Facebook uwielbia różnorodność w kwestii doboru grafik. Zależnie od miejsca ich wyświetlania i typu kreacji zaleca inne wymiary i proporcje. Można pogubić się w rekomendowanych rozmiarach na stronie pomocy Facebooka i wciąż nie wiedzieć, jak przygotować zdjęcia w optymalny sposób i wybrać odpowiednie rozmiary grafik na Facebooka.
Jednak spokojnie – istnieją ogólnie rekomendowane w branży wymiary grafik na Facebooka, które zdecydowanie skrócą listę wytycznych, jaką musisz przesłać do swojego grafika. Przedstawimy Ci zarówno szczegółową rozpiskę, zalecaną przez sam portal, jak i rekomendacje Delante.
Rozmiar filmu i grafiki Facebook Ads: zalecenia Delante
Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele wytycznych dotyczących rozmiarów grafik znajdziemy w kontekście kampanii Facebook Ads i jak wielkie budzą one zamieszanie. Z tego powodu (zanim przejdziemy do oficjalnych, szczegółowych zaleceń) przedstawimy Wam kilka wytycznych, jakie wysyłamy naszym Klientom. Ich zastosowanie w większości przypadków wystarczy, by grafika sprawdziła się w kampanii.
Jeśli chodzi o rozmiar grafiki na FB – zalecamy stosowanie minimum 3 wymiarów grafik: 1200×1200, 1200×628, 1080×1920 pikseli o możliwie najwyższej jakości i niskiej wadze.
Warto pamiętać o wykorzystywaniu najbardziej odpowiednich formatów plików:
- w przypadku obrazu: .jpg, .png
- w przypadku wideo: .mp4, .mov, .gif
Należy mieć również na uwadze, że logo i ważne elementy grafiki nie powinny znajdować się blisko krawędzi (możliwość ucięcia przy kadrowaniu).
W materiałach wideo sugerujemy stosowanie dźwięku oraz napisów. Wynika to z faktu, że duży procent odtwarzanych filmów jest wyciszony, przez co materiał powinien być opatrzony napisami lub być zrozumiały bez dźwięku.
Minimalne wymagania dotyczące rozmiaru obrazu w pikselach w różnych umiejscowieniach
Aktualności na Facebooku | 1080 × 1350 pikseli |
Prawa kolumna Facebooka | 1200 × 1200 pikseli |
Artykuły ekspresowe | 1200 × 1200 pikseli |
Marketplace Facebooka | 1200 × 1200 pikseli |
Facebook Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Instagram Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Aktualności na Instagramie | 1080 × 1350 pikseli |
Meta Audience Network | |
Reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe | 398 × 208 pikseli. Obrazy z linkiem: 1200 × 628 pikseli |
Messenger | |
Messenger Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Skrzynka odbiorcza Messengera | 1200 × 1200 pikseli |
Wiadomości sponsorowane | 1200 × 628 pikseli |
Informacje na temat rozmiarów wideo znajdziesz pod tym linkiem.
Zwiększymy Twoją sprzedaż za pomocą Facebook Ads!
Specyfikacje Facebooka – proporcje grafik i filmów
Proporcje a umiejscowienia
źródło: Facebook for Business
Zacznijmy od proporcji naszych obrazów, ponieważ proporcje zależą od miejsca, w którym chcesz wyświetlać reklamę
- Aktualności: kwadrat (1:1) dla obrazów, (4:5) dla filmów
- Relacje i rolki: pełnoekranowa grafika pionowa (9:16) dla obrazów i filmów
- Karuzela: kwadrat (1:1) dla obrazów i filmów
- Wideo in-stream: poziomy prostokąt (16:9)
- Audience Network: pionowy prostokąt (9:16) dla obrazów i filmów
- Sklep na Instagramie: kwadrat (1:1) dla obrazów i filmów
- Bardziej szczegółowe informacje na temat zalecanych proporcji znajdziesz pod tym linkiem.
- Facebook umożliwia również pobranie szablonów proporcji obrazów, byś mógł mieć pewność, że Twoje grafiki są poprawne.
Pojedynczy obraz lub film
Podstawową kreacją spotykaną na Facebooku jest ta wykorzystująca pojedynczy obraz lub film.
Źródło: Facebook for Business
Rekomendowane cechy pojedynczego obrazu w reklamie:
- rozdzielczość: możliwie najwyższa – minimum 600 pikseli
- format: zalecany .jpg lub .png
- proporcja:
- kwadrat (1:1) – dla umiejscowień typu Aktualności i prawej kolumny Facebooka,
- pionowy obraz (9:16) – jest to format pełnoekranowy w Relacjach, aplikacjach czy witrynach,
- poziomy obraz (1,91:1) – stosowany w wideo in-stream, wynikach wyszukiwania czy Artykułach Ekspresowych.
W przypadku formatu wideo – internauta przywiązuje uwagę do pierwszych sekunda trwania materiału. Zalecaną długością filmu jest zatem maksymalnie 15 sekund. Zależnie od umiejscowienia wideo powinno mieć trochę inną specyfikację.
- rekomendowaną proporcję dla większości umiejscowień:
- pion 4:5 (dla Aktualności, Facebooka, Instagrama i części Audience Network)
- pełnoekranowy pionowy (9:16) lub (1,91:1) dla Relacji na Facebooku i Instagramie
- pełnoekranowy poziomy (16:9) dla wideo typu in-stream (niekiedy też 1:1)
- zalecaną długość: max. 15 sekund
- zalecane jest także dodanie dźwięku i napisów (dla osób mających wyciszone multimedia)
Źródło: Facebook for Business
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEM!
Zapisz się do newslettera
Karuzela
Karuzela pozwala zademonstrować kilka obrazów w ramach jednej reklamy. Zdjęcia pokazują się w formie kafelków, które można przesuwać, a każdy z nich może prowadzić pod inny adres internetowy.
Źródło: Facebook for Business
Możemy tutaj zastosować albo statyczne obrazy (w tym wypełnić kafelki dynamicznie grafikami z zestawu produktów), albo filmy (w tym w formie pokazu slajdów).
Karuzela wymaga dodania od 2 do 10 obrazów (lub filmów).
Obraz powinien mieć:
- wymiary: co najmniej 1080 x 1080 pikseli
- proporcje:
- 1:1 (dla Facebook / Meta Audience Network / Messenger / Aktualności Instagram)
- 9:16 (relacje Instagram)
- format: .jpg. lub .png
- waga: max. 30 MB
Wideo w karuzeli powinno mieć:
- rozmiar pliku: max. 4 GB
- proporcje: pionowe (4:5) lub kwadrat
- format: .mp4, .mov, .gif
- dźwięk: dodany z włączonymi napisami
- zalecana długość: do 15 sekund – wówczas można ją stosować w większości umiejscowień
Kolekcja/Materiał błyskawiczny
Jest to rozwiązanie wykorzystujące grupę elementów wyświetlanych w trybie pełnoekranowym. Stosuje się tutaj filmy, pokazy slajdów i grafiki. Działa jednak wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Po kliknięciu w reklamę odbiorca przekierowany zostaje do materiału błyskawicznego wyświetlanego na całym ekranie, który ma na celu całkowicie zaangażować użytkownika.
W kolekcji zaleca się stosowanie:
- proporcji: od 1,91:1 do 1:1
- rozdzielczości: co najmniej 1080 x 1080 pikseli
- rozmiaru pliku obrazu: max. 30 MB
- rozmiaru pliku filmu: max. 4 GB
Wymiary reklam na Facebooku. Kilka słów na zakończenie
Liczba wytycznych Facebooka co do grafik potrafi przytłoczyć niejednego reklamodawcę. Dlatego warto szukać rozwiązań optymalnych – zalecanych rozmiarów obrazów, które będą odpowiednie do większości umiejscowień.
Jednocześnie system Facebook Ads ma to do siebie, że grafika w nieodpowiednim rozmiarze również może zostać zamieszczona w systemie, jednak zostanie ona w niektórych (lub wszystkich) umiejscowieniach przycięta. Stąd, by przypadkowo nie pozbawić naszych kreacji najważniejszych elementów w wyniku kadrowania, dobrze stosować rekomendowane w branży wymiary i zalecenia co do tworzenia kreacji.
Ten wpis jest aktualizacją treści z dnia 9 czerwca 2020.
Czasem można się nieźle pogubić w tych wszystkich wytycznych… Dzięki za zebranie wszystkich info w jednym miejscu 😉
Dziękujemy za informowanie nas o najnowszych zmianach w standardach graficznych i formatach na Facebooku