Automatyczna zmiana Universal Analytics na
Google Analytics 4 od marca 2023

Automatyczna zmiana Universal Analytics na <br>Google Analytics 4 od marca 2023

Dla każdego Klienta Google Analytics Universal, który nie dokonał jeszcze przejścia na nową usługę Google Analytics 4 – przynajmniej w wersji podstawowej ustawień, będzie automatycznie tworzona przez Google i konfigurowana usługa GA4 w wersji podstawowej – wybrane zdarzenia konwersji, linki Google Ads czy istniejące tagi.

Ustawienia te, jak informuje Google, będą zgodne z Universalem. Zmiana będzie stopniowo realizowana od marca 2023 roku.

Każdy z tych klientów będzie miał utworzony połączony tag witryny – wykorzystujący już istniejące tagi, by móc wysłać dane dotyczące ruchu do nowo-utworzonej usługi GA4.

Możesz zrezygnować z opcji automatycznego tworzenia usługi GA4 za pośrednictwem asystenta konfiguracji (dostępny z poziomu Administracji usługi) wyłączając opcję „Automatically set up a basic Google Analytics 4 property”.

Przypominamy, że dane w Google Analytics Universal planowo mają przestać być przetwarzane od 01 lipca 2023 roku.

Komentarz specjalisty

Automatyczna konfiguracja Google, mimo, że brzmi wygodnie, to może być niekompletna i generować błędy. Lepiej przyłożyć się do ustawienia usługi samodzielnie, by mieć pewność, że wszystko – zaczynając od ruchu, a kończąc na konwersjach – zlicza się prawidłowo. Dane w Google Analytics są bowiem kluczowe do analizy marketingowej i skuteczności prowadzonych działań wielu podmiotów na rynku.

Agnieszka Pydroł
SEM Specialist

Jeśli potrzebujesz konsultacji, by dowiedzieć się więcej na temat GA4 – zapraszamy na Szkolenia z GA4 prowadzone przez naszych Specjalistów!

Z kolei, jeśli zależy Ci na poprawnym wdrożeniu i skonfigurowaniu usługi GA4 – zapytaj o ofertę wdrożenia i konfiguracji GA4 w Delante!

A jeśli chcesz samodzielnie wdrożyć GA4 – sprawdź darmowego ebooka: Jak wdrożyć i wykorzystać Google Analytics 4?

(2)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej