.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Ads wymaga weryfikacji tożsamości reklamodawców

Google Ads wymaga weryfikacji tożsamości reklamodawców
04 maja 2020
Google wprowadza wymóg weryfikacji tożsamości reklamodawców Google Ads. Co ma na celu ta zmiana? Jak wpłynie na użytkowników, a jak na samych reklamodawców? Dowiedz się więcej z tego wpisu!
Kilka dni temu Google ogłosiło, że już wkrótce będzie wymagało od reklamodawców, których reklamy wyświetlane są za pomocą Google Ads, potwierdzenia ich tożsamości. Zmiana ta zostanie początkowo wprowadzona w USA - Google podejrzewa, że globalnie rozwinie się w ciągu kilku najbliższych lat.

Dlaczego Google zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji?

Google twierdzi, że wdrożona zmiana pozwoli na wzrost transparentności i zaufania użytkowników do całego ekosystemu reklam. Dzięki weryfikacji użytkownicy będą mieli większą świadomość tego, kto jest nadawcą danej reklamy, a co za tym idzie, większy wybór.
“Users should be empowered to make informed decisions about the ads they see online. That's why we're launching advertiser identity verification, a policy that requires advertisers to verify their identities for ads served through Google Ads” - pisze Google.
Po wprowadzeniu weryfikacji użytkownicy będą mogli zobaczyć kraj, nazwę reklamodawcy, a także zablokować pochodzące od niego reklamy. Weryfikacja reklamodawców informacje

Proces weryfikacji

Zobowiązani do weryfikacji reklamodawcy zostaną powiadomieni o tej konieczności i otrzymają 30 dni na złożenie potrzebnej dokumentacji. Po jej dostarczeniu będą mieli kolejne 30 dni na ukończenie całego procesu, w innym razie ich reklamy przestaną być wyświetlane. Jeżeli próba ukończenia programu weryfikacji wielokrotnie się nie powiedzie, reklamy również nie będą działać. W przypadku organizacji w procesie weryfikacji należy złożyć oficjalną dokumentację, która zawiera nazwę prawną i adres danej organizacji. Więcej na temat samego procesu weryfikacji przeczytasz na stronie Supportu Google. Pomocna może się okazać również sekcja FAQ. Opinie na temat najnowszej zmiany w Google Ads są podzielone. Mamy tu dwie opozycje. Są oczywiście tacy, którzy uważają, że zmiana zwiększy bezpieczeństwo czy transparentność reklamodawców i oczywiście oceniają taki stan rzeczy na plus. Są też jednak Ci, którzy boją się o niechciane kliknięcia w ich reklamę (przykładowo w celu sprawdzenia “tożsamości” właściciela reklamy), co jak wiemy,  kosztuje samych reklamodawców. Weryfikacja reklamodawców - opinie A ty, co sądzisz? Czy Google słusznie zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji tożsamości? Daj nam znać w komentarzu!
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Komentarze

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist