.animate-view{opacity: 1 !important;}

UE wprowadza zakaz wykorzystywania danych osobowych do targetowania reklam na FB i IG

2min.

Komentarze:0

UE wprowadza zakaz wykorzystywania danych osobowych do targetowania reklam na FB i IGd-tags
07 listopada 2023
Unia Europejska wprowadza zakaz wykorzystywania danych osobowych użtkowników w celu targetowania reklam w sieci Meta - czyli przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Dlaczego? Czy sprawi to, że reklamy w ekosystemie Meta staną się mniej skuteczne?

2min.

Komentarze:0

27 października EROD (Europejska Rada Ochrony Danych) przyjęła decyzję nakazującą podjęcie w ciągu dwóch tygodni działań związanych z Meta Ireland Limited (Meta IE) i w konsekwencji – nałożenie zakazu przetwarzania danych osobowych na potrzeby reklamy na terenie całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Zakaz przetwarzania zacznie obowiązywać po upływie tygodnia od powiadomienia administratora, a więc w ciągu tygodnia od 31 października.

Przewodnicząca EROD Anu Talus powiedziała:

„Po dokładnym rozważeniu EROD uznała za konieczne poinstruowanie IE SA, aby nałożyła zakaz przetwarzania obejmujący cały EOG, skierowany do Meta IE. Już w grudniu 2022 r. w wiążących decyzjach EROD wyjaśniono, że umowa nie stanowi odpowiedniej podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych przez Meta na potrzeby reklamy. Ponadto IE SA uznała, że Meta nie wykazała stosowania się do nakazów nałożonych pod koniec ubiegłego roku. Najwyższy czas, aby Meta doprowadziła swoje przetwarzanie do zgodności i zaprzestała przetwarzania niezgodnego z prawem.”

To stawia w nieco innym świetle decyzję o wprowadzeniu płatnych kont dla użytkowników w Europie.

Co to oznacza dla marketerów?

Jak widzisz, poleganie tylko na jednym kanale pozyskiwania klientów to duże ryzyko. Jeśli ktoś inwestował tylko w działania płatne na FB, to przyszłość może mu się rysować w nieciekawych barwach. Podobnie poleganie tylko na organicu może być zdradliwe, szczególnie teraz, gdy co miesiąc mamy update’y potrafiące wyciąć z dnia na dzień większość ruchu. Dla prowadzenia biznesu online coraz bardziej istotne jest zrównoważona dywersyfikacja kanałów komunikacji i pozyskiwania klientów, ze szczególnym naciskiem na rozwój własnych kanałów, tj. niezależnych od zewnętrznych podmiotów (jak Google czy Meta) – np. newslettera.

Źródła informacji:

https://edpb.europa.eu/news/news/2023/edpb-urgent-binding-decision-processing-personal-data-behavioural-advertising-meta_en
https://dig.watch/updates/eu-data-regulator-decided-to-ban-personalised-advetising-on-facebook-and-instagram

https://www.politico.eu/article/facebook-and-instagram-to-offer-subscriptions-in-europe/

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Autor
Wojciech Urban SEO R&D Specialist
Autor
Wojciech Urban

SEO R&D Specialist

Specjalista R&D w dziedzinie SEO i analityki internetowej. Najlepiej czuje się w obszarze technicznego SEO, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie, aby strony internetowe były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM