Czym jest evergreen content?
Evergreen content to dosłownie treść zawsze zielona, czyli taka, która jest treścią wiecznie żywą, generującą ruch na stronie mimo upływającego czasu, ciągle aktualną. Ma ona potencjał przetrwania na stronie przez wiele tygodni, miesięcy, a nawet lat, bez przerwy zwiększając tym ruch. Najczęściej termin ten pasuje do treści, pojawiających się na blogu firmowym. Artykuły te nie mają daty ważności, a czytelnicy zapisują je w zakładkach i dodają do ulubionych, by wrócić do nich po raz kolejny. Aby tak się działo, muszą one być dopracowane pod kątem copywritingu, napisane językiem przyjaznym i przystępnym dla odbiorcy, o tematyce równie uniwersalnej co angażującej.Newsy vs. evergreen content
Treści evergreen stoją po przeciwnej stronie, niż treści newsowe. Te drugie tracą ważność po kilku dniach, czasem nawet godzinach. Tak samo jest w przypadku tekstów, pisanych na tematy aktualnych trendów, mody, wydarzeń, czy tych, które prezentują np. aktualną ofertę sklepu internetowego. Treści te generują ruch i zysk jednorazowo - najczęściej nikt do nich nie wraca. Żeby stworzyć popularny tekst wiecznie żywy należy skupić się na zaspokojeniu potrzeb odbiorcy, nie tylko przekazaniu informacji. W długoterminowej perspektywie przyniesie to witrynie dodatkowy ruch.Rodzaje treści evergreen
Nieśmiertelne i uniwersalne tematy wymagają oczywiście odpowiedniej oprawy. Aby evergreen content miał sens trzeba zadbać przede wszystkim o:- mocne słowa kluczowe o stabilnej pozycji,
- takie frazy, które widocznie zyskują na popularności.
- poradniki, zwłaszcza takie, których treść odpowiada na potrzeby klientów;
- branżowe listy, np. 10 wskazówek dla skutecznego pozycjonowania, listy narzędzi przydatnych do mierzenia efektów pozycjonowania, lub najlepsze dodatki do Google Analytics;
- odpowiedzi na najczęstsze pytania w sekcji “dla klienta” lub “FAQ”;
- recenzje filmów lub produktów, zwłaszcza takie, które są wykonane w formie wideo;
- rankingi, a także porównania, które wymagają ciągłej moderacji;
- słowniki pojęć, np. Definicje SEO i SEM, czyli treść, która będzie aktualna i poszukiwana przez długi czas;
- dobrze przeprowadzone case study, które pozwalają czytelnikom na wyciągnięcie wniosków z działania lub zaobserwowanie zmian opierając się na doświadczeniu innych;
- storytellingi zawierające historię firmy lub marki, dzięki którym firma może nie tylko przedstawić ciekawe wydarzenia i swoje sukcesy, ale też wzbudzić zaufanie i przekonać do nawiązania współpracy lub dokonania zakupu.
- poruszać temat, który jest konkretny, interesujący (teraz, ale i w przyszłości), dopracowany treściowo, szczegółowy i rzetelny;
- być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek;
- być skuteczny w zdobywaniu ruchu organicznego na stronie.