Automatyczna zmiana Universal Analytics na
Google Analytics 4 od marca 2023
Dla każdego Klienta Google Analytics Universal, który nie dokonał jeszcze przejścia na nową usługę Google Analytics 4 – przynajmniej w wersji podstawowej ustawień, będzie automatycznie tworzona przez Google i konfigurowana usługa GA4 w wersji podstawowej – wybrane zdarzenia konwersji, linki Google Ads czy istniejące tagi.
Ustawienia te, jak informuje Google, będą zgodne z Universalem. Zmiana będzie stopniowo realizowana od marca 2023 roku.
Każdy z tych klientów będzie miał utworzony połączony tag witryny – wykorzystujący już istniejące tagi, by móc wysłać dane dotyczące ruchu do nowo-utworzonej usługi GA4.
Możesz zrezygnować z opcji automatycznego tworzenia usługi GA4 za pośrednictwem asystenta konfiguracji (dostępny z poziomu Administracji usługi) wyłączając opcję „Automatically set up a basic Google Analytics 4 property”.
Przypominamy, że dane w Google Analytics Universal planowo mają przestać być przetwarzane od 01 lipca 2023 roku.
Automatyczna konfiguracja Google, mimo, że brzmi wygodnie, to może być niekompletna i generować błędy. Lepiej przyłożyć się do ustawienia usługi samodzielnie, by mieć pewność, że wszystko – zaczynając od ruchu, a kończąc na konwersjach – zlicza się prawidłowo. Dane w Google Analytics są bowiem kluczowe do analizy marketingowej i skuteczności prowadzonych działań wielu podmiotów na rynku.
Jeśli potrzebujesz konsultacji, by dowiedzieć się więcej na temat GA4 – zapraszamy na Szkolenia z GA4 prowadzone przez naszych Specjalistów!
Z kolei, jeśli zależy Ci na poprawnym wdrożeniu i skonfigurowaniu usługi GA4 – zapytaj o ofertę wdrożenia i konfiguracji GA4 w Delante!
A jeśli chcesz samodzielnie wdrożyć GA4 – sprawdź darmowego ebooka: Jak wdrożyć i wykorzystać Google Analytics 4?