.animate-view{opacity: 1 !important;}

Zalety Google Ads – korzyści płatnych reklam

4min.

Komentarze:1

PPC
Zalety Google Ads – korzyści płatnych reklamd-tags
27 sierpnia 2024
Najważniejszymi zaletami Google Ads jest wysoka widoczność, dobre dopasowanie do grupy docelowej, szeroki wybór rodzajów reklam i kontrola nad kosztami. Dostępne są tutaj pełne informacje o wynikach reklam, możliwość bieżącego zarządzania nimi, komponenty (dawniej: zasoby, rozszerzenia) i różne sposoby rozliczania.
PPC

4min.

Komentarze:1

Zalety Google Ads?

Zaletami Google Ads, czyli czołowego systemu reklamy internetowej, są niepodważalne: dobra widoczność, personalizacja czy kontrola kosztów.

Najprościej ujmując, jest to system pozwalający na tworzenie reklam w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, czyli portalach partnerskich współpracujących z Google. Jakie są zatem zalety Google Ads? Co przemawia za reklamami w takiej formie? Jakie korzyści Google Ads może nam zagwarantować, których nie oferuje prasa czy reklama w telewizji?

Są bardzo dobrze widoczne dla użytkowników.

Zdecydowanie najbardziej znanym typem reklamy Google Ads, są te, które wyświetlają nam się na górze lub z boku wyszukiwarki, kiedy szukamy jakiegoś produktu w Google, tak jak na obrazku poniżej:

reklamy w google ads

Źródło: wyszukiwarka Google

Część użytkowników, którzy nie interesują się marketingiem internetowym, może nawet nie zorientować się, że klikną w reklamę, a nie najbardziej trafną stronę, dopasowaną do wpisanego zapytania.

Reklamy wyświetlane są też na samym dole strony wyszukiwania, więc jeżeli użytkownik nie znalazł odpowiedzi na swoje pytanie w organicznych wynikach – może chętniej kliknąć w reklamę.

Dopasowanie reklamy do grupy docelowej

Wiodącą cechą reklamy internetowej jest to, że daje ona szerokie możliwości dotarcia do sprecyzowanego klienta. Dzięki odpowiednim algorytmom można dopasować swoją reklamę do konkretnej grupy docelowej.

Co więcej, istnieje możliwość odpowiedniego skierowania Twojego produktu do tych osób, które w danej chwili go poszukują. Umożliwia to wczucie się w sytuację osoby, która aktualnie myśli nad jego zakupem lub jest w trakcie rozważania wielu opcji, a następnie dopasowania adekwatnej kreacji reklamowej. Google daje Ci także narzędzia do jak najlepszego dopasowania Twojej strony do tego, czego rzeczywiście szukają użytkownicy, w postaci wskaźnika jakości Google Ads.

Żadna z form reklamy tradycyjnej nie jest w stanie zagwarantować takiej precyzji kierowania przekazu, co jest ogromną zaletą Google Ads.

Duży wybór rodzajów reklam

W ramach systemu Google Ads użytkownicy mogą wybierać spośród wielu rodzajów reklam. Różnią się one nie tylko formami reklamowymi, ale przede wszystkim odpowiadają różnym celom. Inny rodzaj kampanii sugerowany jest do promocji produktów w sklepie internetowym, a inny do zwiększenia ruchu w sklepie stacjonarnym czy wzrostu znajomości marki. Obecnie użytkownicy mogą wybierać spośród następujących rodzajów kampanii reklamowych:

  • w sieci wyszukiwania,
  • Performance Max,
  • generujące popyt,
  • w sieci reklamowej,
  • produktowe,
  • wideo,
  • promujące aplikację.

Kontrolowanie kosztów

Niewątpliwą zaletą Google Ads jest również kontrola nad kosztami. Zacząć należy od tego, że nie jest narzucony budżet minimalny. Płaci się tyle, ile uznaje się za słuszne.

Oczywiście warto tu pamiętać o tym, żeby budżety dobrane były do konkurencyjności branży, ponieważ zbyt niskie mogą ograniczyć możliwość wygrywania aukcji, a więc i wyświetlania naszych reklam.

Co więcej, budżetami reklamowymi można zarządzać. W dowolnym momencie mamy możliwość wstrzymania działań, podniesienia stawki kampanii, która przynosi dobre efekty lub obniżenia stawki tej, z której nie jesteśmy zadowoleni.

Z kolei w przypadku reklam tradycyjnych kontrola nad kosztami sprowadza się właściwie do minimum. Warto również podkreślić, że w zdecydowanej części przypadków reklama tradycyjna jest raczej bardzo droga.

Informacje o wynikach reklamy i inne dane

Kiedy użytkownik kliknie w naszą reklamę, dowiemy się o tym. Jeżeli użytkownik dokona zakupu, po wejściu na naszą stronę z reklamy, również będziemy mieli dostęp do takich informacji.

Google Ads udostępnia swoim użytkownikom wiele różnych danych. Do czego mogą być przydatne? Można między innymi sprawdzić, które kampanie reklamowe są najbardziej efektywne, a następnie tak zorganizować budżet, by osiągać większe zyski. Z łatwością sprawdzisz, jaka grupa docelowa najbardziej konwertuje czy z jakiego typu urządzeń najchętniej dokonywane są zakupy.

Możliwość zarządzania reklamami na bieżąco

W przeciwieństwie do reklam tradycyjnych, kampaniami w Google Ads można na bieżąco zarządzać. Daje to niebywały wręcz komfort oraz możliwość błyskawicznej reakcji na jakiekolwiek zmiany.

Wprowadzasz w swoim biznesie nową promocję? Stwórz reklamy, a Google zacznie wyświetlać je nawet w ten sam dzień! Chcesz zmienić grafiki w reklamach na nowe, bardziej aktualne? Wystarczy, że edytujesz obecne reklamy!

Zarządzanie kampaniami w Google Ads nie należy jednak do najprostszych czynności. Podstawowe funkcje nie powinny być większym wyzwaniem, natomiast do osiągania znaczących wyników niezbędna może okazać się pomoc specjalistów.

W Delante oferujemy pomoc w prowadzeniu kampanii Google Ads! Zamów bezpłatną wycenę i zdobywaj nowych klientów dzięki naszym reklamom!

Różne systemy rozliczania reklam

W ramach reklam Google Ads, zazwyczaj nie płaci się za wyświetlenie reklamy, a za kliknięcie w link, grafikę czy wideo, które przekierowuje osobę klikającą do wybranej strony internetowej. Istnieje jednak szereg innych form rozliczeń, które nazywamy strategią ustalania stawek. Obecnie, poza modelem CPC (koszt za kliknięcie reklamy) można wybierać również pomiędzy strategiami:

  • eCPC – ulepszony koszt za kliknięcie, w którym algorytmy decydują o kwocie za kliknięcie w powiązaniu z celem maksymalizacji liczby konwersji,
  • CPM – koszt tysiąca wyświetleń reklamy,
  • CPV – koszt za obejrzenie reklamy wideo,
  • CPA – koszt za konwersję,
  • ROAS – docelowy zwrot z nakładów na reklamę, w którym system sam ustala maksymalną kwotę za konwersję, by osiągnąć zamierzony poziom zwrotu.

Komponenty (dawniej: rozszerzenia, zasoby) reklam

System Google Ads umożliwia również pojawianie się w reklamach dodatkowych informacji, które mogą w jeszcze większym stopniu zachęcić użytkownika do kliknięcia. Nazywane są one komponentami. Obecnie można korzystać z ich kilku rodzajów, między innymi:

  • plików graficznych,
  • nazwy firmy,
  • loga firmy,
  • linków do podstron,
  • objaśnień,
  • rozszerzeń informacji…

Zalety Google Ads – podsumowanie

Zaletą Google Ads jest to, że niewątpliwie oferuje użytkownikom mnóstwo ciekawych opcji. Powyżej omówione zostały główne zalety tego systemu w odniesieniu do cech reklam tradycyjnych.

Szerokie możliwości kierowania, bieżąca kontrola nad kosztami i dostęp do dużej ilości danych umożliwiających efektywne zarządzanie sprawiają, iż ogromna liczba firm już wybrała reklamę internetową w programie Google.

Jeżeli prowadzisz działalność, to bardzo prawdopodobne, że w taki sposób reklamuje się Twoja konkurencja. Nie pozwól na to, by zostawiła Cię w tyle.

Postaw na system Google Ads i zacznij promować swoją firmę w Internecie!

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022