Jak samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie online?

Jak samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie online?

Budżet się kończy, a konwersji wciąż za mało? Zobacz, co możesz bezpłatnie lub tanio zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny w Twoim sklepie internetowym, a co za tym idzie, obroty i zyski Twojej firmy. Jak sprawić, aby jeszcze więcej internetowych przechodniów weszło do Twojego sklepu i wyszło z zakupami? Oto zbiór porad dla sklepów online od A do Z.

Ostatnio na naszym blogu: Grudniowy update algorytmu Google - December 2020 Update

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Blog posty i poradniki

Content marketing to zbiór kluczowych działań, które wspierają pozycjonowanie sklepu internetowego. Dobrze prowadzony firmowy blog, e-booki, poradniki, webinary i wideo konferencje online, interesujący newsletter i e-mail marketing wymagają dużego nakładu pracy, ale mogą stać się inwestycją na lata, stając się Twoim prywatnym bankiem fraz i słów kluczowych. Podobnym wsparciem dla SEO i popularności Twojego sklepu może być firmowy podcast lub kanał na YouTube z poradnikowymi vlogami.

Mikro influencerzy

Duże nazwiska to duże pieniądze. Może się jednak okazać, że 1000 influencerów, gromadzących wokół siebie po 1000 followersów może być o wiele cenniejsze, niż jedna, “milionowa” gwiazda Instagrama. To właśnie ich zdanie będzie się liczyć o wiele bardziej dla ich najbliższych znajomych i przyjaciół z mediów społecznościowych. Do tego współpraca z nimi bardzo często opiera się na zasadzie “barteru” i darmowych produktów w zamian za ich reklamę w swoich social mediach.

Zwiększenie ruchu na stronie - influencerzy
Mikro-influencerzy stali się na tyle cenni dla marek, że zaczęły powstawać banki kontaktów i agencje, specjalizujące się w osobach z małym, ale wiernym i zaufanym elektoratem. Przykładem jest Friends & Brands.

Opinie, recenzje i komentarze Klientów

Każda z takich opinii to absolutnie unikatowy user-generated content, który wpływa na  pozycjonowanie strony z konkretnym produktem i pozwala zdobyć lepsze pozycje w long-tail’owych frazach i zapytaniach w Google.

UGC - jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
Każda recenzja to dodatkowa, niepowtarzalna treść dla Twojego serwisu. To Twoja własność, więc nie oddawaj jej tak łatwo. Uważaj na takie “łatki” jak Disqus – dzięki nim łatwiej dodać widget z komentarzami na sklepie, ale za to wszelkie recenzje nie będą wspierać pozycjonowania Twojej strony produktowej.

Optymalizacja stron kategorii, podkategorii i produktów pod kątem SEO

Przyjazne standardom SEO opisy produktów, meta opisy m.in. zdjęć i grafik, poprawne nazwy adresów linków, tagowanie, odpowiednia struktura nagłówków i tytułów, FAQ lub Q&A wewnątrz strony produktowej z najpopularniejszymi pytaniami i odpowiedziami, linkowanie wewnętrzne, usunięcie niedziałających lub nieistniejących stron #błąd_404 – to i wiele więcej poprawi pozycję stron produktowych w Twoim sklepie online. Unikaj opisów i zdjęć przekazanych Ci od producentów. Postaw na unikatowy SEO-friendly content.

Program poleceń

Czy każdy Klient może być potencjalnym handlowcem Twojej marki? Zdecydowanie tak. Nie chodzi o razu o stworzenie kolejnego MLM’u, ale raczej o stworzenie systemu poleceń, w którym za namawianie znajomych lub followersów do zakupu produktu lub usługi, Twój Klient ma zniżki i kupony rabatowe na swoje zakupy. Czyli w rezultacie: on oszczędza, Ty zarabiasz. Takie programy partnerskie na polskim rynku proponuje swoim Klientom choćby StrefaKursow.pl czy grupa Helion.

Schowek ze szczyptą remarketingu

Zdarza Ci się korzystać ze “schowka” np. na Allegro lub w Empiku? Dodajesz tam produkty, których zakup rozważasz, lub które będą Ci potrzebne dopiero za jakiś czas? Nie jesteś sam. Podobne wishlisty wdrożyło już mnóstwo sklepów na całym świecie, aby utrzymać Klienta choćby i na tym etapie lejka sprzedażowego.

Dzięki dodawaniu produktów do listy zakupów możemy dotrzeć ponownie do użytkownika za sprawą ściśle targetowanego i profilowanego remarketingu np. poprzez mailing lub Facebook / Instagram / Google Ads. W reklamach i w treści maila pojawią się dokładnie te produkty, które zapisał sobie Klient. Niezła “przypominajka”, prawda? Remarketing to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych form płatnych reklam w sieci.

Sprzedaż i promocja produktów poza sklepem

Allegro, Amazon, Ceneo, Google Zakupy – publikacja Twoich produktów w tych serwisach może znacząco pomóc zwiększyć licznik odwiedzin i ilość konwersji. Koszty są wysokie, gdyż serwisy rozliczają się prowizyjnie (oprócz Google Shopping, które jest darmowe). Jeśli jednak do paczek dorzucisz jakąś zachętę do pozostania użytkownikiem Twojego sklepu online, np. rabat na kolejne zakupy lub jakiś gratis w zamian za rejestrację w sklepie, może udać Ci się pozyskać nowy elektorat.

Google Zakupy - jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?
Coraz więcej użytkowników internetu zaczyna swoje poszukiwania produktów od Google Zakupy. Nie zapomnij o tym kanale dystrybucji i promocji Twoich produktów.

Social media

Posty, konkursy, czy infografiki, opatrzone odpowiednimi znacznikami i hashtagami, mogą sprowadzić cenny ruch na Twoją stronę WWW i zaprezentować Twój produkt w zupełnie nowym świetle. Prowadzenie konta na Instagramie, Facebooku, LinkedIn, czy Twitter pomoże dotrzeć do nowych osób, które nigdy same z siebie nie trafiłyby do Twojego sklepu, a do tego pomoże w cross-sellingu i up-sellingu. Estetyczne i ciekawe profile w social mediach zachęcą do odwiedzenia Twojej witryny, podobnie, jak piękne i rzucające się w oczy oznakowanie sklepu stacjonarnego.

Pamiętaj także o Facebook Store i sklepie na Instagramie. Oznaczanie produktów w postach i na zdjęciach to znaczące ułatwienie dla internautów. Pamiętaj: im mniej kliknięć do finalizacji zamówienia i im więcej “odsyłaczy” z social mediów, tym lepiej.

Social media - zwiększenie ruchu w sklepie internetowym
Pięknie prowadzone profile na Instagramie to domena firm, zajmujących się dodatkami do wnętrz. Instagram Westwing zdecydowanie namawia do zakupów i rodzi w głowie myśl: “Chcę tak mieć u siebie”, prawda?

Wizytówka Google

Google Maps to ogromne wsparcie dla lokalnych sklepów internetowych. W końcu bardzo wielu Klientów może mieć chęć zamówienia towaru z odbiorem osobistym jeszcze tego samego dnia. To Twoja szansa. Zadbana wizytówka Google z aktualnymi danymi, postami i informacjami o promocjach może zwiększyć sprzedaż w okolicy siedziby Twojej firmy. Co ważne, usługa jest darmowa, więc nie daj się oszukać. Dodatkowo, opinie zamieszczane tam przez Lokalnych Przewodników zwiększą wiarygodność Twojej marki. Jak walczyć o pozytywne recenzje w Wizytówce Google? Przeczytaj na naszym blogu.

Wpisy w grupach FB, LinkedIn i Quora

Pamiętasz jeszcze fora internetowe? Dla Millenialsów to coś niewyobrażalnego, prawie jak telegazeta, a jednak do dziś fora internetowe przetrwały. Tyle, że w zupełnie innej formie. Ich odpowiednikiem są grupy zainteresowań na Facebooku i LinkedIn. A do tego serwis Quora, który jest jednym wielkim, światowym forum.

Jak zwiększyć ruch - Google Alerts
W researchu, wyszukiwaniu wpisów i artykułów w sieci na dany temat może pomóc Ci darmowe narzędzie od Google, Alerts, ale także polski Brand24. Dzięki tym narzędziom łatwiej trafisz na przestrzeń w sieci, gdzie w odpowiednim kontekście, z klasą i z pomysłem możesz wspomnieć o swoich produktach.

Więcej ruchu organicznego w sklepie internetowym

Sposobów na więcej odwiedzin Twojego sklepu jest mnóstwo. Pamiętaj, że walka o pierwsze 10 pozycji w Google trwa, a tylko te realnie się liczą.

Jak samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie online?

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania to więcej ruchu organicznego i więcej konwersji, a finalnie więcej pieniędzy na firmowym koncie. Ten algorytm brzmi świetnie, prawda? Więc do dzieła! Jeśli to Twoje pierwsze kroki w e-commerce, tym bardziej trzymamy kciuki!

FAQ

Przede wszystkim pomoże Ci w tym bezpłatne narzędzie, Google Analytics. Do tego Google Search Console. Dla zaawansowanych analityków przydadzą się także narzędzia mierzące widoczność i wspomagające analizę np. słów kluczowych: Senuto, SEMstorm lub SEMrush.

Tak, im lepiej stworzona i zoptymalizowana jest konkretna zakładka produktowa, im lepsze są opisy i zdjęcia produktów, tym Twój sklep ma szanse na lepsze pozycje w Google, a co za tym idzie, większy ruch na stronie WWW.

Tak, dobre opisy produktów, blog posty i poradniki, inspiracje i pomysły dla Twoich potencjalnych Klientów, podcasty, kanał i vlogi na YouTube – to wszystko, dobrze przygotowane i odpowiednio promowane, sprawia, że content marketing to narzędzia prosprzedażowe, które zwiększają ruch na Twojej stronie WWW.

(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.