Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Szykują się zmiany w funkcjonowaniu dopasowania do wyrażenia i modyfikatora w dopasowaniu przybliżonym. Zarówno jedno, jak i drugie po wprowadzeniu zmian przez Google będzie wyświetlać nasze reklamy zarówno na zadeklarowane przez nas słowa kluczowe, jak i na zapytania o podobnym znaczeniu.

Ostatnio na naszym blogu: Wybór serwera - na co zwrócić uwagę i czy wpływa na SEO?

Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?

Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy

Zmiana w dopasowaniach słów kluczowych

Jak to będzie działać dla dopasowania do wyrażenia?

Tak samo jak w przypadku opisanym powyżej – reklamy będą się wyświetlać również na synonimy. Za przykładem supportu załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest “usługa koszenia trawy”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na wyszukiwania w stylu: “usługa cięcia trawy w mojej okolicy” czy “lokalne usługi cięcia trawy

Zmiana dopasowania przybliżonego słów kluczowych

Google argumentuje swoją decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, zwraca uwagę na mnogość sposobów wyszukiwania tego samego produktu czy usługi przez użytkowników i podkreśla, że codziennie pojawiają się nowe metody poszukiwań. Po drugie, Google chce ograniczyć konieczność stosowania długich list słów kluczowych z synonimami, które trzeba było tworzyć, by nie umknąć uwadze potencjalnego klienta.

Kiedy i po co nastąpi aktualizacja?

Kiedy zmiany wejdą w życie? Tego dokładnie nie wiemy, jednak będzie to w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Co praktycznie da nam ta zmiana? Google twierdzi, że uzyskamy kilkuprocentowy wzrost kliknięć i konwersji, z czego aż 85% ma pochodzić z wyszukiwań, jakich do tej pory nie braliśmy pod uwagę tworząc listy słów kluczowych.

Na koniec Google zaleca monitorowanie wyników, na które mogą wpłynąć niniejsze zmiany, sprawdzanie wyszukiwanych haseł i korzystanie z wykluczających słów kluczowych oraz wdrożenie inteligentnego określania stawek.

Więcej o zmianach przeczytasz w supporcie Google tutaj.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.