- Popraw widoczność swojej firmy e-commerce w wynikach wyszukiwania
- Upewnij się, że Twoje produkty są zindeksowane
- Upewnij się, że ceny produktów wyświetlane w wynikach wyszukiwania są aktualne
- Sprawdź, czy nie ma żadnych opóźnień w aktualizacji cen i dostępności produktów
- Upewnij się, że Twoje produkty są wyświetlane jako wyniki z elementami rozszerzonymi
- Udostępnij pliki danych o asortymencie produktów
- Dodaj Twoją firmę do karty zakupów
Popraw widoczność swojej firmy e-commerce w wynikach wyszukiwania
Jeśli jesteś właścicielem firmy e-commerce to te wskazówki powinny Cię zainteresować:1. Upewnij się, że Twoje produkty są zindeksowane
Czy wiesz, jak Google odnajduje produkty na Twojej stronie? Używa do tego botów, które indeksują Twoje strony, przechodząc z jednego linku na drugi. Problem pojawia się, jeżeli niektóre z Twoich stron nie są połączone linkami z innymi stronami, jak i wtedy, kiedy strony są dostępne jedynie w wewnętrznych wynikach wyszukiwania. W tych przypadkach może się zdarzyć, że roboty Google nie znajdą tych stron, a w konsekwencji nie zindeksują Twoich produktów. Żeby tego uniknąć, sprawdź w Google Search Console czy wszystkie strony są zindeksowane. Użyj do tego narzędzia do sprawdzania adresów URL lub komendy “site” w wyszukiwarce. Tworząc mapę przekierowań ułatwisz robotom Google dotarcie i zindeksowanie wszystkich Twoich stron wraz z produktami, które się na nich znajdują. Możesz dodatkowo stworzyć pliki danych o Twoich produktach w Google Merchant Center. W ten sposób pomożesz robotom Google odnaleźć wszystkie strony, które chcesz, żeby zostały zindeksowane.2. Upewnij się, że ceny produktów wyświetlane w wynikach wyszukiwania są aktualne
Sprawdź czy Google wyświetla aktualne ceny Twoich produktów w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że niepoprawnie zaciągnie on dane ze stron produktowych, w wyniku czego Twoim klientom będzie wyświetlana pełna cena produktu zamiast tej promocyjnej. Jeśli chcesz upewnić się, że Google wyświetla aktualne ceny Twoich produktów, dodaj dane strukturalne do Twojej strony i wprowadź pliki danych o Twoich produktach do Merchant Center.3. Sprawdź, czy nie ma żadnych opóźnień w aktualizacji cen i dostępności produktów
Czasami zdarza się, że Google wyświetla stare informacje w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane opóźnieniem między aktualizacją treści na Twojej stronie a zindeksowaniem ich. Mówiąc prosto, Google nie zauważy zmian, które zostały wprowadzone, jeśli wcześniej ich nie zindeksuje. Warto mieć to na uwadze. Na szczęście jest sposób, żeby poradzić sobie z tym opóźnieniem. Możesz to zrobić dodając nową cenę i informację o dostępności produktów do Merchant Center. Później poproś o szybsze procesowanie zmian, które wprowadzasz. Możesz też skorzystać z opcji automatycznej kopii danych w Merchant Center. W ten sposób informacje o Twoich produktach będą zaciągane z Twojej strony na bieżąco.4. Upewnij się, że Twoje produkty są wyświetlane jako wyniki z elementami rozszerzonymi
Dodaj dane strukturalne zarówno do stron produktowych, jak i do Merchant Center. W ten sposób Twoje produkty będą wyświetlane jako wyniki z elementami rozszerzonymi.5. Udostępnij pliki danych o asortymencie produktów
Jeśli posiadasz sklep fizyczny, upewnij się, że Twoje produkty mogą zostać wyświetlone, kiedy użytkownicy szukają informacji o produktach dostępnych lokalnie, wpisując frazę “blisko mnie”. Możesz to zrobić poprzez dodanie adresu Twojego sklepu do Profilu Firmy w Google i dodaniu pliku danych o asortymencie produktów dostępnych lokalnie w Merchant Center. Dzięki identyfikatorom produktów i kodom sklepów dodanych do Merchant Center, Google będzie wiedziało, gdzie użytkownicy mogą znaleźć Twoje produkty.Dowiedz się więcej o plikach danych.