Weryfikacja reklamodawców w Google Ads jest procesem, który został wprowadzony przez platformę w celu zwiększenie transparentności i ochrony użytkowników w ekosystemie reklamowym Google. Polega on na potwierdzeniu tożsamości i legalności działalności reklamodawców, którzy chcą korzystać z usług Google Ads. Przejście takiej weryfikacji pozwala zwiększyć wiarygodność reklamodawcy, a co za tym idzie zaufanie ze strony potencjalnych klientów, którzy mają wtedy większy wgląd w informacje o danej działalności. Głównym celem Programu weryfikacji reklamodawców jest umożliwienie użytkownikom lepszego zrozumienie tego, kto stoi za reklamami, które widzą i zapobieganie ewentualnym oszustwom czy szkodliwym treściom.
Google ujawni informacje o reklamodawcach, takie jak ich nazwa, lokalizacja oraz reklamy, które wyświetlali w określonym czasie na platformach Google (w tym w wyszukiwarce i na YouTube). Te dane będą dostępne w Centrum przejrzystości reklam oraz w komunikatach wyświetlanych w reklamach.
Konta reklamowe, które zostaną wytypowane przez Google do przejścia procesu weryfikacji, zostaną o tym poinformowane odpowiednio wcześnie za pomocą specjalnego powiadomienia na koncie, a także w wiadomości mailowej.
Pełną listę wariantów procesów weryfikacji oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz pod tym linkiem.
W przypadku organizacji, na potrzeby weryfikacji reklamodawcy wymagane będzie przesłanie dwóch różnych rodzajów dokumentów: dokumentów rejestracyjnych organizacji, a także należącego do jej upoważnionego przedstawiciela dokumentu tożsamości ze zdjęciem wydanego przez organ państwowy.
Następujące dokumenty rejestracyjne, które będą akceptowane w Polsce:
Z kolei jeśli chodzi o należący do upoważnionego przedstawiciela dokument tożsamości, akceptowane będą:
Osoby fizyczne w ramach procesu weryfikacji muszą przesłać dokument tożsamości ze zdjęciem wydany przez organ państwowy w jednym z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub w Szwajcarii, a akceptowane będą:
Należy mieć na uwadze, że wymagane dokumenty mogą różnić się w zależności od kraju. Szczegółowe informacje wraz z informacjami dedykowanymi danym krajom znajdziesz w tym artykule.
Do przeprowadzenia procesu weryfikacji wytypowane są wybrane konta, a informacje o takiej konieczności znajdziemy zarówno w specjalnej wiadomości mailowej, jak i w panelu reklamowym Google Ads. Dopóki konto nie otrzyma prośby o weryfikację nie jest ona obligatoryjna, jednak do procesu można zgłosić się również samodzielnie, co pomoże oszczędzić ewentualnego późniejszego stresu. Po pomyślnej weryfikacji reklamodawcy, Google Ads odblokowuje dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak wykorzystanie logo i nazwy firmy w kampaniach.
Należy pamiętać, że proces weryfikacji tożsamości musi przeprowadzić administrator konta Google Ads lub profilu płatności używanego do opłacania reklam.
W przypadku, gdy konto zostało wytypowane do weryfikacji, proces można rozpocząć klikając przycisk “Rozpocznij weryfikację” w wiadomości mailowej lub przycisk “Rozpocznij” na specjalnym komunikacie dotyczącym weryfikacji w panelu Google Ads.
źródło: Panel Google Ads
Sekcję “Weryfikacja reklamodawcy” znajdziesz również w panelu “Płatności”, gdzie proces rozpocząć można w każdym momencie, jeszcze przed wezwaniem ze strony platformy.
źródło: Panel Google Ads
W dalszej kolejności konieczne będzie uzupełnienie specjalnego formularza składającego się z kilku części.
Podczas wypełniania formularza pojawi się również opcja załączenia plików – właśnie wtedy należy załączyć bezpośrednio z dysku komputera dokumenty, o których wspominaliśmy wcześniej.
Cały formularz w formie szablonu do podglądu dostępny jest pod tym linkiem. Rekomendujemy zapoznanie się z nim i przygotowanie na udzielenie odpowiedzi na znajdujące się w nim pytania.
Proces weryfikacji reklamodawcy może potrwać kilka dni, a o jego postępach będzie się informowanym za pomocą wiadomości mailowej.
Jeśli weryfikacja przeszła pomyślnie, Twoje konto może wykorzystać już pełen potencjał platformy – Google będzie publicznie udostępniać informacje o Twoim koncie i kampaniach reklamowych w komunikatach wyświetlanych w reklamach. Jeśli pojawi się jednak jakiś problem, również otrzymasz odpowiednią wiadomość z prośbą o dodatkowe kroki lub dodatkowe informacje na temat prowadzonej działalności gospodarczej.
W przypadku wyznaczenia konkretnego terminu przeprowadzenia weryfikacji reklamodawcy, osoby chcące reklamować się nadal w Google Ads mają 30 dni na udzielenie odpowiedzi na pytania znajdujące się w sekcji „Informacje o Twojej firmie”. Jeśli po upływie 30 dni od otrzymania wiadomości, proces weryfikacji nie będzie jednak ukończony, Google wstrzyma dane konto reklamowe.
Z tego względu, po otrzymaniu wezwania nie warto zwlekać z tematem weryfikacji – rekomendujemy, aby poświęcić czas na uzupełnienie formularzy oraz przesłanie niezbędnych dokumentów, dzięki czemu możesz być pewny, że Twoje konto reklamowe będzie działało bez zarzutów.
Weryfikacja reklamodawców Google Ads to proces potwierdzający tożsamość i legalność działalności reklamodawców, mający na celu zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności na platformie. Będzie wymagał on od reklamodawcy przygotowania niezbędnych dokumentów osobistych i firmowych, a także odpowiedzi na pytania dotyczące prowadzącej działalności. Szybkie przeprowadzenie weryfikacji jest kluczowe, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, takich jak wstrzymanie konta. Ponadto zweryfikowany reklamodawca zdecydowanie zyskuje w oczach potencjalnego klienta, który dzięki potwierdzonej wiarygodności może decydować się chętniej na przykład na dokonanie zakupu.