.animate-view{opacity: 1 !important;}

Zmiana ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads

2min.

Komentarze:0

PPC
Zmiana ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Adsd-tags
05 sierpnia 2019
W ostatnim czasie pojawiło się kilka zmian, które Google wprowadza w dziedzinie Google Ads i Google Merchant Center. Okazuje się, że to nie koniec, a przed nami kolejne, bardzo ważne. Sprawdź jak się przygotować.
PPC

2min.

Komentarze:0

Jeśli jeszcze nie otrzymałeś e-maila w sprawie zmian ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads, to zapewne znajdziesz go na swojej skrzynce w przeciągu kilku dni. Jego treść brzmi:

W zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie  raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie  raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.

Jeśli nadal chcesz monitorować szczegółowe informacje o połączeniach, takie jak czas trwania połączenia, godzina jego rozpoczęcia i zakończenia, numer kierunkowy osoby dzwoniącej oraz konwersje telefoniczne, nie musisz podejmować żadnych działań. 9 września 2019 roku automatycznie włączymy na Twoim koncie raport połączeń na poziomie konta.

Czym jest raport połączeń telefonicznych w Google Ads?

Raport połączeń telefonicznych pozwala analizować skuteczność rozszerzeń połączeń i reklam typu “tylko połączenie”. Po włączeniu usługi raportu Google przydziela reklamie numer Google do przekazywania połączeń. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować informacje o długości trwania połączenia, godzinie rozpoczęcia i zakończenia, a także sprawdzić czy połączenie zostało odebrane oraz kod kierunkowy naszego rozmówcy. Najważniejsze jednak jest to, że możemy zliczać połączenia jako konwersje, a jeśli jest potrzeba – dopasować stawki do zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji.

Raport połączeń

Co się zmienia?

Od 9 września 2019 roku Google automatycznie włączy funkcję raportu połączeń na poziomie konta dla wszystkich użytkowników. Jeśli nie mamy potrzeby korzystać z tej opcji, możemy ją wyłączyć. Wówczas nie będzie możliwości dostosowywania raportu dla pojedynczych rozszerzeń, ani reklam typu “tylko połączenie”.

news - zmiany w raporcie połączeń

Jeśli nie zdążysz wyłączyć tej opcji przed 9 września 2019, zawsze będzie można to zrobić w późniejszym terminie.

Co w przypadku, jeśli korzystam i wciąż chcę korzystać z raportu połączeń telefonicznych Google Ads?

W takiej sytuacji nie musisz podejmować żadnego działania. Po 9 września Google automatycznie funkcja zostanie włączona na Twoim koncie. W sytuacji, gdy obecnie nie korzystasz z tej opcji na poziomie konta, a jedynie reklam lub pojedynczych rozszerzeń, możesz włączyć raport połączeń telefonicznych z poziomu konta już teraz i wdrożyć zmianę.

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule od Google.

Autor
Autor
Monika

Autor
Autor
Monika

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022