Zmiana ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads

Zmiana ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads

W ostatnim czasie pojawiło się kilka zmian, które Google wprowadza w dziedzinie Google Ads i Google Merchant Center. Okazuje się, że to nie koniec, a przed nami kolejne, bardzo ważne. Sprawdź jak się przygotować.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jeśli jeszcze nie otrzymałeś e-maila w sprawie zmian ustawień raportu połączeń telefonicznych Google Ads, to zapewne znajdziesz go na swojej skrzynce w przeciągu kilku dni. Jego treść brzmi:

W zeszłym roku wprowadziliśmy ustawienie  raportu połączeń telefonicznych na poziomie konta, które umożliwia włączenie lub wyłączenie  raportu połączeń w obrębie całego konta. Dzięki temu nie musisz już zarządzać tą funkcją na poziomie poszczególnych reklam lub rozszerzeń.

Jeśli nadal chcesz monitorować szczegółowe informacje o połączeniach, takie jak czas trwania połączenia, godzina jego rozpoczęcia i zakończenia, numer kierunkowy osoby dzwoniącej oraz konwersje telefoniczne, nie musisz podejmować żadnych działań. 9 września 2019 roku automatycznie włączymy na Twoim koncie raport połączeń na poziomie konta.

Czym jest raport połączeń telefonicznych w Google Ads?

Raport połączeń telefonicznych pozwala analizować skuteczność rozszerzeń połączeń i reklam typu “tylko połączenie”. Po włączeniu usługi raportu Google przydziela reklamie numer Google do przekazywania połączeń. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować informacje o długości trwania połączenia, godzinie rozpoczęcia i zakończenia, a także sprawdzić czy połączenie zostało odebrane oraz kod kierunkowy naszego rozmówcy. Najważniejsze jednak jest to, że możemy zliczać połączenia jako konwersje, a jeśli jest potrzeba – dopasować stawki do zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji.

Raport połączeń

Co się zmienia?

Od 9 września 2019 roku Google automatycznie włączy funkcję raportu połączeń na poziomie konta dla wszystkich użytkowników. Jeśli nie mamy potrzeby korzystać z tej opcji, możemy ją wyłączyć. Wówczas nie będzie możliwości dostosowywania raportu dla pojedynczych rozszerzeń, ani reklam typu “tylko połączenie”.

news - zmiany w raporcie połączeń

Jeśli nie zdążysz wyłączyć tej opcji przed 9 września 2019, zawsze będzie można to zrobić w późniejszym terminie.

Co w przypadku, jeśli korzystam i wciąż chcę korzystać z raportu połączeń telefonicznych Google Ads?

W takiej sytuacji nie musisz podejmować żadnego działania. Po 9 września Google automatycznie funkcja zostanie włączona na Twoim koncie. W sytuacji, gdy obecnie nie korzystasz z tej opcji na poziomie konta, a jedynie reklam lub pojedynczych rozszerzeń, możesz włączyć raport połączeń telefonicznych z poziomu konta już teraz i wdrożyć zmianę.

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule od Google.

(2)
Autor
Junior SEM Specialist - Monika

Junior SEM Specialist

W Delante od maja 2019. Choć z wykształcenia jest architektem, to marketing internetowy stał się jej pasją. Pochodzi znad morza, a swoją pierwszą deskę windsurfingową dostała w wieku pięciu lat. Entuzjastka doskonałości, dlatego swój przepis na ciasto czekoladowe poprawia nieustannie od trzech lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej