.animate-view{opacity: 1 !important;}

Problem z raportem linków w Google Search Console

0min.

Komentarze:0

Problem z raportem linków w Google Search Consoled-tags
02 sierpnia 2023
W lipcu wielu użytkowników Google Search Console zauważyło problemy z raportem linków. Wskaźniki ilości linków zaczęły drastycznie maleć, a niektórzy zgłaszali, że linki w raportach… zniknęły! W zeszłym tygodniu John Muller z zespołu Google'a zapewnił, że problem ten zostanie naprawiony. Czy faktycznie problem ten jest bardzo istotny?

0min.

Komentarze:0

Drastyczny spadek w raporcie linków

W lipcu, wielu użytkowników zostało zaniepokojonych faktem, że liczba linków wyświetlanych w raporcie Google Search Console gwałtownie spadła z dnia na dzień. Zaczęli oni zgłaszać ten problem na platformie Twitter oraz pokazywać powód swojego niepokoju.

Dla wielu stron początkowo narzędzie pokazywało kilka tysięcy linków, natomiast w ciągu zaledwie kilku dni użytkownicy odnotowali znaczący spadek tej liczby. Pojawiło się również sporo wiadomości, że liczba linków w raporcie zmalała do… zera! Jak odpowiedział na to amerykański gigant?

Google potwierdziło problem

Po zgłoszeniu problemu przez użytkowników John Muller zaprzeczył, żeby raport linków w Google Search Console działał niepoprawnie i zarzekł się, że wszystko wygląda stabilnie. Zaledwie trzy dni później, w poniedziałek 24 lipca przyznał on jednak, że faktycznie zespół odkrył, że taki problem występuje i zajął się jego naprawą.

 

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Czy jest się czym przejmować?

Choć tak ogromny spadek liczby linków w raporcie Google Search Console zaniepokoił użytkowników, to faktem jest, że problem ten nie ma dużego znaczenia jeżeli chodzi o pozycje zajmowane w wynikach wyszukiwania, czy też ruch na stronie. Wszystkim jednak zależy, aby dane w raportach były stabilne i prawidłowe, dlatego liczymy, że zespół Google’a szybko upora się z naprawą tego problemu.

Autor
Przemek Jaskierski SEO Delante
Autor
Przemek Jaskierski

Senior SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Autor
Przemek Jaskierski SEO Delante
Autor
Przemek Jaskierski

Senior SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022