.animate-view{opacity: 1 !important;}

Aplikacje AI: 15 najlepszych narzędzi do pracy w marketingu

7min.

Komentarze:0

Aplikacje AI: 15 najlepszych narzędzi do pracy w marketingud-tags
20 lipca 2024
Szukasz najciekawszych aplikacji AI, które ułatwią Ci codzienne zadania w pracy i zwiększą produktywność? Doskonale się składa, bo w tym wpisie przedstawimy 10 najlepszych narzędzi AI, które musisz znać. Te aplikacje pomogą Ci zarządzać czasem, edytować zdjęcia, generować treści i wnieść marketing na nowy poziom.

7min.

Komentarze:0

Najlepsze aplikacje AI. Dlaczego chcemy przedstawić Ci ten temat?

  • Aplikacje AI znacząco ułatwiają codzienne życie: automatyzują zarządzanie domem, proponują asystentów głosowych (Siri, Asystent Google) i wiele więcej. Ale ta “prywatna” sfera to dopiero początek, bo…
  • Narzędzia AI do edycji zdjęć i generowania obrazów, takie jak Photoleap, Prisma i DALL-E zmieniają sposób patrzenia na współczesny marketing. Stawiają na kreatywność, ułatwiają Ci przekształcanie tekstu w obrazy i tworzenie szytych na miarę grafik.
  • Programy stworzone do transkrypcji, tłumaczeń i tworzenia treści (generatywne AI), takie jak Chat GPT-4, Otter.ai czy Jasper automatyzują i przyspieszają proces tworzenia i zarządzania treścią, zwiększając efektywność pracy w wielu branżach.
  • Nie, narzędzia i aplikacje AI nie są idealne – ale jednocześnie jako specjalista nie powinieneś obok nich przejść obojętnie.

Najlepsze aplikacje AI w marketingu. Jak mogą pomóc?

Współczesny marketing często korzysta z zaawansowanych narzędzi AI przede wszystkim ze względu na optymalizację ksoztów. Sztuczna inteligencja w końcu umożliwia automatyzację, personalizację i analizę danych na niespotykaną wcześniej skalę.

Jakie AI apps mogą znacząco wspomóc działania marketingowe?

HubSpot

HubSpot świetnie sobie radzi z wykorzystaniem funkcji AI do automatyzacji e-mail marketingu, personalizacji treści i analizy danych. Automatyzacja to podstawa – dzięki niej marketerzy mogą lepiej segmentować swoją bazę klientów i dostarczać trafne treści na odpowiednim etapie procesu zakupowego. Efekt? Większe zaangażowanie, więcej konwersji.

Nie wierzysz w te wszystkie wielkie słowa? Całkiem to rozumiemy. I, jak się okazuje, HubSpot też. Dlatego możesz zdecydować się na demo. Nie są to darmowe aplikacje AI, ale biorąc pod uwagę, ile mogą wnieść do Twojego biznesu – warto o tym myśleć jako o inwestycji.

Źródło: https://offers.hubspot.com/crm-platform-demo

Marketo

Marketo Engage to platforma do automatyzacji marketingu, której AI przydaje się do analizy danych i optymalizacji kampanii marketingowych. Marketo pomoże Ci lepiej zrozumieć zachowania klientów, co z kolei przełoży się na tworzenie bardziej efektywnych strategii marketingowych. Dane behawioralne, analizy predyktywne, szybka uatomatyzacja – Adobe dzwoniło i mówi, że warto!

Źródło: https://business.adobe.com/pl/products/marketo/adobe-marketo.html

Salesforce Einstein

Dla tych, dla których podstawowe zalety Salesforce to za mało, marka przygotowała zestaw wbudowanych narzędzi AI. To zaawansowane funkcje analizy danych, prognozowania sprzedaży i personalizacji treści. Podejmuj świadome decyzje marketingowe z najlepszymi aplikacjami AI!

Źródło: https://www.salesforce.com/artificial-intelligence/

Jasper

To narzędzie AI do tworzenia treści, które umożliwia marketerom szybkie generowanie wysokiej jakości tekstów na różne tematy. Pisanie artykułów i postów w mediach społecznościowych staje się szybsze i bardziej efektywne, oczywiście jeśli tylko wiesz, co tam wpisać, żeby wyprodukować dobre treści. Warto pamiętać o pewnych praktykach związanych z ograniczonym zaufaniem do AI, np. o własnym researchu. Ale gdy to już za Tobą, a prompty nie są Ci niczym obcym, Jasper może pomóc w generowaniu ciekawych wpisów.

Źródło: https://www.jasper.ai/free-trial

Phrasee (Jacquard)

Phrasee to narzędzie AI, które specjalizuje się w generowaniu efektywnych treści marketingowych, takich jak e-maile, nagłówki i posty w mediach społecznościowych. Phrasee wykorzystuje swoje zaawansowane algorytmy do tego, aby tworzyć nadzwyczaj dopasowane treści, które zwiększają wskaźniki otwarć i klikalności. Potrzebujesz sporo danych, by wykorzystać maksimum potencjału tego narzędzia, ale warto.

Źródło: https://www.jacquard.com/

Hootsuite Insights

Poznaj narzędzie do analizy mediów społecznościowych do monitorowania i analizowania aktywności w mediach społecznościowych. Dzięki Hootsuite Insights poznasz powiązania między tym, co piszesz, i tym, jak reagują użytkownicy. Dzięki temu dostaniesz właśnie te “insights”, o których mowa w opisie narzędzia, i lepiej zrozumiesz, które treści rezonują z odbiorcami, a które lepiej sobie odpuścić, by optymalizować swoje strategie w mediach społecznościowych.

Źródło: https://www.hootsuite.com/platform/listening

Crayon

Jeśli szuaksz narzędzia do analizy konkurencji, które użyje możliwości AI do monitorowania działań i zautomatyzowanego dostarczania Ci cennych informacji, które mogą pomóc w opracowywaniu skuteczniejszych strategii marketingowych, spodoba Ci się Crayon! Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi i reaguj na zmiany, zanim zrobi to Twoja konkurencja.

Jak widzisz, Crayon mocno pozycjonuje się na aplikację AI stawiającą na efektywność:

Źródło: https://www.crayon.com/pl/campaign/data-ai-campaign/

Optimizely

Optimizely to całkiem sprytne i pomocne narzędzie do testowania A/B. Aspekt AI służy tutaj do wspierania optymalizacji stron internetowych i kampanii marketingowych. Jeśli nie wiesz, który wariant Title będzie wyglądać lepiej, albo które copy na stronę główną wybrać (a może nawet wahasz się nad całą kampanią produktową), z Optimizely porównasz różne wersje kampanii, by wybrać tę, która pasuje najlepiej.

Źródło: https://www.optimizely.com/

Drift

Chcesz szybko i efektywnie odpowiadać na pytania klientów? Wypróbuj Drift. To narzędzie do marketingu konwersacyjnego, które bez trudu zautomatyzuje interakcje z klientami na stronach internetowych. Oczywiście nie jest to jedyna możliwość, ale zdecydowanie warta Twojej uwagi.

Źródło: https://www.drift.com/

ChatGPT

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy byli inni (kulturowe nawiązanie do słynnego tatuażu, tak, to ono), ani gdybyśmy nie wspomnieli tu o popularnym programie od Open AI. W Delante korzystamy z niego nie tyle do generowania treści, co do automatyzacji różnych procesów, bo wersja 4.0 pozwala na naprawdę rozbudowaną interpretację promptów. A w połączeniu z API ChatGPT staje się w rękach marketera zdecydowanie czymś więcej niż ułatwieniem w pisaniu artykułów. Zobacz, jak wykorzystać ChatGPT do analizy fraz kluczowych!

Coś jeszcze? Oprócz tych narzędzi, AI w marketingu może być również wykorzystywane do:

  • Personalizacji reklam – analizuje dane demograficzne, zachowania użytkowników i preferencje użytkowników. Dzięki temu dostarcza bardziej skuteczne, bo spersonalizowane reklamy.
  • Optymalizacji kampanii reklamowych – a to wszystko dzięki temu, że narzędzia AI mogą automatycznie dostosowywać budżety reklamowe i strategie w czasie rzeczywistym, co pozwala maksymalizować zwrot z inwestycji.
  • Automatyzacji obsługi klienta – chatboty i wirtualni asystenci fantastycznie sprawdzą się jako Twoja prawa ręka. Podczas gdy Twoi pracownicy rozwiązują trudne problemy, dobry chatbot podpowie, w jakich godzinach czynne jest biuro i czy dany produkt jest dostępny. Niby nic, a naprawdę potrafi odmienić wizerunek firmy.

O marketingu trochę już było, ale w ogóle nie poruszyliśmy jeszcze tematu aplikacji AI, które pomogą Ci w obróbce zdjęć. To ruszamy!

Najlepsze aplikacje AI do edycji zdjęć

Narzędzia AI do edycji zdjęć każdego dnia zmieniają sposób, w jaki tworzymy i edytujemy obrazy – czy tego chcemy, czy nie. Oczywiście równolegle toczą się liczne spory na tle prawnym, a artyści (nie tylko digitalowi) wnoszą sprzeciw względem nieuprawnionego wykorzystywania ich dzieł do trenowania AI. Ale o tym więcej pisaliśmy w naszym artykule Prawa autorskie a AI. Jeśli wiesz, że chcesz generować grafiki z AI, poniżej kilka aplikacji, które Ci w tym pomogą. Wśród najpopularniejszych aplikacji AI do edycji zdjęć znajdują się Photoleap firmy Lightricks, Prisma oraz MyPaint. Każda z tych aplikacji pomoże Ci edytować i zmieniać zdjęcia (nie tworzyć je od zera – o generowaniu zdjęć z AI pisaliśmy w innym artykule, polecamy go Twojej uwadze!).

Photoleap od Lightricks

Photoleap to aplikacja AI do edycji zdjęć, które przyda się każdemu marketerowi. Użytkownicy mogą:

  • zmieniać tło,
  • usuwać niechciane obiekty,
  • tworzyć artystyczne kolaże,
  • korzystać z opcji szybkiej edycji.

Aplikacja zapewnia również nieco bardziej zaawansowane funkcje, takie jak:

  • zaawansowane tryby warstw i mieszania, które umożliwiają tworzenie skomplikowanych kompozycji;
  • szeroką selekcję filtrów, pędzli, czcionek oraz regulacji tonu;
  • możliwość dostosowania edycji do indywidualnych potrzeb i upodobań użytkowników.

Źródło: https://www.photoleapapp.com/

Prisma

Dzięki sztucznej inteligencji Prisma potrafi naśladować style konkretnych artystów. Na przykład? Filtry aplikacji Prisma naśladują style takich artystów jak Pablo Picasso czy Edvard Munch, pozwalając użytkownikom na tworzenie unikalnych i inspirujących obrazów. To narzędzie jest idealne dla wszystkich, którzy chcą dodać artystyczny charakter swoim fotografiom.

Źródło: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.neuralprisma

MyPaint

MyPaint to darmowa aplikacja do rysowania, ale została wzbogacona o praktyczne funkcje AI wspomagające twórców w tworzeniu bardzo szczegółowych, autentycznych obrazów cyfrowych. Jedna z największych zalet to rozbudowana personalizacja pędzli, która pozwala artystom na dostosowanie narzędzi do swoich potrzeb (jeśli korzystasz z tabletu, np. Apple iPad, dobrą alternatywą będzie tu program Procreate, który, choć pozbawiony rozbudowanych funkcji AI, radzi sobie świetnie).

Ciekawoska: MyPaint da Ci możliwość animowania swoich grafik na komputerze PC, Mac lub Linux. A jeśli szukasz czegoś do wideo, zobacz nasz wpis: Generowanie wideo z AI w marketingu.

Narzędzia AI do obróbki dźwięku

Słyszałeś już o Adobe Podcasts? A może gdzieś trafiłeś na reklamę Auphonic i zastanawiasz się, na ile takie aplikacje AI pracujące z dźwiękiem mogą zautomatyzować twoje działania marketingowe? W końcu automatyczne usuwanie szumów tła, wyrównanie głośności czy poprawienie jakości nagrania to ogromne zalety!

Adobe Podcasts

Adobe Podcasts potrafi poprawiać klarowność, jakość mowy. Narzędzie jest dostępne w darmowej wersji beta, możesz więc wypróbować je całkowicie za darmo.

Wskazówka: Adobe Podcasts to super rozwiązanie dla tych, którzy muszą dobrze się zastanowić, co powiedzieć. Dzięki AI automatycznie usuwa dźwięki wypełniaczy, takie jak wszelkiego rodzaju “yyy” czy “aaa”. No i redukuje szumy. Praktyczne i wygodne, prawda?

Źródło: https://podcast.adobe.com/

Auphonic

To praktyczne narzędzie automatycznie dostosowuje poziomy głośności, aby spełniały różne standardy emisji. Opcje edycji dostępne w aplikacji sprawiają, że poprawianie jakości dźwięku Twoich podcastów nie będzie już tak nużące! Co więcej – 2 godziny miesięcznie są darmowe.

Źródło: https://auphonic.com/

Najlepsze narzędzia do pracy w marketingu z tekstem, dźwiękiem czy obrazem. Podsumujmy

  • Nie możemy kłócić się z faktami: AI zmienia sposób, w jaki korzystamy z technologii. Po prostu.
  • Dzięki narzędziom takim jak Chat GPT-4, Jasper czy Photoleap, możemy pracować efektywniej, tworzyć bardziej trafne treści, a nawet szybciej się uczyć.
  • W najbliższych latach możemy spodziewać się dalszego rozwoju technologii AI, co przyniesie jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań. Często tych mniej oczywistych czy powierzchownych.
  • Śledź z nami te zmiany i korzystaj z nowoczesnych narzędzi, aby dotrzymać tempa konkurencji. Tylko nie zapomnij o najważniejszym: o człowieku!

Autor
Aleksandra Drewniak - Content Specialist
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Aleksandra Drewniak - Content Specialist
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

FAQ

Jakie są najpopularniejsze narzędzia AI do marketingu?

Do najpopularniejszych aplikacji AI i narzędzi zaliczymy:

  • HubSpot
  • Marketo Engage
  • Salesforce Einstein
  • Jacquard (Phrasee)
  • Hootsuite Insights
  • Crayon
  • Optimizely
  • Drift
  • Chat GPT

Czy w My Paint można animować?

Tak, My Paint oferuje opcje animacji.

Jakie są najpopularniejsze aplikacje AI do edycji zdjęć?

Najpopularniejsze aplikacje AI do edycji zdjęć to Photoleap, Prisma, MyPaint. Możesz wypróbować je wszystkie i znaleźć najlepszą dla siebie!

Jakie funkcje oferuje Chat GPT-4?

Chat GPT-4 oferuje funkcje wspierania tworzenia oryginalnych treści, odpowiadania na pytania oraz optymalizacji SEO. Można go wykorzystać do wielu zadań związanych z treściami online. Może przeszukiwać internet, np. podane strony WWW.

W jaki sposób Otter.ai pomaga w transkrypcji?

Otter.ai wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do transkrypcji mówionych słów na tekst pisany w czasie rzeczywistym oraz oferuje funkcje rozpoznawania głośników. Dzięki temu możesz szybko przekształcić mowę w tekst i rozpoznać, kto jest mówcą.

Jakie są główne zastosowania ELSA Speak?

ELSA Speak pomaga doskonalić umiejętności mówienia po angielsku poprzez różnorodne aktywności i spersonalizowane informacje zwrotne. Pozwala użytkownikom rozwijać płynność w mówieniu.