Jak to będzie działać dla modyfikatora dopasowania przybliżonego?
Nawiązując do przykładu z supportu: do tej pory wpisując +trawa +koszenie +usługa mogłeś wyświetlić się na hasła w stylu “usługa koszenia trawy i obrzeży”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na “cięcie trawy i usługi ogrodnicze” czy “stawki za usługi cięcia trawy”
Jak to będzie działać dla dopasowania do wyrażenia?
Tak samo jak w przypadku opisanym powyżej – reklamy będą się wyświetlać również na synonimy. Za przykładem supportu załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest “usługa koszenia trawy”. Po zmianach reklamy wyświetlą się również na wyszukiwania w stylu: “usługa cięcia trawy w mojej okolicy” czy “lokalne usługi cięcia trawy”
Google argumentuje swoją decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, zwraca uwagę na mnogość sposobów wyszukiwania tego samego produktu czy usługi przez użytkowników i podkreśla, że codziennie pojawiają się nowe metody poszukiwań. Po drugie, Google chce ograniczyć konieczność stosowania długich list słów kluczowych z synonimami, które trzeba było tworzyć, by nie umknąć uwadze potencjalnego klienta.
Kiedy i po co nastąpi aktualizacja?
Kiedy zmiany wejdą w życie? Tego dokładnie nie wiemy, jednak będzie to w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Co praktycznie da nam ta zmiana? Google twierdzi, że uzyskamy kilkuprocentowy wzrost kliknięć i konwersji, z czego aż 85% ma pochodzić z wyszukiwań, jakich do tej pory nie braliśmy pod uwagę tworząc listy słów kluczowych.
Na koniec Google zaleca monitorowanie wyników, na które mogą wpłynąć niniejsze zmiany, sprawdzanie wyszukiwanych haseł i korzystanie z wykluczających słów kluczowych oraz wdrożenie inteligentnego określania stawek.
Więcej o zmianach przeczytasz w supporcie Google tutaj.