Aktualizacja algorytmu Google marzec 2018

Aktualizacja algorytmu Google marzec 2018

Okolice 8 marca… w ubiegłym roku Google postraszyło branżę SEO Fredem. W tym roku z oficjalną informacją poczekało 4 dni i 12.03 na oficjalnym profilu Google na Twitterze pojawiła się informacja o aktualizacji rdzenia algorytmu. Co zmieniło się w wynikach wyszukiwania? Które strony zyskały? Zachęcamy do lektury!

W połowie marca światem SEO „wstrząsnęła” informacja o zmianie algorytmu Google. Początkowo pojawiły się jedynie informacje, że rzuca wynikami i pytania, czy „to tylko u mnie?”. Aktualizacja algorytmu Google w marcu została potwierdzona jednak przez Google. Również narzędzia, które monitorują humor (:)) wyszukiwarki wskazywały, że w okresie od 8 do 18 marca Google był FURIOUS, a zmiany w SERP-ach duże.

Wykres rotacji w Serpach

Źródło: www.accuranker.com/grump

Informacja o zmianach algorytmu Google na oficjalnym profilu Twitter

Oficjalna informacja o zmianach algorytmu w marcu, została podana na oficjalnym profilu Google na Twitterze 12.03.2018:

Informacja o aktualizacji algorytmu Google w marcu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Jak po każdej zmianie w algorytmie w branży zaczęło huczeć od stwierdzeń „u mnie zielono”itp. W końcu nikt nie przyzna się, że strona, którą się zajmuje ucierpiała w wyniku ostatnich zmian.

Dociekań na temat tego, co zostało zmienione w algorytmie jest tyle, ilu specjalistów w branży. Oficjalne stanowisko Google w tej sprawie jest…takie same jak zazwyczaj – jedne strony tracą inne zyskują. Taka informacja również pojawiła się na Twitterze:

Aktualizacja algorytmu Google w marcu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Które strony zyskały po aktualizacji algorytmu Google w marcu?

Podpowiedzią może wydawać się kolejna informacja umieszczona na oficjalnym Twitterze Google:

Informacje od Google na temat algorytmu

Źródło: twitter.com/searchliaison

Z naszych obserwacji wynika, że strony, których content jest unikalny zyskały w oczach Google. Największe zmiany, które pokrywają się na tych stronach widoczne są z 9-10 marca oraz z 16-18 marca:

Wzrosty w ruchu po aktualizacji algorytmu

Content update Google marzec

Podane przykłady dotyczą sklepów e-commerce. Skoki w ruchu pokrywają się również z datami z pierwszego wykresu, gdzie Google był najbardziej „furious”.

Inne informacje z branży dotyczące zmian w algorytmie:

  • Dotyczył przede wszystkim linków prowadzących do witryny – Google kolejny raz przypomniało, że profil linków budowanych do strony powinien być naturalny, a dopiero połączenie on-site i off-site daje najlepsze wyniki.
  • Zyskały witryny bezpieczne – z wdrożonym certyfikatem SSL.
  • Zmiany dotyczyły zarówno mobile, jak i desktop.
  • Zyskały strony z wdrożonymi danymi strukturalnymi.

Większość wypowiedzi na forach branżowych w Polsce jest pozytywna – „u mnie zielono”, „wzrost ruchu na poziomie 20%”, „już miałem pisać do Senuto, że coś się zepsuło”.

U nas też zielono : )

(0)
Autor
Sr SEO Specialist - Milena

Sr SEO Specialist

Z branżą SEO związana od 3 lat. Z powodzeniem optymalizuje sklepy internetowe na rynkach w Polsce, Niemczech, USA i Norwegii. A trzy słowa kluczowe, które towarzyszą jej po pracy to kaktusy, Hearthstone i Escape Roomy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej