Zaletami Google Ads, czyli czołowego systemu reklamy internetowej, są niepodważalne: dobra widoczność, personalizacja czy kontrola kosztów.
Najprościej ujmując, jest to system pozwalający na tworzenie reklam w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, czyli portalach partnerskich współpracujących z Google. Jakie są zatem zalety Google Ads? Co przemawia za reklamami w takiej formie? Jakie korzyści Google Ads może nam zagwarantować, których nie oferuje prasa czy reklama w telewizji?
Są bardzo dobrze widoczne dla użytkowników.
Zdecydowanie najbardziej znanym typem reklamy Google Ads, są te, które wyświetlają nam się na górze lub z boku wyszukiwarki, kiedy szukamy jakiegoś produktu w Google, tak jak na obrazku poniżej:
Część użytkowników, którzy nie interesują się marketingiem internetowym, może nawet nie zorientować się, że klikną w reklamę, a nie najbardziej trafną stronę, dopasowaną do wpisanego zapytania.
Reklamy wyświetlane są też na samym dole strony wyszukiwania, więc jeżeli użytkownik nie znalazł odpowiedzi na swoje pytanie w organicznych wynikach – może chętniej kliknąć w reklamę.
Wiodącą cechą reklamy internetowej jest to, że daje ona szerokie możliwości dotarcia do sprecyzowanego klienta. Dzięki odpowiednim algorytmom można dopasować swoją reklamę do konkretnej grupy docelowej.
Co więcej, istnieje możliwość odpowiedniego skierowania Twojego produktu do tych osób, które w danej chwili go poszukują. Umożliwia to wczucie się w sytuację osoby, która aktualnie myśli nad jego zakupem lub jest w trakcie rozważania wielu opcji, a następnie dopasowania adekwatnej kreacji reklamowej. Google daje Ci także narzędzia do jak najlepszego dopasowania Twojej strony do tego, czego rzeczywiście szukają użytkownicy, w postaci wskaźnika jakości Google Ads.
Żadna z form reklamy tradycyjnej nie jest w stanie zagwarantować takiej precyzji kierowania przekazu, co jest ogromną zaletą Google Ads.
W ramach systemu Google Ads użytkownicy mogą wybierać spośród wielu rodzajów reklam. Różnią się one nie tylko formami reklamowymi, ale przede wszystkim odpowiadają różnym celom. Inny rodzaj kampanii sugerowany jest do promocji produktów w sklepie internetowym, a inny do zwiększenia ruchu w sklepie stacjonarnym czy wzrostu znajomości marki. Obecnie użytkownicy mogą wybierać spośród następujących rodzajów kampanii reklamowych:
Niewątpliwą zaletą Google Ads jest również kontrola nad kosztami. Zacząć należy od tego, że nie jest narzucony budżet minimalny. Płaci się tyle, ile uznaje się za słuszne.
Oczywiście warto tu pamiętać o tym, żeby budżety dobrane były do konkurencyjności branży, ponieważ zbyt niskie mogą ograniczyć możliwość wygrywania aukcji, a więc i wyświetlania naszych reklam.
Co więcej, budżetami reklamowymi można zarządzać. W dowolnym momencie mamy możliwość wstrzymania działań, podniesienia stawki kampanii, która przynosi dobre efekty lub obniżenia stawki tej, z której nie jesteśmy zadowoleni.
Z kolei w przypadku reklam tradycyjnych kontrola nad kosztami sprowadza się właściwie do minimum. Warto również podkreślić, że w zdecydowanej części przypadków reklama tradycyjna jest raczej bardzo droga.
Kiedy użytkownik kliknie w naszą reklamę, dowiemy się o tym. Jeżeli użytkownik dokona zakupu, po wejściu na naszą stronę z reklamy, również będziemy mieli dostęp do takich informacji.
Google Ads udostępnia swoim użytkownikom wiele różnych danych. Do czego mogą być przydatne? Można między innymi sprawdzić, które kampanie reklamowe są najbardziej efektywne, a następnie tak zorganizować budżet, by osiągać większe zyski. Z łatwością sprawdzisz, jaka grupa docelowa najbardziej konwertuje czy z jakiego typu urządzeń najchętniej dokonywane są zakupy.
W przeciwieństwie do reklam tradycyjnych, kampaniami w Google Ads można na bieżąco zarządzać. Daje to niebywały wręcz komfort oraz możliwość błyskawicznej reakcji na jakiekolwiek zmiany.
Wprowadzasz w swoim biznesie nową promocję? Stwórz reklamy, a Google zacznie wyświetlać je nawet w ten sam dzień! Chcesz zmienić grafiki w reklamach na nowe, bardziej aktualne? Wystarczy, że edytujesz obecne reklamy!
Zarządzanie kampaniami w Google Ads nie należy jednak do najprostszych czynności. Podstawowe funkcje nie powinny być większym wyzwaniem, natomiast do osiągania znaczących wyników niezbędna może okazać się pomoc specjalistów.
W Delante oferujemy pomoc w prowadzeniu kampanii Google Ads! Zamów bezpłatną wycenę i zdobywaj nowych klientów dzięki naszym reklamom!
W ramach reklam Google Ads, zazwyczaj nie płaci się za wyświetlenie reklamy, a za kliknięcie w link, grafikę czy wideo, które przekierowuje osobę klikającą do wybranej strony internetowej. Istnieje jednak szereg innych form rozliczeń, które nazywamy strategią ustalania stawek. Obecnie, poza modelem CPC (koszt za kliknięcie reklamy) można wybierać również pomiędzy strategiami:
System Google Ads umożliwia również pojawianie się w reklamach dodatkowych informacji, które mogą w jeszcze większym stopniu zachęcić użytkownika do kliknięcia. Nazywane są one komponentami. Obecnie można korzystać z ich kilku rodzajów, między innymi:
Zaletą Google Ads jest to, że niewątpliwie oferuje użytkownikom mnóstwo ciekawych opcji. Powyżej omówione zostały główne zalety tego systemu w odniesieniu do cech reklam tradycyjnych.
Szerokie możliwości kierowania, bieżąca kontrola nad kosztami i dostęp do dużej ilości danych umożliwiających efektywne zarządzanie sprawiają, iż ogromna liczba firm już wybrała reklamę internetową w programie Google.
Jeżeli prowadzisz działalność, to bardzo prawdopodobne, że w taki sposób reklamuje się Twoja konkurencja. Nie pozwól na to, by zostawiła Cię w tyle.
Postaw na system Google Ads i zacznij promować swoją firmę w Internecie!