Aktualizacja algorytmu Google Kwiecień 2018

Aktualizacja algorytmu Google Kwiecień 2018

Mówi się, że jedyną stałą jest zmiana. W świecie SEO można powiedzieć, że jedyną stałą są zmiany algorytmów Google. Po miesięcznej przerwie, Google ponownie potwierdziło zmiany algorytmu.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Jeszcze niedawno pisaliśmy na naszym blogu o zmianach algorytmu Google, które miały miejsce w marcu, a już nadeszła pora, aby poinformować o kolejnej aktualizacji. Google 20 kwietnia 2018 potwierdziło na Twitterze, że są wprowadzane kolejne zmiany w algorytmie wyszukiwarki. Informacja o kwietniowej aktualizacji algorytmu Google

 

Czego dotyczy aktualizacja?

Aktualizacja, która pojawiała się w ostatnich dniach ma duży związek z marcowymi zmianami. Również dotyczy ona rdzenia algorytmu i obejmuje szerokie zmiany. Częściowo wycofuje zmiany, które zostały wprowadzone w marcu. Jeśli Twoją stronę dotknął algorytm w marcu nie masz jednak pewności, że sytuacja poprawi się w kwietniu, ponieważ nowa aktualizacja nie jest to jednak jego całkowite wycofanie, a bardziej udoskonalenie. Można wyciągnąć na tej podstawie wniosek, że większość stron, które straciły w marcu – nadal będą słabo rankować w Google.

Skutkiem aktualizacji algorytmu Google są zmiany w pozycjach stron w wynikach wyszukiwania, które można obserwować od ponad tygodnia, a dokładniej od 16. kwietnia 2018. Google poinformowało także, że tego typu zmiany są wprowadzane kilka razy w roku. Warto mieć świadomość, że Google nieustannie pracuje nad swoimi algorytmami, ale potwierdza tylko te zmiany, które są najbardziej istotne.

Zmiany w algorytmie widać w narzędziach, które określają niepokoje w algorytmie. Odzwierciedlają one zawirowania w pozycjach w danym dniu.

AccuRanker:

Aktualizacja algorytmu Google w kwietniu 2018 - accuranker

MozCast:

Zmiana algorytmu Google - kwiecień 2018

Jakie strony zyskują a jakie tracą?

Zmiany dotyczyły tych samych czynników, których dotyczyła marcowa aktualizacja.

  • Zyskują przede wszystkim strony, które mają unikalną i wartościową dla użytkowników treść. Tracą głównie strony ze zduplikowanymi tekstami, skopiowanymi z innych stron.
  • Zyskują strony z naturalnym profilem linków. Tracą strony, do których prowadzą spamerskie linki.
(1)
Autor
SEO Specialist - Klaudia

SEO Specialist

W Delante od lutego 2017. Najlepiej odnajduje się w pozycjonowaniu stron z branży e-commerce. Analityka również nie jest jej obca. W wolnym czasie chętnie gra w planszówki i tańczy salsę.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej