Usunięcia – nowe narzędzie w Google Search Console

Usunięcia – nowe narzędzie w Google Search Console

W Google Search Console dostępna jest nowa funkcja – usunięcia, która blokuje URLe przed pokazywaniem ich w Google. Była ona dostępna w stanym Google Search Console, teraz możemy z niej ponownie korzystać.

W Google Search Console pojawiła się nowe narzędzie – usunięcia (ang. removals). Narzędzie to ma 3 funkcje:

  1. Tymczasowe usuwanie URLi i nie pozwalanie na pokazywanie ich w Google
  2. Pokazuje, które treści nie są pokazywane w Google z powodu przedawnienia
  3. Pokazuje, które treści są odfiltrowane przez Google SafeSearch

1. Tymczasowe usuwanie URLi

Ta funkcja była już dostępna w starej wersji Search Console ale od momentu przejścia na nową wersję nie mieliśmy do niej dostępu. Teraz do nas wróciła. Tymczasowe usunięcie nie usuwa URL z indeksu a jedynie blokuje go przed wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania na około 6 miesięcy.

Istnieją 2 możliwości usunięcua URL:

  • Tymczasowe usunięcie adresu URL: usunięcie strony z wyników wyszukiwania na około 6 miesięcy. Możesz usunąć jeden URL lub wszystkie URLe rozpoczynające się od konkretnego prefixa
  • Usunięcie adresu URL z pamięci podręcznej: fragment strony zostanie usunięty z wyników wyszukiwania do czasu kolejnej indeksacji.

Kiedy używać tymczasowego usuwania URLi?

  • Kiedy chcesz szybko usunąć URL z wyników wyszukiwania
  • Gdy usuwasz treści na stronie i chcesz usunąć je z wyników wyszukiwania ale jednocześnie nie chcesz aby cała strona została usunięta

Kiedy NIE używać tymczasowego usuwania URLi?

  • Gdy chcesz usunąć adres w usłudze, której nie jesteś właścicielem
  • Do trwałego usuwania URLi
  • Do usuwania treści z internetu (narzędzie usuwa treści z wyników wyszukiwania, będą one dalej znajdować się w indeksie)
  • Do usuwania wyników z innych wyszukiwarek niż Google
  • Do wymuszania zindeksowania jednej wersji strony (np: bez www lub z https) – narzędzie to nie zastąpi przekierowań ani kanonikali
  • Do czyszczenia domeny np. po ataku hakerów lub po filtrze

Tymczasowe usunięcie urli

Wszystkie prośby o usunięcie będą widoczne przez 6 miesięcy w Search Console. Możesz również anulować prośbę o usunięcie adresu.

2. Usuwanie nieaktualnych treści

Kolejną funkcją narzędzia jest wyświetlanie wszystkich próśb o usunięcie nieaktualnych treści dotyczących Twojej witryny w ciągu 6 miesięcy. Takie prośby są wysyłane przez osoby, które nie są właścicielami strony w momencie, gdy wynik w indeksie wyświetla informacje, których na stronie już nie ma. Zatwierdzenie takiej prośby spowoduje usunięcie URLa z wyników wyszukiwania. Tak samo jak w poprzednim przypadku, można usunąć stronę z wyników wyszukiwania lub z pamięci podręcznej.

3. Usuwanie treści przez SafeSearch

SafeSearch to narzędzie pozwalające na zgłaszanie stron, których treści sa przeznaczone tylko dla dorosłych. Strony zgłoszone przez to narzędzie będą znajdowały się w narzędziu do usuwania URLi.

(5)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (8)
    1. Dzień dobry 🙂 Odpowiadając na pytanie – tak, można usunąć jeden URL z indeksu bez wpływu na widoczność innych podstron.

  1. Search Console – tymczasowe usunięcia

    Hej, jak anulować prośbę spoza pierwszego tysiąca (widocznego na liście)?

  2. Hej,

    niestety większość raportów widocznych w GSC ma ograniczenie do 1000 wyświetlanych wierszy.
    Natomiast zastanawiająca jest tak duża liczba usunięć i moim zdaniem warto byłoby ją skonsultować ze specjalistą.

    Pozdrawiam,
    Wojciech z Delante

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej