Jak automatycznie aktualizować mapę strony, aby podwoić widoczność w sieci? Nasze metody i efekty

Jak automatycznie aktualizować mapę strony, aby podwoić widoczność w sieci? Nasze metody i efekty

Nawet najbardziej wartościowa, unikalna treść nie zapewni zwiększenia widoczności Twojej strony, jeśli nie będzie prawidłowo zaindeksowana w Google. Mimo że indeksowania nie można wymusić, to istnieją sposoby, aby usprawnić i przyspieszyć ten proces!

Spis treści

Dodając mapę strony do Google Search Console, znacząco zwiększasz swoje szanse na sprawne zaindeksowanie nowych podstron i szybkie zaistnienie w wynikach wyszukiwania.

Jak możesz wygenerować i aktualizować mapę strony szybko i efektywnie? I czy automatyczna aktualizacja sitemap jest możliwa?

Opowiemy Ci o wszystkim w tym artykule. Czytaj dalej!

Czego się dowiesz:

  • jakie są benefity wrzucenia i aktualizowania sitemapy w GSC,
  • jak generować i aktualizować sitemapę automatycznie z wykorzystaniem darmowej wtyczki WordPress,
  • jak wykorzystać zewnętrzne narzędzia do automatycznego generowania mapy strony w przypadku korzystania z dedykowanego CMS-a.

Bardzo często zdarza się, że nasi klienci narzekają na problemy z indeksowaniem, a w niektórych przypadkach nawet nie mają pojęcia o tym, że ich strona w ogóle nie znajduje się w indeksie Google. Najczęściej stoją za tym dwie przyczyny, obie związane z mapą strony: niezaktualizowana, stara sitemapa, lub jej całkowity brak.

Sitemapa musi być regularnie aktualizowana, ale nie martw się, to nic czasochłonnego. W zależności od tego, z jakiej platformy CMS korzystasz, proces da się zautomatyzować – albo całkowicie, albo przynajmniej w części.

Za chwilę pokażemy Ci kilka przykładów tego, jak możesz sprawić, aby Twoja sitemapa aktualizowała się automatycznie, z naprawdę minimalnym wkładem z Twojej strony.

Co więcej, pokażemy też przykład z życia wzięty, czyli case study jednego z naszych klientów dotyczące tego, jak większa liczba zaindeksowanych stron przełożyła się na zwiększoną widoczność po wdrożeniu regularnych aktualizacji mapy strony.

Potrzebujesz wsparcia w technicznych aspektach pozycjonowania? Żaden problem, zostaw to nam, a ty zajmij się przyjemniejszymi sprawami 🙂 Sprawdź, co potrafimy zdziałać, gdy chodzi o techniczne SEO.

Co sprawia, że sitemapy są tak istotne? Kiedy należy aktualizować mapę strony?

Im większa strona, tym bardziej niezbędna okazuje się jej mapa. Nawet Google bezpośrednio wskazuje na znaczenie sitemap, szczególnie w przypadku bardziej złożonych witryn:

Jeśli linki między stronami witryny są prawidłowe, Google zwykle może znaleźć większość treści. Linki są użyte prawidłowo, jeśli poruszając się po witrynie np. za pomocą menu lub linków umieszczonych na stronach, można dotrzeć do wszystkich jej ważnych stron. Mapa witryny może jednak usprawnić indeksowanie większych, bardziej złożonych witryn lub bardziej wyspecjalizowanych plików. – Google Search Central Documentation 

Oznacza to, że witryna potrzebuje sitemapy po to, aby boty Google rozumiały, które podstrony należy zaindeksować szybciej.

Ale gdyby wygenerowanie mapy strony i umieszczenie jej w Google Search Console wystarczyło, świat byłby zbyt prosty, prawda? 😉

Pamiętaj, że sitemapę należy aktualizować po każdej zmianie na stronie – obecnie tylko w ten sposób pokażesz jasno crawlerom od Google, że na stronie wydarzyło się coś nowego, i wskażesz treści, które należy zaindeksować.

Dobre wieści są takie, że naprawdę możesz cały ten proces zautomatyzować. Kiedy już to zrobisz, zaoszczędzisz sobie czasu w przyszłości, a do tego wprowadzisz prosty SEO quick win!

Ponieważ generowanie i aktualizowanie sitemapy w każdym przypadku przebiega niemal identycznie, nie będziemy omawiać ich osobno – zamiast tego pokażemy Ci, jak możesz zrobić to samodzielnie, w zależności od CMS-a, którym zarządzasz.

Efekty zautomatyzowanego aktualizowania mapy strony

Wiesz, że automatyczna aktualizacja sitemap  jest świetnym sposobem na poprawienie swojego SEO, szczególnie jeśli chodzi o tworzenie nowych treści webowych? Dodawanie informacji dotyczących niedawno opublikowanych artykułów do sitemapy uruchamia crawlowanie.

Dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedź jest prosta – ponieważ sitemapa aktualizuje się automatycznie, przesyła botom Google sygnał, że na stronie pojawiła się nowa treść, która czeka na zaindeksowanie.

To właśnie zadziało się w przypadku naszego klienta, o którym dziś Ci opowiemy. Na początku naszej współpracy, w witrynie było zaledwie 197 zaindeksowanych podstron:

aktualizacja sitemap przed

W tym momencie wprowadziliśmy automatyczne aktualizacje sitemapy korzystając z kroków, które przedstawimy w tym artykule.

To ułatwiło nam przyspieszenie indeksowania nowych treści, które były systematycznie dodawane na stronę – była to jedna z najważniejszych taktyk SEO, jakie zastosowaliśmy u tego klienta. Zaczęliśmy współpracę w maju 2022, a teraz  (grudzień 2022) sytuacja wygląda już zgoła inaczej – zamiast 197 podstron mamy 298!

update sitemap

Jak widzisz na screenie z GSC poniżej, liczba zaindeksowanych podstron rosła stopniowo i systematycznie, nie powodując zagrożenia dla zaufania Google wobec witryny.

automatyczna aktualizacja sitemap

Na wykresie zauważysz też wzrost widoczności strony. Ale żeby pokazać Ci jeszcze wyraźniej wpływ automatycznej aktualizacji sitemapy na kondycję strony, pokażemy Ci jeszcze jedną grafikę – screen pokazujący wzrost wyświetleń w okresie od początku maja do grudnia 2022.

mapa witryny wordpress

Łatwo zauważyć, że widoczność strony klienta w ciągu zaledwie sześciu miesięcy w zasadzie się potroiła. Dodatkowo dostaliśmy jasny sygnał, że szybkie indeksowanie miało miejsce za każdym razem, gdy na stronie wprowadzane były zmiany (np. dodawano nowe treści).

Dzięki temu możemy mieć pewność, że zmiana w obrębie aktualizowania sitemapy miała pozytywny wpływ na wzrost widoczności. Jeśli chcesz uzyskać podobne efekty na swojej witrynie nie przejmując się sitemapą, autmatyczna aktualizacja jest dla Ciebie – a teraz opowiemy Ci, jak to zrobić.

Sitemap 101, czyli mapa strony dla początkujących

Zanim przejdziemy do opisania metody, porozmawiajmy o podstawach. Wśród najpopularniejszych rodzajów sitemap możemy wyróżnić:

  • .html – dla użytkowników internetu,
  • .xml – dla robotów Google.

Sitemapa .html wygląda tak jak na zrzucie ekranu poniżej. Jej głównym celem jest ułatwienie użytkownikom nawigacji w obrębie strony, a co za tym idzie – optymalizację UX. To z kolei przekłada się pozytywnie na SEO, jako że Google także ceni sobie strony dające użytkownikom dobre doświadczenia.

Z kolei sitemap .xml jest odrębnym plikiem, który należy dodać na swoją stronę. Zawiera pełną listę adresów URL, z których składa się strona. Kiedy dodasz ją do Google Search Console, crawlery będą z niej korzystać, aby lepiej zrozumieć relacje pomiędzy stronami w obrębie domeny.

mapa witryny wordpress przykład

Co ciekawe, możesz dla jednej domeny stworzyć wiele sitemap – to częsta praktyka w przypadkach, kiedy strona ma za dużo stron, by wszystkie mogły zmieścić się na jednej mapie. Aktualnie jedna sitemapa może zawierać do 50 000 URLi i mieć maksymalnie 50 MB.

Jednak niezależnie od liczby sitemap, wszystkie je znajdziesz w indeksie map strony. Jak taki indeks może wyglądać? Zerknij na przykład Delante:

update sitemap index

Za chwilę przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces załadowania sitemapy .xml na stronę.

Jeśli chcesz zgłębić ten temat jeszcze bardziej, koniecznie przeczytaj nasz inny artykuł: Mapa strony – co to jest i jak ją skonfigurować?

Sitemap: automatyczna aktualizacja i generowanie. Podstawy

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz być specjalistą od najnowszych technologii, aby samodzielnie wygenerować i zaktualizować mapę strony. Oczywiście jeśli pracujesz z deweloperem, będzie on wiedział, jak to zrobić, ale jeśli masz ambicję, aby załatwić sprawę od A do Z samemu – podpowiadamy, jak to zrobić.

Jeśli chcesz, możesz wygenerować i aktualizować swoją mapę witryny ręcznie, korzystając z wytycznych Google, ale musisz wiedzieć, że to dość czaso– i pracochłonny proces. Nawet w przypadku dość niewielkich stron przejście przez wszystkie kroki wylistowane w poradniku Google zajmuje sporo czasu. O bardziej złożonych witrynach już nawet nie będziemy wspominać.

Dlatego aby bardziej usprawnić proces, skorzystaj z dostępnych na rynku narzędzi. Nie możemy polecić Ci idealnego, uniwersalnego narzędzia, ponieważ najlepsze rozwiązania różnią się w zależności od CMS, na którym działasz. Ale nie przejmuj się – podamy Ci jasne instrukcje związane z narzędziami później, teraz zajmijmy się podstawą podstaw, czyli:

Jak dodać sitemapę do Google Search Console?

Zanim przejdziemy do tworzenia i aktualizacji mapy strony, pokażemy Ci, jak możesz dodać sitemapę do GSC. Ten proces jest zawsze taki sam, niezależnie od CMS-a, z jakim pracujesz, ani narzędzi, z których zamierzasz korzystać.

Krok 1 – Zaloguj się na swoje konto Google Search Console. Wybierz zakładkę Sitemaps (Mapy witryny), którą możesz znaleźć w lewym pasku menu.

how to update sitemap gsc

Krok 2 – Po kliknięciu w tę zakładkę, zobaczysz wszystkie mapy strony, które zostały już opublikowane. W tym miejscu dodasz też nowe mapy – wystarczy, że wkleisz URL i naciśniesz przycisk Submit (Prześlij).

To tyle!

Jeśli teraz zastanawiasz się, skąd właściwie wziąć URL do wklejenia w GSC, bez obaw, opowiemy o tym za moment (uwaga: będzie to zależało od narzędzia, z którego zdecydujesz się korzystać).

Jak zaktualizować sitemapę korzystając z wtyczek dla popularnych CMS-ów?

Zacznijmy od najbardziej popularnej platformy CMS, jaką jest WordPress. Na szczęście WP wspiera darmowe wtyczki stworzone do tworzenia i automatycznego aktualizowania najnowszych wersji sitemap.

Wtyczka, jaką przetestowaliśmy, i którą możemy Ci polecić, to YoastSEO. To darmowe narzędzie, które oferuje szereg funkcjonalności związanych z pozycjonowaniem, a wśród nich właśnie generowanie i automatyczne aktualizacje sitemapy.

Oto prosta instrukcja krok po kroku.

Jak aktualizować sitemapę korzystając z Yoast SEO?

Krok 1– Zaloguj się na swoje konto WordPress. Zainstaluj wtyczkę Yoast SEO. Kliknij na zakładkę General.

how to update sitemap automatically

Krok 2 – teraz wybierz zakładkę Features.

automatyczna aktualizacja sitemap

Krok 3 – Następnie znajdź kafelek  .xml Sitemap i przełącz go na “On”.

automatyczna aktualizacja sitemap WordPress

To wszystko! Gratulacje!

Naprawdę te 3 proste kroki wystarczą, aby Yoast automatycznie wygenerował twoją mapę witryny WordPress i automatycznie dodawał do niej nowe podstrony. Tak naprawdę od momentu, w którym włączysz opcję zarzązania Sitemapą z poziomu Yoast SEO, narzędzie zajmie się wszystkim samo, a ty możesz spać spokojnie, nie martwiąc się swoją mapą strony.

Pamiętasz, jak pisaliśmy o dodawaniu URL-ów Twojej mapy strony do GSC?

Teraz wreszcie wyjaśnimy Ci, jak to zrobić przy WordPressie.

Po kliknięciu na niebieski znak zapytania wybierz opcję See the xml sitemap – Yoast przeniesie Cię wówczas do Twojej mapy strony. W tym miejscu możesz zebrać swój adres URL, skopiować go i wkleić prosto do okienka w Google Search Console.

Wystarczy, że zrobisz to raz – później każda nowa podstrona czy dodany content będą wykrywane przez Yoast SEO i automatycznie dodawane do mapy strony, a URL pozostanie niezmieniony. Nie będzie więc konieczności zmieniania go ponownie w Google Search Console,  a jednocześnie wszystkie zmiany pozostaną widoczne dla narzędzia Google.

Co więcej, Yoast SEO pozwoli Ci wykluczyć pewne rodzaje stron z sitemapy. Może okazać się to przydatne, gdy nie chcesz indeksować pewnych treści opublikowanych na Twojej stronie, np. PDF-ów z polityką prywatności. Aby zmienić ustawienia i wykluczyć konkretne elementy strony w mapie witryny WordPress, znajdź opcję Search Appearance w menu Yoast SEO, a potem wybierz Content Types.

sitemap automatyczna aktualizacja

Po wejściu w tę zakładkę zobaczysz różne typy treści, spośród których możesz wybrać te, których nie chcesz wyświetlać w wynikach wyszukiwania, i trzymać je z daleka od mapy strony, a co za tym idzie – SERPów.

mapa witryny w WordPress a Yoast

Ta funkcjonalność pozwoli Ci zarządzić poszczególnymi sekcjami Twojej strony. Prawdopodobnie chcesz zawrzeć w swojej mapie strony większość stron i treści, ale jak wiesz, indeksowanie pewnych miejsc to po prostu strata czasu i crawl budgetu. Po wybraniu treści, które chcesz wykluczyć w zakładce Content types, zauważysz, że otrzymają one tag noindex  – oznacza to, że nie będą częścią Twojej mapy strony.

Szybkie podsumowanie

Jak widzisz, Yoast SEO to wtyczka, która właściwie większość pracy robi za Ciebie. Dlatego jeśli korzystasz z WordPressa, polecamy Ci Yoast SEO chociażby w tym celu. Konfiguracja i korzystanie z Yoasta są nieskomplikowane, a efekty jak najbardziej zadowalające – po pierwszym opublikowaniu mapy strony i dodaniu jej do GSC możesz tak naprawdę zapomnieć o temacie, wszystko będzie działo się automatycznie.

Jak zaktualizować sitemapę, jeśli korzystasz z dedykowanego CMS-a?

W przypadku mapy witryny w WordPress, ustawienie automatycznej aktualizacji nie było niczym trudnym – jeśli natomiast chodzi o dedykowane CMS-y, sprawa może być nieco bardziej wymagająca.

Dedykowane CMS-y są najczęściej wybierane przez właścicieli dużych stron, dla których regularne aktualizowanie mapy strony to podstawa. Natomiast warto wspomnieć, że często nie dają takich możliwości jak platformy typu WordPress, między innymi ze względu na brak wtyczek.

Dlatego jeśli Twój zespół deweloperski nie przygotował rozwiązania, które pozwoliłoby na automatyczne generowanie i aktualizowanie mapy strony, albo nie jest w stanie przygotować modułu, który poradziłby sobie z tym zadaniem korzystając z bazy danych, musisz szukać innych rozwiązań.

Na szczęście jest to do zrobienia!

Jest kilka całkiem prostych i szybkich sposobów na częściowe lub nawet całkowite zautomatyzowanie procesu dodawania nowych sitemap do Twojego dedykowanego CMS-a. Wszystko, czego potrzebujesz, to odpowiednie narzędzia, takie jak Screaming Frog.

techniczne seo baner

Jak wygenerować mapę strony korzystając z narzędzia Screaming Frog?

Niezależnie od tego, czy korzystasz z płatnej, czy bezpłatnej wersji Screaming Frog (pokażemy tu oba scenariusze), możesz zarówno generować, jak i aktualizować mapę strony swojej witryny. Pamiętaj jednak, że chcąc mieć dostęp do pełnej automatyzacji, potrzebujesz płatnej wersji narzędzia. Jeśli jednak chcesz zacząć od opcji bezpłatnej, pamiętaj, że Screaming Frog pozwoli Ci skanować strony składające się maksimum 500 URL-ów.

Zaczynajmy!

Krok 1 – Zacznij od stworzenia mapy strony. Aby to zrobić, musisz pozwolić Screaming Frog przecrawlować swoją witrynę.

Wpisz adres URL strony i wybierz przycisk Crawl, a potem czekaj cierpliwie, aż crawlery przeskanują całą stronę. W ten sposób pozyskasz pełną listę adresów URL witryny.

update sitemap screaming frog

Krok 2 – Po zakończeniu skanowania strony, przejdź do menu na górze narzędzia. Najedź na opcję Sitemaps, a w rozwijanym menu znajdziesz opcję XML Sitemap.

aktualizacja mapy strony w screaming frog

Wybierając opcję XML Sitemap, możesz wyeksportować mapę strony, aby później wgrać ją na serwer i dodać do GSC.

Jednak zanim dojdzie do eksportu, zobaczysz na swoim ekranie okienko takie jak na screenie poniżej. Screaming Frog zapyta Cię, które strony chcesz zawrzeć w swojej sitemapie.

automatyczna aktualizacja sitemap

W najbardziej podstawowym założeniu nie musisz nic wybierać, domyślne ustawienia są odpowiednie dla większości witryn.

Screaming Frog wygeneruje dla Ciebie sitemapę, omijając strony oznaczone jako noindex. Możesz rozważyć zmianę ustawień i wykluczenie dodatkowych stron w przypadku gdy potrzebujesz usunąć z mapy strony niektóre elementy witryny albo stosujesz bardziej nietypowe strategie SEO – to jednak dość rzadka sytuacja.

Miej na uwadze, że musisz wybrać hreflangi, jeśli Twoja strona jest wielojęzyczna. Możesz to zrobić, klikając na ostatnią zakładkę w górnym menu Screaming Frog.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat stron wielojęzycznych, zobacz nasz artykuł: Hreflangi. Jak prawidłowo oznaczać wersje językowe strony?

automatyczna aktualizacja sitemap w screaming frog

Krok 3 – teraz możesz wybrać zielony przycisk Export. Mapa strony .xml pojawi się na Twoim dysku w miejscu, które zostało wybrane chwilę temu. Twoja sitemapa będzie wyglądała mniej więcej tak:

update xml sitemap

Krok 4 – gdy Twoja mapa strony będzie gotowa, przyjdzie czas na dodanie jej na serwer, co – jak sądzimy – zostawisz już swoim deweloperom.

Krok 5 – Teraz czas dodać URL mapy witryny do Google Search Console, korzystając z opisanych wyżej kroków.

Jak zaktualizować mapę strony z darmową wersją Screaming Frog?

Pierwszy krok, czyli stworzenie mapy witryny, już za tobą. Teraz musisz zadbać o to, aby była ona regularnie aktualizowana.

Dedykowane CMS-y nie mają integracji z zewnętrznymi wtyczkami, dlatego jeśli Twoi deweloperzy nie przygotowali specjalnego modułu, który poradzi sobie z automatyczną aktualizacją sitemapy, musisz to załatwić korzystając z rozwiązań poza Twoją platformą do zarządzania treścią.

Jeśli zmiany, które zostały wprowadzone na stronie, są dość znaczące (czyli np. dodaliście sporo nowych URL-I), konieczne będzie ponowne wygenerowanie mapy strony z wykorzystaniem kroków opisanych powyżej.

Jeśli jednak zmiany są bardziej kosmetyczne, możesz spróbować innego rozwiązania.

Wykorzystaj wyeksportowany już plik sitemapy i dodaj nowe strony ręcznie, omijając etap crawlowania. Jak to zrobić poprawnie?

Krok 1 – otwórz sitemapę. Możesz wykorzystać do tego dowolny program obsługujący pliki tego typu, ale nawet tak podstawowe narzędzie jak Notepad da sobie radę.

aktualizacja xml sitemap screaming frog

Krok 2 – Zaznacz jedną z sekcji pomiędzy <url> a </url>. Skopiuj i wklej ją tuż pod obecną mapą strony. Podmień obecnie zdublowany URL na nowy – ten, który został dodany do strony.

Krok 3 – Teraz musisz wgrać plik na serwer, tak jak w przypadku pierwotnej sitemapy. Wystarczy, że zamienisz starą mapę witryny na zaktualizowany plik .xml. Oczywiście możesz zostawić to swoim deweloperom.

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz już nic zmieniać w Google Search Console, ponieważ adres strony zostaje taki sam, dlatego GSC wykryje zmiany automatycznie.

Nie jest to wcale tak skomplikowany proces jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, prawda?

Sytuacja będzie bardziej skomplikowana w przypadku złożonej i często aktualizowanej strony – wtedy regularne ręczne aktualizacje mogą naprawdę zająć sporo czasu. W takiej sytuacji sugerujemy pójść o krok dalej i zdecydować się na automatyczne aktualizacje mapy strony. W tym celu potrzebna będzie Ci płatna wersja Screaming Frog.

Jak zaktualizować mapę strony z pełną wersją Screaming Frog?

Mimo że będziesz potrzebować wsparcia dewelopera, aby w stu procentach zautomatyzować ten proces, to istnieje spora szansa, że całkiem samodzielnie poradzisz sobie z prawie całym tym zadaniem. Nie martw się – nie wymaga to dużej wiedzy technicznej.

Po wykupieniu licencji Screaming Frog, możesz korzystać z bardziej zaawansowanych opcji narzędzia, takich jak automatyczne generowanie mapy strony. To, co w tym najlepsze, to to, że Screaming Frog zapamięta instrukcje, które otrzyma po raz pierwszy, i potem będzie kontynuował generowanie map strony bez Twojej ingerencji w określonych odstępach czasu.

Jak to zrobić?

Krok 1 – Wybierz przycisk FIle w górnym menu, a zobaczysz więcej rozwijanych opcji. Kliknij na Scheduling.

automatyczna aktualizacja sitemap w pełnej wersji Screaming Frog

Krok 2 – Wybierz przycisk Add. Zobaczysz okno tworzenia zautomatyzowanych zadań.

Krok 3 – Wprowadź podstawowe informacje dotyczące zadania, takie jak: Task Name, Project Name, Description oraz czas, w którym chcesz uruchomić protokół zadania.

sitemap automatyczna aktualizacja

Krok 4 – wybierz zakładkę Export. W tym miejscu możesz zdefiniować, jakie dane chcesz wyeksportować po crawlowaniu. Możesz też wybrać lokalizację, w której zapiszesz aktualizowaną sitemapę.

mapa witryny automatyczna aktualizacja

Krok 5 – Na powyższym screenie widzisz zaznaczone dwie opcje: Save Crawl i Create XML SItemap. My potrzebujemy obu plików, ale jeśli zależy Ci tylko na ostatniej wersji sitemapy, wybierz wyłącznie drugie okienko.

Krok 6 – Wybierz opcje crawlowania. Przejdź do Start Options. W Crawler Mode wybierz Spider, a w Crawl Seed wpisz swój adres URL.

Gotowe!

W ten prosty sposób udało Ci się pokazać Screaming Frog, jak często chcesz skanować swoją witrynę i eksportować najnowszą mapę strony na dysk. Później wystarczy, że wrzucisz na serwer plik .xml, aby mieć pewność, że sitemapa jest zaktualizowana.

Możesz też sprawić, że plik będzie automatycznie wgrywał się na serwer, ale ponieważ ta funkcja zależy od wielu zmiennych, najlepiej, abyś skorzystał z pomocy swojego dewelopera. Każda strona jest inna, dlatego po przeanalizowaniu najważniejszych jej elementów dobry deweloper podpowie Ci najlepsze rozwiązanie.

Jak automatycznie aktualizować mapę strony? Podsumowanie

Każdego dnia musisz zajmować się tak wieloma aspektami związanymi z prowadzeniem biznesu, że naprawdę trudno oczekiwać, aby udawało Ci się znaleźć czas na absolutnie wszystko. Nie ma sensu zajmować swojego czasu procesami, które da się zautomatyzować – to po prostu strata cennego czasu i energii.

Dlatego automatyzowanie aktualizacji sitemapy jest jednym z tych rozwiązań, które wprowadzisz z łatwością – całkiem samodzielnie lub ze wsparciem deweloperów. Jeśli korzystasz z WordPressa, wystarczą Ci zaledwie trzy kroki, aby to zrobić. W przypadku dedykowanych CMS-ów sprawa może być trochę bardziej skomplikowana, ale do zrobienia!

Upewnij się, że Google Search Console widzi najnowszą wersję Twojej mapy. Ułatwi to crawlerom Google indeksowanie nowych treści na stronie – w innym wypadku nikt nie zobaczy ani nie przeczyta Twojego najlepszego artykułu! A nie po to tworzy się content, prawda?

Zautomatyzowana mapa strony to jeden z elementów dobrze przemyślanej strategii SEO. To niby mały, a jednak kluczowy element, który pozwoli zwiększyć znacząco Twoją widoczność. Bez tego będzie Ci naprawdę trudno dotrzeć do potencjalnych odbiorców – nie pozwól swojemu contentowi się marnować!

Jeśli chcesz uzyskać profesjonalne wsparcie we wszystkim, co związane z Twoją sitemapą, lub innymi kwestiami SEO, skontaktuj się z nami. Nasz zespół składający się ze specjalistów SEO i deweloperów przeanalizuje Twoją stronę i stworzy dla Ciebie spersonalizowaną, szytą na miarę strategię, dzięki której zwiększysz swoją widoczność w sieci. Powodzenia!

FAQ

Automatyczna aktualizacja mapy witryny to świetny sposób na poprawę SEO, zwłaszcza w zakresie tworzenia nowych treści internetowych. Dodanie do mapy witryny informacji o nowym adresie URL zawierającym ostatnio opublikowane artykuły pobudza indeksowanie.

W jaki sposób?

Po prostu dlatego, że wysyła sygnał do robotów Google, aby poinformować je o nowych treściach czekających na indeksowanie.

KROK 1 Zaloguj się do swojego konta na WordPressie.
KROK 2 Zainstaluj wtyczkę YoastSEO.
KROK 3 Kliknij w YoastSEO, a później General.
KROK 4 Kliknij w zakładkę Features.
KROK 5 Znajdź kafelek  .xml Sitemap i przełącz go na “On”.

Za każdym razem, gdy dodajesz, usuwasz lub zmieniasz coś w swojej witrynie, automatycznie generowana jest nowa mapa witryny. W ten sposób roboty Google szybciej zaindeksują Twoją witrynę, a nowa treść będzie widoczna i łatwa do znalezienia przez internautów. Ponadto oszczędzisz swój czas.

(2)
Autor
SEO Specialist - Przemek

SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dyrektywa Omnibus i inne ważne zmiany w prawie dla e-commerce w 2023 roku

Dyrektywa Omnibus i inne ważne zmiany w prawie dla e-commerce w 2023 roku

2023 rok zapowiada się dla właścicieli e-commerce co najmniej interesująco, szczególnie w aspektach prawnych. Czy dyrektywa Omnibus, o której ostatnio bardzo głośno, rzeczywiście wywróci świat handlu online do góry nogami? Co musisz zrobić, aby uniknąć kar pieniężnych wynikających z niewywiązania się z nowych przepisów? I w jaki sposób pomogą Ci w tym wtyczki do najpopularniejszych CMS-ów?

Czytaj więcej