Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czerwiec zaczynamy od roszad w wynikach wyszukiwania, spowodowanych aktualizacją głównego algorytmu Google, który został wdrożony 2.06. To nie pierwszy raz, gdy początek miesiąca jest czasem wdrożenia update’u, jednak tym razem Google przyznaje, że nie zdążyli z wdrożeniem wszystkich zmian na czas i już w przyszłym miesiącu czeka nas kolejna aktualizacja, która będzie uzupełnieniem tej sprzed kilku dni. Ostatnia aktualizacja głównego algorytmu miała miejsce w grudniu 2020.

Wdrożenie 2 aktualizacji głównego algorytmu w tak krótkim czasie to niezwykle rzadka sytuacja. Google twierdzi, ze nie będą one mieć dużego wpływu na wyniki wyszukiwania. O tym się przekonamy 🙂


Jak to zwykle przy update, jedni mogą stracić, inni zyskać. Nie warto jednak skakać z radości lub płakać po stratach – przez taki podział update’u możliwe, że strony, które zyskały w czerwcu stracą w lipcu i vice versa (ale oczywiście nie muszą).

Trzeba pamiętać, że pełne wdrożenie aktualizacji głównego algorytmu Google może trwać nawet do 2 tygodni.

Minęło kilka dni od wdrożenia aktualizacji, więc możemy już zaobserwować pierwsze ruchy w wynikach wyszukiwania. Na zawirowania wskazują też narzędzia mierzące „temperaturę” SERPów:

temperatura serpów - aktualizacje google

temperatura serpów - aktualizacja czerwiec 2021

Temperaturę SERPów możesz na bieżąco śledzić na naszej podstronie: Zmiany w wynikach wyszukiwania. Opisaliśmy tam też, jak postępować w przypadku zmian algorytmów.

My na razie widzimy niewielkie wahania na stronach naszych klientów, natomiast na Twitterze pojawiają się głosy, że mogą być one spore, w zależności od branży.

Czy ta aktualizacja jest związana z Core Web Vitals?

Nie. Wdrożenie Core Web Vitals, czyli aktualizacja doświadczenia na stronie (page experience update), to zupełnie odrębna aktualizacja, która ma być wdrożona w połowie czerwca.

(13)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (3)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej