Bezpłatne szkolenia Google – Academy for Ads

Bezpłatne szkolenia Google – Academy for Ads

Nie jest tajemnicą, że studia z dziedziny marketingu to często za mało, aby skutecznie i z łatwością wejść na rynek pracy. Pracodawcy zatrudniają specjalistów, doceniają ludzi, którzy podczas studiów doszkalają się i szukają sposobu na poszerzenie swojej wiedzy, najlepiej w praktyce. To samo można powiedzieć o klientach – w cenie się udokumentowane umiejętności osób, które mają dbać o ich biznes, szczególnie w obszarze digital marketingu. Zobacz jak bezpłatnie zdobyć certyfikat z Google Ads.

Ostatnio na naszym blogu: Branża meblarska i jej widoczność w internecie

Google Ads to platforma reklamowa Google, dzięki której wyświetlane są linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. To efektywne narzędzie w dziedzinie marketingu PPC (Pay Per Click) w Internecie, który polecamy każdemu rozwijającemu się biznesowi. Wykorzystywanie platformy Google Ads niesie za sobą wiele korzyści, które opisaliśmy w naszym artykule: Czym są Reklamy Google Ads.

Google Academy for Ads – co to jest?

Bez wątpienia jest to zaawansowane narzędzie i niełatwo je opanować bez odpowiedniego przygotowania. Google wychodzi naprzeciw temu problemowi i oferuje rozwiązanie go za pomocą Google Academy for Ads. To program szkoleniowy, dostępny bezpłatnie i dedykowany do wszystkich, którzy chcą zaistnieć w przestrzeni reklamowej Google, a także chcą poszerzyć swoją wiedzę z tego obszaru. Idealny zarówno dla studentów, początkujących startupów jak i małych oraz średnich firm. Po zarejestrowaniu się, użytkownik otrzymuje nieograniczony dostęp do materiałów szkoleniowych, które może odtwarzać na różnych urządzeniach (np. tablecie, smartfonie, komputerze) w dowolnej i wygodnej dla siebie chwili. Dodatkowo, szkolenia są szybkie i proste w odbiorze, co sprzyja przyswajaniu wiedzy. Cały panel ma przyjazny UX i łatwo się w nim odnaleźć.

Wszystko zaczyna się od założenia konta w Academy for Ads

Chcąc skorzystać z programu szkoleniowego Google Academy for Ads, należy zarejestrować się, używając konta Google. Pamiętaj, żeby od czasu do czasu zaglądać w wiadomości przychodzące na ten adres, gdyż Google będzie wysyłało ci ciekawe poradniki, więcej samouczków oraz nowinki z obszaru Google Ads.

Jak się zalogować?
1) Wejdź na stronę Google Academy, zobaczysz zakładkę z dostępnymi kursami.

Google academy for ads - szkolenia

W górnym, prawym rogu kliknij na przycisk Zaloguj się.

Google academy logowanie

2) Wpisz login i hasło swojego konta Google.

3) Na dole strony wybierz z roletki język użytkowania. Będzie on potrzebny przy filtrowaniu treści specjalnie wybranych dla ciebie.

Akademia Google

4) Zdecyduj, czy chcesz otrzymywać informacje od Google na temat Google Ads.

5) Kliknij Zapisz.

6) Wybierz temat Google Ads.

Po tych kilku czynnościach uzyskasz dostęp do swojej platformy Google Academy. Znajdziesz tu kilka kursów, które są bardzo przydatne pracując w digital marketingu, w tym omawiane Academy for Ads. W kursie o Google Analytics znajdziesz informacje w jaki sposób korzystać z tego internetowego narzędzia oraz jak czytać i wykorzystać statystyki zbierane przez GA. Masz także możliwość odbycia kursu o serwisie YouTube – m.in. jak nim zarządzać, aby stale wspierać swój biznes, czym są i dlaczego tak ważne są prawa autorskie czy też jak zarabiać na zasobach YouTube. Istnieje także opcja poznania bliżej nowości od Google – Google Marketing Platform.

Jeśli jesteś zainteresowany biegłym posługiwaniem się platformą Google Ads, to najbardziej zainteresuje Cię moduł Academy for Ads. Po kliknięciu w omawiany obszar, zobaczysz wszystkie proponowane kursy dla tego obszaru. Są to:

  • Reklama mobilna w Google Ads – czyli typ reklamy, która może się wyświetlać w aplikacjach na urządzeniach mobilnych,
  • Reklama wideo Google Ads – wyświetlają reklamy wideo na YouTube w ramach odtwarzania wybranego filmu lub w sieci reklamowej Google,
  • Reklama w sieci reklamowej w Google Ads – graficzne przedstawienie reklamy, pojawiające się na stronach, których właścicielem jest Google (np. YouTube, Bloger), ale także na stronach partnerów. W sumie ponad dwa miliony witryn, aplikacji, filmów,
  • Reklama w sieci wyszukiwania w Google Ads – oznacza to reklamy dopasowane do stron wyników wyszukiwania. Dopasowanie ustala się na podstawie słów kluczowych lub wyrażeń wpisywanych w wyszukiwarkę przez użytkownika,
  • Reklama w Zakupach Google – narzędzie kierowane do branży e-commerce, które pozwala zobaczyć produkty reklamodawcy użytkownikowi wraz z ceną i zdjęciem w momencie, gdy ten poszukuje produktów reklamodawcy,
  • Sprzedaż rozwiązań internetowych.

Akademija google

Jak zacząć korzystać z platformy Academy for Ads?

Odważnie! Po lewej stronie swojego widoku znajdziesz pasek nawigacyjny. Dzięki niemu szybko przejdziesz z jednej zakładki do drugiej i zawsze pod ręką masz dostęp do:

  • Strony głównej: To swego rodzaju Aktualności. Najnowsze kursy, polecane artykuły czy szkolenia znajdują się właśnie tu. Polecamy zaglądać tu od czasu do czasu, warto wiedzieć co nowego słychać w świecie Google.
  • Przeglądaj: Zakładka, dla których sam program Google for Ads to za mało. Tutaj znajdziesz nowe ścieżki szkoleniowe, rejestracje na polecane kursy czy ciekawe wydarzenia. Sprawdź, co Google przygotuje dla ciebie.
  • Moja biblioteka: Ta zakładka zapewne będzie interesowała cię najbardziej. W tym miejscu zobaczysz przegląd postępów swojej pracy, ukończone kursy oraz te, które aktualnie realizujesz. Z poziomu Przeglądaj możesz także wracać do swoich ulubionych kursów.
  • Opinie: To miejsce, aby zostawić opinię lub skontaktować się z Centrum pomocy. Cytując klasyka: “Feedback is a gift”, więc warto poświęcić kilka minut na skonstruowanie kilku zdań opinii.
  • Więcej: Aby edytować informacje o sobie, takie jak np. e-mail firmowy czy zobaczyć obserwowane tematy, wejdź w zakładkę Więcej i wybierz Mój profil. To tutaj masz szybki podgląd do modułu Ulubione, a także historii aktywności twojego konta.

Jak zbudowane są ścieżki szkoleniowe Google Academy for Ads i jak zdobyć certyfikat?

Aby lepiej zrozumieć, omówimy to na przykładzie konkretnego modułu: Reklama w sieci reklamowej w Google Ads.

Po zalogowaniu się na swoje konto Google możesz wybrać ścieżkę szkoleniową (przykładowo moduł Reklama w sieci wyszukiwania w Google Ads). Zobaczysz tutaj pojedyncze kursy dotyczące wybranego modułu, czyli:

  • Podstawy reklamy w Google Ads. Kurs omawia zagadnienia na poziomie podstawowym i średnio-zaawansowanym, m.in. korzyści z Google Ads, reklamy online, metody optymalizacji kampanii Google Ads i zarządzaniem nimi. Znajdziesz tu kurs przygotowujący oraz test,
  • Certyfikat Google Ads z wybranej ścieżki (w omawiamy przykładzie Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej), który także dzieli się na kurs szkoleniowy oraz test.

Sieć google

Aby zdobyć certyfikat (np. Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej) należy zdać dwa testy, najpierw z Podstaw reklam Google Ads, następnie z reklam w sieci reklamowej. Oba na minimum 80%. Jeśli nie uda Ci się za pierwszym podejściem – nie martw się. Po 24 godzinach będziesz mógł spróbować zdać jeszcze raz.

Podczas testu będziesz musiał odpowiedzieć np. na pytania związane z optymalizacją kampanii Google Ads, czy też struktury konta.

Przystępując do kolejnych testów (np. aby zdobyć Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej) nie musisz po raz kolejny zdawać testu z zakresu Podstaw Google Ads. Wystarczy, że opracujesz materiały szkoleniowe z sieci reklamowej i zdasz test na minimum 80%.

Twój certyfikat jest ważny jeden rok kalendarzowy. Aby zachować ważność certyfikatu uzyskanego np. w czerwcu, musisz podejść do testu jeszcze raz, po minionym roku w czerwcu. Zdobyte certyfikaty znajdziesz w twoim profilu.

Dlaczego Google Academy for Ads jest dobrym rozwiązaniem?

Platforma Academy for Ads pozwoli Ci szybko poznać koncepcje reklamowe Google. Jest świetnym narzędziem do pozyskiwania rzetelnych informacji na temat platformy Google Ads, jak również nowoczesnego marketingu. Poszerza wiedzę o reklamie i jest niezastąpionym materiałem pomocniczym w sytuacji, gdy już prowadzisz swoje kampanie i szukasz pomocy. Możesz być pewien rzetelności materiałów, które zostaną umieszczone na platformie. Wszystkie treści opracowują specjaliści Google z zespołu ds. szkoleń, a eksperci z różnych obszarów dopasowują szkolenia do potrzeb użytkowników, klasyfikując je poziomami trudności. Warto wiedzieć, że w momencie napotkania trudności, help desk Google jest zawsze pod ręką i udzieli odpowiedzi do 24 godzin. Adres do kontaktu to: academyforads-help@google.com. Możesz zapytać o wszystko – począwszy od pytań bardzo prostych, związanych z założeniem konta, po te techniczne lub merytoryczne. Rewelacyjnym rozwiązaniem jest dostosowanie platformy Google Academy for Ads do wszystkich przeglądarek, ekranów oraz rozmiarów urządzeń. Bez problemu odtworzysz kurs na swoim smartfonie, tablecie, laptopie, czy PC. Academy for Ads pozostaje bezpłatne, co jest jednym z głównych jego atutów, zaraz po solidnej wiedzy. Połączenie wszystkich powyższych aspektów powoduje, że to bezkonkurencyjny kurs o Google Ads.

Podsumowanie

Każdy z nas nie chce stać w miejscu, potrzebujemy rozwoju. Ten zawodowy jest o tyle ważny, że wzbogaca nasze CV i stajemy się bardziej konkurencyjni na rynku pracy. Poza tym to dobry argument w negocjacjach o swoje uposażenie czy awans. Google Academy for Ads to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą poszerzać swoje horyzonty w obszarze digital marketingu. Znajdziesz tu najbardziej rzetelne treści, dopasowane do potrzeb uczących się platformy Google Ads. Znaczącym atutem jest bezpłatny dostęp, z każdego urządzenia, w dowolnym miejscu. To zdecydowany plus, jeśli nie możesz zainwestować kilkuset złotych w szkolenie, a jednak chcesz zdobyć nowe umiejętności. Spróbuj i przekonaj się sam jakie to proste.

 

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.