Większość specjalistów SEO odsyła początkujące osoby na fora internetowe. Są one kopalnią wiedzy, ale aby dotrzeć do podstawowych informacji, trzeba przejść przez ogromną ilość wątków. Dlatego też warto najpierw przeczytać kilka podstawowych książek, aby móc udzielać się na forach. SEO to niesamowicie szybko rozwijający się proces. Google non stop się zmienia i wprowadza nowe funkcje oraz algorytmy, dlatego ważne jest aby strona była odpowiednio przygotowana pod wyszukiwarkę oraz aby linki, które do niej prowadzą były wartościowe i tworzone ręcznie.
Zaczynając swoja przygodę z pozycjonowaniem warto zapoznać się z książką „The Art Of SEO Mastering Search Engine Optimization”, napisaną przez trzech uznanych ekspertów w zakresie optymalizacji stron: Erica Enge, Stephana Spencer oraz Jessie Stricchiola. Książka zawiera wskazówki i innowacyjne techniki, które nauczą Cię jak zaplanować i przeprowadzić kompleksowy proces SEO. Znajdziesz tutaj szereg skutecznych taktyk, aktualizacje narzędzi SEO oraz metody optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Książka napisana jest w zrozumiały i przystępny sposób i stanowi świetne źródło informacji z dziedziny technologii wyszukiwarek internetowych oraz e-marketingu. Dzięki tej książce poznasz:
„The Art. Of SEO” zawiera również liczne badania i analizy SEO, a także uczy projektowania witryn internetowych z uwzględnieniem SEO i zasad marketingu treści. Książka została wydana w 2016 roku, i niestety jak to bywa w świecie tematyki SEO, zdążyła się już zdezaktualizować, ale mimo wszystko jest świetną pozycją dla nowicjuszy. Pewne podstawy się nie zmieniają, dlatego warto po nią sięgnąć.
Kolejnym źródłem informacji o SEO są blogi internetowe. Śledzenie blogów to najlepszy sposób na zdobycie aktualnych nowinek z branży. Warto obserwować agregator polskich blogów na temat SEO i SEM: Planeta SEO. Znajduje się tu aktualna lista wielu polskich blogów (nawet wpisy z bloga Delante!:). Wpisy wyświetlają się w kolejności od najnowszego. Nieraz można trafić na bardziej zaawansowane i techniczne artykuły. Oczywiście, polecamy śledzić naszego bloga o SEO i PPC. Kilka razy w tygodniu pojawiają się nowe i obszerne wpisy oraz ciekawe informacje o zmianach wprowadzanych przez Google.
“Marketing 4.0.” to świetna pozycja autorstwa Philipa Kotlera, w której opisane są nowe trendy i innowacje w marketingu oraz jak odpowiednio podejść do klienta w internecie. Kolter opisuje sposób w jaki powinno się wpływać na konsumentów, aby zachęcić ich do zakupu. Tradycyjne zachowanie klienta, czyli AIDA (attention, interest, desire, action) zostało rozbudowane o opinie bliskich osób. Mają one ogromny wpływ na zakupowe decyzje. Kolter wyjaśnia w jaki sposób budować spersonalizowane podejście do klienta, stosując najlepsze marketingowe praktyki. Dzięki tej książce zdobędziesz wiedzę na temat:
“Wojownik SEO” to pozycja dedykowana osobom, które zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem. Świetnie opisuje podstawy i zasady działania SEO. Każdemu czytelnikowi dostarczy niezbędnej wiedzy na temat optymalizacji i pozycjonowania stron. Dowiesz się jak jak działają wyszukiwarki internetowe oraz jakich algorytmów używają. Poznasz elementy, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce oraz pułapki, które sprawiają, że nie zostanie ona poprawnie zindeksowana. Autor John I Jerkovic napisał książkę nieskomplikowanym językiem i podał jasne i konkretne przykłady. Podobnie jak wspomniana wcześniej “The Art of SEO” książka ta szybko się dezaktualizuje, lecz warto ją przeczytać, aby zdobyć niezbędne podstawy, a następnie uzupełnić wiedzę o nowe trendy i zmiany, które są regularnie wyprowadzane. Dzięki tej książce poznasz:
Forum Optymalizacja to największe w Polsce forum, na którym znajdziesz najnowsze informacje dotyczące pozycjonowania i optymalizacji witryn internetowych. Forum skupia grupę osób doświadczonych w SEO jak i laików. Podzielone jest na kilka sekcji:
Jeśli będziesz na bieżąco z wpisami oraz dyskusjami na forum, to na pewno nie pominiesz ciągłego rozwoju i nauki.
Nasz blog to ogromna ilość teorii popartej praktycznymi wskazówkami oraz komentarzami specjalistów, którego nie mogło zabraknąć na naszej liście 😉 Dowiesz się jaki system zarządzania treścią wybrać, oraz jakie możliwości optymalizacji dają różne CMS-y. Przejdziesz przez całą budowę sklepu oraz elementy, które wpływają na proces pozycjonowania. Uzyskasz cenne informacje dotyczące doboru słów kluczowych oraz content marketingu, a także dowiesz się jak wygląda jakościowe linkowanie zewnętrzne oraz jego istotę. Blog Delante to świetna dawka informacji dla właścicieli sklepów i stron internetowych oraz osób, które interesują się SEO. Podsumowując, chcąc zdobyć podstawową, a zarazem wartościową wiedzę na temat pozycjonowania witryn internetowych oraz marketingu internetowego, zapoznaj się z wyżej wymienionymi książkami. Jednak, nie zapomnij o regularnym uzupełnianiu swojej wiedzy o bieżące zmiany wprowadzane w Google i SEO. Blogi internetowe oraz forum, na pewno Ci to ułatwi.