.animate-view{opacity: 1 !important;}

Automatyczna zmiana Universal Analytics na
Google Analytics 4 od marca 2023

1min.

Komentarze:0

Automatyczna zmiana Universal Analytics na <br>Google Analytics 4 od marca 2023
06 lutego 2023
Dla każdego Klienta Google Analytics Universal, który nie dokonał jeszcze przejścia na nową usługę Google Analytics 4 - przynajmniej w wersji podstawowej ustawień, będzie automatycznie tworzona przez Google i konfigurowana usługa GA4 w wersji podstawowej - wybrane zdarzenia konwersji, linki Google Ads czy istniejące tagi.

1min.

Komentarze:0

Ustawienia te, jak informuje Google, będą zgodne z Universalem. Zmiana będzie stopniowo realizowana od marca 2023 roku. Każdy z tych klientów będzie miał utworzony połączony tag witryny - wykorzystujący już istniejące tagi, by móc wysłać dane dotyczące ruchu do nowo-utworzonej usługi GA4. Możesz zrezygnować z opcji automatycznego tworzenia usługi GA4 za pośrednictwem asystenta konfiguracji (dostępny z poziomu Administracji usługi) wyłączając opcję "Automatically set up a basic Google Analytics 4 property". Przypominamy, że dane w Google Analytics Universal planowo mają przestać być przetwarzane od 01 lipca 2023 roku.
Komentarz specjalisty
Automatyczna konfiguracja Google, mimo, że brzmi wygodnie, to może być niekompletna i generować błędy. Lepiej przyłożyć się do ustawienia usługi samodzielnie, by mieć pewność, że wszystko - zaczynając od ruchu, a kończąc na konwersjach - zlicza się prawidłowo. Dane w Google Analytics są bowiem kluczowe do analizy marketingowej i skuteczności prowadzonych działań wielu podmiotów na rynku.
Agnieszka Pydroł
SEM Specialist
Jeśli potrzebujesz konsultacji, by dowiedzieć się więcej na temat GA4 - zapraszamy na Szkolenia z GA4 prowadzone przez naszych Specjalistów!

Z kolei, jeśli zależy Ci na poprawnym wdrożeniu i skonfigurowaniu usługi GA4 - zapytaj o ofertę wdrożenia i konfiguracji GA4 w Delante!

A jeśli chcesz samodzielnie wdrożyć GA4 - sprawdź darmowego ebooka: Jak wdrożyć i wykorzystać Google Analytics 4?
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist