Nazwa przycisku CTA to skrót od wyrażenia call to action, co z angielskiego można przetłumaczyć jako wezwanie do działania. Przycisku tego mamy okazję użyć, tworząc reklamy w menedżerze reklam Meta. Służy on do zachęcenia użytkowników do kliknięcia w nasze treści.
Możliwość wyboru tekstu przycisku różni się między formatami reklam. W single image i karuzeli jest narzucona lista, z której można wybrać konkretne hasło.
W kolekcji mamy swobodę wyboru – jesteśmy w stanie sami wpisać wybrane przez nas wezwanie do działania. Dodatkowo w tym formacie dostępne są dwa takie przyciski. Jeden w widoku głównym oraz drugi, pojawiający się w widoku poszczególnych kart. Do każdego z przycisków możemy także dobrać odpowiedni link strony docelowej, na którą przeniesie kliknięcie w przycisk.
Meta Ads daje możliwość wyboru naprawdę wielu przycisków CTA. To, jakie będą dostępne w konkretnej kampanii, zależy od tego, jaki cel został wybrany przy jej tworzeniu. Poniżej w tabelach zostały rozpisane konkretne przyciski w danym celu kampanii.
Głównym zadaniem przycisku CTA jest wskazanie użytkownikowi, czego może się spodziewać, klikając w treści. Czy będzie to możliwość wypełnienia formularza, dokonania zakupu czy też wzięcia udziału w wydarzeniu na Facebooku, itd.
Przekaz reklamy można również wzmocnić, dodając przycisk do działania na grafikach używanych w reklamach, czego przykład przedstawiono poniżej.
Przycisk wezwania do działania służy nie tylko temu, by treść reklamy dobrze brzmiała. Wybranie odpowiedniego, innego niż domyślny “Dowiedz się więcej”, może pomóc algorytmowi w kierowaniu i dostarczeniu maksymalizacji wyników. Przykładowo, wybierając CTA o treści “Kup teraz” dajemy Facebookowi sygnał, że poprzez reklamę chcemy uzyskać konwersję – sprzedaż. W ten sposób Meta może wyświetlać reklamę osobom, które są bardziej skłonne do kliknięcia w ten przycisk.
Największą zaletą przycisku CTA jest z pewnością zaproponowanie użytkownikowi możliwości przejścia z poziomu reklamy (już z sugestią konkretnego działania) na wybraną przez nas stronę docelową, więc warto poświęcić chwilę, by odpowiednio go dobrać.