Aktualizacja algorytmu Google Kwiecień 2018
Mówi się, że jedyną stałą jest zmiana. W świecie SEO można powiedzieć, że jedyną stałą są zmiany algorytmów Google. Po miesięcznej przerwie, Google ponownie potwierdziło zmiany algorytmu.
Jeszcze niedawno pisaliśmy na naszym blogu o zmianach algorytmu Google, które miały miejsce w marcu, a już nadeszła pora, aby poinformować o kolejnej aktualizacji. Google 20 kwietnia 2018 potwierdziło na Twitterze, że są wprowadzane kolejne zmiany w algorytmie wyszukiwarki.
Czego dotyczy aktualizacja?
Aktualizacja, która pojawiała się w ostatnich dniach ma duży związek z marcowymi zmianami. Również dotyczy ona rdzenia algorytmu i obejmuje szerokie zmiany. Częściowo wycofuje zmiany, które zostały wprowadzone w marcu. Jeśli Twoją stronę dotknął algorytm w marcu nie masz jednak pewności, że sytuacja poprawi się w kwietniu, ponieważ nowa aktualizacja nie jest to jednak jego całkowite wycofanie, a bardziej udoskonalenie. Można wyciągnąć na tej podstawie wniosek, że większość stron, które straciły w marcu – nadal będą słabo rankować w Google.
Skutkiem aktualizacji algorytmu Google są zmiany w pozycjach stron w wynikach wyszukiwania, które można obserwować od ponad tygodnia, a dokładniej od 16. kwietnia 2018. Google poinformowało także, że tego typu zmiany są wprowadzane kilka razy w roku. Warto mieć świadomość, że Google nieustannie pracuje nad swoimi algorytmami, ale potwierdza tylko te zmiany, które są najbardziej istotne.
Zmiany w algorytmie widać w narzędziach, które określają niepokoje w algorytmie. Odzwierciedlają one zawirowania w pozycjach w danym dniu.
AccuRanker:
MozCast:
Jakie strony zyskują a jakie tracą?
Zmiany dotyczyły tych samych czynników, których dotyczyła marcowa aktualizacja.
- Zyskują przede wszystkim strony, które mają unikalną i wartościową dla użytkowników treść. Tracą głównie strony ze zduplikowanymi tekstami, skopiowanymi z innych stron.
- Zyskują strony z naturalnym profilem linków. Tracą strony, do których prowadzą spamerskie linki.
Czyli nic nowego .