Najważniejsze zmiany w iOS 17
Lockdown Mode na Apple Watch. Najważniejszym dodatkiem jest rozszerzenie Lockdown Mode na Apple Watch. To istotne ulepszenie, ponieważ ostatnie exploity wykorzystywane do instalacji oprogramowania szpiegującego mogły dotknąć właśnie właścicieli Apple Watch.
Usuwanie danych geolokalizacji z udostępnianych zdjęć. Lockdown Mode w iOS 17 automatycznie usuwa dane geolokalizacji z udostępnianych zdjęć. Dzięki temu trudniej jest dowiedzieć się, gdzie dokładnie zostało zrobione zdjęcie.
Blokowanie niezabezpieczonych sieci Wi-Fi. Tryb Lockdown automatycznie blokuje próby połączenia z niezabezpieczonymi sieciami Wi-Fi, które mogą umożliwić osobom na tej samej sieci analizowanie ruchu sieciowego iPhone’a. Dodatkowo blokuje połączenia z sieciami 2G, co ma na celu uniemożliwienie różnym rodzajom ataków z wykorzystaniem sieci komórkowych.
Zabezpieczenia przed śledzeniem w Safari. Przeglądarka Safari w iOS 17 usuwa informacje śledzenia z adresów URL, co utrudnia witrynom i reklamodawcom śledzenie użytkowników w sieci. Ten mechanizm można włączyć w ustawieniach Safari, zarówno podczas przeglądania prywatnego, jak i ogólnego.
Passkeys i bezpieczeństwo: Passkeys, czyli zabezpieczona przed phishingiem alternatywa dla haseł, zostaną zaktualizowane. Teraz można je udostępniać przyjaciołom i rodzinie, a dzięki szyfrowaniu end-to-end tylko osoby w grupie mają do nich dostęp.
Co to oznacza dla Ciebie? 3 zmiany istotne dla marketerów
Nowe funkcje w iOS 17 mają na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników iPhone’a, zarówno tych bardziej narażonych na ataki, jak i przeciętnych użytkowników. Wprowadzają one szereg rozwiązań zabezpieczających dane i prywatność użytkowników. Ale co oznaczają dla marketerów?
1. Wprowadzenie blokowania skryptów śledzących, usuwanie parametrów z adresów URL i inne zabezpieczenia w Safari sprawią, że będzie znacznie trudniej śledzić zachowanie użytkowników tej przeglądarki w internecie.
2. Zwiększenie ochrony prywatności użytkowników iOS może wpłynąć na sposób, w jaki reklamy będą im wyświetlane.
3. W kontekście zwiększających się trudności w śledzeniu zachowań użytkowników, wartościowe treści staną się jeszcze ważniejsze. Tworzenie treści, które przyciągają uwagę i przekonują do działania, może być kluczowe dla sukcesu marketingowego.
Mimo wszystko – trzymamy kciuki. I służymy wsparciem, od Adsów po content!