- Arkusze Google: dane produktów muszą być aktualizowane bezpośrednio w Arkuszu. Metoda ta jest polecana w przypadku, gdy nie masz zbyt wielu produktów w ofercie sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że wtedy arkusz z danymi produktów trzeba samemu co jakiś czas ręcznie aktualizować, ponieważ dane nie są tu zaciągane automatycznie ze strony (np. w przypadku zmiany cen lub stanu magazynu).
- Zaplanowane pobieranie: plik produktowy jest pobierany bezpośrednio z Twojej strony (plik jest w formacie xml lub txt, który sam się aktualizuje w zadanych odstępach czasu).
- Przesyłanie: dane produktowe przechowywane są na Twoim komputerze i regularnie przesyłane przez Ciebie na konto GMC poprzez FTP, SFTP, czy też Google Cloud Storage.
- Content API: jest to interfejs, który umożliwia aplikacjom bezpośrednią współpracę z GMC. Polecane w przypadku posiadania osobnych baz danych dla atrybutów „dostępność” i „cena”. Umożliwia wówczas aktualizację jednego atrybutu np. ceny, niezależnie od drugiego atrybutu - dostępności. Wymaga wdrożenia Client Library.
Ważne! Po przesłaniu pliku produktowego pamiętaj o tym, że za pierwszym razem plik nie pobierze się automatycznie. Aby to zrobić, przejdź w menu po lewej stronie na “Produkty” -> “Pliki danych”.
Twój plik będzie widoczny jako podstawowy plik danych. Wejdź na niego i kliknij w opcję “Pobierz teraz”.
Na tym etapie warto również sprawdzić, czy poprawnie zaciągnęły się niektóre ustawienia, dotyczące pliku produktowego. Z tej samej zakładki wybierz sekcję “Ustawienia”. Poniżej znajdziesz pole “Harmonogram pobierania” - sprawdź, czy jest on na pewno włączony oraz zgodny z Twoimi wcześniejszymi ustawieniami (częstotliwość pobierania, godzina pobierania, strefa czasowa). Nie zapomnij również sprawdzić ustawień waluty domyślnej.
To, czy plik produktowy został zaakceptowany, sprawdzisz w Produkty > Diagnostyka. Znajdziesz tam informację, ile produktów zostało zatwierdzonych, ile oczekuje na sprawdzenie, a ile zostało odrzuconych i dlaczego. Poprawki możesz nanieść w pliku xml lub przesłać do ponownej weryfikacji z poziomu panelu GMC.
Tip! Aby usprawnić proces aktualizacji danych, dotyczących Twoich produktów po przejściu przez cały proces wgrania pliku produktowego, warto wykonać jeszcze jedną czynność - włączyć automatyczne poprawki. Opcję tę znajdziesz klikając w koło zębate w prawym górnym rogu, a następnie w “Automatyczne poprawki”.
Następnie w zakładce “Aktualizacja produktu” włącz automatyczne aktualizacje produktu. Jest to funkcja, dzięki której możliwe jest skorygowanie nieścisłości w pliku produktowym. Automatyczna aktualizacja produktu “wypełnia” okres między aktualizacją informacji w witrynie, a aktualizacją danych w pliku produktowym posługując się znacznikami danych strukturalnych na witrynie. Obecnie aktualizacja korzysta z atrybutu ceny i dostępności. Rozwiązanie jest stricte pomocnicze i służy do korygowania niewielkich odstępstw dla niewielkiego odsetka produktów.