Aktualizacja algorytmu Google Kwiecień 2018

Aktualizacja algorytmu Google Kwiecień 2018

Mówi się, że jedyną stałą jest zmiana. W świecie SEO można powiedzieć, że jedyną stałą są zmiany algorytmów Google. Po miesięcznej przerwie, Google ponownie potwierdziło zmiany algorytmu.

Ostatnio na naszym blogu: Peak sprzedażowy w e-commerce – jak się przygotować?

Jeszcze niedawno pisaliśmy na naszym blogu o zmianach algorytmu Google, które miały miejsce w marcu, a już nadeszła pora, aby poinformować o kolejnej aktualizacji. Google 20 kwietnia 2018 potwierdziło na Twitterze, że są wprowadzane kolejne zmiany w algorytmie wyszukiwarki. Informacja o kwietniowej aktualizacji algorytmu Google

 

Czego dotyczy aktualizacja?

Aktualizacja, która pojawiała się w ostatnich dniach ma duży związek z marcowymi zmianami. Również dotyczy ona rdzenia algorytmu i obejmuje szerokie zmiany. Częściowo wycofuje zmiany, które zostały wprowadzone w marcu. Jeśli Twoją stronę dotknął algorytm w marcu nie masz jednak pewności, że sytuacja poprawi się w kwietniu, ponieważ nowa aktualizacja nie jest to jednak jego całkowite wycofanie, a bardziej udoskonalenie. Można wyciągnąć na tej podstawie wniosek, że większość stron, które straciły w marcu – nadal będą słabo rankować w Google.

Skutkiem aktualizacji algorytmu Google są zmiany w pozycjach stron w wynikach wyszukiwania, które można obserwować od ponad tygodnia, a dokładniej od 16. kwietnia 2018. Google poinformowało także, że tego typu zmiany są wprowadzane kilka razy w roku. Warto mieć świadomość, że Google nieustannie pracuje nad swoimi algorytmami, ale potwierdza tylko te zmiany, które są najbardziej istotne.

Zmiany w algorytmie widać w narzędziach, które określają niepokoje w algorytmie. Odzwierciedlają one zawirowania w pozycjach w danym dniu.

AccuRanker:

Aktualizacja algorytmu Google w kwietniu 2018 - accuranker

MozCast:

Zmiana algorytmu Google - kwiecień 2018

Jakie strony zyskują a jakie tracą?

Zmiany dotyczyły tych samych czynników, których dotyczyła marcowa aktualizacja.

  • Zyskują przede wszystkim strony, które mają unikalną i wartościową dla użytkowników treść. Tracą głównie strony ze zduplikowanymi tekstami, skopiowanymi z innych stron.
  • Zyskują strony z naturalnym profilem linków. Tracą strony, do których prowadzą spamerskie linki.
(1)
Autor
SEO Specialist - Klaudia

SEO Specialist

W Delante od lutego 2017. Najlepiej odnajduje się w pozycjonowaniu stron z branży e-commerce. Analityka również nie jest jej obca. W wolnym czasie chętnie gra w planszówki i tańczy salsę.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Rynek zakupów online nieprzerwanie rośnie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” stworzonego przez Gemius Polska wynika, że już 73% użytkowników internetu robi zakupy za pośrednictwem sieci. To aż o 11 punktów procentowych więcej niż rok temu! Założenie sklepu internetowego jest więc zdecydowanie dobrym pomysłem na biznes. Jakiego narzędzia użyć do stworzenia sklepu online? W tym wpisie postaramy się pokazać, jak wykorzystać do tego kreator stron www.

Czytaj więcej
Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej