.animate-view{opacity: 1 !important;}

Czy przycisk CTA dla reklam na Meta Ads (Facebook Ads) ma znaczenie?

2min.

Komentarze:0

Czy przycisk CTA dla reklam na Meta Ads (Facebook Ads) ma znaczenie?d-tags
31 stycznia 2024
Przyciski wezwania do działania dostępne w platformie Meta mają zachęcać użytkowników do podjęcia konkretnych działań po zetknięciu się z naszą reklamą. Dobrze dobrany przycisk CTA musi być adekwatnie wyselekcjonowany do typu produktów lub usług, jakie promujemy. Dowiedz się z tego wpisu, jakie dokładnie przyciski CTA oferuje Meta i jakie korzyści wynikają z ich właściwego stosowania!

2min.

Komentarze:0

Czym jest przycisk CTA i jakie są jego funkcje?

Nazwa przycisku CTA to skrót od wyrażenia call to action, co z angielskiego można przetłumaczyć jako wezwanie do działania. Przycisku tego mamy okazję użyć, tworząc reklamy w menedżerze reklam Meta. Służy on do zachęcenia użytkowników do kliknięcia w nasze treści. 

Możliwość wyboru tekstu przycisku różni się między formatami reklam. W single image i karuzeli jest narzucona lista, z której można wybrać konkretne hasło. 

Źródło: panel Facebook Ads

W kolekcji mamy swobodę wyboru – jesteśmy w stanie sami wpisać wybrane przez nas wezwanie do działania. Dodatkowo w tym formacie dostępne są dwa takie przyciski. Jeden w widoku głównym oraz drugi, pojawiający się w widoku poszczególnych kart. Do każdego z przycisków możemy także dobrać odpowiedni link strony docelowej, na którą przeniesie kliknięcie w przycisk.

przycisk CTA w

Źródło: panel Facebook Ads

przycisk CTA w kolekcji na Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Rodzaje przycisków CTA

Meta Ads daje możliwość wyboru naprawdę wielu przycisków CTA. To, jakie będą dostępne w konkretnej kampanii, zależy od tego, jaki cel został wybrany przy jej tworzeniu. Poniżej w tabelach zostały rozpisane konkretne przyciski w danym celu kampanii.

cel: rozpoznawalność

przyciski CTA w kampanii z celem rozpoznawalność

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

cel: ruch

przyciski CTA w kampanii z celem ruch

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

cel: aktywność

przyciski CTA w kampanii z celem aktywność

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

cel: kontakty

przyciski CTA w kampanii z celem kontakty

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

cel: promocja aplikacji

przyciski CTA w kampanii z celem promocja aplikacji

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

cel: sprzedaż

przyciski CTA w kampanii z celem sprzedaż

Źródło: grafika własna w oparciu na danych ze strony https://www.facebook.com/business/help/410873986524407

Znaczenie przycisku CTA

Głównym zadaniem przycisku CTA jest wskazanie użytkownikowi, czego może się spodziewać, klikając w treści. Czy będzie to możliwość wypełnienia formularza, dokonania zakupu czy też wzięcia udziału w wydarzeniu na Facebooku, itd. 

Przekaz reklamy można również wzmocnić, dodając przycisk do działania na grafikach używanych w reklamach, czego przykład przedstawiono poniżej.

skuteczne usługi SEO i SEM

Źródło: materiały reklamowe Delante

Przycisk wezwania do działania służy nie tylko temu, by treść reklamy dobrze brzmiała. Wybranie odpowiedniego, innego niż domyślny “Dowiedz się więcej”, może pomóc algorytmowi w kierowaniu i dostarczeniu maksymalizacji wyników. Przykładowo, wybierając CTA o treści “Kup teraz” dajemy Facebookowi sygnał, że poprzez reklamę chcemy uzyskać konwersję – sprzedaż. W ten sposób Meta może wyświetlać reklamę osobom, które są bardziej skłonne do kliknięcia w ten przycisk.

Największą zaletą przycisku CTA jest z pewnością zaproponowanie użytkownikowi możliwości przejścia z poziomu reklamy (już z sugestią konkretnego działania) na wybraną przez nas stronę docelową, więc warto poświęcić chwilę, by odpowiednio go dobrać. 

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022