Wstrzymałeś SEO? Co zrobić żeby nie stracić ruchu? – Webinar

Wstrzymałeś SEO? Co zrobić żeby nie stracić ruchu? – Webinar

W czasie kryzysu niejednokrotnie musimy zmieniać strategie, w tym też marketingowe. Jeśli obecny kryzys dopadł także Ciebie i musiałeś zrezygnować lub zmniejszyć zaangażowanie w SEO, to ten webinar jest właśnie dla Ciebie.

Gosia Tarnawska, nasza SEO Team Leader, też zmieniła strategię. W tym miesiącu zamiast vloga przygotowała webinar, który odbył się 7 kwietnia.

Wszyscy wiemy, że ten okres nie jest łatwy. Wiele firm musi wybrać, co w tym momencie jest najważniejsze, również jeśli chodzi o działania marketingowe. Na webinarze Gosia odpowiada na pytanie, co można zrobić, aby nie stracić ruchu po zmniejszeniu budżetu na działania SEO. Jak zbudować relację partnerską pomiędzy klientem i agencją oraz na co zwrócić uwagę, aby zminimalizować spadku ruchu na stronie?

Zapraszamy do słuchania!

Info: na początku mieliśmy problemy z dźwiękiem, ale później już jest super 😉

 

A dla tych, którzy jednak woleliby przeczytać… poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje z webinaru w pigułce – aż grzech nie skorzystać! 😉

Być może kryzys jeszcze Cię nie dotyczy. Możliwe, że dotknie Cię za chwilę a może wręcz przeciwnie – rozwiniesz swój biznes i znajdziesz nowe pomysły na produkty czy usługi. Dla nas wszystkich ta sytuacja jest całkiem nowa, ale najważniejsze jest to, żeby reagować, a nie czekać.

Można powiedzieć, że kryzys związany z wirusem ma w Polsce 2 fazy:

  1. Szok i niedowierzanie – nie wiedzieliśmy co robić, co się dzieje. Nie chcieliśmy uwierzyć, że wirus dotarł również do nas.
  2. Pogodzenie się z sytuacją i chęć działania. Zaczynamy się przyzwyczajać do nowych realiów. To jest moment, gdy firmy powinny zrewidować swoje działania i dostosować się do sytuacji.

Ale na początek jeszcze trochę o tym, jak aktualnie wygląda ruch na stronach internetowych.

Branże online – które zyskują, które tracą?

Zyskują:

  • zabawki
  • klocki
  • książki
  • asortyment deficytowy: mydła, środki czystości
  • monitory, drukarki, kamerki
  • krzesła, biurka
  • ergonomia pracy
  • wyposażenie domu
  • remonty
  • hobbystyczne
  • ubrania po domu/dresy
  • serwisy typu NETFLIX/YouTube/Zoom/Player
  • porady prawne, restrukturyzacje firm
  • suplementy i zdrowa żywność

Tracą:

  • usługi B2C
  • usługi B2B z wykonaniem w biurze (np. sprzątanie, owoce dla pracowników)
  • turystyka: wycieczki, hotele, transport
  • turystyka: sprzęt turystyczny
  • eventy
  • odzież wyjściowa (garnitury, sukienki)
  • siłownie i branża fitness
  • produkty luksusowe
  • nieruchomości

Co teraz?

Przede wszystkim pamiętaj, że SEO powinno być oparte na współpracy Twojej z firmą SEO. Właśnie – na współpracy! Więc nie podejmuj pochopnych decyzji, tylko chwyć za telefon i zadzwoń do Specjalisty SEO, który pracuje nad Twoją stroną. Ten na pewno będzie chętny aby porozmawiać o wspólnych rozwiązaniach.

A jakie masz wyjścia?

  1. Ten sam lub większy budżet, jeśli notujesz wzrosty
  2. Zawieszenie współpracy i przeniesienie budżetu na SEM
  3. Zmniejszenie budżetu o 30%/50%/80%
  4. Zawieszenie współpracy
  5. Wypowiedzenie umowy

Zacznijmy od końca:

  • Wypowiedzenie – niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty. Zapewne wiąże Cię z formą SEO umowa, która ma określony okres wypowiedzenia. W tym czasie nadal będziesz musiał płacić przez kilka miesięcy.
  • Zawieszenie współpracy – pamiętaj, żeby uzgodnić z firmą SEO, aby monitorowała Twoją stronę. Brak działań SEO to konieczność Twojego większego zaangażowania, aby uniknąć dużych spadków ruchu.
  • Obniżenie budżetu – ustal o ile i jaki będzie Twój wkład w działania SEO. Obniżenie budżetu daje Ci tę przewagę, że możesz korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów SEO podczas konsultacji.

Zawiesiłeś SEO? Co możesz zrobić sam?

Na początek przede wszystkim poznaj profil swojego klienta. Niekoniecznie będzie to ta sama persona co wcześniej.

Co charakteryzuje klientów teraz?

  • Są zamknięci w domach, nudzą się
  • Czytają blogi
  • Oglądają tutoriale
  • Szukają zajęć w domu, nowych hobby
  • Szukają zajęć dla dzieci
  • Szukają odpowiedzi na pytania związane z usługami (jak ściąć włosy, zdjąć hybrydy, naprawić hamulce w aucie)
  • Planują co zrobią, kiedy sytuacja wróci do normy

Działania – zacznijmy od podstaw. Zadbaj o to, aby klienci mieli możliwość dotarcia do Ciebie online, a do tego aby byli pewni że zapewniasz:

  • Sprawną obsługę logistyczną
  • Szybki kontakt online
  • Informację o zamknięciu punktu stacjonarnego
  • Informację o realizacji usług, przesyłkach
  • Darmowe przesyłki lub zniżki
  • Akcje promocyjne, kody rabatowe
  • Obserwuj innych, niekoniecznie konkurencję, i inspiruj się (np. wejście Flying Tiger na Allegro)

Co możesz zrobić w obszarze SEO, ale nie tylko?

  1. Blog – zapytaj agencji, jakie tematy będą najlepsze
  2. Vlog/filmy na YouTube + transkrypcje (to dodatkowe treści na stronę)
  3. Podcast + transkrypcja
  4. Większe zaangażowanie w Social Media, stories
  5. Opisy kategorii i produktów, na które nigdy nie było czasu
  6. Audyt treści, eliminacja duplikacji
  7. Aktualizacja starszych wpisów blogowych
  8. Aktualizacja zdjęć produktów
  9. Analiza konkurencji – oferty, przewag konkurencyjnych, ich działań
  10. Udzielanie się na forach, blogach – wsparcie linkowania zewnętrznego
  11. Firmy usługowe – konsultacje online
  12. „Zadania domowe” od agencji SEO
  13. Wprowadzenie nowej usługi lub produktu, na który teraz jest popyt
  14. Współpraca z influencerami
  15. Inspiruj się innymi branżami

Pomocne narzędzia:

To już wszystko, co dziś dla Ciebie przygotowaliśmy. Jeśli są inne tematy, na które chciałbyś poznać odpowiedź – daj nam znać w komentarzu! 😉

(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B – jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej