Spis
treści
Co daje połączenie Google Ads z GA4?
Dlaczego tak właściwie zajmujmy się tym tematem? Po co łączyć Google Ads z Google Analytics 4? Przecież mógłbyś po prostu włączyć dwie karty w przeglądarce i po sprawie. No można, ale po co, skoro można prościej?
Połączenie tych dwóch usług daje Ci dostęp do szczegółowych danych i wskaźników na temat Twojej witryny. W ten sposób możesz uzyskać pełny obraz. Dane z Google Ads oraz GA4 mogą być pomocne w przypadku zrozumienia Customer Journey. Bardzo często analitycy skupiają się wyłącznie na konwersji, jednak nie jest to najważniejszy aspekt. GA4 jest w stanie dostarczyć cennych informacji na temat ścieżki, którą podąża klient i co konkretnie ich powstrzymuje. Koncentrując się na kluczowych momentach, możesz dostosować kampanie reklamowe, by zadbać o wygodę użytkownika i zmaksymalizować zwrot z inwestycji
Dzięki połączeniu będziesz mógł również w prosty i szybki sposób porównać modele atrybucji. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowych użytkowników. Interfejs Google Ads może być nieco przytłaczający. Sporo danych, wykresów, tabel – wyjaśnienie wszystkiego swoim klientom lub początkującym osobom w zespole projektowym może być dość problematyczne. Dzięki połączeniu Google Ads z GA4 wystarczą dwa kliknięcia, by uzyskać dane w przejrzystej i prostej w przyswajaniu formie.
Jak podłączyć Google Ads z GA4?
Znasz już korzyści podłączenia Google Ads do GA4. Jesteś przekonany do tego kroku? Jeśli tak, to ruszamy dalej z naszym poradnikiem. Poniżej znajdziesz dokładny opis krok po kroku, w jaki sposób wykonać to połączenie. Zapewniamy – nie jest to trudne zadanie, a dzięki naszej instrukcji z pewnością wszystko wykonasz poprawnie i krótkim czasie. Startujemy!
Na początek najważniejsza informacja – podłączenie Google Ads do GA4 możesz wykonać wyłącznie, jeśli masz uprawnienia edytora lub administratora w danej usłudze Analytics. Niezbędne uprawnienia są również konieczne w usłudze Google Ads. W tym przypadku musisz być administratorem konta. Jeśli nie masz odpowiednich uprawnień, musisz poprosić kogoś o wykonanie połączenia za Ciebie lub poprosić o nadanie Ci uprawnień edytora lub administratora.
Łączenie GA4 z Google Ads
Połączenie Google Ads z GA4 zaczynamy od tej drugiej usługi. Otwórz zatem swoje narzędzie. W lewym dolnym rogu znajdziesz ikonę ustawień. Kliknij ją.
Wówczas na ekranie pojawią się dwie kolumny wierszy. W kolumnie Property musisz zjechać paskiem i odnaleźć sekcję Product Links. W jednym z wierszy będzie dostępna opcja Google Ads Links. Musisz oczywiście w nią kliknąć.
Jeśli nie masz połączonych żadnych usług Google Ads dla danej witryny, wówczas w tabela będzie pusta. W prawym górnym rogu widnieje przycisk Link. Kliknij go.
W pierwszej kolejności musisz wybrać konto lub konta, które chcesz połączyć ze swoim GA4. Naciśnij Choose Google Ads Accounts. Jeśli masz dostęp do menedżera kont w Google Ads, musisz znaleźć odpowiednie dla swojej witryny, a następnie zaakceptować wybór klikając Potwierdź. GA4 umożliwia połączenie aż 20 kont Google Ads.
Następnie musisz skonfigurować ustawienia gromadzenia danych. Usługa automatycznie włączyła opcję Personalized Advertising. Oznacza to, że jeśli stworzysz jakąś listę w GA4, będzie ona automatycznie widoczna w Google Ads. Kolejne ustawienie to Auto-Tagging. Dotyczy ono automatycznego przesyłania danych z Google Ads do GA4. Tę opcję również warto pozostawić włączoną. Kliknij zatem Dalej.
Ostatni krok to podsumowanie. Sprawdź, czy podłączona witryna oraz ustawienia gromadzenia danych są podpięte poprawnie. Jeśli tak, możesz kliknąć Zastosuj. Wówczas usługi połączą się, a Ty otrzymasz informację Link Created.
W sekcji Google Ads Links upewnij się, że podpięcie na pewno zostało wykonane poprawnie. Jeśli proces zakończył się pomyślnie, wówczas na liście pojawi się informacja o połączonych kontach.
A jak to zrobić w drugą stronę?
Możesz to samo połączenie zrobić z poziomu Google Ads. Musisz przejść do swojego konta w Google Ads. Zaloguj się i przejdź do sekcji Admin. Z rozwijanej listy wybierz opcję Połączone konta. Na ekranie pojawią się informacje dotyczące programów oraz opcji, które są połączone do Twojego konta Google Ads. Oczywiście musisz wybrać z listy Google Analytics 4, a następnie kliknij Szczegóły.
Teraz masz widok wszystkich usług z Analytics, do których masz dostęp z danego konta Google. Odnajdź właściwe połączenie i kliknij Link.
Teraz wystarczy, że zatwierdzisz opcję Importuj dane witryny. W ten sposób ją aktywujesz. Resztę ustawień zatwierdź, klikając Link.
Gotowe! Właśnie połączyłeś Google Ads z GA4. Nie było to takie trudne, prawda? Teraz możesz przejść już do swojego Analytics, by obserwować i porównywać dane.
Czytaj także: Jak połączyć GSC i GA4?
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Gdzie znajdziesz dane po połączeniu?
Skoro połączenie Google Ads z GA4 masz już za sobą, to możesz przejść do analizy danych. Zaraz, zaraz… Gdzie one są? Patrz poniżej!
Obserwacja danych z Google Ads
Z paska bocznego wybierz zakładkę Raporty, a następnie Cykl życia > Pozyskiwanie > Przegląd pozyskiwania. Znajdziesz tam widżet Google Ads Campaign. W jego dolnej części będzie znajdował się odnośnik Viev Google Ads Campaign. Kliknij go.
Teraz interfejs ukazuje dwa wykresy – liniowy oraz słupkowy – a także tabelę, w której możesz analizować dane przez pryzmat różnych wymiarów np. użytkowników, sesji, kliknięć Google Ads czy kosztów CPC.
Porównanie danych
Dzięki podłączeniu Google Ads do GA4 możesz również porównywać dane. W tym celu na pasku bocznym wybierz opcję Advertising, a następnie Model Comparison. W tym miejscu możesz porównać różne modele atrybucji i zobaczyć, jak działa płatne wyszukiwanie. W ostatniej tabeli możesz sprawdzić, jak procentowo prezentują się zmiany.
Jakie są limity i ograniczenia dla tych usług?
Połączenie Google Ads z GA4 wiąże się niestety z pewnymi ograniczeniami. W przypadku jednej usługi możesz wykonać maksymalnie 400 połączeń. Jeśli w tym momencie Twoja konfiguracja przekracza ten limit, warto utworzyć konto menedżera Google Ads. Dopiero to konto połącz z GA4. Dlaczego? Konto menedżera Google Ads zawiera w sobie wiele usług, jednak po połączeniu z GA4 liczy się to jako jedno podpięcie.
Potrzebujesz, by Specjalista wdrożył GA4 dla Twojej strony i nauczył Cię jak z niego korzystać?
Połączenie Google Ads z GA4 – podsumowanie!
Połączenie Google Ads z Google Analytics 4 (GA4) stanowi niezwykle wartościowe narzędzie dla marketerów i właścicieli stron internetowych. Dzięki temu połączeniu można uzyskać pełniejszy obraz skuteczności kampanii reklamowych, śledzić zachowanie użytkowników na stronie i podejmować lepsze decyzje oparte na danych. Wykorzystaj tę integrację, aby zoptymalizować swoje działania reklamowe i osiągnąć lepsze rezultaty!
Chcesz być pewny, że połączenie zostało wykonane poprawnie? Zaufaj specjalistom! Z chęcią wykonamy dla Ciebie wdrożenie oraz konfigurację GA4. Skontaktuj się z nami!