Sortmund
Strategia
Choć branża, w której działa Sortmund, jest niszowa, to konkurencyjność na frazy okazała się być naprawdę spora. Od początku wiedzieliśmy, że aby wybić się wyżej w SERP-ach, musimy zrobić to z dokładnie przemyślaną strategią - i tak padło na frazy long tail. Przystąpiliśmy więc do pozycjonowania szerokiego, w którym skupiliśmy się przede wszystkim na tym, by frazy były dopasowane do podstron kategorii na stronie. Niemałym problemem okazał się być brak contentu, a że jest to niezbędny element w walce o większą widoczność, uzupełniliśmy najważniejsze kategorie o brakujące treści. Skupiliśmy się również na zmianie struktury menu. Dużym błędem był brak słów kluczowych w nazwach kategorii - zmieniliśmy je, tak by zaczytując się do tytułów i nagłówków H1 przenosiły odpowiednie słowa kluczowe. Poza tym, wdrożyliśmy globalne ustawienia meta opisów, dzięki czemu, jeżeli jeszcze nie były zoptymalizowane ręcznie, mogły dopasować się do przyjętego przez nas schematu. Nie zapomnieliśmy również o wartościowych linkach do witryny - od samego początku współpracy skupiliśmy się na zbudowaniu jakościowego zaplecza odnośników do strony naszego klienta.Efekty
Zgodnie z zamierzeniami, udało nam się zwiększyć widoczność i ruch na stronie Sortmund, a także wybić najważniejsze dla klienta frazy na wysokie pozycje. Co więcej, w przeciągu roku naszej współpracy przychody e-sklepu z ruchu organicznego wzrosły o 27%!Podejmując się pozycjonowania Sortmundu wiedziałam, że nie będzie to proste zadanie. W końcu to od początku było już rzeźbienie w tym, co dobrze funkcjonuje od lat. Podobnie jednak jak klient nie chcieliśmy osiadać na laurach i zadowalać się Top10. Wypracowanie Top3, a w przypadku wielu, ważnych fraz 1. pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki konsekwentnie prowadzonemu procesowi pozycjonowania szerokiego było i nadal jest możliwe.Więcej na temat efektów tej współpracy dowiesz się z case study sklepu Sortmund.MilenaSenior SEO Specialist
Standar
Strategia
Tak jak Sortmund, tak samo i Standar należy do branży bardzo konkurencyjnej. Nie widzieliśmy więc innego rozwiązania niż pozycjonować go “szeroko”, na dokładniejsze, a jednocześnie mniej konkurencyjne frazy. Już na początku skupiliśmy się na contencie - problemem okazał się brak treści na stronie. Chcąc uzupełnić te braki, dodaliśmy potrzebne treści na podstrony kategorii oraz zaleciliśmy prowadzenie bloga, na którego sukcesywnie dodajemy wartościowe dla użytkowników wpisy. Poza tym zasugerowaliśmy też wgranie nowej sitemapy oraz zajęliśmy się poprawną strukturą nagłówków. Zadbaliśmy również o tytuły i meta opisy - w przypadku meta description, których nie było, wprowadziliśmy nowe treści, które następnie optymalizowaliśmy. Nie zapomnieliśmy oczywiście o linkowaniu, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym. To wewnętrzne poprawiliśmy, a zewnętrzne skutecznie rozbudowaliśmy.Efekty
Naszym celem był wzrost ruchu organicznego i… udało nam się! W ciągu roku współpracy zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 76%! Zobacz sam:Samo pozycjonowanie strony Standar nie jest proste - to dedykowany CMS z ograniczoną liczbą podstron i bazujący na wąskim asortymencie. Żeby pozycjonować stronę pod frazy długiego ogona zaproponowaliśmy strategię blogową, która bardzo dobrze sprawdza się w obudowie dodatkowym contentem fraz generycznych oraz w generowaniu dodatkowego ruchu na stronie.Oczywiście to nie wszystko. Po więcej efektów zapraszamy tutaj: https://delante.pl/klienci/standar/.MilenaSenior SEO Specialist
Promees
Strategia
Wiedzieliśmy, że by osiągnąć zadowalające efekty musimy zastosować podejście szerokie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. W przypadku tego klienta naprawdę dobrze radziły sobie frazy brandowe, podczas gdy te produktowe nie cieszyły się (jeszcze) zbytnią popularnością - i to chcieliśmy zmienić, właśnie dzięki long tailom. Aby nasze działania przyniosły jak najlepsze efekty, przeprowadziliśmy dogłębny research, który pozwolił nam na ocenę tego, które słowa kluczowe generują najwięcej ruchu na stronie. Niedługo po rozpoczęciu współpracy dostaliśmy informację o tym, że stronę Promees czekają małe zmiany i że finalnie będzie ona jeszcze o połowę mniejsza. Dzięki stałym konsultacjom i współpracy, pomimo zmniejszenia wielkości sklepu, udało nam się nie tylko utrzymać wybudowaną już widoczność strony, ale i uzyskać jeszcze większy ruch. Oprócz optymalizacji produktów i kategorii zajęliśmy się również samą budową strony, a dokładniej jej uproszczeniem. Po wszystkich wprowadzonych przez nas zmianach nawigacja strony uległa znacznej poprawie. Kolejnym punktem w naszej strategii był oczywiście content, którego stanowczo do tej pory stronie Promees brakowało. Już na samym początku naszej współpracy zasugerowaliśmy wprowadzenie większej ilości miejsc na treści i faktycznie zostały one dodane - naszym zadaniem było nasycenie tych obszarów wartościowym, zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek contentem. Zajęliśmy się przede wszystkim stroną główną i podstronami kategorii. Poza tym rozpoczęliśmy także prowadzenie firmowego bloga. Po kilku miesiącach współpracy Promees, ku naszemu zadowoleniu, zdecydował się rozbudować sklep - pojawiły się zarówno nowe produkty, jak i kategorie, dzięki czemu doczekaliśmy się ponad 3 krotnie większej liczby podstron witryny klienta. Ruszyliśmy więc z dodawaniem treści na nowo dodane podstrony oraz ich optymalizacją. Nie zapomnieliśmy również o budowaniu wartościowego zaplecza odnośników do strony, które pomogło nam dodatkowo, i skutecznie, wzmocnić witrynę.Efekty
Czy nasza strategia przyniosła oczekiwane rezultaty? W ciągu 9 miesięcy udało nam się zwiększyć ruch organiczny o 77%! Co więcej, sprzedaż Promees wzrosła o 52%!W tej branży sprzedają nie tylko słowa, ale przede wszystkim zdjęcia - stąd szata graficzna strony zmieniała się bardzo często, a my chcieliśmy pokazać, że mimo wszystko, nie możemy zapomnieć o treści na stronie. W trakcie zmian wyglądu strony, musiałam na nie szybko reagować i podpowiadać programistom, co zrobić, żeby SEO ciągle stało na wysokim poziomie. Testowaliśmy rozwiązania, wdrażaliśmy te, które najlepiej się sprawdzały i staraliśmy się pogodzić nastawienie na estetykę z wymaganiami SEO. No i się udało! :)Więcej na temat naszej współpracy z Promees dowiesz się z tego case study: https://delante.pl/klienci/promees/.GosiaSEO Team Leader
LubieButy.pl
Strategia
Standardowo, w przypadku tak konkurencyjnej branży, pozycjonowanie się na ogólne, najpopularniejsze słowa kluczowe mijałoby się z celem - dlatego postawiliśmy na te bardziej rozbudowane i szczegółowe frazy, które przyniosą oczekiwaną konwersję. Największym problemem w przypadku strony LubieButy.pl okazał się być znaczny niedobór contentu, a co za tym idzie, wartościowych słów kluczowych - i to przede wszystkim na tym skupiliśmy się tym razem. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak ogromne znaczenie na widoczność i ruch mają treści, to koniecznie czytaj dalej! Prace nad contentem zaczęliśmy od strony głównej. Po przygotowaniu i zoptymalizowaniu odpowiedniej treści zleciliśmy jej wdrożenie. Niestety dodanie jej również do stopki strony doprowadziło do duplikacji na każdej podstronie witryny naszego klienta. Dzięki ponownemu, poprawnemu wprowadzeniu tych treści na stronę główną zaczęliśmy zauważać już pierwsze pozytywne rezultaty naszych działań. Ku naszemu zadowoleniu, już niedługo po tych zmianach mogliśmy zaobserwować naprawdę duży sukces… Podczas naszej współpracy przyporządkowana do strony głównej fraza “buty online” uplasowała się na 2 pozycji w wynikach wyszukiwania - czyli o aż 63 miejsca wyżej niż przed rozpoczęciem współpracy z Delante! Oczywiście, nie osiedliśmy na laurach - po stronie głównej przyszedł czas na podstrony kategorii. Już na początku zasugerowaliśmy wprowadzenie miejsca przeznaczonego na opisy produktów i to też zrobił administrator strony. Zgodnie z życzeniem klienta, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dwóch pól tekstowych, mniejszego i większego, tak by rozłożyć treści i uniknąć dużego bloku tekstu na górze strony. Następnie zajęliśmy się dodaniem contentu - w pierwszej kolejności skupiliśmy się na tych kategoriach, które cieszyły się największą ilością wyświetleń w wyszukiwarce, dzięki czemu już w niedługim czasie zaobserwowaliśmy znaczny wzrost ruchu na LubieButy.pl. Tak jak w przypadku strony głównej, tak i tutaj, dzięki naszym optymalizacjom, frazy plasowały się na coraz to wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Poza powyższymi zmianami zajęliśmy się również poprawą, a raczej budową, struktury nagłówków. Administrator strony wdrożył funkcję zaczytywania nagłówków H1 z nazw kategorii, natomiast pozostałe nagłówki wprowadzane były ręcznie. Nie zapomnieliśmy również o title i meta description - zaciągany ze strony, a tym samym powielany, content prowadził niestety do duplikacji treści. By tego uniknąć wprowadziliśmy w tych miejscach ręczne zmiany. Wszystkie te optymalizacje dopełniło oczywiście linkowanie zewnętrzne.Efekty
Rezultaty naszych działań okazały się być więcej niż zadowalające. W ciągu 9 miesięcy współpracy udało nam się osiągnąć ruch organiczny większy o 617%! Zadowalający jest również wzrost liczby kliknięć, który wyniósł aż 756%!Branża odzieżowa i obuwnicza jest bardzo konkurencyjna. Tutaj trzeba dobrze przemyśleć, jaka jest grupa docelowa, czym wyróżniają się produkty i w ten sposób je określać. W przypadku sklepu LubieButy.pl największym wyzwaniem był brak contentu. To właśnie wysokiej jakości treści stworzone pod odpowiednie słowa kluczowe były tym, co pozwoliło nam odnaleźć swój kawałek tortu.Więcej na temat efektów tej współpracy dowiesz się z case study LubieButy.pl.KlaudiaSEO Specialist
Faretti
Strategia
Faretti było dla nas niemałym wyzwaniem pod kątem technicznym. Pierwszym i bardzo widocznym brakiem był brak podpięcia narzędzi analitycznych - i tym zajęliśmy się już na początku. Przez to, że nie mieliśmy możliwości przeprowadzenia analizy słów kluczowych “wewnątrz”, musieliśmy w tym przypadku bazować na narzędziach zewnętrznych oraz researchu konkurencji. Dalsze działania oparliśmy na dwóch, wybranych przez nas, frazach kluczowych, na których budowaliśmy te kolejne, bardziej szczegółowe frazy. Oprócz log taili, zależało nam również na tym, by wybić frazę brandową - faretti. W języku włoskim oznacza ona reflektory i ma dość dużą konkurencyjność również w google.co.uk (chociażby przez słowniki). Przed podjęciem współpracy fraza to była poza indeksem, jednak dzięki naszym działaniom, uplasowała się na 24 miejscu w wynikach wyszukiwania! Kolejnym problemem okazała się zła konfiguracja multistore. Tutaj przede wszystkim skupiliśmy się nad tym, aby wprowadzić poprawne adresy URL, które na angielskiej stronie były w języku polskim - zmienialiśmy je ręcznie. Jeżeli mówimy już o wyzwaniach z zakresu technicznego SEO, zadbaliśmy również o prawidłowe przekierowania 301 oraz wygenerowaliśmy aktualną sitemapę. Standardowo zajęliśmy się także title i meta description, które odpowiednio wprowadziliśmy i zoptymalizowaliśmy. Dużym problemem okazały się też zarówno nieprawidłowe tytuły strony, jak i nazwy produktów - takie same błędy dostrzegliśmy w przypadku podstron kategorii. Przy ich optymalizacji skupiliśmy się przede wszystkim na tym, by były bardziej szczegółowe i zawierały odpowiednie dla witryny słowa kluczowe. Poprawiliśmy również adresy URL i zmieniliśmy opisy alternatywne zdjęć. Poza tymi zmianami dostrzegliśmy jeszcze jedną nieprawidłowość - błędne jednostki miary. Przez to, że pozycjonowaliśmy się na rynek brytyjski, bardzo ważne było to, aby jednostki odpowiadały tamtejszym realiom, dlatego też zasugerowaliśmy zmianę centymetrów na cale. Aby dopełnić cały proces pozycjonowania, przez cały okres naszych działań budowaliśmy również wartościowy profil linków.Efekty
Co udało nam się osiągnąć? Poniższy wykres idealnie pokazuje to, w jaki sposób stale (od zera!) zwiększa się widoczność strony Faretti: W styczniu 2020 roku ruch organiczny wyniósł niemal 700 wejść!Praca przy pozycjonowaniu strony Faretti wymaga od całego zespołu nie tylko standardowych optymalizacji, budowy contentu, ale także umiejętności researchowania i rozpoznawania potrzeb użytkowników. Lubię prowadzić proces dla klienta, który chce się rozwijać na nowych rynkach – to zawsze ciekawe wyzwanie, szczególnie jak w grę wchodzi tak niszowa branża jak height increasing shoes :)Więcej na temat tej współpracy przeczytasz tutaj: https://delante.pl/klienci/faretti/ To już wszystkie pozycje z naszego zestawienia największych sukcesów z branży odzieżowej i obuwniczej. Ciekawy innych sukcesów? Wszystkie case study znajdują się tutaj: https://delante.pl/klienci/. Jeżeli jesteś zainteresowany, jak działamy w innych branżach, to koniecznie daj znać w komentarzu!MilenaSenior SEO Specialist