.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #2 Maj 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #2 Maj 2024
10 maja 2024
Ten wpis pozwoli Ci się zapoznać z nowinkami świata PPC, które pojawiły się trakcie zeszłego tygodnia.

2min.

Komentarze:0

Dynamiczna nazwa i logo firmy

Na kontach Google Ads można włączyć dynamiczną nazwę i logo firmy – zostaną one wygenerowane na podstawie strony internetowej, na którą kierują reklamy. Można je włączyć w zasobach reklam. 

[Reklamy i komponenty > Zasoby > Więcej > Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta > Więcej > Ustawienia zaawansowane]

dynamiczne logo i nazwa firmy google ads

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Włączenie tych opcji może spowodować, że Google pobierze ze strony logo i nazwę, które mogą być średniej jakości. Zaleca się wyłączyć te rozszerzenia, by mieć większą kontrolę nad treściami reklam.

Sekcja konfiguracji w podsumowaniu kampanii

W podsumowaniu kampanii od pewnego czasu mamy dostęp do kolumn z sekcji “Konfiguracja”. Dzięki nim możemy kontrolować, np. liczbę odrzuconych reklam, odrzuconych słów kluczowych czy odpowiednich obrazów.

[Kampanie > Kolumny > Modyfikuj kolumny] 

sekcja konfiguracji w google ads

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Wybranie tych kolumn do podsumowania kampanii pozwoli na szybszą i większą kontrolę nad reklamami.

Umiejscowienie reklam w rolkach profilu na Instagramie 

Od teraz na poziomie zestawu reklam w kampaniach Meta Ads można wybrać rolki w profilu (publicznym) na Instagramie jako umiejscowienie reklamy.

umiejscowienie rolki w profilu na instagramie

Źródło: panel Facebook Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Przy wyborze tej opcji warto przeglądać profile, w których wyświetlają się nasze reklamy i w razie potrzeby wykluczać te nieodpowiednie.

Polityka zgody użytkowników UE w Szwajcarii

Od 31 lipca 2024 r. Google rozszerza zakres naszej Polityki Zgody Użytkowników UE, aby obejmować również użytkowników w Szwajcarii. 

Co to dla Ciebie oznacza?

Musisz uzyskać zgodę użytkowników na:

  • korzystanie z plików cookie, 
  • zbieranie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizacji reklam.

Musisz także:

  • zachować zapis zgody udzielonej przez użytkowników,
  • dostarczać użytkownikom informacje, w jaki sposób mogą wycofać zgody.

Więcej pomocnych informacji na stronie Pomocy dotyczącej polityki zgody użytkowników UE.

Opcja niestandardowych grup odbiorców dostępna w kampaniach wideo

Spersonalizowane warunki wyszukiwania są teraz dostępne także w kampaniach wideo.

[Narzędzia i ustawienia > Zarządzanie odbiorcami > Segmenty niestandardowe > Dodaj nowy]

niestandardowe grupy odbiorców dostępne w kampaniach wideo

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Takie rozwiązanie daje możliwość bardziej precyzyjnego kierowania na odbiorców w kampaniach wideo.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM