.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #4 Styczeń 2025

1min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #4 Styczeń 2025d-tags
24 stycznia 2025
Odkryj najnowsze wiadomości ze świata PPC z ubiegłego tygodnia! Sprawdź ten wpis i śledź najważniejsze zmiany, aby być na bieżąco.

1min.

Komentarze:0

Nowa metryka “Zakupy z Google” w Meta Ads

Opcja ta pozwoli na zobaczenie konwersji (np. zakupów), które rozpoczęły się od sesji wyszukiwania w Google (w modelu atrybucji last-click).

purchase from google in meta ads

Źródło: panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Dzięki tej metryce możesz analizować wyniki przypisane do kampanii Meta pod kątem konwersji z wyszukiwań Google. Jeśli w kampanii Meta odnotowano 5 zakupów, możesz zobaczyć, że 3 z nich miały miejsce podczas sesji rozpoczętej od wyszukiwania w Google.

Kolumna „Źródło” w raporcie kategorii wyszukiwania

Kolumna “Źródło” dostarcza szczegółowych informacji na temat przyczyn, dla których reklamy były dopasowywane do ruchu w ramach określonych kategorii wyszukiwania. Dane w tej kolumnie obejmują m.in.:

  • adresy URL,
  • komponenty kreacji reklamowych.

Kolumnę znajdziesz w zakładce Statystyki, w sekcji Statystyki wyszukiwanych haseł.

źródło kategorie wyszukiwania

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Dzięki tej zmianie możliwe będzie jeszcze lepsze zrozumienie i optymalizacja działań reklamowych, co pozwoli na bardziej precyzyjne targetowanie i maksymalizację efektywności kampanii.

Generowanie raportów Google Ads 

Na niektórych kontach pojawiła się już możliwość z korzystania z generatora raportów. Widoczne są sugestie w formie pytań, czego może dotyczyć dany raport (można je odświeżać – klikając niebieski napis Refresh suggestions), po kliknięciu w nie (+ klik w generuj), automatycznie utworzy się raport odpowiadający na dane pytanie.

generowanie raportów google ads

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Zmiana ta z pewnością pozwoli usprawnić tworzenie raportów, co da możliwość szybszego analizowania sytuacji na koncie.

Autor
Weronika Strzeżyk - Junior SEM Specialist
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W Delante od stażu SEM w sierpniu 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, a także poznawania kultury regionu Pienin i Górnego Śląska.

Autor
Weronika Strzeżyk - Junior SEM Specialist
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W Delante od stażu SEM w sierpniu 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, a także poznawania kultury regionu Pienin i Górnego Śląska.