.animate-view{opacity: 1 !important;}

5 powodów dlaczego Twoje SEO nie działa | Vlog Robię SEO #11

5min.

Komentarze:1

5 powodów dlaczego Twoje SEO nie działa | Vlog Robię SEO #11
27 września 2019
Tym razem nasza Team Leaderka SEO Gosia odpowiada na pytanie, dlaczego Twoje działania SEO nie przynoszą żadnych efektów. Koniecznie wpadnij na jej Vloga i sprawdź, dlaczego Twoje SEO nie działa!

5min.

Komentarze:1

  Transkrypcja: Cześć! Witam Was w kolejnym, jedenastym już, odcinku vloga Robię SEO. Dziś, postaram się Wam odpowiedzieć na pytanie, co może być nie tak, jeśli prowadzicie działania SEO a nie widzicie efektów. Zapraszam do obejrzenia! Próbujesz swoich sił w SEO i wykonujesz działania optymalizacyjne na swojej stronie tak, by zwiększyć jej widoczność, ale ona wciąż nie chce rosnąć? Często może wydawać Wam się, że Wasza witryna jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, ale nie jesteście w stanie przekroczyć pewnego progu. Dzisiaj opowiem Wam o 5 najważniejszych powodach (niekoniecznie związanych z optymalizacją techniczną), które mogą powodować, że widoczność Waszej strony nie będzie rosła.

1. Przygotowanie

Zacznijmy od podstaw czyli od odpowiedniego przygotowania witryny pod kątem jej parametrów. Jeżeli strona jest słaba i nie ma odpowiednio wysokich parametrów, to optymalizacje, które nanosimy, nie będą działały odpowiednio. Proces off-site i on-site powinny iść razem w parze i wzajemnie się uzupełniać. Z tego względu, jeżeli będziemy mieć słabo przygotowaną stronę pod kątem off-site'owym to optymalizacje, które będziemy nanosić na stronę, będą działały gorzej. Warto więc pamiętać o tym, że link building ma na celu wzmocnienie witryny czyli podniesienie jej parametrów zaufania czy autorytetu. Strony z wyższym autorytetem Google będzie traktował lepiej, więc każda naniesiona optymalizacja będzie też działała lepiej. Szczególnie widać to w przypadku nowych stron, które autorytety czy zaufanie Google mają na poziomie zero - do momentu kiedy nie wzmocnimy tej strony, rankuje ona na bardzo dalekich pozycjach. W momencie, w którym odpowiednio poprowadzimy strategię link buildingu, jesteśmy w stanie podnieść te parametry i spowodować, że to co będziemy robić na stronie po prostu będzie lepiej działało. Dlatego, jeżeli wydaje Wam się, że optymalizacje, które nanosicie są poprawne i strona powinna reagować lepiej, warto przyjrzeć się też linkom. Jeżeli linki będą za słabe to może to jest powód, dlaczego optymalizacje nie działają aż tak dobrze.

2. SEO na ślepo

Brak strategii Kolejnym powodem, dlaczego widoczność Twojej strony nie rośnie może być "SEO na ślepo" czyli bez założonej strategii. Tutaj istnieje kilka elementów, które mogą świadczyć o tym, że to właśnie w tym jest problem. Często decydujemy się na pozycjonowanie ze względu na to, że nasz konkurent to robi i nie chcemy być gorsi. Jeżeli decydujemy się na SEO tylko po to żeby coś było robione, to nie róbmy tego wcale. O wiele lepiej będzie jeżeli zaplanujemy sobie pewną strategię. Czyli wiemy co chcemy osiągnąć i nie optymalizujemy strony na czas - bo i tak nic nam to nie da. Nie zastanawiamy się tylko i wyłącznie na tym żeby uzupełnić wszystkie title, bo to też nie jest całość procesu. Warto na początku zająć się podstronami, które mają potencjał a potem stopniowo uzupełniać całą stronę. Jeżeli przykładowo decydujemy się na pozycjonowanie bez audytu - czyli bez strategii, która jest w stanie ustalić co będziemy robić po kolei, jakie wyzwania ma strona - to też możemy się trochę pogubić. Jeżeli nie będziemy mieć konkretnego planu, to może to powodować więcej szkody niż pożytku. Słowa kluczowe Sprawa wygląda tak samo w przypadku słów kluczowych. Jeżeli nie zrobimy porządnego researchu i nie zastanowimy się, jakie słowa kluczowe już pojawiają się na naszej stronie a jakie chcielibyśmy żeby się pojawiały, to też działamy nieco po omacku. Efekty, które będziemy osiągać, nie do końca mogą być spójne z tym, co sobie założyliśmy. Warto więc usiąść, zastanowić się i zaplanować swoje działania, a dopiero potem wprowadzać je na stronę.

3. Frazy

Kolejnym powodem, który może powodować, że widoczność naszej strony nie rośnie tak jak byśmy tego chcieli, może być pozycjonowanie na zbyt wąską liczbę fraz. Jeżeli skupimy się na 30 frazach to optymalizujemy tylko wycinek strony, który odpowiada za te 30 fraz. Być może dzięki temu widoczność nam wzrośnie, ale tylko i wyłącznie na tych 30 frazach. Warto więc myśleć szerzej czyli zdecydować się na pozycjonowanie większej liczby fraz, ponieważ to sprawi, że widoczność będzie rosła szybciej i będzie to dopasowane do całości strony. Jeśli myślicie, że zoptymalizowanie 5 kategorii spowoduje, że ta widoczność będzie na tyle wysoka, że zapewni Wam to większy ruch czy nawet sprzedaż, to pomyślcie sobie, że jeżeli pójdziecie szeroko, to ten ruch - czy sprzedaż - będą tylokrotnie razy większe, ile fraz będziecie pozycjonować.

4. Historia strony lub domeny

Czwartym już powodem może być historia strony lub domeny. Dlaczego? Robicie na stronie wszystko - optymalizacja przeprowadzana jest poprawnie, inwestujecie w treści, macie dobry profil linków a i tak nic się na tej stronie nie dzieje. Widoczność nie rośnie, pozycje ani drgną a ruch jest gorszy niż wtedy, kiedy zaczynaliście współpracę. Warto wtedy poszukać błędów głębiej. Możecie przykładowo zwrócić się do strony archiwa.org, która pokaże Wam, co się działo z domeną wcześniej. Może być tak, że historia domeny sprawiła, że Google nie ufa Waszej stronie i nie chce by była wysoko, bo ma słabe parametry albo przykładowo znajdowało się na tej stronie kiedyś coś, co zostało odfiltrowane - wtedy rzutuje to na całą domenę. Jeżeli faktycznie historia domeny jest zła, to w najgorszym wypadku trzeba będzie ją zmienić. Jednak powodów może być więcej. Jeśli jakiś czas temu wykonywaliście migrację, to musicie też wtedy zwrócić uwagę na to, czy migracja została wykonane poprawnie czy też nie. Jeśli nie, to też może być powód, dla którego widoczność nie tylko nie rośnie, ale także drastycznie spada. Dlatego warto patrzeć na to, co działo się w przeszłości i sprawdzać, w jaki sposób może mieć to wpływ na obecną widoczność.

5. Treści

Kolejnym powodem, dlaczego widoczność Twojej strony nie będzie rosła, mogą być też treści i wszystkie problemy, które mogą z nią być związane. W przypadku treści, możemy mieć do czynienia z kilkoma elementami, które mogą powodować, że coś z tą stroną jest nie tak. Przykładowo, jeżeli mamy umieszczone na stronie treści, ale są one zduplikowane - w obrębie naszej strony bądź jeżeli skopiowane są od konkurencji - to będzie to powodować, że osiągane wyniki mogą być słabsze. Jak wiadomo, Google lubi unikalne i wartościowe treści, a duplikaty do takich nie należą. Musimy też pamiętać o tym, że to co publikujemy musi być wartościowe. Jeżeli publikujemy artykuły na blogu, to powinny być one merytoryczne i zawierać unikatowe, wartościowe dla użytkowników informacje. Powinny one mieć też jakąś strategię. Kiedy wiemy, czego użytkownicy poszukują, to chcemy im odpowiedzieć na te pytania i takie informacje też zamieszczamy w artykule na blogu. Oczywiście nie możemy powielać tych treści czyli tworzyć kilku (lub kilkunastu) wpisów na ten sam temat, używając podobnych słów kluczowych, bo dopadnie nas zjawisko kanibalizacji. Jeżeli publikujemy treści na naszej stronie internetowej, musimy też pamiętać o nieupychaniu słów kluczowych wszędzie, gdzie widzimy tylko na to możliwość. Google bardzo tego nie lubi i dobrze radzi sobie z odnajdywaniem takich treści. Jeżeli będziemy wymieniać po przecinku parę razy te same słowa kluczowe i użyjemy ich bardzo dużo w jednej treści, to nie zadziała to dobrze. Dlatego warto stosować synonimy. Użytkownicy nie szukają danej kategorii czy produktu w ten sam sposób tylko używają różnych fraz. Jeżeli będziemy konstruować treści w taki sposób, że najpierw zastanawiamy się, w jaki sposób użytkownik może czegoś szukać i potem używamy takich słów w treści, to nasza widoczność będzie rosła na różne typy słów kluczowych, a Google potraktuje to jako bardzo wartościowy i unikatowy tekst. To było pięć najczęstszych powodów, które mimo wykonywania działań SEO, mogą sprawić, że widoczność strony nie rośnie. Oczywiście to tylko 5 powodów - jest ich znacznie więcej, ale często są one bardziej skomplikowane i tutaj warto wtedy zasięgnąć rady specjalisty. To wszystko na dziś. Widzimy się w kolejnym odcinku Vloga Robię SEO.
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. To już wiem czego unikać. Ja przy okazji dbam jeszcze ostatnio o dostosowanie stron do urządzeń mobilnych przez AMP w WordPress. Jak i zastosowanie CloudFlare do zwiększenia bezpieczeństwa i przyśpieszenia ładowania stron. Przynosi to również dobre wyniki 🙂

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM