Aplikacje AI: 15 najlepszych narzędzi do pracy w marketingu

Jakie AI apps mogą znacząco wspomóc działania marketingowe?
HubSpot świetnie sobie radzi z wykorzystaniem funkcji AI do automatyzacji e-mail marketingu, personalizacji treści i analizy danych. Automatyzacja to podstawa – dzięki niej marketerzy mogą lepiej segmentować swoją bazę klientów i dostarczać trafne treści na odpowiednim etapie procesu zakupowego. Efekt? Większe zaangażowanie, więcej konwersji.
Nie wierzysz w te wszystkie wielkie słowa? Całkiem to rozumiemy. I, jak się okazuje, HubSpot też. Dlatego możesz zdecydować się na demo. Nie są to darmowe aplikacje AI, ale biorąc pod uwagę, ile mogą wnieść do Twojego biznesu – warto o tym myśleć jako o inwestycji.
Marketo Engage to platforma do automatyzacji marketingu, której AI przydaje się do analizy danych i optymalizacji kampanii marketingowych. Marketo pomoże Ci lepiej zrozumieć zachowania klientów, co z kolei przełoży się na tworzenie bardziej efektywnych strategii marketingowych. Dane behawioralne, analizy predyktywne, szybka uatomatyzacja – Adobe dzwoniło i mówi, że warto!
Dla tych, dla których podstawowe zalety Salesforce to za mało, marka przygotowała zestaw wbudowanych narzędzi AI. To zaawansowane funkcje analizy danych, prognozowania sprzedaży i personalizacji treści. Podejmuj świadome decyzje marketingowe z najlepszymi aplikacjami AI!
To narzędzie AI do tworzenia treści, które umożliwia marketerom szybkie generowanie wysokiej jakości tekstów na różne tematy. Pisanie artykułów i postów w mediach społecznościowych staje się szybsze i bardziej efektywne, oczywiście jeśli tylko wiesz, co tam wpisać, żeby wyprodukować dobre treści. Warto pamiętać o pewnych praktykach związanych z ograniczonym zaufaniem do AI, np. o własnym researchu. Ale gdy to już za Tobą, a prompty nie są Ci niczym obcym, Jasper może pomóc w generowaniu ciekawych wpisów.
Phrasee to narzędzie AI, które specjalizuje się w generowaniu efektywnych treści marketingowych, takich jak e-maile, nagłówki i posty w mediach społecznościowych. Phrasee wykorzystuje swoje zaawansowane algorytmy do tego, aby tworzyć nadzwyczaj dopasowane treści, które zwiększają wskaźniki otwarć i klikalności. Potrzebujesz sporo danych, by wykorzystać maksimum potencjału tego narzędzia, ale warto.
Poznaj narzędzie do analizy mediów społecznościowych do monitorowania i analizowania aktywności w mediach społecznościowych. Dzięki Hootsuite Insights poznasz powiązania między tym, co piszesz, i tym, jak reagują użytkownicy. Dzięki temu dostaniesz właśnie te “insights”, o których mowa w opisie narzędzia, i lepiej zrozumiesz, które treści rezonują z odbiorcami, a które lepiej sobie odpuścić, by optymalizować swoje strategie w mediach społecznościowych.
Jeśli szuaksz narzędzia do analizy konkurencji, które użyje możliwości AI do monitorowania działań i zautomatyzowanego dostarczania Ci cennych informacji, które mogą pomóc w opracowywaniu skuteczniejszych strategii marketingowych, spodoba Ci się Crayon! Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi i reaguj na zmiany, zanim zrobi to Twoja konkurencja.
Jak widzisz, Crayon mocno pozycjonuje się na aplikację AI stawiającą na efektywność:
Optimizely to całkiem sprytne i pomocne narzędzie do testowania A/B. Aspekt AI służy tutaj do wspierania optymalizacji stron internetowych i kampanii marketingowych. Jeśli nie wiesz, który wariant Title będzie wyglądać lepiej, albo które copy na stronę główną wybrać (a może nawet wahasz się nad całą kampanią produktową), z Optimizely porównasz różne wersje kampanii, by wybrać tę, która pasuje najlepiej.
Chcesz szybko i efektywnie odpowiadać na pytania klientów? Wypróbuj Drift. To narzędzie do marketingu konwersacyjnego, które bez trudu zautomatyzuje interakcje z klientami na stronach internetowych. Oczywiście nie jest to jedyna możliwość, ale zdecydowanie warta Twojej uwagi.
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy byli inni (kulturowe nawiązanie do słynnego tatuażu, tak, to ono), ani gdybyśmy nie wspomnieli tu o popularnym programie od Open AI. W Delante korzystamy z niego nie tyle do generowania treści, co do automatyzacji różnych procesów, bo wersja 4.0 pozwala na naprawdę rozbudowaną interpretację promptów. A w połączeniu z API ChatGPT staje się w rękach marketera zdecydowanie czymś więcej niż ułatwieniem w pisaniu artykułów. Zobacz, jak wykorzystać ChatGPT do analizy fraz kluczowych!
O marketingu trochę już było, ale w ogóle nie poruszyliśmy jeszcze tematu aplikacji AI, które pomogą Ci w obróbce zdjęć. To ruszamy!
Narzędzia AI do edycji zdjęć każdego dnia zmieniają sposób, w jaki tworzymy i edytujemy obrazy – czy tego chcemy, czy nie. Oczywiście równolegle toczą się liczne spory na tle prawnym, a artyści (nie tylko digitalowi) wnoszą sprzeciw względem nieuprawnionego wykorzystywania ich dzieł do trenowania AI. Ale o tym więcej pisaliśmy w naszym artykule Prawa autorskie a AI. Jeśli wiesz, że chcesz generować grafiki z AI, poniżej kilka aplikacji, które Ci w tym pomogą. Wśród najpopularniejszych aplikacji AI do edycji zdjęć znajdują się Photoleap firmy Lightricks, Prisma oraz MyPaint. Każda z tych aplikacji pomoże Ci edytować i zmieniać zdjęcia (nie tworzyć je od zera – o generowaniu zdjęć z AI pisaliśmy w innym artykule, polecamy go Twojej uwadze!).
Photoleap to aplikacja AI do edycji zdjęć, które przyda się każdemu marketerowi. Użytkownicy mogą:
Aplikacja zapewnia również nieco bardziej zaawansowane funkcje, takie jak:
Dzięki sztucznej inteligencji Prisma potrafi naśladować style konkretnych artystów. Na przykład? Filtry aplikacji Prisma naśladują style takich artystów jak Pablo Picasso czy Edvard Munch, pozwalając użytkownikom na tworzenie unikalnych i inspirujących obrazów. To narzędzie jest idealne dla wszystkich, którzy chcą dodać artystyczny charakter swoim fotografiom.
MyPaint to darmowa aplikacja do rysowania, ale została wzbogacona o praktyczne funkcje AI wspomagające twórców w tworzeniu bardzo szczegółowych, autentycznych obrazów cyfrowych. Jedna z największych zalet to rozbudowana personalizacja pędzli, która pozwala artystom na dostosowanie narzędzi do swoich potrzeb (jeśli korzystasz z tabletu, np. Apple iPad, dobrą alternatywą będzie tu program Procreate, który, choć pozbawiony rozbudowanych funkcji AI, radzi sobie świetnie).
Słyszałeś już o Adobe Podcasts? A może gdzieś trafiłeś na reklamę Auphonic i zastanawiasz się, na ile takie aplikacje AI pracujące z dźwiękiem mogą zautomatyzować twoje działania marketingowe? W końcu automatyczne usuwanie szumów tła, wyrównanie głośności czy poprawienie jakości nagrania to ogromne zalety!
Adobe Podcasts potrafi poprawiać klarowność, jakość mowy. Narzędzie jest dostępne w darmowej wersji beta, możesz więc wypróbować je całkowicie za darmo.
To praktyczne narzędzie automatycznie dostosowuje poziomy głośności, aby spełniały różne standardy emisji. Opcje edycji dostępne w aplikacji sprawiają, że poprawianie jakości dźwięku Twoich podcastów nie będzie już tak nużące! Co więcej – 2 godziny miesięcznie są darmowe.
Do najpopularniejszych aplikacji AI i narzędzi zaliczymy:
Tak, My Paint oferuje opcje animacji.
Najpopularniejsze aplikacje AI do edycji zdjęć to Photoleap, Prisma, MyPaint. Możesz wypróbować je wszystkie i znaleźć najlepszą dla siebie!
Chat GPT-4 oferuje funkcje wspierania tworzenia oryginalnych treści, odpowiadania na pytania oraz optymalizacji SEO. Można go wykorzystać do wielu zadań związanych z treściami online. Może przeszukiwać internet, np. podane strony WWW.
Otter.ai wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do transkrypcji mówionych słów na tekst pisany w czasie rzeczywistym oraz oferuje funkcje rozpoznawania głośników. Dzięki temu możesz szybko przekształcić mowę w tekst i rozpoznać, kto jest mówcą.
ELSA Speak pomaga doskonalić umiejętności mówienia po angielsku poprzez różnorodne aktywności i spersonalizowane informacje zwrotne. Pozwala użytkownikom rozwijać płynność w mówieniu.