W połowie marca światem SEO „wstrząsnęła” informacja o zmianie algorytmu Google. Początkowo pojawiły się jedynie informacje, że rzuca wynikami i pytania, czy „to tylko u mnie?”. Aktualizacja algorytmu Google w marcu została potwierdzona jednak przez Google. Również narzędzia, które monitorują humor (:)) wyszukiwarki wskazywały, że w okresie od 8 do 18 marca Google był FURIOUS, a zmiany w SERP-ach duże.
Źródło: www.accuranker.com/grump
Informacja o zmianach algorytmu Google na oficjalnym profilu Twitter
Oficjalna informacja o zmianach algorytmu w marcu, została podana na oficjalnym profilu Google na Twitterze 12.03.2018:
Źródło: twitter.com/searchliaison
Jak po każdej zmianie w algorytmie w branży zaczęło huczeć od stwierdzeń „u mnie zielono”itp. W końcu nikt nie przyzna się, że strona, którą się zajmuje ucierpiała w wyniku ostatnich zmian.
Dociekań na temat tego, co zostało zmienione w algorytmie jest tyle, ilu specjalistów w branży. Oficjalne stanowisko Google w tej sprawie jest…takie same jak zazwyczaj – jedne strony tracą inne zyskują. Taka informacja również pojawiła się na Twitterze:
Źródło: twitter.com/searchliaison
Które strony zyskały po aktualizacji algorytmu Google w marcu?
Podpowiedzią może wydawać się kolejna informacja umieszczona na oficjalnym Twitterze Google:
Źródło: twitter.com/searchliaison
Z naszych obserwacji wynika, że strony, których content jest unikalny zyskały w oczach Google. Największe zmiany, które pokrywają się na tych stronach widoczne są z 9-10 marca oraz z 16-18 marca:
Podane przykłady dotyczą sklepów e-commerce. Skoki w ruchu pokrywają się również z datami z pierwszego wykresu, gdzie Google był najbardziej „furious”.
Inne informacje z branży dotyczące zmian w algorytmie:
- Dotyczył przede wszystkim linków prowadzących do witryny – Google kolejny raz przypomniało, że profil linków budowanych do strony powinien być naturalny, a dopiero połączenie on-site i off-site daje najlepsze wyniki.
- Zyskały witryny bezpieczne – z wdrożonym certyfikatem SSL.
- Zmiany dotyczyły zarówno mobile, jak i desktop.
- Zyskały strony z wdrożonymi danymi strukturalnymi.
Większość wypowiedzi na forach branżowych w Polsce jest pozytywna – „u mnie zielono”, „wzrost ruchu na poziomie 20%”, „już miałem pisać do Senuto, że coś się zepsuło”.
U nas też zielono : )