Zalety Google Ads (wcześniej Adwords) to nie tylko możliwość zdobycia nowych klientów, sprecyzowanie do jakiego klienta chcemy dotrzeć czy opcja ustawienia budżetu reklam. Przeczytaj dlaczego warto korzystać z Google Ads!
Zalety Google Ads, czyli czołowego systemu reklamy internetowej, są niepodważalne: dobra widoczność, personalizacja czy kontrola kosztów
O samych reklamach Google Ads możesz przeczytać w naszym poradniku Google Ads.
Najprościej ujmując, jest to system pozwalający na tworzenie reklam w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, czyli portalach partnerskich. Jakie są zatem zalety Google Ads?
Zalety Google Ads: czemu są takie popularne i czy to działa?
Co przemawia za reklamami w takiej formie? Jakie korzyści Google Ads może nam zagwarantować, których nie oferuje prasa czy reklama w telewizji?
Są bardzo dobrze widoczne dla użytkowników
Zdecydowanie najbardziej znanym typem reklamy Google Ads, są te które, wyświetlają nam się na górze lub z boku wyszukiwarki, kiedy szukamy jakiegoś produktu w Google, tak jak na obrazku poniżej:
Jak widzisz, trudno ich nie zauważyć! ;-)
Część użytkowników, którzy nie interesują się marketingiem internetowym, mogą nawet nie zorientować się, że klikają w reklamę, a nie najbardziej trafną stronę, dopasowaną do wpisanego zapytania.
Reklamy wyświetlane są też na samym dole strony wyszukiwania, więc jeżeli użytkownik nie znalazł odpowiedzi na swoje pytanie w organicznych wynikach - może chętniej kliknąć w reklamę.
Dopasowanie reklamy do grupy docelowej
Wiodącą cechą reklamy internetowej jest to, że daje ona szerokie możliwości dotarcia do sprecyzowanego klienta. Dzięki odpowiednim algorytmom można dopasować swoją reklamę do konkretnej grupy docelowej.
Co więcej, istnieje możliwość odpowiedniego skierowania Twojego produktu do tych osób, które aktualnie go poszukują. Umożliwia to wczucie się w sytuację osoby, która aktualnie myśli nad jego zakupem lub jest w trakcie rozważania wielu opcji, a następnie dopasowania adekwatnej kreacji reklamowej.
Żadna z form reklamy tradycyjnej nie jest w stanie zagwarantować takiej precyzji kierowania przekazu, co jest ogromnązaletą Google Ads.
Duży wybór rodzajów reklam
W ramach systemu Google Ads użytkownicy mogą wybierać spośród wielu rodzajów reklam. Różnią się one nie tylko formami reklamowymi, ale przede wszystkim odpowiadają różnym celom. Inny rodzaj kampanii sugerowany jest do promocji produktów w sklepie internetowym, a inny do zwiększenia ruchu w sklepie stacjonarnym czy wzrostu znajomości marki. Obecnie użytkownicy mogą wybierać spośród następujących rodzajów kampanii reklamowych:
w sieci wyszukiwania Google
w sieci reklamowej Google
w sieci zakupowej Google (reklamy produktowe)
wideo
promujące aplikacje
lokalne
Discovery
Performance Max
Kontrolowanie kosztów
Niewątpliwązaletą Google Adsjest również kontrola nad kosztami. Zacząć należy od tego, że nie jest narzucony budżet minimalny. Płaci się tyle, ile uznaje się za słuszne.
Oczywiście warto tu pamiętać, żeby budżety dobrane były do konkurencyjności branży, ponieważ zbyt niskie mogą ograniczyć możliwość wygrywania aukcji, a więc i wyświetlania naszych reklam.
Swobodnie można również określać wielkość wydatków w rozróżnieniu na okresy czasu. Dotyczy to kwot wydawanych dziennie, miesięcznie czy na jedną reklamę.
Co więcej, budżetami reklamowymi można zarządzać. W dowolnym momencie mamy możliwość wstrzymać działania, podnieść stawkę kampanii, która przynosi dobre efekty lub obniżyć stawkę tej, z której nie jesteśmy zadowoleni.
Z kolei w przypadku reklam tradycyjnych kontrola nad kosztami sprowadza się właściwie do minimum. Warto również podkreślić, że w zdecydowanej części przypadków reklama tradycyjna jest to forma bardzo droga.
Informacje o wynikach reklamy i inne dane
Po kliknięciu naszej internetowej reklamy przez użytkownika, dowiemy się o tym. Jeżeli użytkownik dokona zakupu, po wejściu na naszą stronę z reklamy, również będziemy mieli dostęp do takich informacji.
Google Ads udostępnia swoim użytkownikom wiele różnych danych. Do czego mogą być przydatne? Można między innymi sprawdzić, które kampanie reklamowe są najbardziej efektywne, a następnie tak zorganizować budżet, by osiągać większe zyski. Z łatwością sprawdzisz, jaka grupa docelowa najbardziej konwertuje czy z jakiego typu urządzeń najchętniej dokonywane są zakupy.
Możliwość zarządzania reklamami na bieżąco
W przeciwieństwie do reklam tradycyjnych, kampaniami w Google Ads można na bieżąco zarządzać. Daje to niebywały wręcz komfort oraz możliwość błyskawicznej reakcji na jakiekolwiek zmiany.
Wprowadzasz w swoim biznesie nową promocję? Stwórz reklamy, a Google zacznie wyświetlać je nawet w ten sam dzień! Chcesz zmienić grafiki w reklamach na nowe, bardziej aktualne? Wystarczy, że edytujesz obecne reklamy!
Zarządzanie kampaniami w Google Ads nie należy jednak do najprostszych czynności. Podstawowe funkcje nie powinny być większym wyzwaniem, natomiast do osiągania znaczących wyników niezbędna może okazać się pomoc specjalistów.
W Delante oferujemy pomoc w prowadzeniu kampani Google Ads! Zamów bezpłatną wycenę i zdobywaj nowych klientów dzięki naszym reklamom!
Różne systemy rozliczania reklam
W ramach reklam Google Ads, zazwyczaj nie płaci się za wyświetlenie reklamy, a za kliknięcie w link, grafikę czy wideo, które przekierowuje osobę klikającą do wybranej strony internetowej. Istnieje jednak szereg innych form rozliczeń, które nazywamy strategie ustalania stawek. Obecnie, poza modelem CPC (koszt za kliknięcie reklamy) można wybierać również pomiędzy strategiami:
eCPC - ulepszony koszt za kliknięcie, w którym algorytmy decydują o kwocie za kliknięcie w powiązaniu z celem maksymalizacji liczby konwersji,
CPM - koszt tysiąca wyświetleń reklamy,
CPV - koszt za obejrzenie reklamy wideo,
CPA - koszt za konwersję,
ROAS - docelowy zwrot z nakładów na reklamę, w którym system sam ustala maksymalną kwotę za konwersję, by osiągnąć zamierzony poziom zwrotu.
Rozszerzenia reklam
System Google Ads umożliwia również pojawianie się w reklamach dodatkowych informacji, które mogą w jeszcze większym stopniu zachęcić użytkownika do kliknięcia. Nazywane są one rozszerzeniami reklam. Obecnie można korzystać z ich kilku rodzajów, między innymi:
linków do podstron,
informacji,
objaśnień,
graficzne,
numeru telefonu...
O ich funkcjach i inspiracjach, jak uatrakcyjnić reklamy przeczytasz we wpisie rozszerzenia Google.
Zalety Google Ads - podsumowanie
Zaletami Google Adsjest to, że niewątpliwie oferuje użytkownikom mnóstwo ciekawych możliwości. Powyżej omówione zostały główne zalety tego systemu w odniesieniu do cech reklam tradycyjnych. Dostępne funkcjonalności nie zawsze jednak przekładają się na efekty. Jak ta sytuacja wygląda w przypadku Google Ads?
Zacznijmy od zarobków Google. Jeśli nie opłacałby mu się program Google Ads, to zwyczajnie przestałby istnieć, a jednak statystyki mówią same za siebie! Posiłkując się danymi z tego artykułu w III kwartale 2021 r. łączne przychody z reklam Google wyniosły aż 53,13 mld dolarów! Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej, było to niemniej oszałamiające 37,1 mld dolarów. Czy Google dopiero się rozkręca?
Same reklamy w wyszukiwarce, czyli niejako flagowy produkt Google Ads, wygenerowały w III kwartale 2021 roku aż 37,93 mld dolarów, w porównaniu do 26,34 mld dolarów z poprzedniego roku. Znaczny wzrost zanotowały również reklamy video na Youtube. W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, w III kwartale 2021 roku osiągnęły 43% wzrostu.
Zalet Google Ads, jak widzisz, jest wiele!
Szerokie możliwości kierowania, bieżąca kontrola nad kosztami i dostęp do dużej ilości danych umożliwiających efektywne zarządzanie sprawiają, iż ogromna liczba firm już wybrała reklamę internetową w programie Google.
Jeżeli prowadzisz działalność, to bardzo prawdopodobne, że w taki sposób reklamuje się Twoja konkurencja. Nie pozwól na to, by zostawiła Cię w tyle.
Postaw na system Google Ads i zacznij promować swoją firmę w Internecie.
Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie kampanii reklamowych Google Ads - zachęcamy do powierzenia opieki nad nimi Naszym Specjalistom.
Ten wpis jest aktualizacją treści z 30 listopada 2018 roku.
Absolwent Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Delante zajmuje sie prowadzeniem kampanii Google Ads oraz wdrożeniami i konfiguracją Google Analytics. Prowadzi również szkolenia z analityki internetowej. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.
Komentarze
Bardzo wartościowy artykuł. Całość zagadnienia przedstawił Pan w bardzo przystępny sposób.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Bardzo wartościowy artykuł. Całość zagadnienia przedstawił Pan w bardzo przystępny sposób.