Jak analizować konkurencję w Senuto?

Jak analizować konkurencję w Senuto?

Zarówno nowo powstałe, jak i te firmy, które znajdują się na rynku już od dłuższego czasu, opierają swój rozwój o stronę internetową. Bardzo trudno jest trafić na firmę, która sprawnie działałaby bez analizy konkurencji. Jest ona kluczowym elementem w celu osiągnięcia wysokich wyników w optymalizacji SEO. Przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – takich jak SENUTO – dowiesz się jak w łatwy sposób wyprzedzić konkurencję w Google.

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Czy analiza konkurencji jest ważna?

Konkurencja jest zdrową częścią każdej branży. Zmusza do innowacji oraz radzenia sobie coraz lepiej w każdym aspekcie działalności. Od rozwoju przez sprzedaż po zadowolonych klientów. Bagatelizowanie oferty firm konkurencyjnych może doprowadzić do zatracenia rozeznania, kto oferuje te same usługi lub produkty oraz w jaki sposób realizuje swoją strategię marketingową.

Analiza konkurencji dostarcza nam informacji, które pomogą nam stworzyć odpowiedni plan działania.  Jak zrobić to krok po kroku? Plan ten składa się z:

  • systematycznej obserwacji rozwoju firmy konkurencyjnej,
  • zdefiniowania mocnych i słabych konkurencji oraz naszych,
  • zdefiniowania wyróżników konkurencji i naszych,
  • poznania specyfikacji oraz ceny produktów bądź usług oferowanych przez konkurencję,
  • analizy do jakich klientów dociera Twoja konkurencja oraz ilu ich jest,
  • sprawdzenia, jakie kanały sprzedaży wybiera konkurencja,
  • poznania grupy docelowej, a także jej cech dominujących oraz oczekiwań,
  • szybkiego reagowania na zmiany,
  • budowania strategii oraz komunikacji marketingowej w oparciu o wnioski analizy.

By dowiedzieć się więcej, zapraszamy do naszego artykułu – Dlaczego warto obserwować konkurencję?

Monitoring konkurencji, czyli co musisz wiedzieć o rywalach by stać się silną firmą

Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci przeprowadzić analizę konkurencji pod kątem SEO, jednak to, co powinieneś sprawdzić, by zająć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, jest niezmienne. Przeanalizuj jak działa konkurencja i wykorzystaj tę mądrość, aby poprawić własne działania SEO.

Co składa się na analizę konkurencji w wyszukiwarce? Otóż:

  • wyselekcjonuj konkurentów swojej firmy – ustal kim są, czym się specjalizują. Przeanalizuj ofertę danego sklepu oraz grupę jego odbiorców;
  • wyznacz słowa kluczowe – ustal na jakie słowa kluczowe widoczna jest zarówno Twoja domena, jak i domena konkurencji. Sprawdź, które frazy przynoszą ruch konkurencji, a na które Twoja strona się nie wyświetla. W innym wpisie na naszym blogu opisaliśmy 11 narzędzi, które wspomagają keyword research – sprawdź koniecznie;
  • stwórz zestawienie strony ze stronami konkurencji pod kątem optymalizacji treści;
  • dowiedz się, z jakich stron pochodzą linki zwrotne na stronę konkurencji.

Senuto jest narzędziem, z którego korzystamy na co dzień, tak jak wiele innych firm SEO. To właśnie dlatego zdecydowaliśmy się opisać proces analizy konkurencji w tym narzędziu. Do tej pory na naszym blogu pojawiły się już wpisy o podobnej tematyce, takie jak analiza konkurencji w SEMSTORM oraz jak analizować konkurencję w Google.

Co to jest Senuto?

Senuto to jedno z popularniejszych narzędzi SEO. Jest to platforma, która zbiera dane dotyczące widoczności około 100 milionów słów kluczowych, a także 5 milionów domen. W jednym miejscu znajdują się narzędzia, które wspomagają analizę oraz prowadzenie działań SEO. Dzięki niemu zaplanujesz swoją strategię pozycjonowania strony oraz jej optymalizacji. Pomoże Ci również zobaczyć,  jak działa Twoja konkurencja i jakie działania przekładają się na widoczność stron konkurentów w Google.

Moduły w Senuto

Senuto składa się z czterech podstawowych modułów:

  1. Analiza widoczności – dzięki niej dowiesz się, na ile słów kluczowych Twoja strona się wyświetla w wynikach wyszukiwania.
  2. Audyty SEO – pomoże w raportowaniu i sprawdzeniu, czy Twoja strona dopasowana jest do standardów SEO.
  3. Baza słów kluczowych – ogromna baza słów kluczowych, która pozwala na filtrowanie ich po liczbie wyszukiwań i wielu innych cechach.
  4. Narzędzia SEO – ułatwienie pracy poprzez 33 precyzyjnych narzędzi do planowania i automatyzacji zadań.

Analiza konkurencji w Senuto

Senuto oferuje również cotygodniową analizę konkurencji, którą możesz dokonać poprzez analizę widoczności.

Analiza widoczności

W analizie widoczności sprawdzisz, na jakie słowa kluczowe widoczna jest wybrana przez siebie strona, poznasz specyfikę wszystkich fraz, a także, na jakich pozycjach wyświetlają się one w Google. Senuto w analizie widoczności oferuje 19 milionów słów kluczowych w języku  polskim. Ponad 2,5 miliona z tych fraz jest analizowanych codziennie.

Co najlepiej sprawdzić w analizie widoczności?

Specjalnie do analizy konkurencji Senuto stworzyło raport Konkurencja. Przedstawiamy w niej Twoich konkurentów, którzy znajdują się w sieci.

Analiza widoczności w Senuto

Znajdziesz tu informacje na temat:

  • liczby wspólnych fraz,
  • współczynnika widoczności,
  • ekwiwalent Google Ads,
  • procentowej zmianę widoczności TOP10 oraz TOP50,
  • pozycji w rankingu.

Kolejnym elementem jest tabela, w której znajdziesz zestawienie danych dotyczące fraz.

Senuto analiza widocznosci

W analizie widoczności sprawdzisz również trzy podstawowe kwestie, które mogą mieć ogromny wpływ na rozwój Twojej strony:

  • wspólne słowa kluczowe – są to słowa, na które wyświetla się zarówno Twoja strona, jak i strona konkurenta. Ta funkcja pozwala na porównanie widoczności Twojej domeny wraz z domeną konkurenta. Senuto jest w stanie również zaczytać dane wstecz oraz wykazać, kto należy do najbliższej konkurencji serwisu w Google. Dzięki tej funkcji sprawdzisz również, które miejsce znajduje Twoja domena w rankingu witryn w danej kategorii tematycznej.

analiza konkurencji w senuto - słowa kluczowe

  • słowa kluczowe konkurencji – ta funkcja pozwoli Ci sprawdzić frazy, na które wyświetlają się Twoi konkurenci, a Twoja strona nie. Dzięki temu możesz powalczyć o nowe słowa kluczowe dla Twojej domeny.

Słowa kluczowe konkurencji w Senuto

  • moje słowa kluczowe – frazy, na które widoczna jest Twoja domena, a domeny konkurencji nie są. Sprawdzisz tutaj jakie słowa dają Ci przewagę i czy warto poświęcać im dalszą uwagę.

Analiza konkurencji w narzędziu Senuto – podsumowanie

Analiza konkurencji w Google, czyli analiza stron, które wyświetlają się na te same słowa kluczowe co Twoja witryna, bardzo często uświadamia nam, jak dużą konkurencję w sieci posiadamy. Podpowiada, na czym powinieneś się skupić oraz pomaga zdefiniować mocne i słabe strony Twojej witryny. Dzięki takiej analizie sprawdzisz, w jaki sposób Twoi konkurencji docierają do odbiorców, a także jaka jest Twoja grupa docelowa – Senuto daje Ci ku temu ogromne możliwości. Jest to bardzo łatwe narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł wprowadzić usprawnienia na swojej stronie.

(3)
Autor
Junior SEO Specialist - Kasia

Junior SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej