.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak połączyć Google Ads i GA4?

0min.

Komentarze:0

Jak połączyć Google Ads i GA4?d-tags
02 sierpnia 2023
Google Analytics 4 (GA4) oferuje nowe możliwości śledzenia i analizy danych. Jednym z kluczowych aspektów jest integracja GA4 z platformą reklamową Google Ads. Dzięki temu połączeniu możesz uzyskać wgląd w skuteczność swoich kampanii reklamowych i lepiej zrozumieć zachowanie użytkowników na Twojej stronie internetowej, Z poniższego artykułu dowiesz się, jak połączyć Google Ads z GA4. Skorzystaj z potężnych narzędzi analitycznych, aby optymalizować swoje działania reklamowe.

0min.

Komentarze:0

Spis
treści

Co daje połączenie Google Ads z GA4?

Dlaczego tak właściwie zajmujmy się tym tematem? Po co łączyć Google Ads z Google Analytics 4? Przecież mógłbyś po prostu włączyć dwie karty w przeglądarce i po sprawie. No można, ale po co, skoro można prościej?

Połączenie tych dwóch usług daje Ci dostęp do szczegółowych danych i wskaźników na temat Twojej witryny. W ten sposób możesz uzyskać pełny obraz. Dane z Google Ads oraz GA4 mogą być pomocne w przypadku zrozumienia Customer Journey. Bardzo często analitycy skupiają się wyłącznie na konwersji, jednak nie jest to najważniejszy aspekt. GA4 jest w stanie dostarczyć cennych informacji na temat ścieżki, którą podąża klient i co konkretnie ich powstrzymuje. Koncentrując się na kluczowych momentach, możesz dostosować kampanie reklamowe, by zadbać o wygodę użytkownika i zmaksymalizować zwrot z inwestycji

Dzięki połączeniu będziesz mógł również w prosty i szybki sposób porównać modele atrybucji. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowych użytkowników. Interfejs Google Ads może być nieco przytłaczający. Sporo danych, wykresów, tabel – wyjaśnienie wszystkiego swoim klientom lub początkującym osobom w zespole projektowym może być dość problematyczne. Dzięki połączeniu Google Ads z GA4 wystarczą dwa kliknięcia, by uzyskać dane w przejrzystej i prostej w przyswajaniu formie.

Jak podłączyć Google Ads z GA4?

Znasz już korzyści podłączenia Google Ads do GA4. Jesteś przekonany do tego kroku? Jeśli tak, to ruszamy dalej z naszym poradnikiem. Poniżej znajdziesz dokładny opis krok po kroku, w jaki sposób wykonać to połączenie. Zapewniamy – nie jest to trudne zadanie, a dzięki naszej instrukcji z pewnością wszystko wykonasz poprawnie i krótkim czasie. Startujemy!

Na początek najważniejsza informacja – podłączenie Google Ads do GA4 możesz wykonać wyłącznie, jeśli masz uprawnienia edytora lub administratora w danej usłudze Analytics. Niezbędne uprawnienia są również konieczne w usłudze Google Ads. W tym przypadku musisz być administratorem konta. Jeśli nie masz odpowiednich uprawnień, musisz poprosić kogoś o wykonanie połączenia za Ciebie lub poprosić o nadanie Ci uprawnień edytora lub administratora.

Łączenie GA4 z Google Ads

Połączenie Google Ads z GA4 zaczynamy od tej drugiej usługi. Otwórz zatem swoje narzędzie. W lewym dolnym rogu znajdziesz ikonę ustawień. Kliknij ją.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Wówczas na ekranie pojawią się dwie kolumny wierszy. W kolumnie Property musisz zjechać paskiem i odnaleźć sekcję Product Links. W jednym z wierszy będzie dostępna opcja Google Ads Links. Musisz oczywiście w nią kliknąć.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Jeśli nie masz połączonych żadnych usług Google Ads dla danej witryny, wówczas w tabela będzie pusta. W prawym górnym rogu widnieje przycisk Link. Kliknij go.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

W pierwszej kolejności musisz wybrać konto lub konta, które chcesz połączyć ze swoim GA4. Naciśnij Choose Google Ads Accounts. Jeśli masz dostęp do menedżera kont w Google Ads, musisz znaleźć odpowiednie dla swojej witryny, a następnie zaakceptować wybór klikając Potwierdź. GA4 umożliwia połączenie aż 20 kont Google Ads.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Jak połączyć Goiogle Ads i GA4?

Źrodło: własny zrzut ekranu Delante

Następnie musisz skonfigurować ustawienia gromadzenia danych. Usługa automatycznie włączyła opcję Personalized Advertising. Oznacza to, że jeśli stworzysz jakąś listę w GA4, będzie ona automatycznie widoczna w Google Ads. Kolejne ustawienie to Auto-Tagging. Dotyczy ono automatycznego przesyłania danych z Google Ads do GA4. Tę opcję również warto pozostawić włączoną. Kliknij zatem Dalej.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Ostatni krok to podsumowanie. Sprawdź, czy podłączona witryna oraz ustawienia gromadzenia danych są podpięte poprawnie. Jeśli tak, możesz kliknąć Zastosuj. Wówczas usługi połączą się, a Ty otrzymasz informację Link Created.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

W sekcji Google Ads Links upewnij się, że podpięcie na pewno zostało wykonane poprawnie. Jeśli proces zakończył się pomyślnie, wówczas na liście pojawi się informacja o połączonych kontach.

A jak to zrobić w drugą stronę?

Możesz to samo połączenie zrobić z poziomu Google Ads. Musisz przejść do swojego konta w Google Ads. Zaloguj się i przejdź do sekcji Admin. Z rozwijanej listy wybierz opcję Połączone konta. Na ekranie pojawią się informacje dotyczące programów oraz opcji, które są połączone do Twojego konta Google Ads. Oczywiście musisz wybrać z listy Google Analytics 4, a następnie kliknij Szczegóły.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Teraz masz widok wszystkich usług z Analytics, do których masz dostęp z danego konta Google. Odnajdź właściwe połączenie i kliknij Link.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Teraz wystarczy, że zatwierdzisz opcję Importuj dane witryny. W ten sposób ją aktywujesz. Resztę ustawień zatwierdź, klikając Link.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Gotowe! Właśnie połączyłeś Google Ads z GA4. Nie było to takie trudne, prawda? Teraz możesz przejść już do swojego Analytics, by obserwować i porównywać dane.

Czytaj także: Jak połączyć GSC i GA4?

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Gdzie znajdziesz dane po połączeniu?

Skoro połączenie Google Ads z GA4 masz już za sobą, to możesz przejść do analizy danych. Zaraz, zaraz… Gdzie one są? Patrz poniżej!

Obserwacja danych z Google Ads

Z paska bocznego wybierz zakładkę Raporty, a następnie Cykl życia > Pozyskiwanie > Przegląd pozyskiwania. Znajdziesz tam widżet Google Ads Campaign. W jego dolnej części będzie znajdował się odnośnik Viev Google Ads Campaign. Kliknij go.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekrany Delante

Teraz interfejs ukazuje dwa wykresy – liniowy oraz słupkowy – a także tabelę, w której możesz analizować dane przez pryzmat różnych wymiarów np. użytkowników, sesji, kliknięć Google Ads czy kosztów CPC.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Porównanie danych

Dzięki podłączeniu Google Ads do GA4 możesz również porównywać dane. W tym celu na pasku bocznym wybierz opcję Advertising, a następnie Model Comparison. W tym miejscu możesz porównać różne modele atrybucji i zobaczyć, jak działa płatne wyszukiwanie. W ostatniej tabeli możesz sprawdzić, jak procentowo prezentują się zmiany.

Jak połączyć Google Ads i GA4?

Źródło: własny zrzut ekranu Delante

Jakie są limity i ograniczenia dla tych usług?

Połączenie Google Ads z GA4 wiąże się niestety z pewnymi ograniczeniami. W przypadku jednej usługi możesz wykonać maksymalnie 400 połączeń. Jeśli w tym momencie Twoja konfiguracja przekracza ten limit, warto utworzyć konto menedżera Google Ads. Dopiero to konto połącz z GA4. Dlaczego? Konto menedżera Google Ads zawiera w sobie wiele usług, jednak po połączeniu z GA4 liczy się to jako jedno podpięcie.

Potrzebujesz, by Specjalista wdrożył GA4 dla Twojej strony i nauczył Cię jak z niego korzystać?

Chcę poznać szczegóły

Połączenie Google Ads z GA4 – podsumowanie!

Połączenie Google Ads z Google Analytics 4 (GA4) stanowi niezwykle wartościowe narzędzie dla marketerów i właścicieli stron internetowych. Dzięki temu połączeniu można uzyskać pełniejszy obraz skuteczności kampanii reklamowych, śledzić zachowanie użytkowników na stronie i podejmować lepsze decyzje oparte na danych. Wykorzystaj tę integrację, aby zoptymalizować swoje działania reklamowe i osiągnąć lepsze rezultaty!

Chcesz być pewny, że połączenie zostało wykonane poprawnie? Zaufaj specjalistom! Z chęcią wykonamy dla Ciebie wdrożenie oraz konfigurację GA4. Skontaktuj się z nami!

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

FAQ

Jak połączyć GA4 z Google Ads?

Aby połączyć GA4 z Google Ads, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Zaloguj się do swojego konta GA4 i otwórz narzędzie.
  2. Kliknij ikonę ustawień w lewym dolnym rogu.
  3. W sekcji „Property” przewiń w dół i znajdź opcję „Product Links”.
  4. Kliknij „Google Ads Links”.
  5. Jeśli nie masz żadnych połączonych kont Google Ads, kliknij przycisk „Link” w prawym górnym rogu.
  6. Wybierz konto lub konta Google Ads, które chcesz połączyć z GA4, klikając „Choose Google Ads Accounts”.
  7. Po wybraniu konta, kliknij „Potwierdź”, aby zaakceptować wybór.
  8. Skonfiguruj ustawienia gromadzenia danych, takie jak Personalized Advertising i Auto-Tagging. Zaleca się pozostawienie tych opcji włączonych.
  9. Kliknij „Dalej” i sprawdź podsumowanie.
  10. Jeśli wszystko jest poprawnie skonfigurowane, kliknij „Zastosuj” i otrzymasz informację „Link Created”.
  11. Upewnij się, że połączenie zostało wykonane poprawnie w sekcji „Google Ads Links” w GA4.

Aby połączyć Google Ads z GA4 z poziomu Google Ads, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads.
  2. Przejdź do sekcji „Admin”.
  3. Wybierz „Połączone konta” z rozwijanej listy.
  4. Z listy wybierz „Google Analytics 4” i kliknij „Szczegóły”.
  5. Wybierz właściwe połączenie i kliknij „Link”.
  6. Zatwierdź opcję „Importuj dane witryny” i kliknij „Link”.

Teraz połączenie między Google Ads a GA4 zostało ustanowione. Możesz przejść do analizy danych w GA4, korzystając z różnych raportów i narzędzi, takich jak Raporty > Cykl życia > Pozyskiwanie > Przegląd pozyskiwania do obserwowania danych z Google Ads. Możesz również porównywać dane, korzystając z funkcji Porównanie modeli atrybucji w sekcji Advertising > Model Comparison.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022