Usunięcia – nowe narzędzie w Google Search Console

Usunięcia – nowe narzędzie w Google Search Console

W Google Search Console dostępna jest nowa funkcja – usunięcia, która blokuje URLe przed pokazywaniem ich w Google. Była ona dostępna w stanym Google Search Console, teraz możemy z niej ponownie korzystać.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

W Google Search Console pojawiła się nowe narzędzie – usunięcia (ang. removals). Narzędzie to ma 3 funkcje:

  1. Tymczasowe usuwanie URLi i nie pozwalanie na pokazywanie ich w Google
  2. Pokazuje, które treści nie są pokazywane w Google z powodu przedawnienia
  3. Pokazuje, które treści są odfiltrowane przez Google SafeSearch

1. Tymczasowe usuwanie URLi

Ta funkcja była już dostępna w starej wersji Search Console ale od momentu przejścia na nową wersję nie mieliśmy do niej dostępu. Teraz do nas wróciła. Tymczasowe usunięcie nie usuwa URL z indeksu a jedynie blokuje go przed wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania na około 6 miesięcy.

Istnieją 2 możliwości usunięcua URL:

  • Tymczasowe usunięcie adresu URL: usunięcie strony z wyników wyszukiwania na około 6 miesięcy. Możesz usunąć jeden URL lub wszystkie URLe rozpoczynające się od konkretnego prefixa
  • Usunięcie adresu URL z pamięci podręcznej: fragment strony zostanie usunięty z wyników wyszukiwania do czasu kolejnej indeksacji.

Kiedy używać tymczasowego usuwania URLi?

  • Kiedy chcesz szybko usunąć URL z wyników wyszukiwania
  • Gdy usuwasz treści na stronie i chcesz usunąć je z wyników wyszukiwania ale jednocześnie nie chcesz aby cała strona została usunięta

Kiedy NIE używać tymczasowego usuwania URLi?

  • Gdy chcesz usunąć adres w usłudze, której nie jesteś właścicielem
  • Do trwałego usuwania URLi
  • Do usuwania treści z internetu (narzędzie usuwa treści z wyników wyszukiwania, będą one dalej znajdować się w indeksie)
  • Do usuwania wyników z innych wyszukiwarek niż Google
  • Do wymuszania zindeksowania jednej wersji strony (np: bez www lub z https) – narzędzie to nie zastąpi przekierowań ani kanonikali
  • Do czyszczenia domeny np. po ataku hakerów lub po filtrze

Tymczasowe usunięcie urli

Wszystkie prośby o usunięcie będą widoczne przez 6 miesięcy w Search Console. Możesz również anulować prośbę o usunięcie adresu.

2. Usuwanie nieaktualnych treści

Kolejną funkcją narzędzia jest wyświetlanie wszystkich próśb o usunięcie nieaktualnych treści dotyczących Twojej witryny w ciągu 6 miesięcy. Takie prośby są wysyłane przez osoby, które nie są właścicielami strony w momencie, gdy wynik w indeksie wyświetla informacje, których na stronie już nie ma. Zatwierdzenie takiej prośby spowoduje usunięcie URLa z wyników wyszukiwania. Tak samo jak w poprzednim przypadku, można usunąć stronę z wyników wyszukiwania lub z pamięci podręcznej.

3. Usuwanie treści przez SafeSearch

SafeSearch to narzędzie pozwalające na zgłaszanie stron, których treści sa przeznaczone tylko dla dorosłych. Strony zgłoszone przez to narzędzie będą znajdowały się w narzędziu do usuwania URLi.

(4)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (4)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej