Nowa etykieta GMC, linki do witryn na Instagramie, reklamy w powiadomienia na Facebooku – Aktualności SEM – #1 Kwiecień 2025

W grudniu 2024 roku Google Merchant Center wprowadziło nową funkcję umożliwiającą sprzedawcom oferowanie rabatów na pierwsze zamówienie dla nowych klientów. Tę funkcję możesz znaleźć w sekcji Dodatki > Promocje (ta funkcjonalność jest dostępna tylko dla wybranych krajów, więcej informacji pod tym linkiem).
Źródło: Panel GMC
Obecnie etykiety informujące o takich zniżkach, oznaczone jako First order, pojawiają się w reklamach Google Shopping w wynikach wyszukiwania.
Funkcjonalność ta pozwoli Ci na stworzenie promocji skierowanych specjalnie do nowych klientów. Dzięki temu możesz zwiększyć szanse na to, że nowi użytkownicy zdecydują się na zakup w Twoim sklepie. W GMC możesz określić procentowy rabat, minimalną wartość zakupu oraz maksymalną kwotę zniżki, co pozwoli na ochronę marży zysku. Takie działanie może pomóc w przyciągnięciu do sklepu nowych klientów.
Na niektórych kontach pojawia się już opcja dodania wielu linków do witryny w jednej reklamie. Linki te pojawią się tuż pod materiałem grafiką/wideo, a każdy z nich może kierować użytkowników do różnych stron docelowych dopasowanych do treści reklamy.
Źródło: Linkedin
To rozwiązanie może zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) oraz liczbę konwersji.
Umiejscowienie reklam w powiadomieniach na Facebooku umożliwi dotarcie do osób, które już wykazały zainteresowanie daną treścią lub dokonały interakcji z reklamą.
Źródło: panel Meta Ads
Dzięki temu możesz liczyć na zwiększenie zaangażowania odbiorców, co z kolei sprzyja budowaniu świadomości marki oraz zachęcaniu użytkowników do ponownego rozważenia oferty.