Google wprowadza wymóg weryfikacji tożsamości reklamodawców Google Ads. Co ma na celu ta zmiana? Jak wpłynie na użytkowników, a jak na samych reklamodawców? Dowiedz się więcej z tego wpisu!
Kilka dni temu Google ogłosiło, że już wkrótce będzie wymagało od reklamodawców, których reklamy wyświetlane są za pomocą Google Ads, potwierdzenia ich tożsamości. Zmiana ta zostanie początkowo wprowadzona w USA - Google podejrzewa, że globalnie rozwinie się w ciągu kilku najbliższych lat.
Dlaczego Google zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji?
Google twierdzi, że wdrożona zmiana pozwoli na wzrost transparentności i zaufania użytkowników do całego ekosystemu reklam. Dzięki weryfikacji użytkownicy będą mieli większą świadomość tego, kto jest nadawcą danej reklamy, a co za tym idzie, większy wybór.
“Users should be empowered to make informed decisions about the ads they see online. That's why we're launching advertiser identity verification, a policy that requires advertisers to verify their identities for ads served through Google Ads” - pisze Google.
Po wprowadzeniu weryfikacji użytkownicy będą mogli zobaczyć kraj, nazwę reklamodawcy, a także zablokować pochodzące od niego reklamy.
Proces weryfikacji
Zobowiązani do weryfikacji reklamodawcy zostaną powiadomieni o tej konieczności i otrzymają 30 dni na złożenie potrzebnej dokumentacji. Po jej dostarczeniu będą mieli kolejne 30 dni na ukończenie całego procesu, w innym razie ich reklamy przestaną być wyświetlane. Jeżeli próba ukończenia programu weryfikacji wielokrotnie się nie powiedzie, reklamy również nie będą działać.
W przypadku organizacji w procesie weryfikacji należy złożyć oficjalną dokumentację, która zawiera nazwę prawną i adres danej organizacji. Więcej na temat samego procesu weryfikacji przeczytasz na stronie Supportu Google. Pomocna może się okazać również sekcja FAQ.
Opinie na temat najnowszej zmiany w Google Ads są podzielone. Mamy tu dwie opozycje. Są oczywiście tacy, którzy uważają, że zmiana zwiększy bezpieczeństwo czy transparentność reklamodawców i oczywiście oceniają taki stan rzeczy na plus. Są też jednak Ci, którzy boją się o niechciane kliknięcia w ich reklamę (przykładowo w celu sprawdzenia “tożsamości” właściciela reklamy), co jak wiemy, kosztuje samych reklamodawców.
A ty, co sądzisz? Czy Google słusznie zdecydowało się na wprowadzenie weryfikacji tożsamości? Daj nam znać w komentarzu!
W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.
Komentarze
Z perspektywy użytkownika myślę, że zmiana na plus!
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Z perspektywy użytkownika myślę, że zmiana na plus!
Dzięki za wpis, chyba gdzieś przegapiłem tą informację 🙂