X łączy siły z siecią reklamową Google’a
W 2023 roku platforma X odnotowała ogromny spadek przychodów z reklam, ponieważ aż o 59%, względem poprzedniego roku. Strata zysków musi być poważna, jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, że w 2022 roku praktycznie 90% przychodów platformy X zostało wygenerowanych z reklam. Wygląda na to, że właśnie ten powód pchnął Elona Muska podjęcia pewnych kroków i dołączenia do sieci reklamowej Google’a.
Obopólne korzyści
Partnerstwo Google’a z platformą X ma naprawdę ogromny potencjał i może przynieść korzyści obu stronom. Przede wszystkim, dawny Twitter stanowi jedną z najpotężniejszych marketingowych baz danych na rynku, co da reklamodawcą szansę na dotarcie do ogromnej grupy osób i kierowania swoich kampanii do ponad 200 milionów aktywnie zaangażowanych użytkowników.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEM!
Zapisz się do newslettera
Potencjalne obawy reklamodawców
Odkąd Twitter został przejęty przez Elon’a Muska i został zaprezentowany pod nową nazwą X, stał się wolnym i mniej kontrolowanym miejscem w sieci. Rodzi to pewne obawy reklamodawców, a mianowicie istnieje ryzyko, że kampanie będą pojawiać się tuż obok obraźliwych treści, ze względu na brak ścisłych wytycznych reklamowych. Nie da się jednak ukryć, że dołączenie X do sieci reklamowej Google’a jest ogromną szansą dla reklamodawców.