.animate-view{opacity: 1 !important;}

W 2020 roku wyszukiwania bez klików osiągnęły aż 65%

W 2020 roku wyszukiwania bez klików osiągnęły aż 65%
26 marca 2021
Więcej odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i duży udział wyszukiwań mobilnych zwiększa ilość zero-clicków. Ostatnie badanie pokazało, że wyszukiwania bez klikania to już 65%.
W 2020 roku około 65% wyszukiwań w Google nie skutkowało kliknięciem w wynik wyszukiwania. To o 15 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej, jednak metodologia analizy nieco się zmieniła. Taki wynik wskazał w swoim badaniu Rand Fishkin. Zero-click wyszukiwania Analiza objęła 5,1 biliona wyszukiwań (dla jasności: 5 100 000 000 000!) desktopowych i mobilnych (również tych na iOS). Analiza w 2019 roku obejmowała "jedynie" miliard wyszukiwań i nie analizowała tych na iOS. Rand Fishkin skomentował jednak, że prawdopodobnie, gdyby poprzedni panel był dostępny, to pokazałby podobne wyniki.
Nonetheless, it seems probable that if the previous panel were still available, it would show a similar trend of increasing click cannibalization by Google.
Zdecydowanie więcej wyszukiwań bez klikania odbywa się na telefonach komórkowych. Jest to spowodowane tym, że wyszukując czegoś na telefonie, często oczekujemy szybkiej odpowiedzi i zadowalamy się tym, co przeczytamy w SERPach. Mobile - wyszukiwania bez klikania Dla porównania na desktopie wyszukiwania bez klikania to 46%: Wyszukiwnaniabez klikania - desktop

Wzrost wyszukiwań bez klikania

Aby lepiej zobrazować wzrost zero-clicków, Rand zaprezentował statystyki z 3 ostatnich lat: Wyszukiwania bez klikania przez 3 lata Jakie wnioski możemy wyciągnąć z danych?
  1. Ogólna liczba wyszukiwań w Google rośnie. Na końcu 2019 roku ilość wyszukiwań spadła, ale później szybko się odbiła. Może to być związane z sytuacją pandemiczną i zmianą stylu życia.
  2. Udział klików w płatne wyniki wyszukiwania rośnie.
  3. Udział klików w organiczne wyniki wyszukiwania również rośnie. Może to być związane ze wzrostem wyszukiwania na desktopie (tutaj też winimy pandemię).
  4. Na początku roku 2021 udział wyszukiwań bez klikania spadł - Google ograniczył pokazywanie featured snippets.

Jak to wpływa na SEO?

Bez wątpienia uzyskanie odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania może zmniejszyć ruch na stronie. Dotyczy to niektórych branż w większym stopniu niż innych (np. turystycznej). Pokazanie się w featured snipped (czyli danie odpowiedzi na dane pytanie już w wynikach wyszukiwania) może zwiększyć świadomość marki. Jeśli użytkownika zaciekawi dany temat, może przejść na stronę, która wyświetliła się w featured snippet. O tym, w jaki sposób zwiększyć szansę pojawienia się z rozszerzonym wynikiem wyszukiwania pisałam we wpisie: On-SERP SEO. Przyszłość wyszukiwania w Google bez klikania?
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Komentarze

  1. Sama łapię się na tym, że coraz częściej klikam w direct answers, głównie dlatego, że szybko dostaję odpowiedź, której szukałam. Chyba, że ta odpowiedź nie do końca mnie zadawala i czuję niedosyt, wtedy dopiero szperam dalej 😀

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist

Przygotuj swoja stronę do Black Friday!

Zapisz się na bezpłatny webinar!