Dla lepszego kontekstu – co to Google Signals?
Google Signals to dane sesji pochodzące z witryn i aplikacji, łączone z użytkownikami korzystającymi z kont Google. Te dane pozwalają na raportowanie działań użytkowników na różnych urządzeniach, remarketing oraz eksportowanie konwersji do Google Ads. Jednak istniały wątpliwości dotyczące dokładności tych danych.
Jak sytuacja wyglądała do tej pory?
Dotychczas było to (w uproszczeniu) zero-jedynkowe: albo używasz danych z Google Signals do identyfikowania użytkowników korzystających z różnych urządzeń (ale wpadasz w progowanie, jeśli danych z konkretną metryką jest mało), albo widzisz wszystkie dane, ale są one gorszej jakości (bo de facto jednego użytkownika GA4 traktuje wówczas jako dwóch osobnych).
Nowość w zarządzaniu Google Signals. Co zmieni?
Nowa funkcjonalność ma pozwolić korzystać z benefitów Google Signals, jednocześnie czyniąc wady mniej dokuczliwymi.
Teraz, dzięki Google Signals Controls, użytkownicy Google Analytics 4 będą mieli możliwość wyboru, jak chcą wykorzystywać zbierane dane. Mogą obniżyć progi kontroli nad Google Signals, co pozwoli na korzystanie z danych do celów marketingowych, niekoniecznie łączenia raportów. Daje to elastyczność w korzystaniu z dodatkowych danych od Google.
Jak możesz to zaimplementować w swoim GA?
Aby skorzystać z tej nowej funkcjonalności, użytkownicy będą musieli dokonać odpowiednich zmian w ustawieniach swojego konta GA4 w panelu administracyjnym. Jest to ważna aktualizacja, która pozwoli analitykom dostosować Google Analytics 4 do swoich potrzeb i uzyskać bardziej precyzyjne wyniki.
Opcja ta jeszcze nie jest dostępna, ale jak pisze Przemysław Modrzewski na swoim LinkedInie – można spodziewać się jej już niedługo.
To ważny krok w kierunku dostarczania merytorycznych i dokładnych danych analitycznych dla wszystkich użytkowników Google Analytics 4.