Facebook uwielbia różnorodność w kwestii doboru grafik. Zależnie od miejsca ich wyświetlania i typu kreacji zaleca inne wymiary i proporcje. Można pogubić się w rekomendowanych rozmiarach na stronie pomocy Facebooka i wciąż nie wiedzieć, jak przygotować zdjęcia w optymalny sposób i wybrać odpowiednie rozmiary grafik na Facebooka.
Jednak spokojnie – istnieją ogólnie rekomendowane w branży wymiary grafik na Facebooka, które zdecydowanie skrócą listę wytycznych, jaką musisz przesłać do swojego grafika. Przedstawimy Ci zarówno szczegółową rozpiskę, zalecaną przez sam portal, jak i rekomendacje Delante.
Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele wytycznych dotyczących rozmiarów grafik znajdziemy w kontekście kampanii Facebook Ads i jak wielkie budzą one zamieszanie. Z tego powodu (zanim przejdziemy do oficjalnych, szczegółowych zaleceń) przedstawimy Wam kilka wytycznych, jakie wysyłamy naszym Klientom. Ich zastosowanie w większości przypadków wystarczy, by grafika sprawdziła się w kampanii.
Jeśli chodzi o rozmiar grafiki na FB – zalecamy stosowanie minimum 3 wymiarów grafik: 1200×1200, 1200×628, 1080×1920 pikseli o możliwie najwyższej jakości i niskiej wadze.
Warto pamiętać o wykorzystywaniu najbardziej odpowiednich formatów plików:
Należy mieć również na uwadze, że logo i ważne elementy grafiki nie powinny znajdować się blisko krawędzi (możliwość ucięcia przy kadrowaniu).
W materiałach wideo sugerujemy stosowanie dźwięku oraz napisów. Wynika to z faktu, że duży procent odtwarzanych filmów jest wyciszony, przez co materiał powinien być opatrzony napisami lub być zrozumiały bez dźwięku.
Aktualności na Facebooku | 1080 × 1350 pikseli |
Prawa kolumna Facebooka | 1200 × 1200 pikseli |
Artykuły ekspresowe | 1200 × 1200 pikseli |
Marketplace Facebooka | 1200 × 1200 pikseli |
Facebook Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Instagram Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Aktualności na Instagramie | 1080 × 1350 pikseli |
Meta Audience Network | |
Reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe | 398 × 208 pikseli. Obrazy z linkiem: 1200 × 628 pikseli |
Messenger | |
Messenger Stories | 1080 × 1920 pikseli |
Skrzynka odbiorcza Messengera | 1200 × 1200 pikseli |
Wiadomości sponsorowane | 1200 × 628 pikseli |
Informacje na temat rozmiarów wideo znajdziesz pod tym linkiem.
Zwiększymy Twoją sprzedaż za pomocą Facebook Ads!
Zacznijmy od proporcji naszych obrazów, ponieważ proporcje zależą od miejsca, w którym chcesz wyświetlać reklamę
Podstawową kreacją spotykaną na Facebooku jest ta wykorzystująca pojedynczy obraz lub film.
Rekomendowane cechy pojedynczego obrazu w reklamie:
W przypadku formatu wideo – internauta przywiązuje uwagę do pierwszych sekunda trwania materiału. Zalecaną długością filmu jest zatem maksymalnie 15 sekund. Zależnie od umiejscowienia wideo powinno mieć trochę inną specyfikację.
Karuzela pozwala zademonstrować kilka obrazów w ramach jednej reklamy. Zdjęcia pokazują się w formie kafelków, które można przesuwać, a każdy z nich może prowadzić pod inny adres internetowy.
Możemy tutaj zastosować albo statyczne obrazy (w tym wypełnić kafelki dynamicznie grafikami z zestawu produktów), albo filmy (w tym w formie pokazu slajdów).
Karuzela wymaga dodania od 2 do 10 obrazów (lub filmów).
Obraz powinien mieć:
Wideo w karuzeli powinno mieć:
Jest to rozwiązanie wykorzystujące grupę elementów wyświetlanych w trybie pełnoekranowym. Stosuje się tutaj filmy, pokazy slajdów i grafiki. Działa jednak wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Po kliknięciu w reklamę odbiorca przekierowany zostaje do materiału błyskawicznego wyświetlanego na całym ekranie, który ma na celu całkowicie zaangażować użytkownika.
W kolekcji zaleca się stosowanie:
Liczba wytycznych Facebooka co do grafik potrafi przytłoczyć niejednego reklamodawcę. Dlatego warto szukać rozwiązań optymalnych – zalecanych rozmiarów obrazów, które będą odpowiednie do większości umiejscowień.
Jednocześnie system Facebook Ads ma to do siebie, że grafika w nieodpowiednim rozmiarze również może zostać zamieszczona w systemie, jednak zostanie ona w niektórych (lub wszystkich) umiejscowieniach przycięta. Stąd, by przypadkowo nie pozbawić naszych kreacji najważniejszych elementów w wyniku kadrowania, dobrze stosować rekomendowane w branży wymiary i zalecenia co do tworzenia kreacji.
Zaleca się, aby tekst zajmował 20% miejsca na grafice. Nie jest to już jednak kryterium podczas weryfikacji reklam Facebook Ads (o czy więcej pisaliśmy tu: Facebook kończy z regułą 20% tekstu na grafikach reklamowych) – reklamy, które zawierają więcej tekstu nie będą odrzucane, ale mogą one mieć niższy zasięg.
Jeśli utworzysz kreacje, które nie będą odpowiadały zaleceniom Facebooka, czyli – przykładowo – nie zastosujesz się do rekomendowanych wymiarów, musisz liczyć się z tym, że Twoje reklamy mogą nie wyświetlać się poprawnie (np. zostaną one przycięte).