Spis
treści
Co daje połączenie Google Ads z GA4?
Dlaczego tak właściwie zajmujmy się tym tematem? Po co łączyć Google Ads z Google Analytics 4? Przecież mógłbyś po prostu włączyć dwie karty w przeglądarce i po sprawie. No można, ale po co, skoro można prościej?
Połączenie tych dwóch usług daje Ci dostęp do szczegółowych danych i wskaźników na temat Twojej witryny. W ten sposób możesz uzyskać pełny obraz. Dane z Google Ads oraz GA4 mogą być pomocne w przypadku zrozumienia Customer Journey. Bardzo często analitycy skupiają się wyłącznie na konwersji, jednak nie jest to najważniejszy aspekt. GA4 jest w stanie dostarczyć cennych informacji na temat ścieżki, którą podąża klient i co konkretnie ich powstrzymuje. Koncentrując się na kluczowych momentach, możesz dostosować kampanie reklamowe, by zadbać o wygodę użytkownika i zmaksymalizować zwrot z inwestycji
Dzięki połączeniu będziesz mógł również w prosty i szybki sposób porównać modele atrybucji. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowych użytkowników. Interfejs Google Ads może być nieco przytłaczający. Sporo danych, wykresów, tabel – wyjaśnienie wszystkiego swoim klientom lub początkującym osobom w zespole projektowym może być dość problematyczne. Dzięki połączeniu Google Ads z GA4 wystarczą dwa kliknięcia, by uzyskać dane w przejrzystej i prostej w przyswajaniu formie.
Jak podłączyć Google Ads z GA4?
Znasz już korzyści podłączenia Google Ads do GA4. Jesteś przekonany do tego kroku? Jeśli tak, to ruszamy dalej z naszym poradnikiem. Poniżej znajdziesz dokładny opis krok po kroku, w jaki sposób wykonać to połączenie. Zapewniamy – nie jest to trudne zadanie, a dzięki naszej instrukcji z pewnością wszystko wykonasz poprawnie i krótkim czasie. Startujemy!
Na początek najważniejsza informacja – podłączenie Google Ads do GA4 możesz wykonać wyłącznie, jeśli masz uprawnienia edytora lub administratora w danej usłudze Analytics. Niezbędne uprawnienia są również konieczne w usłudze Google Ads. W tym przypadku musisz być administratorem konta. Jeśli nie masz odpowiednich uprawnień, musisz poprosić kogoś o wykonanie połączenia za Ciebie lub poprosić o nadanie Ci uprawnień edytora lub administratora.
Łączenie GA4 z Google Ads
Połączenie Google Ads z GA4 zaczynamy od tej drugiej usługi. Otwórz zatem swoje narzędzie. W lewym dolnym rogu znajdziesz ikonę ustawień. Kliknij ją.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Wówczas na ekranie pojawią się dwie kolumny wierszy. W kolumnie Property musisz zjechać paskiem i odnaleźć sekcję Product Links. W jednym z wierszy będzie dostępna opcja Google Ads Links. Musisz oczywiście w nią kliknąć.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Jeśli nie masz połączonych żadnych usług Google Ads dla danej witryny, wówczas w tabela będzie pusta. W prawym górnym rogu widnieje przycisk Link. Kliknij go.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
W pierwszej kolejności musisz wybrać konto lub konta, które chcesz połączyć ze swoim GA4. Naciśnij Choose Google Ads Accounts. Jeśli masz dostęp do menedżera kont w Google Ads, musisz znaleźć odpowiednie dla swojej witryny, a następnie zaakceptować wybór klikając Potwierdź. GA4 umożliwia połączenie aż 20 kont Google Ads.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Źrodło: własny zrzut ekranu Delante
Następnie musisz skonfigurować ustawienia gromadzenia danych. Usługa automatycznie włączyła opcję Personalized Advertising. Oznacza to, że jeśli stworzysz jakąś listę w GA4, będzie ona automatycznie widoczna w Google Ads. Kolejne ustawienie to Auto-Tagging. Dotyczy ono automatycznego przesyłania danych z Google Ads do GA4. Tę opcję również warto pozostawić włączoną. Kliknij zatem Dalej.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Ostatni krok to podsumowanie. Sprawdź, czy podłączona witryna oraz ustawienia gromadzenia danych są podpięte poprawnie. Jeśli tak, możesz kliknąć Zastosuj. Wówczas usługi połączą się, a Ty otrzymasz informację Link Created.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
W sekcji Google Ads Links upewnij się, że podpięcie na pewno zostało wykonane poprawnie. Jeśli proces zakończył się pomyślnie, wówczas na liście pojawi się informacja o połączonych kontach.
A jak to zrobić w drugą stronę?
Możesz to samo połączenie zrobić z poziomu Google Ads. Musisz przejść do swojego konta w Google Ads. Zaloguj się i przejdź do sekcji Admin. Z rozwijanej listy wybierz opcję Połączone konta. Na ekranie pojawią się informacje dotyczące programów oraz opcji, które są połączone do Twojego konta Google Ads. Oczywiście musisz wybrać z listy Google Analytics 4, a następnie kliknij Szczegóły.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Teraz masz widok wszystkich usług z Analytics, do których masz dostęp z danego konta Google. Odnajdź właściwe połączenie i kliknij Link.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Teraz wystarczy, że zatwierdzisz opcję Importuj dane witryny. W ten sposób ją aktywujesz. Resztę ustawień zatwierdź, klikając Link.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Gotowe! Właśnie połączyłeś Google Ads z GA4. Nie było to takie trudne, prawda? Teraz możesz przejść już do swojego Analytics, by obserwować i porównywać dane.
Czytaj także: Jak połączyć GSC i GA4?
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Gdzie znajdziesz dane po połączeniu?
Skoro połączenie Google Ads z GA4 masz już za sobą, to możesz przejść do analizy danych. Zaraz, zaraz… Gdzie one są? Patrz poniżej!
Obserwacja danych z Google Ads
Z paska bocznego wybierz zakładkę Raporty, a następnie Cykl życia > Pozyskiwanie > Przegląd pozyskiwania. Znajdziesz tam widżet Google Ads Campaign. W jego dolnej części będzie znajdował się odnośnik Viev Google Ads Campaign. Kliknij go.
Źródło: własny zrzut ekrany Delante
Teraz interfejs ukazuje dwa wykresy – liniowy oraz słupkowy – a także tabelę, w której możesz analizować dane przez pryzmat różnych wymiarów np. użytkowników, sesji, kliknięć Google Ads czy kosztów CPC.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Porównanie danych
Dzięki podłączeniu Google Ads do GA4 możesz również porównywać dane. W tym celu na pasku bocznym wybierz opcję Advertising, a następnie Model Comparison. W tym miejscu możesz porównać różne modele atrybucji i zobaczyć, jak działa płatne wyszukiwanie. W ostatniej tabeli możesz sprawdzić, jak procentowo prezentują się zmiany.
Źródło: własny zrzut ekranu Delante
Jakie są limity i ograniczenia dla tych usług?
Połączenie Google Ads z GA4 wiąże się niestety z pewnymi ograniczeniami. W przypadku jednej usługi możesz wykonać maksymalnie 400 połączeń. Jeśli w tym momencie Twoja konfiguracja przekracza ten limit, warto utworzyć konto menedżera Google Ads. Dopiero to konto połącz z GA4. Dlaczego? Konto menedżera Google Ads zawiera w sobie wiele usług, jednak po połączeniu z GA4 liczy się to jako jedno podpięcie.
Potrzebujesz, by Specjalista wdrożył GA4 dla Twojej strony i nauczył Cię jak z niego korzystać?
Połączenie Google Ads z GA4 – podsumowanie!
Połączenie Google Ads z Google Analytics 4 (GA4) stanowi niezwykle wartościowe narzędzie dla marketerów i właścicieli stron internetowych. Dzięki temu połączeniu można uzyskać pełniejszy obraz skuteczności kampanii reklamowych, śledzić zachowanie użytkowników na stronie i podejmować lepsze decyzje oparte na danych. Wykorzystaj tę integrację, aby zoptymalizować swoje działania reklamowe i osiągnąć lepsze rezultaty!
Chcesz być pewny, że połączenie zostało wykonane poprawnie? Zaufaj specjalistom! Z chęcią wykonamy dla Ciebie wdrożenie oraz konfigurację GA4. Skontaktuj się z nami!