.animate-view{opacity: 1 !important;}

10 najczęstszych pytań o SEO – FAQ

5min.

Komentarze:1

10 najczęstszych pytań o SEO – FAQ
27 kwietnia 2020
Każdy właściciel strony internetowej prędzej czy później zaczyna zastanawiać się, czym właściwie jest pozycjonowanie stron. Dziś odpowiadamy na 10 zasadniczych pytań, które może zadawać sobie taka osoba.

5min.

Komentarze:1

1. Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie stron, a nie tradycyjną reklamę?

Jednym z najczęstszych pytań, które zadają właściciele firm, gdy zastanawiają się nad SEO, jest porównanie go do tradycyjnych metod reklamowych. Decyzja, co będzie lepsze dla Twojej firmy - SEO czy tradycyjna reklama, w dużej mierze będzie zależała od tego, kto jest Twoją grupą docelową. Zdecydowanie więcej osób wyszukuje odpowiedzi na swoje pytania i problemy w Google, a coraz mniej korzysta z tradycyjnych reklam. To właśnie dlatego duże marki przenoszą coraz większą część swojego budżetu marketingowego na SEO.
Jedną z większych zalet wyboru SEO jest to, że możesz znacznie dłużej cieszyć się jego wynikami. Sprawdź nasz poradnik: pozycjonowanie stron.
Przykładowo reklama wyemitowana w radio jest dużo droższa od działań SEO i możesz zdobyć tylko klientów, którzy w danym momencie usłyszą tę konkretną reklamę. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek może uplasować Cię na szczycie wyników wyszukiwarki nawet na lata. Jest to opłacalne, ponieważ szerzysz świadomość swojej marki wśród wszystkich osób, które widzą Twoje linki i kierują ruch bezpośrednio na Twoją stronę.

2. Jakie są zalety SEO?

Optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki to proces zmierzający do osiągnięcia jak najwyższych pozycji organicznych w wynikach wyszukiwania przez stronę internetową. Jakie są główne zalety z SEO?
  • wzrost liczby wizyt użytkowników na Twojej stronie - dobra strategia SEO sprawi, że Twoja witryna stanie się dużo bardziej widoczna w sieci, czego efektem będzie przyciągnięcie większej ilości użytkowników.
  • wzrost współczynnika konwersji - dzięki dobrze dobranym frazom oraz wyświetlaniu się na odpowiednia zapytania, może zwiększyć współczynnik konwersji. Przez co strona zacznie generować prawdziwe zyski.
  • budowanie wiarygodności marki - zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania sprawi, że Twoja marka stanie się wiarygodna oraz rozpoznawalna. Jest to cel długoterminowy, który zagwarantuję dobrą reputację Twojej witrynie.
  • zyskanie miana eksperta w danej branży - publikowanie profesjonalnych, wysokiej jakości treści pozwoli Ci przedstawić swoją stronę jako lidera w branży.

3. Jak wygląda współpraca z firmą SEO?

Agencje SEO posiadają rozmaite modele współpracy - jest to naprawdę szeroki temat. Jednak bardzo ważną kwestią jest, by wybrać odpowiednich specjalistów , którzy profesjonalnie podejdą do swojej pracy oraz staną się dobrymi partnerami biznesowymi dla Twojej firmy. Należy pamiętać, by zwrócić uwagę na jaki okres podpisywana jest umowa. Jeżeli jest to umowa długoterminowa, warto zadbać o kilkumiesięczny okres wypowiedzenia, który będzie najbezpieczniejszy. Istotne jest również by firma z którą zaczynamy współpracować posiadała dobre opinie (można je sprawdzić na wielu stronach) oraz stosowała comiesięczne raportowanie. Dzięki niemu na bieżąco będziesz wiedział jakie są efekty ich pracy. Twoja rola to nie tylko powierzenie działań agencji, istnieje wiele zadań w których możesz brać udział. Dzięki zaangażowaniu będziesz mógł weryfikować skuteczność przeprowadzanych działań. By dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do naszego ebooka - Współpraca z agencją SEO

4. Słowa kluczowe: jakie wybrać?

Podczas wyboru słów kluczowych staraj się postawić na takie, które w najlepszy sposób opisują zawartość strony. Wyróżniamy kilka rodzajów słów kluczowych:
  • brandowe (nazwa firmy np. Delante)
  • ogólne (takie, które ogólnie opisują czym zajmuje się firma np. pozycjonowanie stron, optymalizacja witryn)
  • long-tail (składające się z więcej niż dwóch wyrazów np. jakościowy link building)
  • lokalne (takie, które uwzględniają nazwy miast lub regionów np. pozycjonowanie stron Kraków)
By dowiedzieć się więcej o słowach kluczowych, zapraszamy do innego naszego blogposta - Dobór słów kluczowych – czym się kierować?

5. Ile fraz najlepiej pozycjonować?

Ogólna zasada brzmi - im więcej, tym lepiej, jednak liczbę fraz należy dostosować do potrzeb firmy. To właśnie od zakresu jej usług zależy, czy powinna pozycjonować dziesięć, czy kilkaset fraz. Jeżeli firma zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedażą jednej rzeczy, to wystarczy kilka fraz związanych z zakresem czynności. W przypadku gdy chodzi o rozbudowany sklep internetowy, mówimy tutaj o kilkuset słowach, po kilka do każdego produktu, kategorii i strony głównej.

6. Jaki jest koszt pozycjonowania?

Cena pozycjonowania to indywidualna kwestia. Koszt SEO może zależeć  od wielu czynników, takich jak agencja, modele pozycjonowania, trudności słowa kluczowego, konkurencji czy kondycji strony. Dlatego najlepiej wybrać taką agencję SEO, która przy początkowych etapach pozycjonowania oferuje audyt SEO strony. Dzięki temu dowiemy się, jakie koszty może generować pozycjonowanie w kolejnych etapach.

7. Kiedy zobaczę efekty SEO?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile czasu zajmie, zanim zobaczysz efekty pozycjonowania Twojej strony. Pierwsze efekty można już zobaczyć po 1-3 miesiącach, są to efekty w wyniku wzrostu widoczności strony i wyświetleń, co po 3-4 miesiącach daje nam wzrost ruchu organicznego. Efekty SEO - miesiące Co prawda są metody, które mogą przyśpieszyć cały proces, jednak w praktyce polegają one głównie na tak zwanych metodach black hat SEO, które są ryzykowne i niezgodne z zaleceniami wyszukiwarki Google. Oczekiwanie na efekty dobrego i skutecznego pozycjonowania trwa dłużej, ale zapewnia trwalsze i bezpieczniejsze rezultaty. Trzeba również wziąć pod uwagę, że żadne dwie strony nie zaczynają w tym samym miejscu, nawet jeśli są w tej samej branży i konkurują o tych samych klientów, dlatego nie należy ich ze sobą porównywać.

8. Czemu nie mogę kupić na stałe konkretnego miejsca na liście pozycji w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron wymaga czasu oraz odpowiedniego przygotowania. Cały proces to wiele trudu oraz pracy, by stać się liderem w swojej branży. Można mniej więcej przewidzieć, które miejsce osiągnie dana witryna, jednak zależy to od wielu czynników. W internecie istnieje cała masa  zmiennych takich jak środowisko, nowi konkurenci, zmieniające się prawo oraz wiele innych. To właśnie dlatego pewna pozycja w wynikach wyszukiwania jest niemożliwa i trzeba ją utrzymywać działaniami SEO przez cały czas.

9. Kiedy pozycjonowanie będzie dla mnie rentowne?

Pozycjonowanie zacznie przynosić efekty między 4 a 6 miesiącem.  Nie jest to jednak jednoznaczne z rentownością strony. Zwrot z inwestycji (ROI) zazwyczaj zaczyna być zauważalny między 9 a 10 miesiącem prac SEO na stronie. Dlatego ważne jest by przed tym okresem nie poddawać się i kontynuować optymalizację strony. Z biegiem czasu ROI będzie wzrastać. SEO w długiej perspektywie posiada najlepszy zwrot z inwestycji ze wszystkich działań marketingowych, ponieważ jego efekty utrzymują się dłużej. ROI a SEO

10. Czy można zacząć pozycjonowanie kiedy strona jest w trakcie przygotowywania?

Strona w trakcie przygotowywania nie potrzebuje działań SEO. Jednak warto skonsultować się z wybraną agencją i budować stronę w ten sposób, by była gotowa do pozycjonowania. Planując ją warto wybrać słowa kluczowe, dzięki czemu cały proces w późniejszym czasie będzie łatwiejszy. Zaplanuj kolejne podstrony tak, by dla każdego głównego słowa kluczowego została utworzona jedna podstrona. Zastanów się razem ze specjalistą, jaki CMS będzie najlepszy, co może ułatwić pracę w późniejszych etapach współpracy. Zadbaj również o strukturę strony, czyli design połączony z on-site. By dowiedzieć się więcej w tej kwestii, zapraszamy do naszego artykułu Jak zbudować stronę, która będzie się dobrze pozycjonować?
Autor
Katarzyna Śliwa, Off Site SEO Specialist, Delante
Autor
Kasia Śliwa

Off-site SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Specjalistka Off-site SEO, ekspertka od link buildingu. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Autor
Katarzyna Śliwa, Off Site SEO Specialist, Delante
Autor
Kasia Śliwa

Off-site SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Specjalistka Off-site SEO, ekspertka od link buildingu. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Komentarze

  1. dodam:
    „Jakich konkretnie efektów oczekuję?”
    „Kiedy pozycjonowanie będzie dla mnie rentowne?”

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM