Google Ads wymaga weryfikacji tożsamości reklamodawców

Google Ads wymaga weryfikacji tożsamości reklamodawców

Google wprowadza wymóg weryfikacji tożsamości reklamodawców Google Ads. Co ma na celu ta zmiana? Jak wpłynie na użytkowników, a jak na samych reklamodawców? Dowiedz się więcej z tego wpisu!

Ostatnio na naszym blogu: Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Kilka dni temu Google ogłosiło, że już wkrótce będzie wymagało od reklamodawców, których reklamy wyświetlane są za pomocą Google Ads, potwierdzenia ich tożsamości. Zmiana ta zostanie początkowo wprowadzona w USA – Google podejrzewa, że globalnie rozwinie się w ciągu kilku najbliższych lat.

Dlaczego Google zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji?

Google twierdzi, że wdrożona zmiana pozwoli na wzrost transparentności i zaufania użytkowników do całego ekosystemu reklam. Dzięki weryfikacji użytkownicy będą mieli większą świadomość tego, kto jest nadawcą danej reklamy, a co za tym idzie, większy wybór.

“Users should be empowered to make informed decisions about the ads they see online. That’s why we’re launching advertiser identity verification, a policy that requires advertisers to verify their identities for ads served through Google Ads” – pisze Google.

Po wprowadzeniu weryfikacji użytkownicy będą mogli zobaczyć kraj, nazwę reklamodawcy, a także zablokować pochodzące od niego reklamy.

Weryfikacja reklamodawców informacje

Proces weryfikacji

Zobowiązani do weryfikacji reklamodawcy zostaną powiadomieni o tej konieczności i otrzymają 30 dni na złożenie potrzebnej dokumentacji. Po jej dostarczeniu będą mieli kolejne 30 dni na ukończenie całego procesu, w innym razie ich reklamy przestaną być wyświetlane. Jeżeli próba ukończenia programu weryfikacji wielokrotnie się nie powiedzie, reklamy również nie będą działać.

W przypadku organizacji w procesie weryfikacji należy złożyć oficjalną dokumentację, która zawiera nazwę prawną i adres danej organizacji. Więcej na temat samego procesu weryfikacji przeczytasz na stronie Supportu Google. Pomocna może się okazać również sekcja FAQ.

Opinie na temat najnowszej zmiany w Google Ads są podzielone. Mamy tu dwie opozycje. Są oczywiście tacy, którzy uważają, że zmiana zwiększy bezpieczeństwo czy transparentność reklamodawców i oczywiście oceniają taki stan rzeczy na plus. Są też jednak Ci, którzy boją się o niechciane kliknięcia w ich reklamę (przykładowo w celu sprawdzenia “tożsamości” właściciela reklamy), co jak wiemy,  kosztuje samych reklamodawców.

Weryfikacja reklamodawców - opinie

A ty, co sądzisz? Czy Google słusznie zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji tożsamości? Daj nam znać w komentarzu!

(2)
Autor
Jr Marketing Specialist - Ola

Jr Marketing Specialist

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.
Komentarze (2)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej