Jeśli jeszcze nie otrzymałeś e-maila w sprawie zmian ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads, to zapewne znajdziesz go na swojej skrzynce w przeciągu kilku dni. Jego treść brzmi:
W zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.
Jeśli nadal chcesz monitorować szczegółowe informacje o połączeniach, takie jak czas trwania połączenia, godzina jego rozpoczęcia i zakończenia, numer kierunkowy osoby dzwoniącej oraz konwersje telefoniczne, nie musisz podejmować żadnych działań. 9 września 2019 roku automatycznie włączymy na Twoim koncie raport połączeń na poziomie konta.
Czym jest raport połączeń telefonicznych w Google Ads?
Raport połączeń telefonicznych pozwala analizować skuteczność rozszerzeń połączeń i reklam typu “tylko połączenie”. Po włączeniu usługi raportu Google przydziela reklamie numer Google do przekazywania połączeń. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować informacje o długości trwania połączenia, godzinie rozpoczęcia i zakończenia, a także sprawdzić czy połączenie zostało odebrane oraz kod kierunkowy naszego rozmówcy. Najważniejsze jednak jest to, że możemy zliczać połączenia jako konwersje, a jeśli jest potrzeba – dopasować stawki do zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji.
Co się zmienia?
Od 9 września 2019 roku Google automatycznie włączy funkcję raportu połączeń na poziomie konta dla wszystkich użytkowników. Jeśli nie mamy potrzeby korzystać z tej opcji, możemy ją wyłączyć. Wówczas nie będzie możliwości dostosowywania raportu dla pojedynczych rozszerzeń, ani reklam typu “tylko połączenie”.
Jeśli nie zdążysz wyłączyć tej opcji przed 9 września 2019, zawsze będzie można to zrobić w późniejszym terminie.
Co w przypadku, jeśli korzystam i wciąż chcę korzystać z raportu połączeń telefonicznych Google Ads?
W takiej sytuacji nie musisz podejmować żadnego działania. Po 9 września Google automatycznie funkcja zostanie włączona na Twoim koncie. W sytuacji, gdy obecnie nie korzystasz z tej opcji na poziomie konta, a jedynie reklam lub pojedynczych rozszerzeń, możesz włączyć raport połączeń telefonicznych z poziomu konta już teraz i wdrożyć zmianę.
Więcej na ten temat przeczytacie w artykule od Google.