.animate-view{opacity: 1 !important;}

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

2min.

Komentarze:0

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowychd-tags
02 sierpnia 2019
Szykują się zmiany w funkcjonowaniu dopasowania do wyrażenia i modyfikatora w dopasowaniu przybliżonym. Zarówno jedno, jak i drugie po wprowadzeniu zmian przez Google będzie wyświetlać nasze reklamy zarówno na zadeklarowane przez nas słowa kluczowe, jak i na zapytania o podobnym znaczeniu.

2min.

Komentarze:0

Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?

Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy

Zmiana w dopasowaniach słów kluczowych

Jak to będzie działać dla dopasowania do wyrażenia?

Tak samo jak w przypadku opisanym powyżej – reklamy będą się wyświetlać również na synonimy. Za przykładem supportu załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest “usługa koszenia trawy”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na wyszukiwania w stylu: “usługa cięcia trawy w mojej okolicy” czy “lokalne usługi cięcia trawy

Zmiana dopasowania przybliżonego słów kluczowych

Google argumentuje swoją decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, zwraca uwagę na mnogość sposobów wyszukiwania tego samego produktu czy usługi przez użytkowników i podkreśla, że codziennie pojawiają się nowe metody poszukiwań. Po drugie, Google chce ograniczyć konieczność stosowania długich list słów kluczowych z synonimami, które trzeba było tworzyć, by nie umknąć uwadze potencjalnego klienta.

Kiedy i po co nastąpi aktualizacja?

Kiedy zmiany wejdą w życie? Tego dokładnie nie wiemy, jednak będzie to w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Co praktycznie da nam ta zmiana? Google twierdzi, że uzyskamy kilkuprocentowy wzrost kliknięć i konwersji, z czego aż 85% ma pochodzić z wyszukiwań, jakich do tej pory nie braliśmy pod uwagę tworząc listy słów kluczowych.

Na koniec Google zaleca monitorowanie wyników, na które mogą wpłynąć niniejsze zmiany, sprawdzanie wyszukiwanych haseł i korzystanie z wykluczających słów kluczowych oraz wdrożenie inteligentnego określania stawek.

Więcej o zmianach przeczytasz w supporcie Google tutaj.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022