Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Szykują się zmiany w funkcjonowaniu dopasowania do wyrażenia i modyfikatora w dopasowaniu przybliżonym. Zarówno jedno, jak i drugie po wprowadzeniu zmian przez Google będzie wyświetlać nasze reklamy zarówno na zadeklarowane przez nas słowa kluczowe, jak i na zapytania o podobnym znaczeniu.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?

Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy

Zmiana w dopasowaniach słów kluczowych

Jak to będzie działać dla dopasowania do wyrażenia?

Tak samo jak w przypadku opisanym powyżej – reklamy będą się wyświetlać również na synonimy. Za przykładem supportu załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest “usługa koszenia trawy”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na wyszukiwania w stylu: “usługa cięcia trawy w mojej okolicy” czy “lokalne usługi cięcia trawy

Zmiana dopasowania przybliżonego słów kluczowych

Google argumentuje swoją decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, zwraca uwagę na mnogość sposobów wyszukiwania tego samego produktu czy usługi przez użytkowników i podkreśla, że codziennie pojawiają się nowe metody poszukiwań. Po drugie, Google chce ograniczyć konieczność stosowania długich list słów kluczowych z synonimami, które trzeba było tworzyć, by nie umknąć uwadze potencjalnego klienta.

Kiedy i po co nastąpi aktualizacja?

Kiedy zmiany wejdą w życie? Tego dokładnie nie wiemy, jednak będzie to w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Co praktycznie da nam ta zmiana? Google twierdzi, że uzyskamy kilkuprocentowy wzrost kliknięć i konwersji, z czego aż 85% ma pochodzić z wyszukiwań, jakich do tej pory nie braliśmy pod uwagę tworząc listy słów kluczowych.

Na koniec Google zaleca monitorowanie wyników, na które mogą wpłynąć niniejsze zmiany, sprawdzanie wyszukiwanych haseł i korzystanie z wykluczających słów kluczowych oraz wdrożenie inteligentnego określania stawek.

Więcej o zmianach przeczytasz w supporcie Google tutaj.

(1)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W dziale PPC od maja 2019 roku. Umiłowała sobie szkicowanie i digital painting. Śledzi trendy w projektowaniu identyfikacji wizualnej i ilustracji. W jej torebce zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia tańczyć, oglądać animacje, czytać fantastykę i grać w gry komputerowe. Wolny czas najchętniej spędzałaby we wrocławskim zoo obserwując i szkicując tamtejsze zwierzęta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej