.animate-view{opacity: 1 !important;}

6 rad od Google dla e-commerce – Dane strukturalne i Google Merchant Center

3min.

Komentarze:1

6 rad od Google dla e-commerce – Dane strukturalne i Google Merchant Centerd-tags
06 września 2022
Google wypuściło kolejny film, w którym instruuje właścicieli firm e-commerce, jak poprawić ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, jak używać Google Merchant Center i danych strukturalnych dla zwiększenia widoczności Twojej firmy!

3min.

Komentarze:1

Spis treści: W swoim najnowszym wideo, Google dzieli się 6 wskazówkami na to, jak podkreślić obecność sklepów e-commerce w wynikach wyszukiwania dzięki Google Merchant Center i danym strukturalnym. Według Alana Kenta (Developer Advocate w Google), przesyłanie danych produktów do Merchant Center jest dobrym sposobem na upewnienie się, że Google zna Twoją ofertę. Jest to lepsze rozwiązanie niż czekanie na indeksację. Czy to znaczy, że możesz pominąć dodawanie danych strukturalnych? Niekoniecznie. Google zaleca korzystanie z obydwu opcji - zarówno z Merchant Center, jak i z danych strukturalnych. W ten sposób Google będzie w stanie podwójnie zweryfikować dane o Twoich produktach.

Popraw widoczność swojej firmy e-commerce w wynikach wyszukiwania

Jeśli jesteś właścicielem firmy e-commerce to te wskazówki powinny Cię zainteresować:

1. Upewnij się, że Twoje produkty są zindeksowane

Czy wiesz, jak Google odnajduje produkty na Twojej stronie? Używa do tego botów, które indeksują Twoje strony, przechodząc z jednego linku na drugi. Problem pojawia się, jeżeli niektóre z Twoich stron nie są połączone linkami z innymi stronami, jak i wtedy, kiedy strony są dostępne jedynie w wewnętrznych wynikach wyszukiwania. W tych przypadkach może się zdarzyć, że roboty Google nie znajdą tych stron, a w konsekwencji nie zindeksują Twoich produktów. Żeby tego uniknąć, sprawdź w Google Search Console czy wszystkie strony są zindeksowane. Użyj do tego narzędzia do sprawdzania adresów URL lub komendy “site” w wyszukiwarce. Tworząc mapę przekierowań ułatwisz robotom Google dotarcie i zindeksowanie wszystkich Twoich stron wraz z produktami, które się na nich znajdują. wkazówki ecommerce dla google sitemapa Możesz dodatkowo stworzyć pliki danych o Twoich produktach w Google Merchant Center. W ten sposób pomożesz robotom Google odnaleźć wszystkie strony, które chcesz, żeby zostały zindeksowane. wskazówki dla e-commerce od Google merchant center feed

2. Upewnij się, że ceny produktów wyświetlane w wynikach wyszukiwania są aktualne

Sprawdź czy Google wyświetla aktualne ceny Twoich produktów w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że niepoprawnie zaciągnie on dane ze stron produktowych, w wyniku czego Twoim klientom będzie wyświetlana pełna cena produktu zamiast tej promocyjnej. wskazówki dla e-commerce od Google ceny Jeśli chcesz upewnić się, że Google wyświetla aktualne ceny Twoich produktów, dodaj dane strukturalne do Twojej strony i wprowadź pliki danych o Twoich produktach do Merchant Center.

3. Sprawdź, czy nie ma żadnych opóźnień w aktualizacji cen i dostępności produktów

Czasami zdarza się, że Google wyświetla stare informacje w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane opóźnieniem między aktualizacją treści na Twojej stronie a zindeksowaniem ich. Mówiąc prosto, Google nie zauważy zmian, które zostały wprowadzone, jeśli wcześniej ich nie zindeksuje. Warto mieć to na uwadze. Na szczęście jest sposób, żeby poradzić sobie z tym opóźnieniem. Możesz to zrobić dodając nową cenę i informację o dostępności produktów do Merchant Center. Później poproś o szybsze procesowanie zmian, które wprowadzasz. Możesz też skorzystać z opcji automatycznej kopii danych w Merchant Center. W ten sposób informacje o Twoich produktach będą zaciągane z Twojej strony na bieżąco.

4. Upewnij się, że Twoje produkty są wyświetlane jako wyniki z elementami rozszerzonymi

Dodaj dane strukturalne zarówno do stron produktowych, jak i do Merchant Center. W ten sposób Twoje produkty będą wyświetlane jako wyniki z elementami rozszerzonymi.
Poznaj więcej wskazówek od Google dla e-commerce, o których pisaliśmy w poprzednim artykule.

5. Udostępnij pliki danych o asortymencie produktów

Jeśli posiadasz sklep fizyczny, upewnij się, że Twoje produkty mogą zostać wyświetlone, kiedy użytkownicy szukają informacji o produktach dostępnych lokalnie, wpisując frazę “blisko mnie”. Możesz to zrobić poprzez dodanie adresu Twojego sklepu do Profilu Firmy w Google i dodaniu pliku danych o asortymencie produktów dostępnych lokalnie w Merchant Center. Dzięki identyfikatorom produktów i kodom sklepów dodanych do Merchant Center, Google będzie wiedziało, gdzie użytkownicy mogą znaleźć Twoje produkty.

Dowiedz się więcej o plikach danych.

6. Dodaj Twoją firmę do karty zakupów

Dodając informacje o produktach do Merchant Center, upewnisz się, że pojawiają się one w zakładce Zakupy. Pamiętaj, że musisz zgodzić się na Surfaces Across Google - wyświetlanie Twoich produktów w wynikach wyszukiwania, zakładkach Zakupy, grafice i innych platformach Google. wskazówki dla e-commerce od Google karta zakupów Jeśli nie wyrazisz tej zgody, Twoje produkty nie będą pojawiały się z zakładce Zakupy. Nie rezygnuj z szansy dotarcia do większej ilości kupujących! Więcej informacji dotyczących omawianych wskazówek poznasz w filmiku od Google. Skorzystaj z rad Google i zwiększ swoją widoczność, ruch i przychód!
Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022