W ostatnim czasie pojawiło się kilka zmian, które Google wprowadza w dziedzinie Google Ads i Google Merchant Center. Okazuje się, że to nie koniec, a przed nami kolejne, bardzo ważne. Sprawdź jak się przygotować.
Jeśli jeszcze nie otrzymałeś e-maila w sprawie zmian ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads, to zapewne znajdziesz go na swojej skrzynce w przeciągu kilku dni. Jego treść brzmi:
W zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.
Jeśli nadal chcesz monitorować szczegółowe informacje o połączeniach, takie jak czas trwania połączenia, godzina jego rozpoczęcia i zakończenia, numer kierunkowy osoby dzwoniącej oraz konwersje telefoniczne, nie musisz podejmować żadnych działań. 9 września 2019 roku automatycznie włączymy na Twoim koncie raport połączeń na poziomie konta.
Czym jest raport połączeń telefonicznych w Google Ads?
Raport połączeń telefonicznych pozwala analizować skuteczność rozszerzeń połączeń i reklam typu “tylko połączenie”. Po włączeniu usługi raportu Google przydziela reklamie numer Google do przekazywania połączeń. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować informacje o długości trwania połączenia, godzinie rozpoczęcia i zakończenia, a także sprawdzić czy połączenie zostało odebrane oraz kod kierunkowy naszego rozmówcy. Najważniejsze jednak jest to, że możemy zliczać połączenia jako konwersje, a jeśli jest potrzeba - dopasować stawki do zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji.
Co się zmienia?
Od 9 września 2019 roku Google automatycznie włączy funkcję raportu połączeń na poziomie konta dla wszystkich użytkowników. Jeśli nie mamy potrzeby korzystać z tej opcji, możemy ją wyłączyć. Wówczas nie będzie możliwości dostosowywania raportu dla pojedynczych rozszerzeń, ani reklam typu “tylko połączenie”.
Jeśli nie zdążysz wyłączyć tej opcji przed 9 września 2019, zawsze będzie można to zrobić w późniejszym terminie.
Co w przypadku, jeśli korzystam i wciąż chcę korzystać z raportu połączeń telefonicznych Google Ads?
W takiej sytuacji nie musisz podejmować żadnego działania. Po 9 września Google automatycznie funkcja zostanie włączona na Twoim koncie. W sytuacji, gdy obecnie nie korzystasz z tej opcji na poziomie konta, a jedynie reklam lub pojedynczych rozszerzeń, możesz włączyć raport połączeń telefonicznych z poziomu konta już teraz i wdrożyć zmianę.
Więcej na ten temat przeczytacie w artykule od Google.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.