Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych

Szykują się zmiany w funkcjonowaniu dopasowania do wyrażenia i modyfikatora w dopasowaniu przybliżonym. Zarówno jedno, jak i drugie po wprowadzeniu zmian przez Google będzie wyświetlać nasze reklamy zarówno na zadeklarowane przez nas słowa kluczowe, jak i na zapytania o podobnym znaczeniu.

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?

Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy

Zmiana w dopasowaniach słów kluczowych

Jak to będzie działać dla dopasowania do wyrażenia?

Tak samo jak w przypadku opisanym powyżej – reklamy będą się wyświetlać również na synonimy. Za przykładem supportu załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest “usługa koszenia trawy”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na wyszukiwania w stylu: “usługa cięcia trawy w mojej okolicy” czy “lokalne usługi cięcia trawy

Zmiana dopasowania przybliżonego słów kluczowych

Google argumentuje swoją decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, zwraca uwagę na mnogość sposobów wyszukiwania tego samego produktu czy usługi przez użytkowników i podkreśla, że codziennie pojawiają się nowe metody poszukiwań. Po drugie, Google chce ograniczyć konieczność stosowania długich list słów kluczowych z synonimami, które trzeba było tworzyć, by nie umknąć uwadze potencjalnego klienta.

Kiedy i po co nastąpi aktualizacja?

Kiedy zmiany wejdą w życie? Tego dokładnie nie wiemy, jednak będzie to w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Co praktycznie da nam ta zmiana? Google twierdzi, że uzyskamy kilkuprocentowy wzrost kliknięć i konwersji, z czego aż 85% ma pochodzić z wyszukiwań, jakich do tej pory nie braliśmy pod uwagę tworząc listy słów kluczowych.

Na koniec Google zaleca monitorowanie wyników, na które mogą wpłynąć niniejsze zmiany, sprawdzanie wyszukiwanych haseł i korzystanie z wykluczających słów kluczowych oraz wdrożenie inteligentnego określania stawek.

Więcej o zmianach przeczytasz w supporcie Google tutaj.

(1)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W dziale PPC od maja 2019 roku. Umiłowała sobie szkicowanie i digital painting. Śledzi trendy w projektowaniu identyfikacji wizualnej i ilustracji. W jej torebce zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia tańczyć, oglądać animacje, czytać fantastykę i grać w gry komputerowe. Wolny czas najchętniej spędzałaby we wrocławskim zoo obserwując i szkicując tamtejsze zwierzęta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej