Błąd przekierowań czy błąd Search Console?

Błąd przekierowań czy błąd Search Console?

W przeciągu kilku ostatnich dni, czyli na początku grudnia 2021, na wielu stronach pojawiły się błędy przekierowań wykrywane przez Search Console. Czy narzędzie Google nagle zobaczyło coś czego nie widziało wcześniej? A może to błąd samego narzędzia?

Biegnę z dobrą wiadomością – to błąd Search Console, który pojawił się na wielu stronach, z którymi pracujemy, a nasze skrzynki w ostatnich dniach wyglądały tak:

Powiadomienia o błędzie przekierowań w Search Console

A w Search Console można było zobaczyć wzrost liczby błędów przekierowań:

Błąd przekierowań w Google Search Console

Taka wiadomość może być niepokojąca, zwłaszcza jeśli dotyczy przekierowania. Złe przekierowanie może bowiem doprowadzić między innymi do duplikacji treści, a ta z kolei do spadku widoczności danej podstrony.

Na szczęście szybko otrzymaliśmy informację od Google, że to tylko awaria samego narzędzia, które raportowało błędy, których nie ma:

Czy to oznacza że możemy zignorować te powiadomienia? Tak, ale tylko jeśli jesteśmy pewni, że takich błędów rzeczywiście nie ma 😉 Jeśli liczba błędów wzrosła w kilku ostatnich dniach to najpewniej jest to błąd wewnętrzny Search Console. Ale jeśli nie będzie ona spadać po rozwiązaniu tego problemu (czego spodziewamy się na dniach), to na pewno trzeba się temu przyjrzeć i naprawić ewentualne błędy.

Jak sprawdzić poprawność przekierowań?

Jeśli chcesz się upewnić, czy Twoje przekierowania działają dobrze (co oczywiście polecam), skorzystaj z takich narzędzi jak HTTP Status lub wtyczki Redirect Path.

Wklej do narzędzia adres URL, który chcesz sprawdzić i zobacz jaką da odpowiedź. Poprawne przekierowanie to przekierowanie 301, które jest stałe i przekazuje moc podstrony.

W narzędziu powinieneś zobaczyć:

  • kod przekierowania 301,
  • kod 200 – to znaczy że strona jest znaleziona i działa poprawnie,
  • informację, że jest tylko 1 przekierowanie. Łańcuch przekierowań może osłabiać moc domeny.

Poprawne przekierowanie 301

O tym jak naprawić przekierowania, jakie są ich rodzaje i jak prawidłowo je ustawić pisaliśmy na naszym blogu: Przekierowania: jakie są ich rodzaje? Po co robić redirecty?

(5)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej