Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Ostatnio na naszym blogu: Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Czym jest Senuto?

Senuto to narzędzie analityczne, umożliwiające kontrolę działań SEO podejmowanych na stronie internetowej. Za pośrednictwem tej platformy możliwe jest podjęcie szczegółowej oceny publikowanych treści oraz przyjęcie odpowiedniej strategii optymalizacyjnej. Wszystko to przy wykorzystaniu o big data, a także machine learning.

Analiza widoczności w Senuto

Omawiane narzędzie pozwala jego użytkownikom na monitorowanie widoczności strony internetowej na podstawie wszystkich fraz, po wpisaniu których domena pojawia się w Google. Ocena ta jest podejmowana w oparciu o bazę Senuto gromadzącą słowa kluczowe, których wyszukiwanie w sieci powoduje pojawienie się w wynikach badanej przez nas strony. Co więcej, dokonując tego typu badań można także wygenerować raport umożliwiający analizę otrzymanych wyników.

Historia widoczności w Senuto

Wśród dostępnych statystyk, jako pierwsze wyświetlają się informacje na temat historii widoczności.

Na tę część składają się między innymi frazy, dzięki którym domena podczas ostatniego pomiaru zajmowała odpowiednio miejsca w pierwszej trójce, dziesiątce oraz pięćdziesiątce wyników wyszukiwania. Dodatkowo, można znaleźć w tej sekcji widoczność strony, która obliczana jest na podstawie szacowanego miesięcznego ruchu organicznego. Ekwiwalent reklamowy informuje użytkownika, jaką kwotę należy przeznaczyć miesięcznie na reklamę w Google Ads, aby osiągnąć wyniki na równi do tych generowanych przez działania SEO. Ostatni czynnik, który znajduje się na tym etapie, to ranking kategorii. Informuje on o miejscu przyznanym w kategorii tematycznej, do której przypisana została domena.

Popularność strony może być także sprawdzana za pomocą wykresu widoczności. Wykres ten pokazuje, jaką widoczność miała witryna internetowa w ustalonym okresie. To bardzo przydatne narzędzie, które ukazuje tendencje, jakich doświadcza analizowana strona każdego dnia.

Wykres widoczności w Senuto

Co daje analiza widoczności?

Korzystanie z analizy widoczności przydatne jest przede wszystkim przedsiębiorstwom, które prowadzą działalność w głównej mierze w sieci. Szczególnie dotyczy to sklepów internetowych, blogerów oraz marek i influenceraów bazujących w głównej mierze na działalności w mediach społecznościowych. Za sprawą analizy widoczności działania podejmowane przez użytkownika mogą przestać przypominać błądzenie po omacku. Senuto umożliwia między innymi poznanie skuteczności słów kluczowych, na jakie wyświetla się dana strona internetowa, a także pozwala sprawdzić jak radzi sobie konkurencja.

Jak monitorować widoczność strony w Senuto?

Senuto oferuje monitorowanie słów kluczowych za sprawą dwóch trybów – dziennego oraz tygodniowego. Analiza ta dotyczy 101 milionów fraz znajdujących się w systemie. W przypadku pomiaru tygodniowego monitorowanie obejmuje frazy wyszukiwane minimum dziesięciokrotnie w ciągu tygodnia. Takich słów kluczowych w bazie Senuto znajduje się aż 19 milionów. Natomiast pomiar miesięczny odnosi się do fraz, które w ciągu miesiąca osiągają powyżej 50 wyszukiwań. Ich baza liczy 2,5 miliona fraz.

Równie istotna jest ilość fraz, na których wyświetla się analizowana strona. W parze z rosnącą liczebnością słów kluczowych powinna iść ich tematyka, która pokrywa się z działalnością strony i wyszukiwaniami potencjalnych klientów. Wzrost na wykresie informuje właściciela strony, że jego działania prowadzone w Internecie dostrzegane są po wpisaniu coraz większej ilości słów. Osiągając coraz lepsze wyniki w sieci, można zestawić je z konkurencją i wdrożyć działania umożliwiające lepsze pozycjonowanie.

Co robić w przypadku spadków widoczności?

Spadki widoczności, choć kojarzą się negatywnie, to nie zawsze muszą być powodem do zmartwień. Jeśli takie wystąpią w przypadku obserwowanej strony, to pierwszym działaniem powinna być analiza słów kluczowych, po wpisaniu których witryna przestała wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Niekiedy gorsze pozycje fraz nie przekładają się na spadek ruchu organicznego. Powodem tego może być niskie generowanie ruchu przez frazy, na których odnotowano spadek. Przyczyną spadków pozycji niektórych słów kluczowych mogą też być działania podejmowane przez Google jak chociażby zmiany algorytmu.

Sezonowość strony internetowej

Wahania związane z popularnością strony mogą zależeć od sezonowości. Senuto umożliwia w swoich analizach obserwację zmian, które mogą wystąpić w ruchu przy uwzględnieniu obecnych pozycji, na których znajduje się witryna. Pomóc w tym mogą dwa wykresy słupkowy oraz liniowy. Ten pierwszy pokazuje użytkownikowi odchylenia od średniej, które wystąpiły w danym miesiącu. W przypadku wykresu liniowego mamy do czynienia z pełnym potencjałem słów, na których strona widoczna jest w top 10 w danym miesiącu.

Sezonowość witryny w Senuto

Rozkład pozycji

Sekcja pozycji w Senuto pozwala na sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe wyświetla się dana domena. Oprócz raportu istnieje także możliwość obserwacji wykresu, na którym przedstawiona jest ilość fraz występujących na poszczególnych pozycjach. Wykres ten można poszerzać o wyniki konkurencji, dokonując jednocześnie porównania widoczności poszczególnych witryn.

Rozkład pozycji Senuto

Kanibalizacja słów kluczowych

Narzędzie Senuto umożliwia także użytkownikom sprawdzenie, czy poszczególne podstrony są zoptymalizowane na te same słowa kluczowe, a także czy posiadają zbliżone do siebie treści. Zjawisko to określa się mianem kanibalizacji. W takich przypadkach roboty Google mają trudności ze zidentyfikowaniem właściwej strony, która znajduje się pod daną frazą. Kanibalizacja w Senuto mierzona jest w dwóch wariantach dziennym oraz tygodniowym.

Kanibalizacja słów kluczowych

Wśród głównych przyczyn powstawania kanibalizacji można wyróżnić:

  • występowanie kilku podobnych stron, kategorii, tagów;
  • brak odpowiedniej liczby kategorii;
  • tworzenie treści na zbliżone do siebie tematy;
  • wykorzystywanie takich samych anchorów do pozyskiwania linków wewnętrznych oraz zewnętrznych.

Występowanie w obrębie strony internetowej dużej ilości kanibalizujących się podstron przyczynia się do spadku efektywności działań SEO, a co za tym idzie, Google ma problemy z identyfikacją pozycjonowania stron na poszczególne słowa kluczowe. W konsekwencji może to doprowadzić do utraty pozycji fraz, a także do utraty ruchu w obrębie witryny. Analiza tego zjawiska w Senuto i zastosowanie odpowiednich działań mogą przełożyć się do poprawy wyników popularności strony internetowej.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest zawsze niezwykle istotna. Podobnie wygląda to w przypadku rywalizacji internetowej. Korzystając już ze wspomnianej wcześniej analizy można sprawdzić, na jakie frazy wyświetlają się strony naszych konkurentów. To okazja do analizy wyników, które generują wysokie pozycje w przypadku branżowego otoczenia. W ten sposób można starać się o wyświetlanie strony na nowe frazy.

Senuto pozwala także na sprawdzenie, które dokładnie słowa kluczowe dają naszej stronie internetowej przewagę nad dostępną konkurencją i na które zwrócić uwagę podczas generowania kolejnych treści.

Analiza konkurencji Senuto

Korzyści wynikające z analizy widoczności w Senuto

Wykorzystywanie analizy widoczności w Senuto może prowadzić do wielu pozytywnych odkryć. Narzędzie to umożliwia analizę wszystkich słów kluczowych, na jakich strona pojawia się w Google. To skuteczny pomiar, który pozwala na wyciągnięcie dokładnych wniosków z występujących wzrostów i spadków. Korzystając z Senuto użytkownik otrzymuje pewność, że wszystkie dane są każdego dnia aktualizowane. Korzyścią z pewnością jest również zestawienie osiąganych wyników na podstawie obecnej w internecie konkurencji. Narzędzie pozwala także na wyświetlanie historię widoczności witryny, dzięki czemu można analizować podjęte działania w długim okresie.

Analiza widoczności w Senuto to przydatne rozwiązanie

Jak można zaobserwować Senuto to niezwykle praktyczne narzędzie, które pozwala na dokładną obserwację widoczności strony. Przeprowadzone za jego pośrednictwem analizy umożliwiają w niezwykle prosty sposób prowadzenie usprawnień na stronie internetowej. Co więcej, możemy poznać w czym tkwi sekret popularności naszej konkurencji zestawiając ją z naszą witryną. Dzięki analizie widoczności w Senuto pozbędziesz się wszelkich mankamentów, które ograniczają Twoją rozpoznawalność w sieci.

FAQ

Tak, Senuto to narzędzie płatne, które oferuje zróżnicowane możliwości w zależności od wybranego rozliczenia usługi. W przypadku płatności miesięcznej można nabyć podstawowy pakiet już od 39 złotych. Znajdują się w nim omawiana w artykule analiza widoczności (z ograniczeniem 100 fraz na raport), baza słów kluczowych (z ograniczeniem 100 wyników na raport), a także monitoring pozycji (dla 20 monitorowanych fraz). Pozostałe pakiety wraz ze wzrostem ceny oferują większe limity, dostęp do narzędzi i możliwość integracji z wieloma aplikacjami. Istnieje również darmowa 14-dniowa wersja próbna, podczas której można sprawdzić funkcjonalność tego narzędzia.

Przede wszystkim wyniki cotygodniowej analizy umożliwiają śledzenie pozycji poszczególnych fraz na bieżąco. Dzięki temu można poznać specyfikę wszystkich fraz oraz trendy ich widoczności w Google. To dostęp do 19 milionów słów kluczowych, które pojawiają się w polskiej wyszukiwarce Google. W ten sposób można obserwować w każdy poniedziałek najnowsze wyniki poszczególnych fraz i odpowiednio reagować na zachodzące zmiany w pozycjach. Możemy dowiedzieć się, jakie są mocne i słabe cechy nasze oraz konkurencji. Narzędzie pozwoli również na analizę klientów, z jakimi współpracują konkurenci. Posiadając co tydzień wyniki, można przyjąć strategię oraz rodzaj komunikacji, którymi będzie kierować się nasza firma i jednocześnie określić odpowiednią grupę docelową.

Oczywiście! Taką możliwość daje monitoring. Funkcja ta umożliwia codzienną analizę, na jakich słowach kluczowych pojawia się nasza witryna w wyszukiwarce Google. Monitoring w porównaniu z analizą widoczności stale oferuje aktualne dane za sprawą bazy słów kluczowych, które aktualizują się każdego dnia. Usługa ta oferuje również dotychczasową historię widoczności, liczbę fraz znajdujących się w TOP 3, TOP 10 oraz TOP 50. W przypadku połączenia monitoringu z kontami w Google Analytics oraz Google Search Console można zobaczyć liczbę sesji, a także średnią pozycję obserwowanych przez nas fraz.

Wybór pakietu zależy w głównej mierze od naszych oczekiwań oraz możliwości finansowych. W przypadku podstawowego zestawu Small Business dedykowanemu firmom, które decydują się na przejście do Internetu, otrzymujemy podstawowe funkcjonalności z zakresu analizy słów kluczowych, monitoringu pozycji oraz bazy dostępnych fraz. Pakiet Plus to z kolei oferta dedykowana freelancerom, start-upom oraz specjalistom ds. digital marketingu. Decydując się na niego, zyskujemy większy limit na możliwości znane dotychczas z podstawowego pakietu. Najczęściej wybieranym zestawem zdaniem Senuto jest pakiet Premium. Dotyczy on głównie małych i średnich przedsiębiorstw oraz małych agencji e-commerce. Oprócz znanych z poprzednich pułapów funkcjonalności otrzymujemy dostęp do narzędzi oraz możliwość integracji z narzędziami takimi jak Google Search Console, Google Analytics, czy też Slack. Najdroższą obecnie ofertą jest pakiet Advanced, który skierowany jest z myślą o agencjach, dużych przedsiębiorstwach e-commerce oraz firm, które są szczególnie obecne w Google. Jak widać Senuto oferuje wiele możliwości dla podmiotów o różnych rozmiarach. Niezależnie od tego, czy jesteś freelancerem, czy może dużą agencją posiadającą wielu klientów, narzędzie to znacząco usprawni Twoją dotychczasową pracę.

(3)
Autor
Junior SEO Specialist - Przemek

Junior SEO Specialist

Do zespołu SEO w Delante dołączył w listopadzie 2019. Obecnie student drugiego stopnia na kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa. W SEO podoba mu się fakt, że każdego dnia potrafi go zaskoczyć. Uwielbia słuchać muzyki niemal w każdej postaci. Od dziecka jest sportowym pasjonatem, czego potwierdzeniem są godziny spędzone na oglądaniu wydarzeń sportowych. Marzy, by w przyszłości zostać testerem słodyczy, póki co zajmuje się tym nieodpłatnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Słyszałeś o pozycjonowaniu w Google? Masz świadomość, że konkurujące z Tobą firmy inwestują w takie działania i w związku z tym ich strony pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych na istotne dla Ciebie frazy? Dzięki temu marki te prawdopodobnie docierają do wielu klientów. Mimo tej wiedzy boisz się inwestować w SEO? Czy masz się przed czym wzbraniać? Sprawdziliśmy, dlaczego przedsiębiorcy obawiają się SEO.

Czytaj więcej
Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Działania SEO to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Jednym z nich bez wątpienia są treści publikowane na stronie wraz z odpowiednią optymalizacją. Aby ułatwić sobie to zadanie, można wykorzystać różnorodne narzędzia, które usprawnią tworzenie treści i polepszą ich jakość pod kątem SEO. Jednym z nich jest edytor tekstów oferowany przez narzędzie Semstorm. Sprawdzimy, czy warto z niego korzystać!

Czytaj więcej