W czasie kryzysu niejednokrotnie musimy zmieniać strategie, w tym też marketingowe. Jeśli obecny kryzys dopadł także Ciebie i musiałeś zrezygnować lub zmniejszyć zaangażowanie w SEO, to ten webinar jest właśnie dla Ciebie.
Gosia Tarnawska, nasza SEO Team Leader, też zmieniła strategię. W tym miesiącu zamiast vloga przygotowała webinar, który odbył się 7 kwietnia.
Wszyscy wiemy, że ten okres nie jest łatwy. Wiele firm musi wybrać, co w tym momencie jest najważniejsze, również jeśli chodzi o działania marketingowe. Na webinarze Gosia odpowiada na pytanie, co można zrobić, aby nie stracić ruchu po zmniejszeniu budżetu na działania SEO. Jak zbudować relację partnerską pomiędzy klientem i agencją oraz na co zwrócić uwagę, aby zminimalizować spadku ruchu na stronie?
Zapraszamy do słuchania!
Info: na początku mieliśmy problemy z dźwiękiem, ale później już jest super ;-)
A dla tych, którzy jednak woleliby przeczytać... poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje z webinaru w pigułce - aż grzech nie skorzystać! ;-)
Być może kryzys jeszcze Cię nie dotyczy. Możliwe, że dotknie Cię za chwilę a może wręcz przeciwnie - rozwiniesz swój biznes i znajdziesz nowe pomysły na produkty czy usługi. Dla nas wszystkich ta sytuacja jest całkiem nowa, ale najważniejsze jest to, żeby reagować, a nie czekać.
Można powiedzieć, że kryzys związany z wirusem ma w Polsce 2 fazy:
Szok i niedowierzanie - nie wiedzieliśmy co robić, co się dzieje. Nie chcieliśmy uwierzyć, że wirus dotarł również do nas.
Pogodzenie się z sytuacją i chęć działania. Zaczynamy się przyzwyczajać do nowych realiów. To jest moment, gdy firmy powinny zrewidować swoje działania i dostosować się do sytuacji.
Ale na początek jeszcze trochę o tym, jak aktualnie wygląda ruch na stronach internetowych.
Branże online – które zyskują, które tracą?
Zyskują:
zabawki
klocki
książki
asortyment deficytowy: mydła, środki czystości
monitory, drukarki, kamerki
krzesła, biurka
ergonomia pracy
wyposażenie domu
remonty
hobbystyczne
ubrania po domu/dresy
serwisy typu NETFLIX/YouTube/Zoom/Player
porady prawne, restrukturyzacje firm
suplementy i zdrowa żywność
Tracą:
usługi B2C
usługi B2B z wykonaniem w biurze (np. sprzątanie, owoce dla pracowników)
turystyka: wycieczki, hotele, transport
turystyka: sprzęt turystyczny
eventy
odzież wyjściowa (garnitury, sukienki)
siłownie i branża fitness
produkty luksusowe
nieruchomości
Co teraz?
Przede wszystkim pamiętaj, że SEO powinno być oparte na współpracy Twojej z firmą SEO. Właśnie - na współpracy! Więc nie podejmuj pochopnych decyzji, tylko chwyć za telefon i zadzwoń do Specjalisty SEO, który pracuje nad Twoją stroną. Ten na pewno będzie chętny aby porozmawiać o wspólnych rozwiązaniach.
A jakie masz wyjścia?
Ten sam lub większy budżet, jeśli notujesz wzrosty
Zawieszenie współpracy i przeniesienie budżetu na SEM
Zmniejszenie budżetu o 30%/50%/80%
Zawieszenie współpracy
Wypowiedzenie umowy
Zacznijmy od końca:
Wypowiedzenie - niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty. Zapewne wiąże Cię z formą SEO umowa, która ma określony okres wypowiedzenia. W tym czasie nadal będziesz musiał płacić przez kilka miesięcy.
Zawieszenie współpracy - pamiętaj, żeby uzgodnić z firmą SEO, aby monitorowała Twoją stronę. Brak działań SEO to konieczność Twojego większego zaangażowania, aby uniknąć dużych spadków ruchu.
Obniżenie budżetu - ustal o ile i jaki będzie Twój wkład w działania SEO. Obniżenie budżetu daje Ci tę przewagę, że możesz korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów SEO podczas konsultacji.
Zawiesiłeś SEO? Co możesz zrobić sam?
Na początek przede wszystkim poznaj profil swojego klienta. Niekoniecznie będzie to ta sama persona co wcześniej.
Co charakteryzuje klientów teraz?
Są zamknięci w domach, nudzą się
Czytają blogi
Oglądają tutoriale
Szukają zajęć w domu, nowych hobby
Szukają zajęć dla dzieci
Szukają odpowiedzi na pytania związane z usługami (jak ściąć włosy, zdjąć hybrydy, naprawić hamulce w aucie)
Planują co zrobią, kiedy sytuacja wróci do normy
Działania - zacznijmy od podstaw. Zadbaj o to, aby klienci mieli możliwość dotarcia do Ciebie online, a do tego aby byli pewni że zapewniasz:
Sprawną obsługę logistyczną
Szybki kontakt online
Informację o zamknięciu punktu stacjonarnego
Informację o realizacji usług, przesyłkach
Darmowe przesyłki lub zniżki
Akcje promocyjne, kody rabatowe
Obserwuj innych, niekoniecznie konkurencję, i inspiruj się (np. wejście Flying Tiger na Allegro)
Co możesz zrobić w obszarze SEO, ale nie tylko?
Blog – zapytaj agencji, jakie tematy będą najlepsze
Vlog/filmy na YouTube + transkrypcje (to dodatkowe treści na stronę)
Podcast + transkrypcja
Większe zaangażowanie w Social Media, stories
Opisy kategorii i produktów, na które nigdy nie było czasu
Audyt treści, eliminacja duplikacji
Aktualizacja starszych wpisów blogowych
Aktualizacja zdjęć produktów
Analiza konkurencji - oferty, przewag konkurencyjnych, ich działań
Udzielanie się na forach, blogach – wsparcie linkowania zewnętrznego
Firmy usługowe – konsultacje online
„Zadania domowe” od agencji SEO
Wprowadzenie nowej usługi lub produktu, na który teraz jest popyt
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze
Jeżeli działania SEO są wstrzymane na kilka miesięcy, to straty w ruchu nie muszą być widoczne. To właśnie zaleta SEO, które jest parte na contencie.
Dokładnie, jeśli działania SEO były prowadzone odpowiednio, według wytycznych Google, to nawet kilkumiesięczna przerwa w działaniach nie powinna przynieść znaczących spadków w ruchu organicznym.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Jeżeli działania SEO są wstrzymane na kilka miesięcy, to straty w ruchu nie muszą być widoczne. To właśnie zaleta SEO, które jest parte na contencie.
Dokładnie, jeśli działania SEO były prowadzone odpowiednio, według wytycznych Google, to nawet kilkumiesięczna przerwa w działaniach nie powinna przynieść znaczących spadków w ruchu organicznym.