Aktualizacja algorytmu Google marzec 2018

Aktualizacja algorytmu Google marzec 2018

Okolice 8 marca… w ubiegłym roku Google postraszyło branżę SEO Fredem. W tym roku z oficjalną informacją poczekało 4 dni i 12.03 na oficjalnym profilu Google na Twitterze pojawiła się informacja o aktualizacji rdzenia algorytmu. Co zmieniło się w wynikach wyszukiwania? Które strony zyskały? Zachęcamy do lektury!

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

W połowie marca światem SEO „wstrząsnęła” informacja o zmianie algorytmu Google. Początkowo pojawiły się jedynie informacje, że rzuca wynikami i pytania, czy „to tylko u mnie?”. Aktualizacja algorytmu Google w marcu została potwierdzona jednak przez Google. Również narzędzia, które monitorują humor (:)) wyszukiwarki wskazywały, że w okresie od 8 do 18 marca Google był FURIOUS, a zmiany w SERP-ach duże.

Wykres rotacji w Serpach

Źródło: www.accuranker.com/grump

Informacja o zmianach algorytmu Google na oficjalnym profilu Twitter

Oficjalna informacja o zmianach algorytmu w marcu, została podana na oficjalnym profilu Google na Twitterze 12.03.2018:

Informacja o aktualizacji algorytmu Google w marcu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Jak po każdej zmianie w algorytmie w branży zaczęło huczeć od stwierdzeń „u mnie zielono”itp. W końcu nikt nie przyzna się, że strona, którą się zajmuje ucierpiała w wyniku ostatnich zmian.

Dociekań na temat tego, co zostało zmienione w algorytmie jest tyle, ilu specjalistów w branży. Oficjalne stanowisko Google w tej sprawie jest…takie same jak zazwyczaj – jedne strony tracą inne zyskują. Taka informacja również pojawiła się na Twitterze:

Aktualizacja algorytmu Google w marcu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Które strony zyskały po aktualizacji algorytmu Google w marcu?

Podpowiedzią może wydawać się kolejna informacja umieszczona na oficjalnym Twitterze Google:

Informacje od Google na temat algorytmu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Z naszych obserwacji wynika, że strony, których content jest unikalny zyskały w oczach Google. Największe zmiany, które pokrywają się na tych stronach widoczne są z 9-10 marca oraz z 16-18 marca:

Wzrosty w ruchu po aktualizacji algorytmu

Content update Google marzec

Podane przykłady dotyczą sklepów e-commerce. Skoki w ruchu pokrywają się również z datami z pierwszego wykresu, gdzie Google był najbardziej „furious”.

Inne informacje z branży dotyczące zmian w algorytmie:

  • Dotyczył przede wszystkim linków prowadzących do witryny – Google kolejny raz przypomniało, że profil linków budowanych do strony powinien być naturalny, a dopiero połączenie on-site i off-site daje najlepsze wyniki.
  • Zyskały witryny bezpieczne – z wdrożonym certyfikatem SSL.
  • Zmiany dotyczyły zarówno mobile, jak i desktop.
  • Zyskały strony z wdrożonymi danymi strukturalnymi.

Większość wypowiedzi na forach branżowych w Polsce jest pozytywna – „u mnie zielono”, „wzrost ruchu na poziomie 20%”, „już miałem pisać do Senuto, że coś się zepsuło”.

U nas też zielono : )

(0)
Autor
Senior SEO Specialist - Milena

Senior SEO Specialist

Z branżą SEO związana od 3 lat. Z powodzeniem optymalizuje sklepy internetowe na rynkach w Polsce, Niemczech, USA i Norwegii. A trzy słowa kluczowe, które towarzyszą jej po pracy to kaktusy, Hearthstone i Escape Roomy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej