- Spadki sprzedaży – jakie mogą być konsekwencje
- 10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online
- Awaria serwera
- Aktualizacja algorytmu Google
- Problem ze skryptami na stronie
- Brak środków w Google Ads
- Utrata pierwszych pozycji w Google
- Ograniczenie aktywności w serwisach społecznościowych
- Konkurencja obniżyła ceny
- Negatywne opinie
- Wyłączyłeś korzystne dla klientów rozwiązania
- Sezonowość Twojej oferty
- Spadek sprzedaży w sklepie internetowym – podsumowanie
Spadki sprzedaży – jakie mogą być konsekwencje
Malejące przychody sklepu WWW oznaczają, że nagle biznes może przestać przynosić oczekiwane wyniki. To tak naprawdę może spowodować liczne problemy związane z sytuacją finansową i płynnością firmy. Przy bardzo dużych zmianach może pojawić się kłopot z poradzeniem sobie nawet z podstawowymi kosztami wiążącymi się z biznesem, takimi jak pokrycie wynagrodzeń, płatności na rzecz wykonawców przeróżnych usług, w tym na działania marketingowe. Dlatego kluczowe jest szybkie działanie w kierunku odnalezienia źródła problemów. Zacznij od zerknięcia do Google Analytics, o ile korzystasz z tego narzędzia analitycznego, lub zerknij do innego systemu, którego używasz do śledzenia ruchu na stronie. Tutaj już możesz trafić na cenne wskazówki dotyczące tego, jakie mogą być powody spadku sprzedaży w e-sklepie. Czy w sklepie w ogóle są użytkownicy? Jeśli nie, to być może chodzi po prostu o awarię serwera, błąd w oprogramowaniu lub niedostępność witryny tylko przez pewien czas, w określonych godzinach? Następnie zerknij do zakładki Pozyskiwanie, a potem kliknij Przegląd. Wtedy widzisz podział na źródła ruchu – sprawdź, czy w ostatnim czasie w poszczególnych zakładkach nie doszło do znacznej zmiany. W przypadku dużych sklepów i znanych brandów kilka godzin przerwy związanych z działaniem witryny może się wiązać z utraconym przychodem liczonym w milionach dolarów. W wielu przypadkach przyczyną nagłego spadku sprzedaży jest po prostu niedostępność strony wynikająca z awarii usługi hostingowej, błędy w oprogramowaniu czy inne komplikacje. Ile kosztowały takie sytuacje znane marki? Otóż:- Niedostępność w marcu 2015 roku sklepu Apple przez 12 godzin kosztowała tę firmę 25 mln dolarów.
- Trwająca 14 godzin awaria w marcu 2019 roku kosztowała Facebooka 90 mln dolarów.
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online
Przyczyn zmniejszającego się poziomu przychodów w sklepie WWW może być wiele. Oto kroki, które powinieneś podjąć, aby znaleźć powody spadku sprzedaży w e-sklepie.Awaria serwera
Z ustaleniem tej przyczyny nie będziesz mieć większych problemów, bo po prostu sklep nie będzie działać. Takie sytuacje nie są częste. Usługi hostingowe najczęściej zapewniają ciągłość działania sklepów bez przerw, ale serwery to tylko maszyny, które również mogą ulec awarii. W 2021 roku mieliśmy do czynienia z pożarem serwerowni należącej do marki OVH. Efektem była niedostępność wielu popularnych serwisów. Co istotne – pożar pochłonął również serwery, na których znajdowały się backupy części stron. Pamiętaj: hosting zawsze powinien tworzyć kopie zapasowe danych, ale to nie oznacza, że nie musisz mieć jej również na własnych nośnikach. Proces ich tworzenia da się zautomatyzować. Wtedy w takim przypadku możliwe jest przywrócenie strony do życia w stosunkowo krótkim czasie i ograniczenie strat.We have a major incident on SBG2. The fire declared in the building. Firefighters were immediately on the scene but could not control the fire in SBG2. The whole site has been isolated which impacts all services in SGB1-4. We recommend to activate your Disaster Recovery Plan.
— Octave Klaba (@olesovhcom) March 10, 2021