksperta. Prowadzenie bloga, pisanie poradników, prezentowanie filmów instruktażowych to idealny pomysł na przyciągnięcie uwagi i zdobycie zaufania klientów. Korzystają z tego nie tylko małe, lokalne firmy, ale także duże markety budowlane, które oprócz sprzedaży, starają się inspirować i pomagać użytkownikom. W grę wchodzą przede wszystkim ciekawe grafiki i wizualizacje z wykorzystaniem dostępnych w ofercie produktów.

Branża budowlana pozycjonowanie - inspiracje

Innym, równie dobrym pomysłem jest prowadzenie wideo blogów, czy tworzenie poradników, związanych z wykonywaniem prostych prac budowlanych, majsterkowaniem, czy domowymi naprawami. Pozwoli to zarówno na zdobycie zaufania klientów, pochwalenie się profesjonalną wiedzą i da możliwość zaprezentowania oferty.

Branża budowlana SEO – podsumowanie

Obecnie, wybór materiałów budowlanych oraz ilość firm oferujących usługi remontowo-budowlane jest naprawdę duża. W każdym regionie znajduje się ich co najmniej kilka, dlatego warto dokładnie śledzić działania konkurencji i starać się jak najlepiej zrozumieć potrzeby klientów. Warto zainteresować się lokalnym SEO, posiadać profil Google Moja Firma i precyzyjnie określać zakres swoich usług. Nie należy zapominać także o stałej aktywności w mediach społecznościowych oraz prowadzeniu bloga.

FAQ

W przypadku e-commerce oferujących materiały budowlane oraz narzędzia, warto w pierwszej kolejności dobrać odpowiednie słowa kluczowe dopasowane do najważniejszych kategorii i podkategorii, a następnie dla kluczowych produktów. Wybieraj początkowo frazy o małej konkurencyjności oraz o długim ogonie, aby mieć większe szanse na wyższe pozycje w SERP. Twórz unikalne opisy kategorii i produktów. Dobrym pomysłem będzie założenie bloga tematycznego, gdzie regularnie zamieszczane treści mogą wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Linki zewnętrzne staraj się pozyskiwać z miejsc dotyczących branży budowlanej.

Pozycjonowanie lokalne dla firm budowlanych jest bardzo ważne, ponieważ możemy w naturalny sposób dotrzeć do zainteresowanych naszą ofertą klientów z danej okolicy. Warto dobrać frazy dopasowane do naszej grupy odbiorców, tzn. słowa kluczowe zawierające nazwę wskazanego regionu. Staraj się linkować oraz promować w lokalnych portalach, np. informacyjnych. Nie zapomnij również o stworzeniu wizytówki Google Moja Firma.

Jeśli chodzi o strony internetowe w formie wizytówki, warto skupić się na odpowiedniej prezentacji swoich usług budowlanych. Słowa kluczowe powinny być dopasowane do potencjalnych klientów. Wybieraj frazy o niewielkiej trudności oraz nastawione na pozycjonowanie lokalne. Ważnym elementem jest tutaj rozbudowana treść na stronie. Dbaj o unikalne opisy usług oraz stwórz blog ekspercki. Staraj się linkować z miejsc o tematyce budowlanej. 

Content marketing jest ważnym elementem w ramach działań związanych z pozycjonowaniem. W branży budowlanej najlepiej sprawdzi się blog firmowy, na którym warto umieszczać wartościowe, unikalne treści dla użytkowników (blogposty, case study, filmy itp.). W ten sposób oprócz budowania relacji z klientami możemy zapewnić sobie wyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej. Na stronie można również zamieścić sekcję z opiniami, które udzielają nam klienci za pośrednictwem różnych kanałów np. Facebook, e-mail. Warto nawiązywać też współpracę z innymi portalami, gdzie możemy zamieszczać artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne. Dobra komunikacja z klientami to podstawa, dlatego zadbaj o stworzenie swoich kanałów w Social Media i publikowanie na nich angażujących treści.

(4)
Autor
Junior SEO Specialist - Justyna

Junior SEO Specialist

Absolwentka informatyki z pasją do modelowania 3D i gier komputerowych. W wolnych chwilach lubi czytać książki, oglądać seriale, gotować i odkrywać nowe miejsca. Miłośniczka podróży i dobrego jedzenia. Uwielbia spędzać czas w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Swoją przygodę z SEO zaczęła w Delante wiosną 2019 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej