.animate-view{opacity: 1 !important;}

6 nowych wymiarów i danych w Google Analytics 4

2min.

Komentarze:0

6 nowych wymiarów i danych w Google Analytics 4
20 czerwca 2023
Google nieprzerwanie dąży do tego, żeby Google Analytics 4 było najlepszym narzędziem analitycznym. Dlatego od 5 czerwca uzyskaliśmy dostęp do sześciu nowych wymiarów i danych, które pomagają jeszcze dokładniej analizować, kontrolować i tworzyć listy odbiorców. Chcesz dowiedzieć się, jak działają nowe funkcje w Kreatorze list odbiorców GA4? Czytaj dalej!

2min.

Komentarze:0

Czym jest Kreator list odbiorców w Google Analytics 4?

Segmentowanie użytkowników jest dość znaczące z perspektywy osoby prowadzącej biznes online. W Google Analytics 4 możesz tworzyć takie segmenty w oparciu o dane, wymiary i zdarzenia, obejmujące wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową.

Dzięki Kreatorowi list odbiorców jesteś w stanie monitorować między innymi to, czy dany cel, który został założony dla strony, jest realizowany. Jednak teraz, dzięki nowemu rozszerzeniu wymiarów i danych, możesz uzyskać jeszcze więcej istotnych informacji.

W związku ze zbliżającym się terminem wyłączenia Universal Analytics, ważne jest żeby wiedzieć, jak w pełni wykorzystać możliwości analityczne GA4. Zajrzyj do naszego praktycznego poradnika GA4, żeby dowiedzieć się, jak możesz wykorzystać Google Analytics 4 do osiągnięcia swoich celów biznesowych.

poradnik GA4

Pobierz nasz darmowy przewodnik po GA4
i poznaj wszystkie sekrety tego nowego narzędzia!

Co nowego w GA4?

17 maja 2023 Google znacząco rozszerzył możliwości analityczne GA4, dodając nowe funkcjonalności. Dzięki temu udało się wyeliminować najważniejsze braki w stosunku do Kreatora list odbiorców w Universal Analytics.

Nie da się ukryć, że zakres ulepszeń wprowadzonych do Google Analytics jest naprawdę imponujący. Wśród nich znajduje się 11 wymiarów ograniczonych do produktu, 5 danch e-commerce ograniczonych do produktu, dane e-commerce ograniczone do zdarzenia i dane oparte na sesji. Ponadto niektóre metryki i opcje również zostały rozszerzone, tym samym zapewniając użytkownikom jeszcze więcej możliwości.

Biorąc pod uwagę dość znaczącą aktualizację, która została wprowadzona mniej więcej miesiąc temu, można by się zastanawiać, jakie inne update’y proponuje nam Google.

Okazało się, że każdy użytkownik dostał do dyspozycji kolejny zestaw ulepszeń, w tym 5 dodatkowych wymiarów i nowe dane. Dzięki temu Google Analytics 4 jest jeszcze dokładniejszy w zbieraniu danych analitycznych.

5 nowych wymiarów, o które został rozszerzony Kreator list odbiorców to:

  • Kraj
  • Wyszukiwane hasło utworzone ręcznie (hasło UTM)
  • Informacje o urządzeniach mobilnych
  • Minuta
  • Nowi a powracający

Jeśli chodzi o nowe dane, to jest nim czas trwania sesji.

Czy to wszystko, co przygotował dla nas Google? Raczej nie. Wiadomym jest, że ciągle trwają prace nad Google Analytics 4 mające na celu dostarczenie nam wszystkiego, czego potrzebujemy do podejmowania jeszcze lepszych decyzji biznesowych. Dlatego tak ważne jest, żeby być na bieżąco i uważnie śledzić wiadomości dotyczące nowych aktualizacji tego narzędzia analitycznego. Trzymaj rękę na pulsie, żeby utrzymać przewagę w swojej branży.

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozszyfrowaniu GA4, wybierz naszą usługę wdrożenia i konfiguracji Google Analytics 4. Tomek, nasz Specjalista SEM, zadba o to, żeby Twój GA działał sprawnie i zbierał wszystkie potrzebne dane.

Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM