.animate-view{opacity: 1 !important;}

10 pytań i odpowiedzi o Google Ads

0min.

Komentarze:0

PPC
10 pytań i odpowiedzi o Google Adsd-tags
14 lipca 2023
10 pytań i odpowiedzi o ważnych kwestiach dotyczących Google Ads w wykonaniu Senior SEM Specialist - Karoliny Piech. Odpowiedzi możesz posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać ich transkrypcje we wpisie.

0min.

Komentarze:0

Spis
treści

1. Kiedy trzeba uruchamiać kampanie Google Ads przed jakimiś świętami?

To zależy. Jeśli chodzi o reklamę na Święta Bożego Narodzenia, sugerujemy zacząć już działania po Wszystkich Świętych, czyli po 1. Listopada. Można założyć różne strategie, zarówno remarketing jak i kampanie tekstowe, kampanie banerowe. Natomiast jeśli chodzi o takie krótsze akcje, typu black friday, sugeruję, żeby zacząć działać mniej więcej 2-3 tygodni przez datą zero.

2. Czy konkurencja może wyklikać budżet mojej reklamy?

Nie. Odpowiedź jest prosta – Google ustawił od pewnego czasu taką blokadę. W momencie, kiedy zweryfikuje, że kliknięcia pochodzą z jednego adresu IP, maksymalna liczba kliknięć to 2. Czasami też się zdarza, ponieważ jest to tylko i wyłącznie algorytm, że możemy mieć zdecydowanie więcej kliknięć z jednego adresu IP. Weryfikacja Google następuje wtedy automatycznie i po pewnym czasie, 7-14 dni, zwracane są koszty za te nadmierne kliknięcia. Jest to widoczne w historii płatności.

3. Co powinno być na stronie, do której odsyła reklama?

Tutaj musimy brać pod uwagę to, co jest naszym celem, ponieważ Google Ads przede wszystkim ma za zadanie realizację konwersji. Oczywiście ruch jest ważny, dobrej jakości ruch. Natomiast jeśli chodzi o to, jaki landing page wybrać, wszystko zależy od branży. W przypadku kiedy mamy do czynienia z branżą B2B, najlepszy będzie landing z formularzem albo możliwością kontaktu z firmą na zasadzie usługodawców.

Natomiast jeśli chodzi o e-commerce, tutaj ścieżka zakupowa musi być jak najbardziej przyjazna dla klienta. Jest to zdecydowanie landing page przyjazny do robienia zakupów w szybki i przyjemny sposób.

4. Jakie wykluczenia trzeba ustawiać w reklamach Google Ads?

W pierwszej kolejności trzeba zaznaczyć, że kampania Google Ads w pierwszych okresach funkcjonowania bazuje na wykluczeniach. My od tego zaczynamy prowadząc kampanię. Aby była ona dobrej jakości należy ustawić wykluczenia. Tych jest dosyć sporo, natomiast w przypadku głównych typów kampanii, jak kampanie w sieci wyszukiwania, są to listy słów kluczowych wykluczających, które my sami tworzymy w dziale SEM i dodajemy do kampanii. Oczywiście, na bieżąco dodajemy słowa kluczowe, które nie pasują do brandu czy też konkretnie danej strony. Konsultujemy to z klientem i ustalamy na bieżąco.

W przypadku kampanii graficznych podstawową rzeczą, którą ustawiamy, aby kampania była nakierowana w dobry sposób, to wykluczenia na aplikacje. Jest to jedno z możliwości wykluczeń.

5. Co zrobić, by reklamy Google zajmowały dużo powierzchni?

Jeśli mamy do czynienia z reklamami graficznymi to najlepiej przygotować je we wszystkich możliwych rozmiarach Google w wersji statycznej. Jeśli mówimy o reklamach elastycznych, jest to kwestia targetowania. W przypadku reklam tekstowych działania musimy bardzo rozszerzyć o rozszerzenia reklam.

Tutaj występuje zasada: im więcej tym lepiej. Algorytm nie wybiera wszystkich rozszerzeń, które są dodane do reklamy, wybiera te, które mają najlepsze statystyki. Im więcej reklam tekstowych dodamy do kampanii tym większe szanse, że reklama zajmie więcej miejsca w wyszukiwarce. A co za tym idzie, mniej miejsca zajmie konkurencja.

6. Jak ustawić kampanię Performance Max bez materiałów wideo?

Z grafikami! To jest najprostsza odpowiedź. Niestety musimy się przygotować, że z tych grafik, które dostarczymy do kampanii Performance Max, Google stworzy automatycznie 15-sekundowy filmik, który będzie sklejony w nie najlepszej jakości. Można też samemu próbować skleić różne grafiki i stworzyć materiał video tylko z grafik. Są więc 2 sposoby. Wszystko zależy od tego, jak chcemy zaangażować się w przygotowanie tej kampanii.

7. Czy z czasem reklama jest bardziej efektywna?

Kolejna odpowiedź zaczynająca się od hasła “to zależy”. W przypadku, kiedy chcemy osiągnąć cel, jakim jest ruch na stronie, możemy spodziewać się efektów od razu po włączeniu reklamy. Natomiast jeśli mówimy o efektywnej reklamie, która ma generować konwersje i dobrej jakości ruch – potrzeba na to czasu.

Jest to okres, mniej więcej, od 3 do 6 miesięcy, ponieważ ten okres daje nam już możliwości optymalizacji kampanii, wprowadzania różnych działań, które mają na celu wygenerować właśnie ten dobrej jakości ruch, czyli naszych potencjalnych klientów. Dodatkowymi działaniami, które robimy my, jako specjaliści, możemy zachęcić go do realizowania konwersji pożądanej na stronie.

8. Dlaczego warto korzystać z Google Ads?

Z Google Ads na pewno warto korzystać, ponieważ działania, które wprowadzamy do całego konta Google, działają od razu, czyli w momencie, kiedy reklama zostanie zatwierdzona przez Google, widzimy od razu efekty w postaci kliknięć, wyświetleń, a nawet konwersji, jeśli mamy do czynienia z jakimś bardziej znanym brandem.

Jest to część marketingu. To jest też bardzo jasna i prosta odpowiedź, ale nie dla każdego taka oczywista, ponieważ Google Ads to tylko jedna część z wielu sposobów działania w całym obszarze marketingu. I w momencie, kiedy nie mamy tej części, najprawdopodobniej tracimy czy konwersję, czyli cel do realizacji, czy też ruch, który możemy uzyskać zdecydowanie szybciej niż przez działania organiczne i pozycjonowanie SEO.

Trzecim powodem, dlaczego warto korzystać z Google Ads od razu przy zakładaniu różnych działań marketingowych jest to, że mamy wgląd do wszystkiego. Mamy kontrolę nad tym, ile wydajemy, jakie działania możemy uzyskać z tych pieniędzy, które włożyliśmy do konta Google Ads i możemy działać bardzo dynamicznie. Co to oznacza? W momencie kiedy jakaś reklama nam się nie podoba, możemy ją bardzo szybko wyłączyć, możemy zmienić jej treść i po tym, jak Google zatwierdzi nam reklamę, od razu jest wyświetlana.

9. Po co kampania brandowa, kiedy mam SEO?

To właściwie jest chyba najprostsze pytanie dla specjalisty SEM. To, że działania SEO są prowadzone, nie oznacza, że nasza konkurencja nie zacznie pokazywać się na nasze hasła brandowe. Niekoniecznie musi bezpośrednio dodawać te słowa, ale wystarczy, że będzie używać dopasowania przybliżonego albo kampanii dynamicznej (DSA).

W przypadku, kiedy dodamy na mniejszy budżet kampanię brandową, mamy większe szanse na to, żeby zachować pierwszą pozycję w wyszukiwarce.

10. Dlaczego nie widzę swoich reklam w Google?

Klienci praktycznie przy każdej współpracy zadają nam to pytanie, z racji tego, że weryfikują czy są widoczni czy też nie. W przypadku reklam Google Ads czy Facebook Ads, powodów jest dużo. Między innymi to, że są oni po prostu wykluczani, żeby nie było dodatkowych wyświetleń tudzież kliknięć z ich strony (co bardzo często się zdarza).

Jest też dużo innych powodów wykluczeń, typu: lokalizacja, targetowanie do osób, które nie są w ich “kubku” zainteresowań, nie są w “kubku” zainteresowań Google, czy też lokalizacja i kwestia targetowania do odbiorców. Czy też właśnie wykluczenia konkretnie tych osób po adresie IP. To wszystko to podstawowe powody, dlaczego nie widać reklam.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że odpowiedzi Karoliny Piech dotyczące Google Ads okazały się pomocne. Jeśli interesuje Cię usługa Google Ads – sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Autor
Karolina Piech SEM Specialist
Autor
Karolina Piech

Senior SEM Specialist

Senior SEM Specialist, w Delante od października 2019 roku. Obecnie w Delante trzyma pieczę nad zespołem, kluczowymi klientami w dziale SEM oraz pierwszym kontaktem z potencjalnymi klientami, dla których przygotowuje dedykowane oferty. Prywatnie fanka wszystkiego, co włoskie, zaczynając od kultury, a kończąc na jedzeniu, od lat miłośniczka psów i psia Mama.

Autor
Karolina Piech SEM Specialist
Autor
Karolina Piech

Senior SEM Specialist

Senior SEM Specialist, w Delante od października 2019 roku. Obecnie w Delante trzyma pieczę nad zespołem, kluczowymi klientami w dziale SEM oraz pierwszym kontaktem z potencjalnymi klientami, dla których przygotowuje dedykowane oferty. Prywatnie fanka wszystkiego, co włoskie, zaczynając od kultury, a kończąc na jedzeniu, od lat miłośniczka psów i psia Mama.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022