.animate-view{opacity: 1 !important;}

Analiza widoczności w Senuto

5min.

Komentarze:0

Analiza widoczności w Senutod-tags
24 września 2020
Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

5min.

Komentarze:0

Czym jest Senuto?

Senuto to narzędzie analityczne, umożliwiające kontrolę działań SEO podejmowanych na stronie internetowej. Za pośrednictwem tej platformy możliwe jest podjęcie szczegółowej oceny publikowanych treści oraz przyjęcie odpowiedniej strategii optymalizacyjnej. Wszystko to przy wykorzystaniu o big data, a także machine learning.

Analiza widoczności w Senuto

Omawiane narzędzie pozwala jego użytkownikom na monitorowanie widoczności strony internetowej na podstawie wszystkich fraz, po wpisaniu których domena pojawia się w Google. Ocena ta jest podejmowana w oparciu o bazę Senuto gromadzącą słowa kluczowe, których wyszukiwanie w sieci powoduje pojawienie się w wynikach badanej przez nas strony. Co więcej, dokonując tego typu badań można także wygenerować raport umożliwiający analizę otrzymanych wyników. Historia widoczności w Senuto Wśród dostępnych statystyk, jako pierwsze wyświetlają się informacje na temat historii widoczności. Na tę część składają się między innymi frazy, dzięki którym domena podczas ostatniego pomiaru zajmowała odpowiednio miejsca w pierwszej trójce, dziesiątce oraz pięćdziesiątce wyników wyszukiwania. Dodatkowo, można znaleźć w tej sekcji widoczność strony, która obliczana jest na podstawie szacowanego miesięcznego ruchu organicznego. Ekwiwalent reklamowy informuje użytkownika, jaką kwotę należy przeznaczyć miesięcznie na reklamę w Google Ads, aby osiągnąć wyniki na równi do tych generowanych przez działania SEO. Ostatni czynnik, który znajduje się na tym etapie, to ranking kategorii. Informuje on o miejscu przyznanym w kategorii tematycznej, do której przypisana została domena. Popularność strony może być także sprawdzana za pomocą wykresu widoczności. Wykres ten pokazuje, jaką widoczność miała witryna internetowa w ustalonym okresie. To bardzo przydatne narzędzie, które ukazuje tendencje, jakich doświadcza analizowana strona każdego dnia. Wykres widoczności w Senuto

Co daje analiza widoczności?

Korzystanie z analizy widoczności przydatne jest przede wszystkim przedsiębiorstwom, które prowadzą działalność w głównej mierze w sieci. Szczególnie dotyczy to sklepów internetowych, blogerów oraz marek i influenceraów bazujących w głównej mierze na działalności w mediach społecznościowych. Za sprawą analizy widoczności działania podejmowane przez użytkownika mogą przestać przypominać błądzenie po omacku. Senuto umożliwia między innymi poznanie skuteczności słów kluczowych, na jakie wyświetla się dana strona internetowa, a także pozwala sprawdzić jak radzi sobie konkurencja.

Jak monitorować widoczność strony w Senuto?

Senuto oferuje monitorowanie słów kluczowych za sprawą dwóch trybów - dziennego oraz tygodniowego. Analiza ta dotyczy 101 milionów fraz znajdujących się w systemie. W przypadku pomiaru tygodniowego monitorowanie obejmuje frazy wyszukiwane minimum dziesięciokrotnie w ciągu tygodnia. Takich słów kluczowych w bazie Senuto znajduje się aż 19 milionów. Natomiast pomiar miesięczny odnosi się do fraz, które w ciągu miesiąca osiągają powyżej 50 wyszukiwań. Ich baza liczy 2,5 miliona fraz. Równie istotna jest ilość fraz, na których wyświetla się analizowana strona. W parze z rosnącą liczebnością słów kluczowych powinna iść ich tematyka, która pokrywa się z działalnością strony i wyszukiwaniami potencjalnych klientów. Wzrost na wykresie informuje właściciela strony, że jego działania prowadzone w Internecie dostrzegane są po wpisaniu coraz większej ilości słów. Osiągając coraz lepsze wyniki w sieci, można zestawić je z konkurencją i wdrożyć działania umożliwiające lepsze pozycjonowanie.

Co robić w przypadku spadków widoczności?

Spadki widoczności, choć kojarzą się negatywnie, to nie zawsze muszą być powodem do zmartwień. Jeśli takie wystąpią w przypadku obserwowanej strony, to pierwszym działaniem powinna być analiza słów kluczowych, po wpisaniu których witryna przestała wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Niekiedy gorsze pozycje fraz nie przekładają się na spadek ruchu organicznego. Powodem tego może być niskie generowanie ruchu przez frazy, na których odnotowano spadek. Przyczyną spadków pozycji niektórych słów kluczowych mogą też być działania podejmowane przez Google jak chociażby zmiany algorytmu.

Sezonowość strony internetowej

Wahania związane z popularnością strony mogą zależeć od sezonowości. Senuto umożliwia w swoich analizach obserwację zmian, które mogą wystąpić w ruchu przy uwzględnieniu obecnych pozycji, na których znajduje się witryna. Pomóc w tym mogą dwa wykresy słupkowy oraz liniowy. Ten pierwszy pokazuje użytkownikowi odchylenia od średniej, które wystąpiły w danym miesiącu. W przypadku wykresu liniowego mamy do czynienia z pełnym potencjałem słów, na których strona widoczna jest w top 10 w danym miesiącu. Sezonowość witryny w Senuto

Rozkład pozycji

Sekcja pozycji w Senuto pozwala na sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe wyświetla się dana domena. Oprócz raportu istnieje także możliwość obserwacji wykresu, na którym przedstawiona jest ilość fraz występujących na poszczególnych pozycjach. Wykres ten można poszerzać o wyniki konkurencji, dokonując jednocześnie porównania widoczności poszczególnych witryn. Rozkład pozycji Senuto

Kanibalizacja słów kluczowych

Narzędzie Senuto umożliwia także użytkownikom sprawdzenie, czy poszczególne podstrony są zoptymalizowane na te same słowa kluczowe, a także czy posiadają zbliżone do siebie treści. Zjawisko to określa się mianem kanibalizacji. W takich przypadkach roboty Google mają trudności ze zidentyfikowaniem właściwej strony, która znajduje się pod daną frazą. Kanibalizacja w Senuto mierzona jest w dwóch wariantach dziennym oraz tygodniowym. Kanibalizacja słów kluczowych Wśród głównych przyczyn powstawania kanibalizacji można wyróżnić:
  • występowanie kilku podobnych stron, kategorii, tagów;
  • brak odpowiedniej liczby kategorii;
  • tworzenie treści na zbliżone do siebie tematy;
  • wykorzystywanie takich samych anchorów do pozyskiwania linków wewnętrznych oraz zewnętrznych.
Występowanie w obrębie strony internetowej dużej ilości kanibalizujących się podstron przyczynia się do spadku efektywności działań SEO, a co za tym idzie, Google ma problemy z identyfikacją pozycjonowania stron na poszczególne słowa kluczowe. W konsekwencji może to doprowadzić do utraty pozycji fraz, a także do utraty ruchu w obrębie witryny. Analiza tego zjawiska w Senuto i zastosowanie odpowiednich działań mogą przełożyć się do poprawy wyników popularności strony internetowej.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest zawsze niezwykle istotna. Podobnie wygląda to w przypadku rywalizacji internetowej. Korzystając już ze wspomnianej wcześniej analizy można sprawdzić, na jakie frazy wyświetlają się strony naszych konkurentów. To okazja do analizy wyników, które generują wysokie pozycje w przypadku branżowego otoczenia. W ten sposób można starać się o wyświetlanie strony na nowe frazy. Senuto pozwala także na sprawdzenie, które dokładnie słowa kluczowe dają naszej stronie internetowej przewagę nad dostępną konkurencją i na które zwrócić uwagę podczas generowania kolejnych treści. Analiza konkurencji Senuto

Korzyści wynikające z analizy widoczności w Senuto

Wykorzystywanie analizy widoczności w Senuto może prowadzić do wielu pozytywnych odkryć. Narzędzie to umożliwia analizę wszystkich słów kluczowych, na jakich strona pojawia się w Google. To skuteczny pomiar, który pozwala na wyciągnięcie dokładnych wniosków z występujących wzrostów i spadków. Korzystając z Senuto użytkownik otrzymuje pewność, że wszystkie dane są każdego dnia aktualizowane. Korzyścią z pewnością jest również zestawienie osiąganych wyników na podstawie obecnej w internecie konkurencji. Narzędzie pozwala także na wyświetlanie historię widoczności witryny, dzięki czemu można analizować podjęte działania w długim okresie.

Analiza widoczności w Senuto to przydatne rozwiązanie

Jak można zaobserwować Senuto to niezwykle praktyczne narzędzie, które pozwala na dokładną obserwację widoczności strony. Przeprowadzone za jego pośrednictwem analizy umożliwiają w niezwykle prosty sposób prowadzenie usprawnień na stronie internetowej. Co więcej, możemy poznać w czym tkwi sekret popularności naszej konkurencji zestawiając ją z naszą witryną. Dzięki analizie widoczności w Senuto pozbędziesz się wszelkich mankamentów, które ograniczają Twoją rozpoznawalność w sieci.
Autor
Autor
Przemek

Autor
Autor
Przemek

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022