Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czerwiec zaczynamy od roszad w wynikach wyszukiwania, spowodowanych aktualizacją głównego algorytmu Google, który został wdrożony 2.06. To nie pierwszy raz, gdy początek miesiąca jest czasem wdrożenia update’u, jednak tym razem Google przyznaje, że nie zdążyli z wdrożeniem wszystkich zmian na czas i już w przyszłym miesiącu czeka nas kolejna aktualizacja, która będzie uzupełnieniem tej sprzed kilku dni. Ostatnia aktualizacja głównego algorytmu miała miejsce w grudniu 2020.

Wdrożenie 2 aktualizacji głównego algorytmu w tak krótkim czasie to niezwykle rzadka sytuacja. Google twierdzi, ze nie będą one mieć dużego wpływu na wyniki wyszukiwania. O tym się przekonamy 🙂


Jak to zwykle przy update, jedni mogą stracić, inni zyskać. Nie warto jednak skakać z radości lub płakać po stratach – przez taki podział update’u możliwe, że strony, które zyskały w czerwcu stracą w lipcu i vice versa (ale oczywiście nie muszą).

Trzeba pamiętać, że pełne wdrożenie aktualizacji głównego algorytmu Google może trwać nawet do 2 tygodni.

Minęło kilka dni od wdrożenia aktualizacji, więc możemy już zaobserwować pierwsze ruchy w wynikach wyszukiwania. Na zawirowania wskazują też narzędzia mierzące „temperaturę” SERPów:

temperatura serpów - aktualizacje google

temperatura serpów - aktualizacja czerwiec 2021

Temperaturę SERPów możesz na bieżąco śledzić na naszej podstronie: Zmiany w wynikach wyszukiwania. Opisaliśmy tam też, jak postępować w przypadku zmian algorytmów.

My na razie widzimy niewielkie wahania na stronach naszych klientów, natomiast na Twitterze pojawiają się głosy, że mogą być one spore, w zależności od branży.

Czy ta aktualizacja jest związana z Core Web Vitals?

Nie. Wdrożenie Core Web Vitals, czyli aktualizacja doświadczenia na stronie (page experience update), to zupełnie odrębna aktualizacja, która ma być wdrożona w połowie czerwca.

(14)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (3)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej